Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Koledzy pomocy wymieniłem pompę wody a tu nadal przy jeździe daje ciepłym a na postoju zimnym nie mam już siły zabiorę się jescze za wymianę nagrzewnicy ale co czytam to jeden mądrzejszy od drugiego tak niewiele dzieli mnie od bycia szczęśliwym posiadaczem mojego samochodu więc o co tu chodzi niektórzy piszą o elektrozaworze ale niewiem gdzie on powinien dokładnie się znajdować może jakieś foto jescze inni piszą o dodatkowej pompie wody i gdzie ta powinna się znajdować a może przyczyna jest inna HELP Edytowane przez świeża*k
Opublikowano
Nie wiem jak w tez,u Mnie elektrozawor znajduje się pod serwem.Takie cos czarnego,idz po przewodach od nagrzewnicy,znajdziesz napewno.Może przed ew wymianą nagrzewnicy,spróbuj ja przeplukac,scoagasz 2 przewody o pod jeden kruciec szlauch od kranu i plukasz,lub środkiem do chlodnic caly uklad.
Opublikowano

A jak zachowuje się wskazówka temperatury bo może ci termostat się nie domyka i wtedy też potrafi wiać zimnym na postoju (u mnie po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy)a elektrozawór to namierzysz na realoem powinieneś znaleźć bez problemu masz tu adres ewentualnie na bmw fans ale w real wygodniej się szuka bo masz wszystko po polsku.

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

http://bmwfans.info/

Opublikowano
Elektrozaworu ten samochód nie posiada fabrycznie (info z ASO) dodatkowa pompa wody cóż niewiem czy fabrycznie była zamontowana bo potrzebował bym ilustrowanego schematu; termostat wymieniłem tydzień temu w sobotę pompę wody standardową w tą sobotę i co zaobserwowałem wskazówka temp. wychodzi swoją połową ciut za środek na postoju nie ma ciepłego zaś podczas jazdy bucha goroącym; po przejechaniu 30 km. staje sobie na parkingu otwieram machę dotykam kichy co odchodzi od termostatu do chłodnicy a ona zimna dotykam dwóch przewodów od nagrzewnicy i co się okazuję że jeden prawy jest gorący a lewy letni właśnie taką ma temp. jaką ja mam na postoju i teraz moje pytanie jak wymienię nagrzewnicę to powinny zrobić się dwa przewody jednakowo gorące takie moje marzenie no ale jakie wytłumaczenie macie co do kichy od termostatu do chłodnicy tylko już mi nie piszcie o cycuszkach odpowietrzjących bo takowych TDS NIE MA jeszcze na temat odpowietrzenia stawiam na korek od zbiorniczka bo się zaciął a wy co o tym wszystkim sądzicie
Opublikowano
.... na postoju nie ma ciepłego zaś podczas jazdy bucha goroącym; po przejechaniu 30 km. staje sobie na parkingu otwieram machę dotykam kichy co odchodzi od termostatu do chłodnicy a ona zimna dotykam dwóch przewodów od nagrzewnicy i co się okazuję że jeden prawy jest gorący a lewy letni właśnie taką ma temp.....

 

Witaj,

 

Cieplo masz gdy jedziesz, czy dopiero podczas jazdy po przejechaniu 30 km (bo z opisu nie wynika to jasno).

Czy jesli stoisz na postoju i wkrecisz furke na obroty, to tez jest zimno, czy leci cieplo - jesli tak jest to w mojej opinii do wymiany nagrzewnica.

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano

1.Ciepło mam jak się rozgrzeje silnik (po wymianie termostatu i pompy wody dosyć szybko się nagrzewa) i samochodem jadę a na postoju jak dam go na obroty to tez jest ciepło na postoju na luzie jest zimy nadmuch.

2. a co z tą kichą grubą od termostatu czemu po przejechaniu 30 km jest zimna termostat nowy

PŁYN CHŁODNICZY NIGDZIE NIE UBYWA

Opublikowano
Skoro jest zimna to termostat nie puszcza-sam wymieniałeś ja jak kupiłem auto to miałem problemy z układem chłodzenia ktoś włożył jak się okazało odwrotnie termostat.Nowy nie oznacza,że sprawny czasem sie zdaża,że nowy jest do bani powinieneś spr.czy ci się otwiera w wodzie dorącej

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano
1.Ciepło mam jak się rozgrzeje silnik (po wymianie termostatu i pompy wody dosyć szybko się nagrzewa) i samochodem jadę a na postoju jak dam go na obroty to tez jest ciepło na postoju na luzie jest zimy nadmuch.

 

No to mi na nagrzewnice wyglada - zakamieniona (zazwyczaj, jak ludzie sypia suwaksy do ukladu, bo jest wyciek), ale moze niech sie jeszcze koledzy wypowiedza, bo roboty z wymiana strasznie duzo.

 

PS.

Sorry, ze bez polskich liter, ale na tym kompie ich nie mam.

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano
u mnie było bardzo podobnie w z3 i przyczyną był za niski poziom płynu w chłodnicy i masakryczne! zapowietrzenie nagrzewnicy, po uzupełnieniu płynu była odpowietrzana kilka razy i wszystko wróciło do normy.
Opublikowano

zero wycieków bo płyn zlałem stary (żadnych na wierzchu płynu: oczek, przebarwień, musztardy :mrgreen: jednolity zielony po teście urządzenie wskazało że ma wartość do - 35 C) przy wymianie termostatu i pompy wody zalalem nowy i stan trzyma dobra w tą sobotę wymieniam nagrzewnicę bo mam kupioną tylko teraz jakby ktoś mógł być tak uprzejmy i mi napisać dokładnie jak się za nią bezstresowo zabrać bez na macanego:) A myślę że to ważne historia tego całego nadmuchu wygląda banalnie wracam sobie swoją betą z komisu i dmucha ciepłym na postoju i podczas jazdy na drugi dzień sprawdzam dokładnie płyny odkręcam sobie koreczek zbiorniczka płynu a tu stan między minimum a max więc dolałem do max a dalej już wiecie co i jak.

POZA TEMATEM - do kolegi odnośnie siuwaksów zapobiegających cieknięciu miałem nissana 100 nx do nauki jazdy może nie uwierzycie ale na 300 km chlał stan oleju a pomimo to zapierdzielał jak mały motorek pobawiłem się nim 7 miesięcy kupiłem doktorka zalałem świeżuśkim olejem dolałem doktora i tyle tylko to dało że silnik przestał rzężolić a olej jak chlał tak chlał i poszedł do żyda więc siuwaksy prawie nic nie dają

Opublikowano
nagrzewnica wymieniona, stara między blaszkami była zabita jakimiś glutami ja stawiam że ktoś zmieszał dwa płyny chłodnicze i się zwarzyły nadmuch sie poprawil ale na postoju nie jest jednak jeszcze to a teraz niespodzianka czeka mnie udrażnianie chłodnicy ponieważ jedna połowa jest ciepła za to druga zimna pół na pół i założę się że zabita jest takimi samymi glutami jak nagrzewnica co powiecie na kamix i zalanie zagotowaną wodą wyjętą chłodnicę a później wypłukanie gorącą wodą układu? i pewnie jak to zrobię to wszytko wróci do normy
Opublikowano
nagrzewnica wymieniona, stara między blaszkami była zabita jakimiś glutami ja stawiam że ktoś zmieszał dwa płyny chłodnicze i się zwarzyły nadmuch sie poprawil ale na postoju nie jest jednak jeszcze to a teraz niespodzianka czeka mnie udrażnianie chłodnicy ponieważ jedna połowa jest ciepła za to druga zimna pół na pół i założę się że zabita jest takimi samymi glutami jak nagrzewnica co powiecie na kamix i zalanie zagotowaną wodą wyjętą chłodnicę a później wypłukanie gorącą wodą układu? i pewnie jak to zrobię to wszytko wróci do normy

 

A duzo miales roboty z wymiana nagrzewnicy ?

Co do chlodnicy, to osobiscie wymienil bym na nowa lub regenerowana (przyjdzie lato, to sprawna chlodnica na wage zlota).

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano

nagrzewnica prosta sprawa juz kolego daje wskazówki co i jak

1. otwierasz machę rozkręcasz 2 plastikowe osłonki zasłaniające dmuchawę

2. dwa krućce które idą do nagrzewnicy odpinasz

3. bierzesz wężyk wkładasz do jednego z 2 kanałów od którego odłączyłeś w/w krućce i dmuchasz żeby z nagrzewnicy cały płyn wyleciał

4. rozkręcasz plastikową osłonę aluminiowych przewodów nagrzewnicy dokładnie 3 śruby bez klucza TORX ani rusz

5. rozkręcasz plastikową obudowę którą masz nad nogami kierowcy jak się nie mylę 4 lub 5 śrubek (gwiazdkowy śrubokręt)

6. brawo dostałeś się do nagrzewnicy która jest w plastikowej osłonce dalej już prościzna

Oddaj do regeneracji panu mietkowi który ma w nieoznakowanym opakowaniu w stodole KAMIX-a i zrobi to samo co i ja no chyba że się mylę

Opublikowano
nagrzewnica prosta sprawa juz kolego daje wskazówki co i jak

 

Oddaj do regeneracji panu mietkowi który ma w nieoznakowanym opakowaniu w stodole KAMIX-a i zrobi to samo co i ja no chyba że się mylę

 

Regeneracja chlodnicy polega na wymianie jej srodka na nowy - pozostaja stare boczki.

Kosztuje to podobno mniej niz 5 stowek. Stosowanie KAMIX-ow etc to bym nie polecal.

A nuz rozpusci za duzo ?

 

pozdr.

 

Mariusz

 

PS.

Czyli wymiana nagrzewnicy to nie taka masakra jak slyszalem z opowiesci (podobno trzeba wymonowac cala deske)

Opublikowano
to zależy są dwa rodzaje nagrzewnic behr'a i simensa w przypadku pierwszej to 10 min pracy a w przypadku simensa trzeba deskę zdjąć zależy jaką masz u siebie zobacz czy wyjdzie u ciebie koło pedału gazu jest tam kilka śrubek jeśli tak to prosta sprawa

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano

Witam

Mam trochę podobny problem a mianowicie, mam bmw e36 1.8tds 1996r z klima 2-str.półautomatyczna, samochód za żadne skarby nie może pościć ciepłego powietrza do kabiny, wymieniony termostat na nowy, odpowietrzone,płyn wymieniony kilka razy, elektrozawory ok panel z nawiewem chyba ok, samochód po krótkiej jeździe się przegrzewa, góra chłodnicy gorąca , wąż od góry też, a ten od dołu który wychodzi od termostatu zimny, dziury nie ma, uszczelka ok nie wiem co to może być, macie jakieś pomysły?

Opublikowano

ja tez mam zimną kichę od termostatu ale do tego dochodzi zabita chłodnica (1 połową ciepła 2 połową zimna) już zamówiłem udało mi się kupić za 420,- z dostawą po wymianie pewnie wszystko wróci do normy. Taka podpowiedź nic nie dał kret ani kamix chłodnica nie rozbieralna jak się zabije trzeba wymienić na nową. Ja mam wersję bez klimy.

Do kolegi nademną ja żeby mieć ciepło musiałem wymienić pompę wody, nagrzewnicę, termostat i jeszcze nie jest do końca to co powinno bo do kompletu będzie wymieniona chłodnica

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiązany ze słabym nadmuchem sorki że tak późno ale nie miałem czasu pisać wcześniej; powodem słabego, chłodnego nadmuchu był zabity cały układ kamieniem i kiślem zwarzonych płynów; na ściankach obudowy termostatu był kamień, w chłodnicy i nagrzewnicy kamień + kisiel, zalałem te dwie części siuwaksem odczekałem godzinę i wypłynęło to co wcześniej opisałem; wymieniłem pompę wody, chłodnicę, nagrzewnicę, termostat, korek od zbiorniczka płynu chłodniczego (tak na wszelki wypadek bo w układzie musi być odpowiednie ciśnienie), na nowe, zalałem świeżym płynem i jest ciepełko aż miło. W lato wymieniam progi na nowe, wycinam lewe tylne nadkole bo spuchnięty lakier w postaci wybrzuszeń maluje i jest cacuszko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.