Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiedziałem, że tu taki temat się toczy.

Mój rekinek to również E21 model 320 z 1979 roku. Kolor oliwka metalic i całkiem dobrze się trzyma. Niestety silnik miał już naprawdę dosyć, gdy olej poszedł na układ chłodzenia no i już nie chłodził. :D

 

Po wielu drapaniach się po głowie postanowiłem powtórzyć swój wyczyn i trochę autko odmłodzić. Jako że jestem pełen podziwu dla prostoty zawieszenia, które sprawuje się rewelacyjnie w tym modelu i za to je kocham, zachowałem oryginalnośc a nawet więcej - dorzuciłem kolumny McPerson na grubsze amorki (z 323) zmieniając jedynie samą podstawę pod spręzyny - ale o tym później. Dostała wentylowane tarcze z przodu oraz wspomaganą kolumnę kierowniczą (oryginał). O stanie części eksploatacyjnych nawet nie piszę, gdyż z góry zakładam że wszystkie muszą być w dobrym stanie a co da się wymienić to nowe.

 

Wszystko to pod masę i bezpieczeństwo dla jazdy, oraz komfort w tym aucie, w którym osadziłem jednostkę 2,5l M50, czyli 24V. Po to właśnie były przerabiane mocowania na sprężyny, gdyż zdecydowałem się na sprężyny z M3 i nie po to aby obniżyć przód, lecz przyjemnie jeździło.

Prac związanych z przekładką było nie mało, tym bardziej że zmianie uległo także wnętrze samochodu. Została bowiem załozona deska rozdzielcza wraz z konsolą środkową z modelu E30. Wiązało się to z wymianą wielu rzeczy : instalacji elektrycznej, dmuchawy, kolumny kierowniczej, osłon i nadbudów, Wszystko po to, aby w pełni funkcjonowało i funkcjonuje znakomicie.

Fotele RECARO uświadamiają mnie podczas jazdy że mam uważać na pedał gazu. A jeździ się rewelacyjnie.

Pełny komputer w który wyposażona była czasem E30 oraz CheckControl informują o bieżących usterkach. Przerobione pedały z modelu e30 sprawiają , że pedał sprzęgła pracuje lepiej niż w oryginale E21 a założone podwójne serwo, usprawniają hamowanie.

Czeka mnie jeszcze wymiana tylniego zawieszenia na to które było zakładane do 323 lecz niestety finanse odwlekły ten zamiar. Mam zakupione już nowe elementy eksploatacyjne łącznie z osłonami tarcz hamulcowych a nawet linkami ręcznego, lecz niestety łożyska trzymały mnie w szachu. Są dwa rozmiary i jedno z nich dostepne jest oficjalnie wszędzie, ale drugie tylko w serwisie BMW - jeszcze. Nowe 150PLN/szt.

 

Tak więc trudno powiedzieć jak określić jazdę tym samochodem. E21 w którym czuję się jak w E30 i jeżdzi jak E36 coupe z silnikiem 2,5l M50 - tylko że u mnie jest nieco głośniej :D

 

W poprzednim rozwiązaniu było parę niedoróbek które tym razem rozwikłałem. Dostała także licznik z E36 i wszystko jest poskładane i poskręcane na oryginalnych śrubach, kołeczkach, mocowaniach - od innej marki nic nie można było znaleźć w moim warsztacie :D

Opublikowano
Hej roberto !!!!!pozdrawiam,widzisz jeszcze niejedno nas zaskoczy w tym forum.jak wroce do kraju to musze sie z toba jakos skontaktowac bo biore sie za mojego rekinka i to co opisujesz robi wrazenie i bede mial kilka pytan .pozdrawiam
Opublikowano
Szukam kolegi z czarnego rekina, prawdopodobnie 323, na szprychowych alpinach, z naklejką rejestru rekinów na lewej tylniej szybie, przebywającego w Poznaniu, dzielnica Wilda.Tablice rejestracyjne nie z wielkopolski. CZesto koło niego przejeżdzam i powiem że robi wrazenie. Czy koledzy z rejestru rekinów pomogą nam w kontakcie ?? Mieszkam ulice dalej :mrgreen:
Opublikowano
Hej dzieki, ale chyba cos numerem telefonu nie tak :] Chyba że to stacjonarny.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

 

jestem szczęśliwym włascicielem niebieskiego rekina 320 z 1980r... niedługo będzie to 328 m30...

 

czy ktoś byłby mi w stanie powiedziec co z łapami m30 i misa olejową przy wsadzaniu go do e21 ??

Opublikowano
Łapy dorabiac trzeba a miske obstukac bo pod lawe nie wejdzie ... Nie wiesz na co sie porywasz wrzucajac m30 do e21. Polecam www.e21.pl tam dział NASZE BMW i auto ALEXJEJa masz opisane cala walke z wrzuceniem m30b35 do e21.pl
  • 2 miesiące temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam...posiadam 315 z 1981r sciagnieta z Austrii,pierwsza rejestracja maj 1983r i co jest w niej najbardziej niezwykle to jej przebieg...83tys km.Posiadam austriacka ksiazke serwisu i pierwszy wlasciciel(osoba niepelnosprawna)wykrecala srednio 8tys km rocznie. Garazowana i zima nie jezdzona...oczywiscie polozylem nowy lakier aby odzyskac polysk i obilem fotele skora,obawialem sie ze straci na oryginalnosci ale teraz wyglada wysmienicie...praktycznie nic wiecej nie musialem w niej robic

http://img17.imageshack.us/img17/996/dsc02073gc.jpg

Opublikowano

Witam

 

Pauluski, dawaj więcej fotek swojej Babci, bo ta wygląda zachęcająco nad wyraz. Dodatkowo Twój opis auta sprawia, że ślinić się zaczynam! :mrgreen:

Foty ładuj w tym temacie. Byle dużo i dokładnych! :D

viewtopic.php?f=22&t=15126&start=30

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Witam. Również jestem szczęśliwym posiadaczem E21 318 z silnikiem 1,8. Auto wyprodukowano w 1977 roku, w kolorze pomarańczowym ale obecnie jest w czarnym (dobrany był lakier taki jak wychodził w tym czasie). Środek jest jasno beżowy - oprócz boczków drzwiowych cały został uszyty w pracowni tapicerskiej z dopasowanym materiałem również z tamtych lat. Koła to 13'' Alpina look ( szprychowe) - odnowione ( wyprostowane, wypiaskowane i pomalowane). Do końca prac renowacyjnych zostało pewnie wiele ale chciałbym jeszcze wymienić deskę rozdzielczą ( poprzedni właściciel pokleił drewnopochodne badziewie za pomocą kropelki), brakuje klinów szyby przedniej i tylniej. Postaram się niebawem zamieścić zdjęcia przed i po remoncie. Zastanawiam się nad swapem - silnik potraktowany gazem ma już 280 tyś, skrzynia 4 ale zależy to od funduszy. Pozdrawiam użytkowników E 21!! Mieszkam w Brzezinach koło Łodzi.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Również posiadam E21 318i z 1982 roku jak zrobie foty to wstawie. Niestety motor kapa :cry2: ale może 3,5 lirera zapodam jak znajde czas.

 

Narazie szukam e39

 

Pozdro

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam serdecznie. :)

 

Po dluzszym przegladaniu forum przyszedl czas aby zarejestrowac sie ,przywitac i pochwalic swoim kochanym Rekinkiem .

Jesli tylko ogarne temat zdjec postaram sie wrzucic lub podac linka gdzie bedziecie mogli ocenic moje e21 :)

 

Teraz troche danych . Jest to model na pojedynczej lampie z 1980 r z przebiegiem jesli pamiec mnie nie myli 185tys

.Silnik 1.8 ze skrzynia 4 biegowa i mysle ze tak zostanie .

Posiadam tez skrzynie 5 biegowa ale chce zachowac rekina z takim wyposazaniem jakim wyszla z fabryki wiec 4 zostanie . Obecnie od 3 lat autko jest odrestaurowywane , kiedy koniec ? hmyyy na to pytanie jest bardzo ciezko odpowiedziec . :) .

Jesli macie jakies pytania piszcie lub wpadnijcie na tor niskie laki we Wrocławiu czesto mozna mnie tam spotkac .

pozdrawiam .

 

Obiecana galeria zdjec .

http://picasaweb.google.pl/104543245339750372360/BMWE21#

Jest to tylko ulamek tego co zostalo zrobione . Juz niebawem jak tylko przechwyce aparat umieszcze reszte zdjec :)

Milego ogladania i oczywiscie licze na wasze komentarze :)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich :)

 

Od niedawna jestem posiadaczem małego rekina z wielkim sercem i duży apetytem. E21 323i z 81 roku z silnikiem M50B25.

Opublikowano
Witam wszystkich. ciesze się ze jest jeszcze tyle ludzi co kochają ten model. Posiadam BMW e21 320/6 124km z 81r i co najpiekniejsze bez komputera a co za tym idzie bez wtrysku czyli 4 gardzielowy gaźnik :p Piekne jest to w takim silniku ze wystarczy zamówic wieksze dysze do gaznika i moc wzrasta strasznie. Ale spalanie jest ogromne. Niestety coś za coś. Dodam zdjecia tak na wiosne jak skoncze wszelkie naprawy i kosmetyke.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.