Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

wiecie może jak zblokować wał korbowy w N47 już po zdjeciu koła zamachowego?

Dzień dobry, witam, jestem nowy, mam problem....

A w temacie to niestety kolego nie potrafię pomoc.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
Tak się zastanawiam jak to jest w automacie z pęknięciem paska rozrządu. Dajmy na to, że jedziemy większą prędkością z lewarkiem w pozycji D na 6 biegu i pęka łańcuch, gaśnie silnik, co się wtedy stanie? Czy koła napędowe zostaną zablokowane?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie, czy olej silnikowy ma wpływ na szuranie łańcucha rozrządu, wymieniłem olej i jest wyraźnie słyszalne szeleszczenie. Przed wymianą było Cicho.

Dodam, że jak silnik jest zimny też jest ciszej po kilku kilometrach już szeleszczy.

Olej jaki teraz wlali to 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ojeje zawierają dodatki wyciszające, oczywiście każdy inne zależnie od producenta. A 5W30 to idealny olej do tego silnika - można próbować zmienić markę na inną np. Valvoline, Motul czy Castrol. Można też kupić w ASO jak nie szkoda ci kasy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie, czy olej silnikowy ma wpływ na szuranie łańcucha rozrządu, wymieniłem olej i jest wyraźnie słyszalne szeleszczenie. Przed wymianą było Cicho.

Dodam, że jak silnik jest zimny też jest ciszej po kilku kilometrach już szeleszczy.

Olej jaki teraz wlali to 5W-30

 

A to jaki miałeś poprzednio ?

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w BMW w programach diagnostycznych nie da rady podejzec efektu rozciągnięcia łańcucha.

Pytam gdyz wiem ze w vagu porównując odczyty z wałka rozrzadu i wału korbowego, mozna np stwierdzić iż napinacz powoli niedomaga.

Pytanie czy nie dalo by rady takiego czegoś spr podczas diagnostyki naszych BM-ek?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Ostatnio lancuch rozrzadu stal sie juz nie do zniesienia, ze wzgledu na halas :mad2: . Szybka decyzja - wymiana.

Decyzja jak najbardziej sluszna, po zobaczeniu tego co pracowalo w srodku :shock: . Przebieg 161 kkm.

Okazalo sie ,ze to byla juz koncowka kol zebatych, ktorych "zaostrzanie sie" doprowadziloby w niedlugim czasie do zerwania lancucha. Dolne kolo juz prawie "lyse".

Dodatkowo peknieta prowadnica lancucha , ktorej czesci gdzies tam sobie lataly i obijaly sie o lanuch i kola - cud, ze nie dostaly sie miedzy zeby i lanuch.

O dziwo lancuchy jeszcze w dobrym stanie. W misce olejowej znaleziono mniejsze kawalki z polamanej prowadnicy.

Po zalozeniu nowego - spokoj i cisza. Poki co przejechalem 1,5 kkm :cool2: na nowym.

 

 

Zamieszczam foto wymienionych czesci.

http://img22.imageshack.us/img22/3016/20130520185733.jpg

 

 

http://img801.imageshack.us/img801/2656/20130520185039.jpg

 

 

http://img441.imageshack.us/img441/2757/20130520185047.jpg

 

 

http://img708.imageshack.us/img708/9373/20130520185053.jpg

 

 

http://img89.imageshack.us/img89/9956/20130520185103ztguk.jpg

 

 

http://img208.imageshack.us/img208/6672/20130520185738.jpg

 

 

http://img404.imageshack.us/img404/4276/20130520185748.jpg

 

 

http://img19.imageshack.us/img19/2940/20130520185826.jpg

 

 

http://img17.imageshack.us/img17/6389/20130520185835.jpg

 

Zapraszam do komentowania :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w BMW w programach diagnostycznych nie da rady podejzec efektu rozciągnięcia łańcucha.

Pytam gdyz wiem ze w vagu porównując odczyty z wałka rozrzadu i wału korbowego, mozna np stwierdzić iż napinacz powoli niedomaga.

Pytanie czy nie dalo by rady takiego czegoś spr podczas diagnostyki naszych BM-ek?.

 

Kolego nie ma takej opcji - to czysto mechaniczna sprawa. Jak sie zerwie lancuch to komputer zamelduje ,ze jeden wal zrobil wiecej obrotow niz drugi.

Ja polecam wymiane po ok 150 kkm.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turbojajko

Rozumiem, że masz N47D20A (wg rocznika z profilu) w którym podobno zębatka jest 'zintegrowana' z wałem korbowym (chyba że coś pomieszałem)? Masz może zdjęcia w jakim stanie była, bo rozumiem, że nie wymieniałeś całości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego turbojajko jaki był sumaryczny koszt jego wymiany?

Kolego robilem w zaprzyjaznionym warsztacie, " po godzinach" wiec cena powiedzmy umowna :8) .

Mechanik spedzil w zasadzie 3 dni na wymianie, ze wzgledu na to ,ze aby to zrobic jak nalezy, trzeba wymontowac silnik i oczywiscie powtornie go zamontowac.

Z tego co udalo mi sie wypytac to normalna cena za taka robote (czyt. z VAT) to ok 4500 - 5000 PLN :mad2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@turbojajko

Rozumiem, że masz N47D20A (wg rocznika z profilu) w którym podobno zębatka jest 'zintegrowana' z wałem korbowym (chyba że coś pomieszałem)? Masz może zdjęcia w jakim stanie była, bo rozumiem, że nie wymieniałeś całości?

 

Tak dokladnie tem motor. Nie byl wymieniany wal. Zdjecia wszystkich zebatek zamiescilem powyzej.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie poki nie halasuje za ostro lepiej sie nie przejmowac.

Problem jednak w tym ,ze u niektorych urzytkownikow nie halasowalo i nagle ... ups zerwany lancuch.

Jak widzisz u mnie pekla na 3 czesci prowadnica lancucha i sobie gdzies tam wisiala. Silnik z dnia na dzien stal sie prawie nie do zniesienia.

A ja tak przejezdzilem jeszcze 3 tygodnie i nawet zrobilem trase 1kkm :shock: .

 

Ja uwarzam ,ze lepej jednak zmienic lancuchy i kola na nowe i spac spokojnie. Sama wymiana silnika nie da ci 100 proc. pewnosci ,ze w nowym lancuch i osprzet sa ok , right ?

Jezeli lancuch zostanie zerwany to najlepszym rozwiazaniem , jak dla mnie jest zakup nowego silnika i wymiana lancucha na zdemontowanym. Wtedy mozna go zamontowac w aucie i byc pewnym ,ze masz cos

co pojezdzi. Bez wymiany lancucha nawet w silnik z malym przebiegiem nie mozesz byc pewnien ile to wytrzyma.

Kosztowo najtaniej i najpewniej wg. mnie wychodzi jednak wymiana rozrzadu na "wlasnym " dzialajacym jeszcze silniku.

Koszt "nowego " silnika z przebiegiem ok 80 kkm to jakies 5 tys. PLN , do tego montarz , to daje razem ok 6,5 - 7 tys. :cry2: Do tego jeszcze osprzet ,ktory trzeba wynienic ( kola zeb. , prowadnic, lancuchy , olej itd.)

Wiem ,ze zdarzaly sie przypadki ,ze lancuch pekl po ok 100 kkm.

Wiec wg mnie sama wymiana silnika to nic pewnego. Moze sie okazac ,ze za kilka miesiecy trzeba bedzie znieniac ponownie.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.