Skocz do zawartości

316ti zamarznięta odma


lechuk3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

najprawdopodobniej zamarzła mi odma i wywaliło olej przez wydech. Kupiłem już olej, na dniach wezmę przeczyszczę odmę i kolektor dolotowy. Z wydechu olej będzie musiał się wypalić (katalizator już jest wycięty).

 

Pytanie jest takie, co sprawdzić jeszcze? Co mogło się jeszcze zepsuć? Samochód przejechał 10km na tej odmie, od momentu zapalenia kontrolki oleju przejechałem jeszcze z 5km, potem został uzupełniony olej i znów 2km.

 

Pytanie inne, jak zabezpieczyć odmę, żeby nie zamarzła ponownie? :mad2:

 

Najśmieszniejsze jest to, że na początku stycznia odma była czyszczona :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak zabezpieczyć? WYMIENIAĆ! Niestety odma w tych silnikach to jakiś koszmarny żart inżynierów. Warto zapłacić trochę więcej i kupić odmę na zimny klimat (2x droższa), możliwe że ta otulina lepiej zabezpiecza ją przed zamarzaniem... Jak wyczyścisz dolot i wydech to powinno to jakoś działać. Odmę wymień oczywiście w całości.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam silnik N42B20A i tez zamarzła odma. Olej poszedł przez wydech i pod korkiem wlewu oleju. Postawiłem w ciepłym garażu, uzupełniłem olej. W ciepłym odeszło i objawy mineły. Olej zrobił się szary, brzydki, pewnie będę musiał i tak wymienić. Drugi raz mi się zdarza taka historia, ostatnio zeszłej zimy. Wtedy była czyszczona odma. Treaz znowu przy większych mrozach. Jak temu zapobiegać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Palermos, zobaczyłbyś odmę w N52, to dopiero super klimat jest. Nic nie zmienili, poza tym, że dodali ogrzewanie każdej z rurek od odmy. Przecież to totalna bzdura :shock:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też czeka wymiana odmy bo moja już cała "zamasłowana", nie wspomne już o genialnej prowadnicy bagnetu i jej milimetrowym odpływie oleju do miski który zapchało by ziarnko piasku, a poźniej się dziwią że że silniki BMW olej siorbią :)

 

Chce wymienić na wersję "zimową" czyli w otulinach no i zastanawiam się czy zastosować zmodyfikowaną tuleje bagnetu (tą rurę prowadzącą) bop wiem że wyprodukowali poprawioną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Też widziałem tą poprawioną. Jak wymieniałem odmę u taty w 320i 2003 to nie ruszałem bagnetu, także nie wiem jaką opcję bagnetu miał. Odmę kupiłem oczywiście w wersji z otulinami. A oryginalnie była zwykła, choć auto jest szwed :roll: Wszelkie modyfikacje tego szalonego układu przyszły po latach...

Powiem Ci tak - po wymianie całej odmy ze wszystkimi wężami teraz dopiero mam trochę syfu na bagnecie - wcześniej tego nie było. Także znakiem to, że odma działa jak należy :lol: :shock:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz modyfikacje przyszły po latach.

Tutaj masz biuletyn BMW który o tym prawi. LINK

A tutaj rożnice w budowie na dole stary o góry poprawiony.

http://i263.photobucket.com/albums/ii122/Jason5driver/CCV%20Replacement/11437531258-vs-11437565437.jpg

I tą szczeliną pomiędzy zewnętrzną tuleją a wewnętrzą ma niby ściekać to masło z nagarem hehe :)

 

Ogólnie rzecz biorąc jesteś zadowolony z nowej ulepszonej odmy ? Też chce wymienić komplet i zastanawiam się jeszcze nad tym bagnetem, trochę kasy na to razem trzeba będzie wydać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja wiem,czy zadowolony... stara była zużyta, ale jeszcze dawała radę. Jak wymieniłem u kumpla w M52TU to poprawa była wyraźna i silnik zaczął dużo lepiej pracować, miękko. Z bagnetem Ci nie doradzę, bo ja go nie wymieniałem. W M54 to szybka robota, ale w N42, gdzie uszczelniałem bagnet do miski, to męczarnia. Ty masz M54, więc to tylko kwestia dodatkowej stówki na bagnet...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a w N42 zeby wymienić odmę konieczny jest demontaż kolektora ssącego?? czy da się ja wymienić bez rozbierania połowy silnika?

Czytając wasze wypowiedzi rozumiem, że będzie napewno pasowała ta odma "na zimne kraje" do mojego silnika? Bo one zew. sa takie same? róznice sa w srodku czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a w N42 zeby wymienić odmę konieczny jest demontaż kolektora ssącego?? czy da się ja wymienić bez rozbierania połowy silnika?

Czytając wasze wypowiedzi rozumiem, że będzie napewno pasowała ta odma "na zimne kraje" do mojego silnika? Bo one zew. sa takie same? róznice sa w srodku czy jak?

 

Witam

 

1. Do wymiany odmy w N42 niestety trzeba demontować kolektor ssący, przynajmniej ja innej drogi nie znam. Tak naprawdę nie ma z tym aż tak dużo roboty.

2. Są dwa rodzaje odmy do każdego z silników. Normalna i na zimny klimat. Generalnie to ten sam produkt, a różnicą jest taka gruba gumowa otulina, w którą "ubrana" jest odma na zimny klimat - także jedyna różnica jest na zewnątrz. Jej zadaniem jest izolować separator od wpływu zimna. Niestety odma na zimny klimat do N42 jest z niezrozumiałych dla mnie względów dwukrotnie droższa od tej zwykłej. W silnikach M54 nie ma istotnej różnicy w cenie...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam aż mróz jeszcze spadnie, jadę na kanał przeczyszczę jeszcze raz odmę i wymienię olej. Coś jeszcze czyścić czy może sprawdzić? Boję się, że mogło wydmuchać jakieś uszczelki gdzieś :/

 

 

Wkładam tą samą odmę, bo chyba nie ma różnicy w N42? Ją się chyba tylko czyści. Zimowej nie zakładam, samochód sprzedam w lecie i kupuje coupe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jej się nie czyści, tylko się wymienia przy każdej wymianie oleju, ot cudowne zalecenia BMW.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I za każdym razem demontować kolektor ssący... oj mądre Ci bawarczycy, mądre. Powiedźcie ile mechanik może zażądać za takią wymiane odmy? chodzi mi o sama robociznę.

Aha, jeszcze jedna istotna rzecz. Przy wymianie odmy na zimową mogą zostac stare przewody czy je tez trzeba wymienić na "ziowe"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś temat o wymianie odmy w n42 i ktoś to zrobił poprzez demontaż alternatora, bez zdjęcia kolektora - trzeba poszukać.

Aha, jeszcze jedna istotna rzecz. Przy wymianie odmy na zimową mogą zostac stare przewody czy je tez trzeba wymienić na "ziowe"?

Jak chcesz mieć dobrze zabezpieczone to wymień jeszcze przewód - realoem podaje który.

Jest jeszcze opcja żeby samemu opleść jakąś otuliną do rur, tylko nie wiem jak to z nią będzie po nagrzaniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Będę wymieniał w przyszłym tygodniu, to zrobię DIY, bo na żadnym forum nigdzie tego nie ma. Miałem kiedyś robić DIY z M52/M54, ale tego jest na necie opór, to chociaż z N42 zrobię.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Będę wymieniał w przyszłym tygodniu, to zrobię DIY, bo na żadnym forum nigdzie tego nie ma. Miałem kiedyś robić DIY z M52/M54, ale tego jest na necie opór, to chociaż z N42 zrobię.

 

Pozdrawiam

A czy mogł byś kolego spróbować najpierw to zrobić poprzez zdjęcie alternatora - podobno się da (potwierdził byś lub obalił mit) jeżeli to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..diabli by to wzieli, w zeszłem tygodniu termostat mi padł i nie grzało mi auto ,a robiłem po 8km dziennie i tak mi się wydaje że przez to zamarzła mi odma ? czy to możliwe ? dziś jechałem i zapaliła się kontrolka oleju ,zatrzymałem się i auto zgasło ...zapaliłem i dojechałem do następnych świateł i znowu zgasło (na luzie )..przejechałem jeszcze 4km do domu i teraz się zastanawiam czy czasem czegoś nie uszkodziłem przez to że jechałem po zapaleniu się kontrolki oleju ...? masakra ..co za debil wymyślił odme co zamarza :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Będę wymieniał w przyszłym tygodniu, to zrobię DIY, bo na żadnym forum nigdzie tego nie ma. Miałem kiedyś robić DIY z M52/M54, ale tego jest na necie opór, to chociaż z N42 zrobię.

 

Pozdrawiam

 

I jak, będzie coś z tego? :) Temperatura wzrosła, pasuje uruchomić w końcu autko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Pytanie inne, jak zabezpieczyć odmę, żeby nie zamarzła ponownie? :mad2:

 

Najśmieszniejsze jest to, że na początku stycznia odma była czyszczona :cry2:

Wymieniać co drugą wymianę oleju na nową odmę i stosować markowy olej, który nie chłonie wilgoci co powoduje zamarzanie odłożonego masełka w odmie.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.