Skocz do zawartości

Temperatura silnika 520d/525d (N47) a kwestia mrozów


Badger

Rekomendowane odpowiedzi

Czy przy temperaturze -18 i w miarę spokojnej jeździe (bez przekraczania 90km/h) nawet po przejechaniu 50 km normalne jest, że silnik nie łapie temperatury roboczej 100, a zamiast tego ok. 85-90? Wiadomo, że nie ma tu porównania np. z 530i, którego po odpaleniu wystarczy obejść dookoła, zgarnąć z niego śnieg, i już ma ponad 50 stopni, ale dodam, że nawet jak się porządnie depnie i temperatura dojdzie do setki, to po zwolnieniu znowu wskazówka się cofa; jakby tego było mało, po krótkim postoju także się cofa (tuż po uruchomieniu; wygląda to tak, jakby po rozruchu od razu włączał się pełny obieg płynu, który zdążył przez 2 minuty wystygnąć na odcinku chłodnicy, co skutkuje obniżeniem temperatury całego układu. Podkreślam - chodzi o spadek temperatury już po uruchomieniu, niejako "w oczach" - czyli powoli wędrująca w dół wskazówka, a nie obniżenie temperatury silnika względem tej, jaka była przed wyłączeniem, bo po prostu wystygł - to by nie dziwiło). Termostat czy przewrażliwienie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by raczej nie pomogło, bo ten patent BMW stosuje od czasu E60 LCI - w F10 są żaluzje, które się w takich temperaturach w ogóle nie otwierają. I co? I nic. Ale jak pojeździłem sobie dzisiaj 523i, to na parkingu załączył się... wiatraczek od chłodzenia :) Tak więc może po prostu musi być równowaga w przyrodzie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, że samochód przy mrozie nie łapie temperatury, a przy spokojnej jeździe na trasie to mam cały czas 80 stopni, co na pewno nie jest dobre. Te żaluzje g...o daje. W moim E46 nie było żadnych żaluzji, a silnik łatwo osiągał i trzymał temperaturę.
George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z forum passata.

Wydaje mi się, że te nowe motory są już tak wysilone niezależnie diesel czy benzyna, że muszą mieć takie chłodzenie bo zwyczajnie zatarły by się. Tak samo jak nówka diesel ma przedmuchy. Jak odebrałem mojego Passiora z salonu z wielkim zdziwieniem stwierdziłem, że dmucha i pojechałem do serwisu na reklamację. Chłopaki ze serwisu się uśmiali i powiedzieli, że jak ten silnik przestanie dmuchać to jest kaput. Dalej nie wierzyłem, bo mam T4 1,9 TD i to nic dołem nie dmucha więc pokazali mi 4 inne nowe Passaty i w każdym to samo. Po prostu ten silnik nie może być tak spasowany jak te stare bo na bank by się zatarł. Myślę, że z tą temperaturą jest podobnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że muszą mieć chłodzenie, to jasne, ale że się nie dogrzewają, to inna sprawa...

A poza tym pamiętajmy, że temperatura robocza 100 stopni, jaka teraz zazwyczaj obowiązuje w silnikach BMW, jeszcze nie dawno byłaby zabójstwem dla motoru. Zapewnia to dużo wyższą wydajność, a więc niższe spalanie, ale technologicznie taki silnik wymaga bardziej zaawansowanej obróbki. No i potem się dziwić, że olej do tego kosztuje 100PLN/litr :duh:

 

...oczywiście w ASO :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że informacja o temperaturze oleju jest dużo, dużo pomocniejsza niż płynu chłdzącego.

Dokładnie wiemy kiedy można mocniej przycisnąć, a z płynem bywa różnie, bo nie wiemy kiedy olej tak naprawdę uzyskał optymalna temperaturę.

Wskaźnik temperatury oleju powinien być standardem.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym momencie uważasz, że można mocniej przycisnąć ??? Po osiągnięciu jakiej temp oleju ?

 

Wskaźnik pokazuje (50 \ 100)

\ oznacza temperaturę 75 stopni. Także jak już jest pomiędzy \ a 100 (jakieś 85-90 stopni), uważam że powoli można zacząć cisnąć .

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w sumie żeście mnie zmartwili, bo ostatnio po kilkuminutowym postoju wskazówka temperatury po uruchomieniu znów zaczęła się cofać i w ciągu paru sekund opadła o... 20 stopni!! Gdyby to był płyn chłodniczy i niesprawny termostat, to prosta sprawa, ale olej?? No chyba, że wystygł tak szybko np. od spodu (miska), a po rozruchu się wymieszało wszystko i stąd ten spadek... Możliwe to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo jak sie jedzie spokojnie np przez 30 km to nie ma szans żeby osiągnąć 100 stopni. W piątek przejechałem ok 15 km w górach przy -18 stopniach. Temp. osiągnęła ok 75-80 C zadzownił tel więc poruszałem się wolniej i tylko widziałem jak spada. Zjechałem na stację, stałem kolejne 10 min i przed wyjsciem z auta było może 55 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Na zimę powinno się montować zestaw dodatkowych dwóch cylindrów do N47. Najgorsze, że na zimnym nie za bardzo się powinno dawać w palnik. Z kolei jeśli się nie daje, to silnik się nie rozgrzewa. No i koło się zamyka :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na totalnie zimnym silniku nie przekraczam 2000rpm, nigdy. Jak już jest jakieś 75 stopni delikanie wchodze na 2500-3000rpm. I to moim zdaniem pozwala silnikowi osiągnąć swoją temperaturę pracy w dobrych warunkach. Tak samo z pałowaniem auta. Po ostrej jeździe silnik chodzi na wolnych obrotach przez min 2-3 min.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteście pewni, że wszyscy macie te żaluzje w zderzaku? Cytaty z bimmerpost:

I have just taken delivery on Friday of a new F11 520d M Sport. But have discovered that there are no Shutters fitted behind the Kidney Grills. This is one of the Efficient Dynamics features that BMW make a big deal about as it allows the Engine to warm up quickly and hence improves fuel economy and emissions as well as reducing engine wear. Additionally is is supposed to improve aerodynamics again improving emissions. ...

at least my car doesn't have this.

Ja mam, ale może nie wszystkie mają? Chociaż w ropniakach byłyby najbardziej wskazane. BMW reklamowało to jako funkcje obniżającą spalanie, może doszli do wniosku, że 520d tak mało pali, że nie dostaną żaluzji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi wam o to: http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/5series/sedan/2010/showroom/efficiency/airvents.html#more ?

 

Jeżeli tak to z NightVision ich nie ma, więc ja ich nie będę mieć, ale będę mieć benzynę więc i tak powinien się szybciej nagrzać niż 5XXd

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi wam o to: http://www.bmw.pl/pl/pl/newvehicles/5series/sedan/2010/showroom/efficiency/airvents.html#more ?

Jeżeli tak to z NightVision ich nie ma, więc ja ich nie będę mieć, ale będę mieć benzynę więc i tak powinien się szybciej nagrzać niż 5XXd

 

W E60 przeszkadzał żaluzjom aktywny układ kierowniczy, a w F10 nightvision. Ech, zawsze coś nie tak...

Ale jak Kolega słusznie zauważył, benzyna raczej bez tego 'fejczera' i tak się dogrzeje 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do F10 można kupić w ASO plastikowe zaślepki wlotu powietrza? Do e46 jest takie coś dostępne - montuje się w otwory kierownicy powietrza za nerkami maski. Bardzo skuteczna rzecz na silne mrozy. Nowoczesne diesle wydzielają mało ciepła i z tego powodu ciężko zagrzewają się do temperatury roboczej - nawet przy sprawnych termostatach w duży mróz silnik potrzebuje sporo czasu by osiągnąć nominalną temperaturę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.