Skocz do zawartości

Co kupic? E32? E38?


Ariel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Koledzy tu pisali o silnikach i ja sie nie bede wypowiadal w tej sprawie bo sie nie znam a wiem ze oni sie znaja to ich sluchaj :mrgreen:

Ja tylko napisze o wygladzie : tylko E32 :mrgreen: Ten model ma w sobie to cos czego brakuje E38. No i faktycznie lepiej zostawic sobie kilka tys. na cos co wyskoczy z nienacka czy to w E32 czy E38 , to nie sa juz mlode auta.

I jezeli myslisz o gazie to szukaj bez gazu :mrgreen:

Powodzenia

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam gazu nie lubie troche.

 

Silnik normalnie pracujący na benzynie to jednak co innego. Zawsze cos się pojawiadodatkowego wraz z gazem, falowania, mulenia, czkawki i inne.

Jeśli już to bez gazu, i nie żałować na gaz.

Rozumiem że skoro zakładasz gaz, to po to by duzo jeździć.

Bo jeśli chcesz robić 10 tys rocznie, to nie ma sensu zakładać gazu.

Instalka musi być dobra. A do V12 instalka ...... hehehe pewnie ze 12 tys kosztuje wtrysk, bo tylko taki można założyć.

Do V8 z 5,5 - 6 tys.

 

Coś czuje że ten argumant Cie przekona do V8 jednak, szkoda że taki argument.

 

No wlasnie tez slyszalem,ze benzyna to calkiem co innego... A z ta instalacja to na serio slyszalem ze trzeba dac duuzzo kasy :D

Ale nawet jak pytalem mechanika czy 'dobry gaz' jest dobry to mniw wysmial i mi powiedzial ze najlepiej to wogule nie zakladac gazu bo potem to sie zemsci, tak jak i kazda oszczednos w BMW.... Wiec Ty tez sadzisz ze lepiej V-8? Na Top-Gear mowili ze ogolnie V-8 to najlepsze silniki na swiecie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ariel , jak chcesz gazowac E32 to lepiej szukaj 735i manual - bez nalotu , bez kłopotu ...najprosciej i najtaniej a i przyspieszenie godne - ok 8 do setki i vmax ok 240 km/h ( przynajmniej na PB :P )

 

 

Heh, pewnie masz racje ale ja chyba zostane przy 750 i nie bede jej gazowal, bo nie ma co oszczedzac, a nie mam zamiaru robic nia wielkiej ilosci km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy tu pisali o silnikach i ja sie nie bede wypowiadal w tej sprawie bo sie nie znam a wiem ze oni sie znaja to ich sluchaj :mrgreen:

Ja tylko napisze o wygladzie : tylko E32 :mrgreen: Ten model ma w sobie to cos czego brakuje E38. No i faktycznie lepiej zostawic sobie kilka tys. na cos co wyskoczy z nienacka czy to w E32 czy E38 , to nie sa juz mlode auta.

I jezeli myslisz o gazie to szukaj bez gazu :mrgreen:

Powodzenia

 

I tu sie z Toba zgodze bo chyba sie naprawde znaja i mam zamiar ich posluchac :) a tym wygladem na na serio E-32 ma w sobie takiego jakby ducha :mrgreen: No wlasnie bo tak pomyslalem ze jakbym zbieral na E-38 i cos by sie zwalilo to dalej bym musial jezdzic autobusem, albo poldkiem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie lubie gazu i proponuje CI 740 bez LPG - chodzi jak rakieta :D :wink:

 

problemem jest znalezienie zadbanej 740 z wyposazeniem na poziomie 750

Wiec moze postaw faktycznie na kulture pracy i komfort- 750 :cool2:

 

No i tu pojawia sie pytanie o temperament :mrgreen: a jezeli na serio jest problem ze znalezieniem dobrej 740 to z moim szczesciem na pewno takiej nie znajde :cry2: A ze mi zalezy na mocy to chyba sie zdecyduje na 750, ale wiesz to ze ja chcem taka to nie znaczy ze ja bede mial, bo roznie moze byc w zyciu i np. moge nie miec okazj na 750 ale np na 730 w dobrym stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytaj mnie Ariel co lepsze, V8 czy V12, bo zrobisz burze z piorunami :lol: :lol: :lol:.

V8 to nie taki exklusive jak V12, ale ( UWAGA - moja wylacznie opinia ) V8 jest mniej zlożona i przez to jest lepszym kompromisem - osiągi <> wytrzymałość.

V8 sa montowane w ciężarówkach, autobusach, od czasów II wojny światowej i wcześniej. I silniki te wytrzymuja strasznie dużo....

Posłuchajcie jak brzmi Ikarus z rozwalonym wydechem - V8 jak złoto słychać :lol: :lol: :lol:

A jak popatrzysz na to, co komu nawala, to nie znajdziesz raczej na tym forum żeby miał ktos problemy z V8 M60. Z V12 mają problemy - co wynika też z niedostatecznych możliwości serwisu i obsługi V12 - motoru excluzywnego, który powienien byc obsługiwany z gestem hrabiego - robić co trzeba, kasa nie ważna :-).

 

Dlatego łatwiej będzie znaleźć V8 w dobrym stanie, niż v12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytaj mnie Ariel co lepsze, V8 czy V12, bo zrobisz burze z piorunami :lol: :lol: :lol:.

V8 to nie taki exklusive jak V12, ale ( UWAGA - moja wylacznie opinia ) V8 jest mniej zlożona i przez to jest lepszym kompromisem - osiągi <> wytrzymałość.

V8 sa montowane w ciężarówkach, autobusach, od czasów II wojny światowej i wcześniej. I silniki te wytrzymuja strasznie dużo....

Posłuchajcie jak brzmi Ikarus z rozwalonym wydechem - V8 jak złoto słychać :lol: :lol: :lol:

A jak popatrzysz na to, co komu nawala, to nie znajdziesz raczej na tym forum żeby miał ktos problemy z V8 M60. Z V12 mają problemy - co wynika też z niedostatecznych możliwości serwisu i obsługi V12 - motoru excluzywnego, który powienien byc obsługiwany z gestem hrabiego - robić co trzeba, kasa nie ważna :-).

 

 

 

Dlatego łatwiej będzie znaleźć V8 w dobrym stanie, niż v12.

 

 

 

 

Hhehehe niee no na taki gest no na pewno nie bedzie mnie stac :D :D

A burzy to ja nie chcem robic a z tym V-8 to sie zgadza... Coz 8 cylindrow tez mi wystarczy, a jezeli 750 nie zadowoli mnie osiagami (w co watpie) to sprzedam ja i bede zbieral na M-5 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego łatwiej będzie znaleźć V8 w dobrym stanie, niż v12.

 

Jak to trudno przecież już znalazł moją ;) :mrgreen:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ariel, czytając Twoje wypowiedzi mam wrażenie, że wstępnie skłaniasz się bardziej w stronę E32 750. Abyś nie miał za lekko chciałbym Ci podać parę argumentów za E38 - może dość kontrowersyjnych ale co tam. Zapewne śledziłeś ten wątek :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17721

Pojawiło się tam trochę informacji i opinii na temat właśnie E38. Nie będę więc przytaczał tu aspektów technicznych a skupię się na użytkowaniu i aspektach praktycznych.

 

Pamiętaj, że siódemka, jaka by nie była, nie jest tania w eksploatacji. Tzn.

pewnie można ją serwisować distalem i sznurkiem do snopowiązałki, ale tak naprawdę jest to samochód złożony z bardzo wielu detali i niektóre z nich się starzeją, inne zużywają się i trzeba je wymieniać. A to niestety kosztuje i rady na to nie ma. Jeśli chcesz mieć pewność, że samochód Cię nie zawiedzie musisz go uczciwie serwisować. Dlatego też, moim zdaniem, koszt zakupu auta nie jest taki wcale najistotniejszy i czy wydasz na zakup 20 czy 40 tysięcy nie jest to aż tak bardzo istotnym składnikiem łącznych kosztów.

Zakładasz, że będziesz robił niewiele kilometrów. Moim zdaniem duży silnik jest sensowny przy bardzo intensywnej eksploatacji i robieniu długich tras pod dużym obciążeniem (czyt. z dużymi prędkościami). Bezsensem według mnie jest eksploatacja w cyklu miejskim i na krótkich odcinkach silnika 5 l a nawet 4 l - żłopie paliwo, a mocy i tak się nie wykorzysta. Czy nie lepiej pomyśleć nad mniejszym silnikiem ? (ale koniecznie V-ką : przyjemniej pracują).

Wygoda : moim zdaniem E38 jest nieporównywalnie wygodniejsze i dające więcej przyjemności z jazdy. Dlatego poszukaj jakiegoś dobrego człowieka w twoim rejonie posiadającego takie auta i przejedź się i E32 i E38 i sprawdź który Ci lepiej leży.

Gaz : nie jestem obiektywny bo mam bardzo złe doświadczenia z gazem w BMW i jestem zdeklarowanym wrogiem. Póki będzie mnie stać na BMW będę jeździł na benzynie.

 

Dlatego przemyśl czego od samochodu oczekujesz i wtedy określ co kupić. Jeśli chcesz godnie i ze spokojną głową jeździć na dalekich trasach kup E38 z dużym silnikiem, jeśli na krótkich trasach to E38 z mniejszym silnikiem, a jak potrzebujesz adrenaliny to kup dowolne tanie E32 - byle jezdziło, łataj je tylko doraźnie i zbieraj na M5 E39 - dopiero to auto zapewni odpowiednie wrażenia.

 

Moje powyższe opinie są całkowicie subiektywne i proszę gremium o nie bicie mnie za nie.

 

Pozdrawiam :

Zdzichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu się nie zgodzę...jak kupi padaczkę, to będzie łatał , łatał i nie załata.. :| juz lepiej od razu szukac E38- wyjdzie taniej.

Masz w całości rację. Jeśli Ariel może poczekać to pewnie że najlepiej szukać E38 (ja tam sugeruję z silnikiem 4,4 i steptronikiem, młodszym niż luty 1996), ale jeśli już teraz chce jeździć siódemką a ma chwilowo mało kasy na zakup E38 to wg. mnie najlepiej iść totalnie po minimum kosztów - byle sobie (i innym) krzywdy nie zrobić. Poniesionych nakładów i tak się w żaden sposób nie odzyska, dlatego zasugerowałem takie doraźne łatanie.

 

M5 E39 ?? :D a moze E60 ??

O nie ! - zaczynać karierę z marką BMW od ponad 500 koni : to było by nie humanitarne :)

Oczywiście nie mam nic do M-ki E34, zaproponowałem E39 bo miałem okazję się z czymś takim zapoznać - wiem, że zapewnia fun niesamowity, a koszty ewentualnie mieszczą się w górnej strefie racjonalnego zakresu.

 

Pozdrawiam :

Zdzichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

740i/L wyprodukowano w ilosci 31135 sztuk a 750i/L 48 557 sztuk. Mysle,ze znalezc V12 w niezłym stanie to tez nie az taki problem :D

Na naszym forum tez jest kilka igiełek :wink:

 

 

Aha, wiec to kwestia dobrego poszokunia, a wiem bo pare widzialem:0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ariel, czytając Twoje wypowiedzi mam wrażenie, że wstępnie skłaniasz się bardziej w stronę E32 750. Abyś nie miał za lekko chciałbym Ci podać parę argumentów za E38 - może dość kontrowersyjnych ale co tam. Zapewne śledziłeś ten wątek :

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17721

Pojawiło się tam trochę informacji i opinii na temat właśnie E38. Nie będę więc przytaczał tu aspektów technicznych a skupię się na użytkowaniu i aspektach praktycznych.

 

Pamiętaj, że siódemka, jaka by nie była, nie jest tania w eksploatacji. Tzn.

pewnie można ją serwisować distalem i sznurkiem do snopowiązałki, ale tak naprawdę jest to samochód złożony z bardzo wielu detali i niektóre z nich się starzeją, inne zużywają się i trzeba je wymieniać. A to niestety kosztuje i rady na to nie ma. Jeśli chcesz mieć pewność, że samochód Cię nie zawiedzie musisz go uczciwie serwisować. Dlatego też, moim zdaniem, koszt zakupu auta nie jest taki wcale najistotniejszy i czy wydasz na zakup 20 czy 40 tysięcy nie jest to aż tak bardzo istotnym składnikiem łącznych kosztów.

Zakładasz, że będziesz robił niewiele kilometrów. Moim zdaniem duży silnik jest sensowny przy bardzo intensywnej eksploatacji i robieniu długich tras pod dużym obciążeniem (czyt. z dużymi prędkościami). Bezsensem według mnie jest eksploatacja w cyklu miejskim i na krótkich odcinkach silnika 5 l a nawet 4 l - żłopie paliwo, a mocy i tak się nie wykorzysta. Czy nie lepiej pomyśleć nad mniejszym silnikiem ? (ale koniecznie V-ką : przyjemniej pracują).

Wygoda : moim zdaniem E38 jest nieporównywalnie wygodniejsze i dające więcej przyjemności z jazdy. Dlatego poszukaj jakiegoś dobrego człowieka w twoim rejonie posiadającego takie auta i przejedź się i E32 i E38 i sprawdź który Ci lepiej leży.

Gaz : nie jestem obiektywny bo mam bardzo złe doświadczenia z gazem w BMW i jestem zdeklarowanym wrogiem. Póki będzie mnie stać na BMW będę jeździł na benzynie.

 

Dlatego przemyśl czego od samochodu oczekujesz i wtedy określ co kupić. Jeśli chcesz godnie i ze spokojną głową jeździć na dalekich trasach kup E38 z dużym silnikiem, jeśli na krótkich trasach to E38 z mniejszym silnikiem, a jak potrzebujesz adrenaliny to kup dowolne tanie E32 - byle jezdziło, łataj je tylko doraźnie i zbieraj na M5 E39 - dopiero to auto zapewni odpowiednie wrażenia.

 

Moje powyższe opinie są całkowicie subiektywne i proszę gremium o nie bicie mnie za nie.

 

Pozdrawiam :

Zdzichu

 

Czyli jezeli dobrze mysle to radzisz narazie kupic jakas E-32 np. 730 i zbierac na E-38? czy na M5? a mozna kupic 7 zeby dawala takie wrazenia jak M-5? No wlasnie chcialem poszukac kogos z E-38 ale nie moge nigdzie takiego znalesc;/ o nie! mysle ze M-5 to bym dlugo nie najezdzil, nie umial bym jezdzic sampchodem z taka moca :P ale mysle ze tak bardzo na wygodzie nie zalezy np. E-34 w wygodzie mi wystarczy, wiec sadze ze E-32 na poczatek byla by wystarczajaca... a potem to sie zobaczy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam ze 750 to dwa bloki, dwie głowice, dwie pompy paliwa, dwie sondy lambda (czyli tak jak byś miał utrzymać dwa sliniki mniej więcej) itp itd - moje zdanie to 740 M60 V8 przynajmniej ja bym tak wybrał.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jezeli dobrze mysle to radzisz narazie kupic jakas E-32 np. 730 i zbierac na E-38? czy na M5?

Na M5. Sensowne M5 jest droższe od sensownego E38 - dlatego ewentualnie można po drodze stracić trochę kasy na E32.

 

a mozna kupic 7 zeby dawala takie wrazenia jak M-5?

Raczej nie :) (no może 760 da rade). To są różne auta tzn. o różnym przeznaczeniu i możliwościach.

 

No wlasnie chcialem poszukac kogos z E38 ale nie moge nigdzie takiego znalesc;/

Do mnie masz kawałek drogi niestety... Poszukaj na forum jakiejś dobrej duszy w Twoim rejonie.

 

ale mysle ze tak bardzo na wygodzie nie zalezy np. E-34 w wygodzie mi wystarczy, wiec sadze ze E-32 na poczatek byla by wystarczajaca... a potem to sie zobaczy:)

To też słuszna droga. Bylebyś nie trafił na jakąś wredną sztukę, która Cię zrazi do marki. Ja taką E32 trafiłem (na szczęście jako 3 czy 4 BMW z kolei). Kupione od Turków : co za wredne auto. Chyba Turek je przeklął i już tak mu zostało. Jakbym je kupił jako pierwsze BMW to by mnie na forum BMW nie było ...

 

Pozdrawiam :

Zdzichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam ze 750 to dwa bloki, dwie głowice, dwie pompy paliwa, dwie sondy lambda (czyli tak jak byś miał utrzymać dwa sliniki mniej więcej) itp itd - moje zdanie to 740 M60 V8 przynajmniej ja bym tak wybrał.

:think: w 740 jest prawie tak samo - wszystko co wymieniałeś x2 (po za filtrem powietrza, przepływką, pompą paliwa itp. ...)

Ale masz 1x pompa wody, oleju, wspomagania, chłodnice, wał korbowy itd. ... :) V12 to tak 1.6 x silnik rzędowy, a V8 - 1.4 x silnik rzędowy :mrgreen:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, sam ostatnio spotkałem kilka przyjemnych e38 w cenie 22-25 tys, oczywiście nie można powiedzieć że auto z lat 94-95 nie będzie wymagało już niedługo większych nakładów, ale myślę że przy rocznych przebiegach rzędu 10-15 000 można śmiało brać e38, pierwsze z brzegu :

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C348041

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C545332

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=81325702

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C584920

i wiele wiele innych. W tej chwili rynek aut używanych w PL jest przebogaty, naprawdę można wybierać niemal jak w Niemczech. Oczywiście jeżeli nie masz pojęcia o samochodach to bez wizyty w serwisie nie ryzykowałbym kupna siódemki. Natomiast ja osobiście polecam e38, bo e32 to już taki troszkę bardziej koneserski wóz. Zadbany egzemplarz e32 to gratka dla miłośników BMW, natomiast ktoś nie czujący klimatu będzie sobie pluł w brodę że np. nie kupił za te same pieniądze A4 tdi. Dlatego jak dla mnie tylko e38, kupując dobry egzemplarz będziesz na pewno zadowolony. To że kosztuje np. 23000 nie oznacza że jest ruiną, tak samo jak wydanie 25000 na e32 nie oznacza że za 3 miesiące nie pójdzie Ci skrzynia biegów. Wybór jest Twój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz ja :D

po pierwsze - nie ma siódemki taniej w utrzymaniu - o tym zapomnij

 

po drugie- W140 potrafi zjeść własciciela razem z podeszwami - jesli nie masz sporych zapasów gotówki zapomnij o tym :hand:

 

po trzecie- 750 czy 740 ...odwieczna debata nie tylko na tym forum. :twisted2:

 

w uzytkowaniu codziennym oba modele są niemal równie ciche i szybkie. 5.4 zaczyna odstawiac 4.4 dopiero powyzej 220 km/h i palą niemal tyle samo - koniec bzdur ,ze V12 żłopie jak smok a V8 4.0/4.4 to sie niby w punto bawi !!! :cool2:

 

Lepiej kup E32 za 15 tys i reszte przeznacz na przysłowiowy świety spokój w razie czego i paliwo.

 

Pozdrawiam

 

Hej!!!

 

Tutaj Frank popisal się świetnym esejem, rzekłbym rozprawa na temat 740 czy 750!!! Mas dużo racji. Przyłączams ię do niegi i także smiem Twierdzić, zebys kupił E32, a za resztę kasy wyposażysz autko. Ja tak zrobiłem w swojej 320i i sie bardzo cieszę z tego wyjścia, bo mam sprawny wózek...a wiesz , łatwo kupic bmw w dobrym stanie wizualnym a w środku siedzi TRUP@@@....

 

KUP E32.!!!!!!!! :cool2: :cool2: :cool2:

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.