Skocz do zawartości

530d. Jak wam pali w duże mrozy?


Dexter87

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Kolego dobrze piszesz.Jeszcze do tego dołożyć ciśnienie sprężania(bez tego to nawet najlepsza świeca i akumulator mu nie pomoże) i jest komplet.

dolałem pół litra denaturatu

Nie rób tego więcej.To jest szkodliwe dla CR,tak samo jak dolewanie odrobiny benzyny.Lepiej wlej jakiś dodatek do ON.

filtr Boscha i ma korek upustowy

Wiem że niektóre mają.A tak w ogóle to nie jestem pewien,by trzeba było przymierzyć ale chyba filtr pasuje od TDS-a.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

odpukać, ale odpala bez problemu pomimo, że motor zalany jest półsyntetykiem 10W.

W poniedziałek przechodzę na syntetyk 5W i będzie miał jeszcze lżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem bume po ciężkich trudach, zalałem do pełna i dolałem pół litra denaturatu. Zobaczymy jak rano będzie paliła.

denaturat do CR??!! :duh:

odpukać, ale odpala bez problemu pomimo, że motor zalany jest półsyntetykiem 10W.

W poniedziałek przechodzę na syntetyk 5W i będzie miał jeszcze lżej :)

największa głupota schodzić w półsyntetyku na syntetyk tak się nie robi :):)

a czemu sie nie robi??!! W czym to przeszkadza? Swoją drogą po co półsyntetyk do CR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy mądry mechanik ci powie że nie zmienia się na rzadszy olej

widzisz ja przed taka zmianą poradziłem Się mądrego mechanika i powiedział, że na pewno nie zaszkodzi takie przejście, ale pomóc też nie musi

jeżeli był lany 10w40 to lej go dalej po co zmieniać

ano chociaż po to że 10W nie jest zalecany do tego silnika, a po drugie jak napisał ktoś wcześniej będzie lżej przy rozruchu, sam przekonałem Się o tym na własnej skórze gdyż niedawno właśnie zmieniłem z połówki na pełny - jedna uwaga nie każdy silnik dobrze znosi taką zmianę(mowa tu o zarżniętych jednostkach)

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fulsyntetyk jest olejem przeznaczonym do m57. Pytanie do tych co maja półsyntetyk wlany- z jakiego powodu?

Połsyntetyk w temperaturach takich jak są teraz, to istny kisiel. Potem ludzie mówią, że po odpaleniu z rana przez jakiś czas auto chodzi bardzo głośno, jakby na sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fulsyntetyk jest olejem przeznaczonym do m57. Pytanie do tych co maja półsyntetyk wlany- z jakiego powodu?

Połsyntetyk w temperaturach takich jak są teraz, to istny kisiel. Potem ludzie mówią, że po odpaleniu z rana przez jakiś czas auto chodzi bardzo głośno, jakby na sucho.

 

Witam.Również leję półsyntetyk i nie robię tego z oszczędności tylko z przekonania że tak jest lepiej mojej beci.Przy -26 pali ładnie i chodzi równo,śmiech mnie ogarnia jak ktoś porównuje olej półsyntetyczny ze smołą czy mazidłem (chyba nigdy go nie widział.

Mogła brać olej, mogła mieć duże wycieki, albo po prostu nie trzymała ciśnienia oleju.

3 najczęstsze przyczyny.

Te objawy o których piszesz u mnie nie występowały,a jak u kogoś występują to już za późno na przejście na półsyntetyk.Sztuka polega na tym żeby to zrobić wcześniej a nie jak z silnika już sieczka się robi.

Gdybym kupił następne auto z przebiegiem pow.200tkm.to zrobił by tak samo.Tylko proszę mnie nie uświadamiać że jestem w błędzie bo BMW zaleca itd.bo za stary już jestem.Szacun dla tych co leją ful syntetyk do aut z przebiegien 250tkm i wiecej,ich sprawa niema jak to uczyć się na błędach :mrgreen: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam mam ponad 200 tyś (rzeczywistego) przebiegu, i śmigam na pełnym syntetyku 0W40.

Żadnych wycieków, ciśnienie oleju w normie, na 20 tyś przebiegu (co tyle wymieniam olej) auto zjadło 500ml oleju. :8)

Pytam więc, po co mam lać pół-syntetyk, skoro mam zdrowy silnik? :)

Tym bardziej silnik jest stworzony pod pełny syntetyk, połówka to pół środek na oddalenie remontu i ukrycie wycieków.

Jeśli silnik zacznie brać olej, poprostu go wyremontuje, i nadal pozostanę na pełnym syntetyku. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te objawy o których piszesz u mnie nie występowały,a jak u kogoś występują to już za późno na przejście na półsyntetyk.Sztuka polega na tym żeby to zrobić wcześniej a nie jak z silnika już sieczka się robi.

Jeżeli nic sie nie działo to w jakim celu zmieniales olej na gęstszy?

Gdybym kupił następne auto z przebiegiem pow.200tkm.to zrobił by tak samo.Tylko proszę mnie nie uświadamiać że jestem w błędzie bo BMW zaleca itd.bo za stary już jestem.Szacun dla tych co leją ful syntetyk do aut z przebiegien 250tkm i wiecej,ich sprawa niema jak to uczyć się na błędach :mrgreen: :cool2:

Czyli powyżej 200k to już sie zmienia na półsyntetyk :norty: A na mineralny kiedy, powyżej 400k?? :lol:

 

Sam mam ponad 200 tyś (rzeczywistego) przebiegu, i śmigam na pełnym syntetyku 0W40.

Żadnych wycieków, ciśnienie oleju w normie, na 20 tyś przebiegu (co tyle wymieniam olej) auto zjadło 500ml oleju. :8)

Pytam więc, po co mam lać pół-syntetyk, skoro mam zdrowy silnik? :)

Tym bardziej silnik jest stworzony pod pełny syntetyk, połówka to pół środek na oddalenie remontu i ukrycie wycieków.

Jeśli silnik zacznie brać olej, poprostu go wyremontuje, i nadal pozostanę na pełnym syntetyku. :wink:

w 100% jestem tego samego zdania, jezeli silnik "bierze" znaczne ilosci oleju, są luzy na panewkach czy co innego to sie to wymienia a nie leje gestszy olej. Tak wlasnie jest z autami w Polsce, nie stac Cie na jego utrzymanie to kup se auto "prostsze". Znajdz mi auto z CR w DE z zalanym półsyntetykiem!. A gestszy olej to sie lało w polonezach jak zaczynał "brać".

Ale ludzie wipsują tu herezje odnośnie zalewania półsyntetykiem :duh: - śmiać mi się chce jak to czytam :mrgreen: skoro był syntetyk to taki ma być - jeżeli ktoś katował auto to nic mu nie pomoże - przebiegi rzędu 200-250 tkm to jest nic dla tego silnika - a te zalecenia osób, które zalały półsyntetykiem, poparte oczywiście zdaniem świetnych mechaników z szopy :lol: , to nic innego jak okłamywanie się samego siebie - kupili auto które na blacie ma niby te 200-250 tkm, a w rzeczywistości grubo więcej i pewnie zajechane jak koń po westernie -> będąc w niemieckim serwisie jak powiedziałem o takich praktykach u nas w Polsce to niemcy nieźle się ubawili jak im przetłumaczył to mój znajomy, który tam pracuje i tyle w tym temacie :mrgreen:

Dokładnie. Czy masz 10k czy masz 500k to jeżeli jest wszystko ok to sie leje syntetyk. Jeżeli coś jest nie tak to sie wymienia lub zalewa półsyntetykiem, ale to jest krotkoterminowe rozwiązanie zazwyczaj stosowane przez handlarzy.

PS. przy okazji podajcie mi namiary na mechanika z ASO bądź NASO który zaleca zalanie półsyntetyka do auta.

Edytowane przez jacb82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu prawie każdy temat kończy się debatą " jaki wlać olej " lub " ja mam dobry, a Ty masz zły " a przeważnie " jak Cię nie stać " :?: :?

to jest właśnie internet :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu prawie każdy temat kończy się debatą " jaki wlać olej

Bo to ostatnio najmodniejsze pytanie i najciekawszy wątek :D na koniec po raz kolejny napiszę coś od siebie: oryginalny przebieg ok 260tkm(sprawdzany softem) aktualny na blacie ponad 200tkm. Od czasu jak kupiłem lałem pół syntetyk, zero problemów z wyciekami,kompresją czy braniem oleju, zmiana co 10 tyś silniczek ładnie pracował, jedynie podczas mrozów pierwsze chwile przy rozruchu to głośniejsza praca, potem już cisza. Ostatnio "zaryzykowałem" jak twierdzą inni i wlałem pełny syntetyk, zauważyłem jedynie 2 różnice: w cenie oleju :wink: oraz przy rozruchu, od samego początku odbywa Się po cichu, nic nie gra pod maską w czasie uruchamiania silnika. Jak na razie przejechałem ponad 700km od wymiany i trzyma stan, nie rozszczelniło silnika :D (jeszcze)

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

połówka to pół środek na oddalenie remontu i ukrycie wycieków.

To jest właśnie mit :mad2: Ludzie, olej pół syntetyczny nie jest jakimś klejem co ma zakleić uszczelki w silniku,tak naprawdę różnica temperatur krzepnięcia 10wx a5wx jest 5st.C , do ukrycia wycieków jest motodoktor,pół syntetykiem nie uszczelnisz silnika,jest trochę gęściejszy i lepiej smaruje zużyte nieco panewki szczególnie przy wyższych temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, kazdy temat konczy sie olejowa klotnia :D

 

a odpowiedz jest prosta tam gdzie powinien byc syntetyk trzeba robic co? lac syntetyk i finito, koniec dyskusji,

do tych co lataja na polsyntetyku, robta co chceta to wasze auta, ale nie zasmiecajcie forum bzdurami, bo potem ktos to czyta,

 

i jeszcze kwestia sprostowania - polsyntetyk to rzeczywiscie nie jest jakis tam klej czy inna smola, sam latam w M20 i sobie chwale :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.