Skocz do zawartości

Dodatek do paliwa? Jaki?


MOREN

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, moja E60 ma problem z zapalaniem rano przy -15C

Dziś musiałem na 2 godz włożyć 2 suszarki do włosów w komore silnika i dopiero po chwili krecenia zapalił.

 

Pytanie, czy warto lać dodatki do diesla uszlachetniające i przeciw zamrożeniu? Jeśli nie są szkodliwe a tym bardziej pomagają w takie mrozy, to czy macie jakiś konkretny specyfik sprawdzony na waszych silnikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem żeby nie stosowac żadnych dodatków, wiec co robić żeby rano normalnie odpalić nie mając garażu? czy to normalne że u was też tak cięzko kreci a czasami wcale nie zapala? mowa tu o temp. rano rzędu -16 C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sprawne świece żarowe, moduł świec, wtryski, świeży filtr paliwa, sprawny akumulator i paliwo z dobrej stacji (tzn, nie od Pana Kazia za mostkiem przed lasem) i nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem w taką pogodę.

 

Rozrusznik kręci max 1,5 sekundy i po odpaleniu chodzi równiutko.

Edytowane przez maciekE60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam sprawne świece żarowe, moduł świec, wtryski, świeży filtr paliwa, sprawny akumulator i paliwo z dobrej stacji (tzn, nie od Pana Kazia za mostkiem przed lasem) i nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem w taką pogodę.

Ty masz ok 100 tys przebiegu z tego co pamiętam a kolega ma "włoską igłę " z nie wiadomo dokładnie jakim przebiegiem i to pewnie jest powód kiepskiego zapalania w zimie .

Przed zimą przede wszystkim trzeba było zrobić przegląd a z tym u wielu jest problem .

Podam przykład mojego brata ma bmw 330d , przyjechał do mnie i chciałem podłączyć Inpę i sprawdzić czy ma jakieś błędy a on na to, że mu dobrze jeżdzi i nie chce wiedzieć czy ma auto zepsute.

sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem żeby nie stosowac żadnych dodatków, wiec co robić żeby rano normalnie odpalić nie mając garażu? czy to normalne że u was też tak cięzko kreci a czasami wcale nie zapala? mowa tu o temp. rano rzędu -16 C

Kolego, a podlaczales pod INPE? Czy masz jakies bledy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyjechał do mnie i chciałem podłączyć Inpę i sprawdzić czy ma jakieś błędy a on na to, że mu dobrze jeżdzi i nie chce wiedzieć czy ma auto zepsute.

tak powstają wraki, nagle powalające wymaganymi kosztami napraw - ale podejście super, like it :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra nie wymieniałem a przeglądu przed zimowego tez nie byłem w stanie zrobić bo auto dopiero co miesiąc niecały temu zakupione, puki nie było dużych mrozów paliła o.k.

Pod inpe podepne dziś i sprawdze, a tak swoją drogą wymienie swiece ale słyszałem ze jest problem z dojsciem do nich, może ktoś dać krótką instrukcje co tak przeszkadza ze cięzko się do nich dostać?

Auto narazie na garazu stoi wiec moge pogrzebać troche bo mam wolne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to normalne że u was też tak cięzko kreci a czasami wcale nie zapala? mowa tu o temp. rano rzędu -16 C

 

to ,że kręci ciężej niż gdy jest ciepło to normalne ale bez przesady jak bardzo ciężko to może masz akumulator słabiutki albo rozrusznik już nie domaga.

Jak jest dobre paliwo sprawne akumulator ,świece żarowe i ich sterownik, nie zapchany filtr paliwa i sprawny jego podgrzewacz to nie powinno być problemów i przy większych mrozach. u mnie dziś rano -23 i zero problemów.

Dodam jeszcze ,że paliwo ma diametralne znaczenie - znajomy miewał problemy z uruchomieniem auta przy mrozach dużych jak tankował na neste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś dać krótką instrukcje co tak przeszkadza ze cięzko się do nich dostać?

Trochę roboty jest bo żeby dostać się do świeczek musisz najpierw zdjąć kolektor ssący. A skoro mówimy już o kolektorze to przy okazji sprawdź jak już będziesz miał go w rękach jak tam się trzymają klapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podgrzewacz paliwa znajduje się pod podłogą, zaraz przy filtrze paliwa, dokładniej przed nim od strony zbiornika, służy jako przyłączenie filtra - ostatnio była bardzo głośna akcja przywoławcza, owe podgrzewacze niby się zapalają co przy takiej bliskości paliwa jest tym bardziej nie na miejscu :) na tę chwilę nie są dostępne, fabryka ma niewykonane zamówienia a dealerzy są z nich wyczyszczeni do cna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ostatnio była bardzo głośna akcja przywoławcza, owe podgrzewacze niby się zapalają co przy takiej bliskości paliwa jest tym bardziej nie na miejscu :) na tę chwilę nie są dostępne, fabryka ma niewykonane zamówienia a dealerzy są z nich wyczyszczeni do cna

 

Ale trzeba zaznaczyć że owa akcja serwisowa dotyczy modeli wyprodukowanych od 20.08.2008 do 12.06.2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo, że instrukcja mówi na ten temat wyraźnie, to ja bym się jednak zastanowił nad tymi dodatkami. Trzeba po prostu brać poprawkę na jakość paliwa w Polsce - a tego autor instrukcji chyba nie przewidział. Powiedzmy sobie szczerze: nawet na tzw. dobrych stacjach nie ma gwarancji, że będzie OK, widać to dobrze, jak się zatankuje np. w Monachium pusty bak - różnica jest odczuwalna. Być może zdarzają się przypadki, że ktoś tankuje tylko i wyłącznie na zaufanej stacji - wtedy będzie dobrze, ale trudno wymagać od użytkowników E60, żeby się nie ruszali z domu na dalej niż 150 km, a tankować gdzieś trzeba. I potem się okazuje, że po pewnym czasie i zbiorniku i w całym układzie pojawia się woda, osady, i w ogóle pół tablicy Mendelejewa. Powinno się to wypłukać - i takie dodatki są. Inaczej np. ASO zaproponuje wymianę: filtrów, wtryskiwaczy, pompy, etc. A problem za chwilę znowu się pojawi. Mnie nie raz proponowano takie naprawy, a wystarczyło wlać co trzeba - i spokój. Po prostu trzeba uważać i nie wlewać byle czego. Może i zdarzają się przypadki uszkodzeń od dodatków, ale używałem ich wiele lat do E39 (ma teraz 220.000), E60 (110.000) i jakoś nic się nie stało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od lat stosuje w zimie dodatek Castrol TDA http://cokupic.pl/produkt/CASTROL-TDA---dodatek-do-paliwa-dla-silnikow-wysokopreznych-Diesla---250-ml w proporcji 50ml na cały zbiornik paliwa i zwykłe paliwo z Shella.Odpalam przy -25 bez jąknięcia.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem żeby nie stosowac żadnych dodatków, wiec co robić żeby rano normalnie odpalić nie mając garażu? czy to normalne że u was też tak cięzko kreci a czasami wcale nie zapala? mowa tu o temp. rano rzędu -16 C

Dlaczego nie stosować np. depresatorów ?? przy mrozie -25 -30 C nawet w dobrej jakości ropie może wytrącić się parafina i zablokowac filtr paliwa lub przewody paliwowe. Depresator obniża temperatura wytrącania parafiny , a nie ma żadnego negatywnego skutku nawet dla wtrysków common rail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.