Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich, mam problem z chłodzeniem mianowicie w silniku m50 2.0 24v jak jest zimny szybko nabiera temperatury az do czerwonego pola ( brak ogrzewania kabiny ) . dolny wąż od chłodnicy zimny, górny ciepły i spuchnięty ( raczej wody w nim nie ma tylko gorąca para. po jakimsc czase juz pray silnika termeratura czasami nieznacznie spada i pojawia sie ogrzewanie kabiny.

 

na co stawiacie termostat ? czy pompa wody ? czego uszkodzenie są takie objawy ? termostat wymieniany 2 lata temu pompa wody 8 lat.

 

dodam ze dzien szybciej dawałem mu obroty na maxa na rozgrzanym silniku ( popsułem coś ? )

Opublikowano

Sprawdz poziom plynu w chlodnicy na zimnym silniku.

Stawiam na za maly poziom i zapowietrzony uklad chlodzenia.

Opublikowano
kolego jak ja miałem dolny wąż zimny to u mnie winą był termostat ( tylko że u mnie jak odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego to płyn się podnosił i wylewał , tem. była równo w pionie )
http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano
poziom jest odpowiedni, odpowietrzałem to z odpowietrznika idzie tylko para a ze zbiorniczka przy 2000 obr wywala płyn przy odkręconym

 

"Pupa" tam visco, żeby zimą silnik zagotowć nawet bez wiskozy w to trzeba ostro pałować albo pełnym ogniem z 10 km pierdyknąć. W twojej odpowiedzi jest rozwiazanie: z odpowietrznika para idzie, a para to co ogrzane powietrze, mowie zapowietrzony, przerabialem to w swojej betce, latem starczyło 5,5 km i zagotowany. Fachowiec też wisko, zmienilem, nawet wiatrak elektryczny z przodu zapodalem i co jak sie gotowal tak sie gotował.

Zobacz jeszcze termostat.

No i jeszcze może uszczelka pod głownią ale to troche za mało objawów.

Ja bym jeszcze raz pożądnie odparował układ, przepis na forum jest idealny viewtopic.php?f=71&t=101732 , jesli wszystko zrobisz jak piszą to będzie git.

Opublikowano
Aha i jeszcze jedno, jak pompa poleci to najczęściej rozpada się także na łożyskach czemu towarzyszy także zerwanie paska napędu pompy i wspomagania i ewentualnie klimy itd... Często ale może nie zawsze...
Opublikowano

to tak się dzieje jak puści uszczelniacz na pompie, wtedy płyn się leje w łożysko i wypłukuje smar, wtedy pompa staje dęba, z tym że wcześniej widać wyciek spod pompy

 

mógł się wirnik oberwać, częsty problem gdy jest plastikowy

ale najpierw odpowietrz dobrze tak jak koledzy radzą, i nie gotuj jej bo pewnie już głowice szlag trafił

Opublikowano
Pompa lub Uszczelka pod głowicą. Skoro szybko się grzeje i ma dużo pary .
Opublikowano

dokladnie, pompa + zapowietrzony uklad miales, nie dosc, ze plyn stal bo nie bylo obiegu to jeszcze powietrze miales w ukladzie, bo uciekalo az milo z odpowietrznika jak sie zagotował.

jak go tak doprowadzales do czerwonego pola bezkarnie to modl sie zeby uszczelka pod glowica, lub sama glowica nie poszla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.