Skocz do zawartości

Łańcuch rozrządu N47


filu02

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W Zawierciu masz Moto Kuźnię, warsztat ma na miejscu kilkadziesiąt kompletów rozrzadow. Szybkie terminy, mnie np wzięli praktycznie z dnia na dzień. No i cena dobra - 2500 zł na gotowo. Silnik wyciągają górą w półtorej godziny. Auto po robocie pod maska wyglądało jak z salonu. Szczerze polecam. Klepia te rozrzady non stop wiec wiedza co robią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć Wszystkim

Juz pisałem w tym wątku w 2017 gdzie wklejałem zdjęcia mojego rozrzadu .

Szlag mnie chyba trafi z tym silnikiem i autem od 2017 roku wrzesnia minęły 2 lata auto przejechało 27 000km i albo mi sie wydaje albo zaczęło ostatnio chodzic jak młuckarnia .

Zreszta wszyscy tu piszą ze chcieliby posluchac różnicy przed i po No i tak sie składa że mam nagrania z przed 6 lat a więc tak :

https://youtu.be/PJhCBnHnByg - rok 2013 przebieg 120 000km

https://youtu.be/Lmh59V5ktn0 - lipiec 2017 przebieg 172 000km

https://youtu.be/rd3pkgk9vWg - wrzesień 2017 po wymianie przebieg 173000km

https://youtu.be/-S3ZbXX_KmE - Listopad 2019 przebieg 197000km 25k od wymiany

Sam juz nie wiem w którym momencie on brzmiał dobrze , chyba nigdy Haha

Teraz brzmi conajmniej dziwnie słychać dwumas troche , w tle pompa wody sie odzywa kolo pasowe pasek i napinacz tez juz niedługo 100 000km stuknie. Wlasnie wywaliłem klapki z kolektora , wymieniłem sprężyny wszystkie 4 rogi na pro kit i amorki bilstein b4sport wraz z mocowaniami góra dol plus odboje tuleje w piascie z tylu . I mam nieszczęsny błąd dpf 480a .

Ręce opadają ile to auto kosztuje kasy i nerwów tęsknie za moją starą hondą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie jesli masz dpf to nie powinieneś wywalać klapek z kolektora. Maja one za zadanie lepiej mieszać mieszankę paliwową by redukować powstawanie sadzy. Tak ze DPF będzie szybciej się zapełniał. Błąd ten oznacza częściowe zapełnienie filtra kolejny błąd będzie już o jego zapchaniu + spadek mocy częste wypalanie itd. Co do dźwięku to te silniki tak maja są aluminiowe i nigdy nie będą pracować tak jak żeliwne. Owszem możesz to skontrolować ale ale jesli nic niepokojącego się nie dzieje to jezdzij i zrób porządek z DPF bo niebawem się zapełni. Wypalanie komputerowe albo oddać do firmy która zajmuje się pro czyszczeniem DPF i ma do tego odpowiedni sprzęt.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak na marginesie jesli masz dpf to nie powinieneś wywalać klapek z kolektora. Maja one za zadanie lepiej mieszać mieszankę paliwową by redukować powstawanie sadzy. Tak ze DPF będzie szybciej się zapełniał.

Teoretycznie tak,ale. Gdyby wtrysk był pośredni do kolektora ssącego to ma to uzasadnienie bo paliwo miesza z powietrzem zanim trafi do komory spalania ale przy wtrysku bezpośrednim do komory spalania tym bardziej w dieselu duży stopień sprężania pomiędzy tłokiem a głowicą zostaje niewiele przestrzeni i wtedy następuje wtrysk paliwa i zapłon, to czy powietrze dostanie się jednym kanałem czy dwoma wydaje mi się nie istotne na warunki spalania, nie wiem czy wyjaśniłem to wystarczająco zrozumiale.Istotniejszy wpływ ma skuteczność rozpylenia paliwa przez wtryskiwacze. B47 318d ma DPF a nie na klapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie według aso mój egzemplarz nie ma klapek . Zdemontowałem kolektor i go wyczyściłem ale była juz nieszczelność w miejscu wyjścia sztycy i łączenia z silniczkiem klap . Że i tak miałem juz zaślepkę na wszelki wypadek usunąłem je głównie ze wzgledu na to . Mam Ista korekty wtrysku wzorowe , do wymiany filtra dpf pokazuje 240 000km . Żona jeździ po mieście duzo i to pewnie jest przyczyną tak ze póki co bede go kontrolował i wypalał Ista ewentualnie sam na diagnozę czy to któryś z czujników czasem nie świruje . Mówiąc duzo po mieście mam na myśli przez Wrocław z jednej strony miasta na druga przez miasto 14km czasami 1 -1.5 h rano szybciej zazwyczaj godzine i to sie wlasnie zaczęło odkąd zmieniła prace wiec by sie zgadzało . W każdym razie autko jest juz umówione na sprawdzenie u specjalistów od bmw , zobaczymy czy cos wiecej uda sie ustalić .

https://youtu.be/sa4xpSPHkyw Na tym filmiki troche lepiej słychać z oddali dziwne bo dzis brzmi normalnie , usnułem teorie ze przycina sie napinacz byc moze ze wzgledu na słabe ciśnienie oleju lub zatkany kanalik , przyszedł mi do głowy pomysł zrobic płukankę liqui Molly i wymienić olej chodź był wymieniany w wakacje .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wlasnie wywaliłem klapki z kolektora

 

Możesz wyjaśnić jak mogłeś wywalić klapaki z kolektora skoro wszystkie 318d nie posiadają ich fabrycznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie według aso mój egzemplarz nie ma klapek . Zdemontowałem kolektor i go wyczyściłem ale była juz nieszczelność w miejscu wyjścia sztycy i łączenia z silniczkiem klap . Że i tak miałem juz zaślepkę na wszelki wypadek usunąłem je głównie ze wzgledu na to . Mam Ista korekty wtrysku wzorowe , do wymiany filtra dpf pokazuje 240 000km . Żona jeździ po mieście duzo i to pewnie jest przyczyną tak ze póki co bede go kontrolował i wypalał Ista ewentualnie sam na diagnozę czy to któryś z czujników czasem nie świruje . Mówiąc duzo po mieście mam na myśli przez Wrocław z jednej strony miasta na druga przez miasto 14km czasami 1 -1.5 h rano szybciej zazwyczaj godzine i to sie wlasnie zaczęło odkąd zmieniła prace wiec by sie zgadzało . W każdym razie autko jest juz umówione na sprawdzenie u specjalistów od bmw , zobaczymy czy cos wiecej uda sie ustalić .

https://youtu.be/sa4xpSPHkyw Na tym filmiki troche lepiej słychać z oddali dziwne bo dzis brzmi normalnie , usnułem teorie ze przycina sie napinacz byc moze ze wzgledu na słabe ciśnienie oleju lub zatkany kanalik , przyszedł mi do głowy pomysł zrobic płukankę liqui Molly i wymienić olej chodź był wymieniany w wakacje .

Pozdrawiam

Pewnie zle chodzi przez ten wsiowy znaczek M... Sorki, musialem to napisac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak,ale. Gdyby wtrysk był pośredni do kolektora ssącego to ma to uzasadnienie bo paliwo miesza z powietrzem zanim trafi do komory spalania ale przy wtrysku bezpośrednim do komory spalania tym bardziej w dieselu duży stopień sprężania pomiędzy tłokiem a głowicą zostaje niewiele przestrzeni i wtedy następuje wtrysk paliwa i zapłon, to czy powietrze dostanie się jednym kanałem czy dwoma wydaje mi się nie istotne na warunki spalania, nie wiem czy wyjaśniłem to wystarczająco zrozumiale.Istotniejszy wpływ ma skuteczność rozpylenia paliwa przez wtryskiwacze. B47 318d ma DPF a nie na klapek.

 

Powietrze trafia do cylindrów pod ciśnieniem plus wtrysk paliwa (reakcja prawidłowego spalania wymaga tlenu) owe klapki powodują jego zawirowanie lepsze łączenie się z paliwem powietrza. Były by one zbędne w silniku wolnossącym. Z tego co patrzyłem to wszystkie jednostki nie ważne czy 318d czy 320d wyposażone w DPF posiadały klapki w kolektorze i inny osprzęt związany z jego prawidłowym działaniem. Pierwsze e90 318d M47 wychodziły bez klapek nawet z DPF ale możliwe ze przez to ze silniki nie był wysilony bo miał zaledwie 122km. Może się mylę nie upieram się, ale już w silnikach n47 były klapki.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety, uwazam iz jestes w bledzie we wszystkim co napisales.

1. Klapki sa tylko od slabszego napelniania cylindrow przy malym obciazeniu, dzialaja jak zmienna dlugosc dolotu.

2. Sa w silnikach wolnossacych, Disa w m54, zmienna dlugosc dolotu w n42/n46, wystepuja tez w v8 np. n62.

3. N47 118d/318d nie ma klapek a zawsze ma dpf. B47 to samo.

4. Klapki absolutnie nie maja wplywu na prace DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, uwazam iz jestes w bledzie we wszystkim co napisales.

1. Klapki sa tylko od slabszego napelniania cylindrow przy malym obciazeniu, dzialaja jak zmienna dlugosc dolotu.

2. Sa w silnikach wolnossacych, Disa w m54, zmienna dlugosc dolotu w n42/n46, wystepuja tez w v8 np. n62.

3. N47 118d/318d nie ma klapek a zawsze ma dpf. B47 to samo.

4. Klapki absolutnie nie maja wplywu na prace DPF.

N47 18d f30 są wersje z klapkami i bez, realoem nie podaje po vin, która wersje mamy, trzeba zobaczyć na silniku. B47 18d w g20 występuje tylko z klapkami.

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
F30 tak ale E90/91 318d są wszystkie bez klapek co potwierdza oficjalna strona z częściami ASO BMW Sikora: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4102-instalacja-ssaca-agr-bez-sterowklapami/i51059/kL/sN/r2010/m12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie u mnie aso nie wierzyło ze mam klapki dopiero data produkcik silniczka sterującego która jest taka sama jak produkcja auta udowadnia ze miałem klapki .

Znaczek juz był jak kupilem auto jakis nie ma czasu zeby sie tam dobrać , dobrze widac po zderzakach i bokach ze pełen m pakiet wewnętrzny i zewnętrzny po vinie,łącznie z zawieszeniem nie trzeba znaczka , moze kiedys sie doczeka demontażu .

http://imageshack.com/a/img922/9387/Svx9rs.png

http://imageshack.com/a/img924/2930/jiadQH.jpg

http://imageshack.com/a/img923/2223/ZbFIIK.jpg

http://imageshack.com/a/img922/4772/lEntwD.jpg

http://imageshack.com/a/img921/508/7jtdER.jpg

http://imageshack.com/a/img924/1895/oIgiaR.jpg

Pare fotek przed i po czyszczeniu kolektora oraz samego autka.

Bede pisał gdyby cos sie wyjaśniło . Jeszcze pytanko czy ktos miał błędy 4CA7 i 4000 błędy czujnika temperatury paliwa i z czym mogą byc związane ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cenowo mniej więcej wypada wymiana rozrządu? W Krakowie jeden mechanik mi powiedział że 3800 części + 2300 robocizna co wychodzi ponad 6000. Niby na ori częściach ale z kolei inny mechanik tylko kawałek dalej twierdzi ze również robi na ori częściach i za wszystko woła 3800 brutto. Jak u was to wyglądało?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten pierwszy chyba chce Cie naciągnąć, ori części ok. 2000 zł, zapytaj w tym sklepie: https://czescidobmw.pl podadzą ci cenę wszystkich częsci orginalnych jeakie są potrzebne przy wymianie, dobiorą na podstawie twojego numeru vin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.