Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Mam mały problem z moim BMW E36 1.6 m40 1992r. Kupiłem ją z tydzień temu prosto z niemiec. Kupiłem już ją "pukającą"

Otóż tak, po odpaleniu zimnego silnika coś sobie puka w silniczku , pod pokrywą zaworów lekki bocian.

Wymieniłem wszystkie filtry i olej na Valvoline 10w40 Maxlife, pukanie nie ustało jak narazie, był nawet w niej środek "WYNN'S 76844 Hydraulic Valve Lifter Concentrate", ale to przed zmiana oleju (szczerze mówiąc, po nim silniczek troszkę ciszej pracował, ale to może moje urojenie).

Dziś rozbierałem pokrywę zaworów, czyściłem magistrale olejową, także kopułkę i palec + czyszczenie świec i ogólna konserwacja tamtejszych elementów (kopułka ma lekkie wyżłobienia, ale nie jest źle, aż tak jeszcze). Myślałem, że to pomoże, ale myliłem się silniczek i tak "pyrkoli"

Mam zamiar kupić teraz do tego oleju produkt "LIQUI MOLY-HYDRO STOSSEL" podobno też wycisza popychacze hydrauliczne, warto?.

Powiedzcie mi co robić ? czy konkretna jest wymiana popychaczy ? co tak sobie pyrkoli ?

Dodam iż wałek jest w bdb stanie(widać, że nie dawno wymieniany), nie ma wyżłobień , rys , jedynie przed ostatnia krzywka ma leciutkie wyżłobienie na wzniesieniu.

Co robić, co radzicie ? Lać ten środek, zobaczyć czy pomoże ?

 

 

Drugi problem to duszenie, się dławienie powyżej 5ty sobrotów.

Otóż tak, gdy stoje w miejscy dam " w dupę " to wkręca się do ok. 6 tys obrotów, ale kurcze tak jakos bez odciencia, bez tego łututututut , tylko łuuuuuuuuuuuuuu

Ale nie o to chodzi,

Ruszam na 1 , i do końca, powyżej 5 tys zmieniam bieg na 2 i silnik tak jak by sie chwilke dławi, zamulił po chwili pełna moc i jedzie, i znów tak do 5 jest git, dalej także zmieniam bieg na 3 i znów mulenie leciutkie, chwilka i znów ile fabryka dała, i tak na każdym biegu

 

 

Co jest ? co robić. Dodam, ze na odłaczonej przepływce to samo(na wolnych silnik kolebocze) ale w jezdzie nic się nie zmienia, więc to nie ona chyba, nie jest w złym stanie.

Nic nie pęknięte.

Filtr paliwa, powietrza oleju itp były wymieniane.

 

FIlm na YT pokazujący wszystko

Edytowane przez Bartix65
Opublikowano

Nie sprawdzałem, mam umówioną wizytę u pana andrzeja z aleksandrowa na wymianę szklanek i popychaczy z m43, może to pomoże.

Bo to pyrkoli prawda?

 

 

P.S jakie bedą objawy mocno wytartej już kopułki i palucha?

Opublikowano

Miałem ten sam problem. Po wymianie klawiatury i wałka "klekotanie" ustało, silnik przestał się dławić i kręcił się aż do odcinki.

Słyszałem też że m40 powinien jezdzić na oleju 5w40, lub nawet 0w40 i wtedy problem nie występuje.

Opublikowano

Marcin jaki to był koszt naprawy ? robocizny ?

Powiedz mi, teraz mam zalany 10w40, to co mam zmienic go teraz na 5w czy 0w? czy po wymianie tych narządów ?

Opublikowano
Jeżeli chodzi o duszenie się, to próbowałeś dolać paliwa? Może pompa nie daje już rady, bo z tego co widać na filmie to już na oparach jeździsz ...
Opublikowano
Ja za wszystko zapłaciłem 2500, ale przepłaciłem. Znajomy wymienił klawiature bez wałka za ok. 1000,

ale u mnie wałek był bardzo wytarty i silnik nie przekraczał 4 tyś. obrotów.

 

chyba bardzo dawno to robiłeś... teraz za 1000pln to wsadzisz całe m43 pod maskę i masz święty spokój - w m40 nie opłaca się inwestować obecnie nawet złotówki - nie od dziś m40 uznawany jest za najgorszy silnik BMW.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Całą operacje przeprowadziłem jakieś 4-5 lat temu. Nie zgadzam sie z opinią że m40 to najgorszy silnik bmw.

Jest tani w naprawach i bezawaryjny. Ja e36 316i z 1992 roku przejechałem ponad 150 tyś. i nigdy mnie nie zawiodła.

W tym czasie wymieniłem 3x kąpletyn rozrząd, filtry oleje co 20 tyś. i raz remont klawiatury. Dodam że samochód nie miał nigdy lpg.

Jak ją sprzedawałem miała 300 tyś. i nie brała ani grama oleju, w co zresztą nikt nie wierzył.

Nie jest to szybkie ani oszczędne auto, ale bardzo ciepło je wspominam.

Opublikowano
Ja za wszystko zapłaciłem 2500, ale przepłaciłem. Znajomy wymienił klawiature bez wałka za ok. 1000,

ale u mnie wałek był bardzo wytarty i silnik nie przekraczał 4 tyś. obrotów.

 

chyba bardzo dawno to robiłeś... teraz za 1000pln to wsadzisz całe m43 pod maskę i masz święty spokój - w m40 nie opłaca się inwestować obecnie nawet złotówki - nie od dziś m40 uznawany jest za najgorszy silnik BMW.

 

A w ŻYCIU !

M40 to dobry silnik!

Lepiej zrobić głowicę w M40 niż montować pod maskę M43, w M43 też są problemy.

Naprawa głowicy w cale nie jest taka droga, zależy u jakiego mechanika się robi.

Ja osobiście w moim byłym M40 zmieniłem tylko popychacze hydrauliczne i auto było nie do poznania.

Obrotomierz kręcił do odcięcia zapłonu, osiągał na prostym odcinku 202km/h według licznika a według pomiaru GPS było 198km/h.

Osiągi również miała katalogowe.

Po naprawie zrobiłem nią ponad 60tyś km i osiągi nie spadły.

Niestety ale jakiś idiota, baran pijany wjechał swoim autem w moje zaparkowane i uciekł. Policja oczywiście bezradna a sąsiedzi jak zwykle nic nie widzieli.

 

Oto dowód jak pięknie pracował silniczek.

 

Pozdrawiam

Mariusz.

Opublikowano

Również dobrze wspominam m40 choć to dopiero drugi silnik z bmw :)

Niedługo będę miał wymieniane "bebechy", już wizyta umówiona u pana A:)

Opublikowano
Mam taki sam problem, tylko, że mam zalany teraz 15w40. Dzisiaj wlałem WYNN'S 76844, ale narazie pochodził z 10min i tyle nigdzie nie jeździłem. Po wlaniu tego dodatku zmienił się troche dżwięk więc mam nadzieje, że jeszcze pomoże. Pojeżdzę z 200km i jak bedzie chociaż troche ciszej to wlewam jakiś środek do czyszczenia i odrazu wymiana oleju na 10w40. Napisz jak uda Ci się coś z tym zrobić
Opublikowano

Miałem ten środek w nim , pomogło chwilowo wyciszyło, potem znów zaczął pukać, zalałem go 10w40 max life i puka ciszej, ale wciąż puka ;P

Teraz chciałem kupić na wyciszenie Liqui Moly, ale odradzają, bo jak puka to strata pieniędzy.

Opublikowano

tak.... zamiast zagęszczaczy wlej Selektol 20W albo coś jeszcze gęstszego....będzie miód.

 

Za 1000 pln dostaniesz kompletny m43 z kompem itp. i to jest silnik bezawaryjny - przede wszystkim ma niezniszczalną głowicę i napęd rozrządu na łańcuchu, zamontujesz i zapomnisz o zaglądaniu pod maskę.

M40 to badziew i tyle, naprawdę szkoda na to pieniędzy - uwierz mi, może 5 lat temu to i opłacało się to remontować - ale teraz to głupota.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Sprawdziłem u siebie jak wygląda sprawa z odcięciem. Jak daje gaz to ciągnie do 7tys. wtedy zeskakuje na 6,5 taj sie utrzymuje 2sek leci do 7 i odrazu zeskakuje na 6,5, 2sek. i tak w kolko. Jak po przejechaniu 200km z tym magicznym srodkiem nic nie pomoże to daje cos do czyszczenia silnika i odrazu zmiana oleju na valvoline 10w40 maxlife i wymieniam przepychacze w własnym zakresie. Sciagnalem po polsku ksiazkę "sam naprawiam e36" więc jakoś dam rade z rozmontowaniem, a popychacze to już kiedyś wymieniałem, co prawda w astrze ale myśle, że dam rade:) Cały rozrząd wymieniałem w sierpniu więc niespodziewanych kosztów naprawy raczej nie będę miał. Pytałem w serwisie ile wyniesie za naprawe tego to mi wyliczyli 3000zł!! Masakra...
Opublikowano
Ok, pojeździłem 150km i jest ok, cisza.Słychać tylko takie leciutkie stukanie tak jakby tylko jeden popychacz dalej stukał.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Miałem kiedyś M40.

W moim przypadku zaryzykowałem i wymieniłem tylko popychacze hydrauliczne, kupiłem tanie popychacze hydrauliczne na allegro za 30zł sztuka.

Silnik kręcił do odcinki a na prostej osiągnął 198km/h według GPS.

Olej tylko syntetyk ewentualnie półsyntetyczny.

Klepanie całkowicie odeszło w zapomnienie, zrobiło się tylko lekkie cykanie ale zupełnie mi to nie przeszkadzało i M40 po wymianie hydrauliki zrobił 60tyś km, a z silnikiem nic się nie działo, aż pijany idiota zniszczył mi moje oczko w głowie :(

 

Dodam że obecnie mam 318is po małym remoncie głowicy ponieważ poprzedni właściciel stosował jakieś wynalazki do uciszenia głowicy które spowodowały zatarcie prowadnic zaworowych.

Odradzam jakiekolwiek "doktory"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.