Skocz do zawartości

F20 - 116i - Kamazzi


kamazzi

Rekomendowane odpowiedzi

Według producenta moc to 136 KM, a moment: 220Nm.

Jednak dzięki systemowi odzyskiwaniu energii autko ma osiągi porównywalne z mocniejszymi silnikami. Nie wiem czy gdzies na forum było to omawiane, lub opisywane, ale wygląda na to że KERS w formie ulicznej naprawdę radzi sobie bezproblemowo.

Niemniej, zastanawiam się czy nie podkręcić go troszkę.... przynajmniej do mocy 118i czyli 170 KM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kamazzi, mac_gregor pytam z czystej ciekawości ponieważ zastanawia mnie ile % dostaliście rabatu na swoje samochody? Czy 2% rabatu na auta do produkcji a 4% na samochody z poprzedniego rocznika to prawda?

 

P.S. Gratuluję obu Panom zakupu i wyboru :D

 

Generalnie jest to prawda. Takie wytyczne mają salony od importera. Ja wynegocjowałem więcej, ale co się za tym wyłaziłem i wydzwoniłem i nakombinowałem to chyba tylko ja wiem. Chyba już dla świętego spokoju mi to auto sprzedano :) Bo przyłaził taki i truł :)

 

Pochwalę się jak odbiorę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według producenta moc to 136 KM, a moment: 220Nm.

Jednak dzięki systemowi odzyskiwaniu energii autko ma osiągi porównywalne z mocniejszymi silnikami. Nie wiem czy gdzies na forum było to omawiane, lub opisywane, ale wygląda na to że KERS w formie ulicznej naprawdę radzi sobie bezproblemowo.

Niemniej, zastanawiam się czy nie podkręcić go troszkę.... przynajmniej do mocy 118i czyli 170 KM :)

 

A są już jakieś firmy które to zawirusują ? Bo czytałem tylko o dieslach.

Drugie pytanie to czy ktoś z Was wie może jakie są różnice w tych silnikach ze 116 i 118 w sensie konstrukcyjnym. Czy to jest inna turbina, wtryski, czy po prostu sterownik silnika ma inne ustawienia.

Nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A są już jakieś firmy które to zawirusują ? Bo czytałem tylko o dieslach.

Drugie pytanie to czy ktoś z Was wie może jakie są różnice w tych silnikach ze 116 i 118 w sensie konstrukcyjnym. Czy to jest inna turbina, wtryski, czy po prostu sterownik silnika ma inne ustawienia.

Nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi

 

Jeszcze przed zakupem przejrzałem praktycznie wszystkie części w tych dwóch samochodach.

Dlatego moja decyzja padła na 116i.

Identyczne jest wszystko.... Ta sama turbina, głowica, wałki, zawory, tłoki, wtryskiwacze,..... wszystko. Jedyna roznica której się dopatrzyłem to ciśnienie turbiny.

Już są dostępne boxy do 116i, które dają prawie tyle, a inne dokładnie tyle, ile ma 118i, więc jeśli nikt nie robi jeszcze programu lokalnie to tylko kwestia czasu :)

Ja swój zrobię sobie sam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
A co ma system odzyskiwania energii do osiagow? No bez przesady, na spalanie i owszem ale na osiagi :duh: mam w swojej 318d rowniez taki bajer i nic to nie daje auto jest mulaste tak samo jak bez tych urzadzen, tylko spalanie lepsze ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma system odzyskiwania energii do osiagow? No bez przesady, na spalanie i owszem ale na osiagi :duh: mam w swojej 318d rowniez taki bajer i nic to nie daje auto jest mulaste tak samo jak bez tych urzadzen, tylko spalanie lepsze ;)

 

Bardzo się cieszę, że poruszyłeś ten temat :)

Co ma system odzyskiwania energii do osiągów....? Tutaj warto by wiedzieć do czego wykorzystywana jest moc w samochodzie.

Jeśli coś ma wpływ na spalanie to siłą rzeczy ma także wpływ na osiągi :)

 

Nie wiem czy wiesz, ale w przypadku 318d która ma powiedzmy 115 KM, cała ta moc nie jest wykorzystywana do przyspieszania.

Część mocy wykorzystywana jest do napędzania i podtrzymania innych odbiorników mocy w samochodzie, takich jak choćby wspomaganie, klimatyzacja, ogrzewanie, radio, podślwietlenie tablicy, ogrzewanie tylnej szyby, alternator itd, itd....

Wyobraź sobie, że w momencie gwałtownego przyspieszenia te 115KM dzieli się na wszystkie te różne podzespoły i faktyczna moc do wykorzystania do przyspieszenia jest faktycznie dużo niższa i może być faktycznie w okolicy raptem 90-95KM.

 

W przypadku odzyskiwania energii, gdy tylko kierowca zdejmuje nogę z gazu lub hamuje, energia kinetyczna przetwarzana jest na energie elektryczną i magazynowana w akumulatorze.

Odciąża to silnik i zmniejsza zużycie paliwa. Podczas przyspieszania, wszystkie niekonieczne w danym momencie odbiorniki prądu są odłączane od układu przeniesienia napędu. Dzieki temu zmniejsza sie zużycie paliwa, a cała moc silnika przeznaczana jest na przyspieszanie. W przypadku 116i całe 136 KM jest wtedy wykorzystywane do przyspieszenia. Dlatego spokojnie może sie mierzyć z autami które mają po 150-160KM, które w trakcie przypsieszania nie wykorzystują całej tej mocy na sprint, tylko podtrzymują także inne systemy w samochodzie.

 

Fajnym testem było niedawno porównanie 118i z jakimś Fiskusem, Golfem i Astrą, które wszystkie miały w okolicach od 160 do 180 KM.

BMW 118i (170KM) było szybsze w sprincie do setki od swoich "konkurentów" o sekundę, a ich pozostałe parametry przyspieszenia bardziej konkurowały własnie z 116i, które jest na papierze słabsze od nich o około 25-40KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ciekawa sprawa w sumie pod tym katem tego nie rozpatrywalem, ale moje ( znowu ) seryjne 143 konie zostaja w tyle za podobnym passatem i subaru legacy. Jezdze tymi trzema na raz i taka jest smutna prawda, fakt ze mam odrobine dluzsze biegi ale kurse roznica jest calkiem spora

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa w sumie pod tym katem tego nie rozpatrywalem, ale moje ( znowu ) seryjne 143 konie zostaja w tyle za podobnym passatem i subaru legacy. Jezdze tymi trzema na raz i taka jest smutna prawda, fakt ze mam odrobine dluzsze biegi ale kurse roznica jest calkiem spora

 

Na początek zapytam tylko ile z tych seryjnych 143 koni nadal jest pod maską?

Pytam, bo rozumiem, że był czipowany i teraz powrót do serii?

Widziałem u Ciebie w temacie zdjęcie z hamowni. Sprawdzałes go na hamowni po powrocie do serii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Aktualna moc sprawdzna to 146 km i 317 nm, powrot do serii nastapil po aktualizacji sterownika. Dopiero w polowie do mnie dotarlo ze strace chipa ale nie moglem juz przerwac. Jedyny plus ze silnik teraz jak by ciszej/ bardziej miekko pracuje i delikatnie mniej wibruje

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Do grzeska z gcs masz blisko ;) swoja droga bardzovpodobna do twojej parkuje czasami pod blokiem mojego brata w katowicach na orkana przy rolnej , moze to teoja ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A są już jakieś firmy które to zawirusują ? Bo czytałem tylko o dieslach.

Drugie pytanie to czy ktoś z Was wie może jakie są różnice w tych silnikach ze 116 i 118 w sensie konstrukcyjnym. Czy to jest inna turbina, wtryski, czy po prostu sterownik silnika ma inne ustawienia.

Nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi

 

Jeszcze przed zakupem przejrzałem praktycznie wszystkie części w tych dwóch samochodach.

Dlatego moja decyzja padła na 116i.

Identyczne jest wszystko.... Ta sama turbina, głowica, wałki, zawory, tłoki, wtryskiwacze,..... wszystko. Jedyna roznica której się dopatrzyłem to ciśnienie turbiny.

Już są dostępne boxy do 116i, które dają prawie tyle, a inne dokładnie tyle, ile ma 118i, więc jeśli nikt nie robi jeszcze programu lokalnie to tylko kwestia czasu :)

Ja swój zrobię sobie sam ;)

 

Z tego co widzę to v-tech już oferuje

 

http://vtech.pl/katalog/chiptuning-tuning-BMW-1-F20-116i-100kW-136KM.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A no to się nawet dobrze składa, bo miałem jechać na hamownię do Kreatora Mocy, żeby sprawdzić serię :)

Aczkolwiek samo zwiększenie mocy chyba zrobię sam, bo potem jak handlowiec dostanie samochód, to mu tą moc po prostu zdejmę.

Bez sensu wydawać na program, żeby za dwa czy trzy miesiące wracać do serii... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod zapłacony, zarejestrowany, ubezpieczony i odebrany w dniu dzisiejszym.

Stał w salonie przykryty białą płachtą, oficjalnie wydany... brakowało tylko krakowiaków i tradycyjnej muzyki z magnetofonu :)

Za całokształt wydania samochodu Inchcape otrzymuje ode mnie 10 punktów na 10 możliwych. Aż chce się kupić kolejny samochód :)

Konfiguracja samochodu jest następująca:

300 biel alpejska

BDAT Tkanina Move antracytowy

 

Poza standardowym wyposażeniem, samochód posiada:

240 Kierownica skórzana

249 Kierownica wielofunkcyjna

302 System alarmowy

320 Rezygnacja z emblematu modelu

441 Pakiet dla palących

663 Radio Professional

6WA Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie

 

Co ciekawe, seryjne wyposażenie wcale nie jest takie ubogie jak to niektórzy opisują :)

Więcej wrażeń wkrótce :)

 

Hej,

Na wstepie to gratulacje auta - pamietam jak pisales ze je zamowiles w innym watku wiec fajnie ze ciag dalszy nastapil zdecydowales sie po odebraniu wrzucic wiecej informacji na forum. Samochod fajnie sie prezentuje - bialy kolor wyjatkowo dobrze pasuje do jedynki, tak jak piszesz na kolpaku kazde auto wyglada troche biednie ale na dobra sprawe dokupienie felg to najmniejszy problem a stalowki zawsze przydadza sie do zimowek. Zresza obecnei za oknem sporo sniegu wiec jazda na stalowkach to zaden obciach :mrgreen:

Co do silnika to dobra informacja ze bebechy sa takie same jak w wersji 170 KM - w takich okolicznosciach po dotatciu zrobienie chipa to wlasciwie mus ;) Przy czym przypuszczam ze juz jako seria auto ma lepsze parametry niz katalogowe - sadze ze na hamowni moga wyjsc spore gifty vs deklarowane 136KM / 220nm.

W zakresie wyposazenia to bardzo fajnie prezentuje sie ta rozszerzona deska rozdzielcza i Radio Professional - popatrzylem troche jak to wszystko dziala na You Tube i jak dla mnie sa to dodatki niezbedne w F20.

Tak jak pisalem wczesniej naprawde fajna konfiguracja, bo bez wydawania majatku i w polaczeniu z bazowym wcale nie takim skromnym wyposazeniem jest co byc powinno a nawet pojawilo sie odrobine bajeru :D

Jak mozesz to wrzuc w wolnej chwili kilka wiecej zdjec - szczegolnie wnetrza. W salonach sa same wersje na wypasie po 150k+ PLN a mnie wlasnie interesuje jak to auto wyglada w bardzo przyziemnej wersji wyposazenia.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla czterech osób, przydałyby się nawiewy powietrza z tyłu. Mój model tego nie ma.

 

To jest jakas dodatkowa opcja wyposazenia? Jesli tak jaka i ile kosztuje? Ogladajac zdjecia katalogowe itp. mialem wrazenie ze jest w standardzie, ale jak widac i za to trzeba dopalcac :oops:

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Klimatyzacja rozszerzona? Moze to zalezy od ilosci drzwi ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hej,

Na wstepie to gratulacje auta - pamietam jak pisales ze je zamowiles w innym watku wiec fajnie ze ciag dalszy nastapil zdecydowales sie po odebraniu wrzucic wiecej informacji na forum. Samochod fajnie sie prezentuje - bialy kolor wyjatkowo dobrze pasuje do jedynki, tak jak piszesz na kolpaku kazde auto wyglada troche biednie ale na dobra sprawe dokupienie felg to najmniejszy problem a stalowki zawsze przydadza sie do zimowek. Zresza obecnei za oknem sporo sniegu wiec jazda na stalowkach to zaden obciach :mrgreen:

Co do silnika to dobra informacja ze bebechy sa takie same jak w wersji 170 KM - w takich okolicznosciach po dotatciu zrobienie chipa to wlasciwie mus ;) Przy czym przypuszczam ze juz jako seria auto ma lepsze parametry niz katalogowe - sadze ze na hamowni moga wyjsc spore gifty vs deklarowane 136KM / 220nm.

W zakresie wyposazenia to bardzo fajnie prezentuje sie ta rozszerzona deska rozdzielcza i Radio Professional - popatrzylem troche jak to wszystko dziala na You Tube i jak dla mnie sa to dodatki niezbedne w F20.

Tak jak pisalem wczesniej naprawde fajna konfiguracja, bo bez wydawania majatku i w polaczeniu z bazowym wcale nie takim skromnym wyposazeniem jest co byc powinno a nawet pojawilo sie odrobine bajeru :D

Jak mozesz to wrzuc w wolnej chwili kilka wiecej zdjec - szczegolnie wnetrza. W salonach sa same wersje na wypasie po 150k+ PLN a mnie wlasnie interesuje jak to auto wyglada w bardzo przyziemnej wersji wyposazenia.

 

Dzięki :)

Tak jak pisałem wcześniej, zdecydowałem się na takie wyposażenie a nie inne głównie ze względu na to, że samochód pójdzie za dwa-trzy miesiące do handlowca. Wcale nie ukrywam, że wysokość raty miesięcznej miała duży wpływ na wyposażenie samochodu. Z drugiej strony takie opcje jak alufelgi zostały pominięte ze względu na obawy zbyt częstych wymian uszkodzonych alufelg w trakcie późniejszego użytkowania przez pracownika.

 

Cena końcowa samochodu wyszła około 105 tysięcy, a po rabacie flotowym cena końcowa wyszła około 97 tysięcy. Rata leasingowa wyszła około 1492 zł i tak naprawdę o to chodziło. Koszty leasingu miały byc poniżej 1,5 tysiąca za sztukę i tak jest.

 

Dzisiaj w Krakowie było około 6 stopni, a to oznacza że po raz pierwszy od zakupu, spełnione były wszystkie warunki aby zadziałał system Start/Stop :)

Trudno opisac moje zdumienie jak nagle, nieoczekiwanie na światłach silnik zgasł, a ja przez chwilę zastanawiałem się o co kaman... :)

 

Z ciekawostek: Odtwarzacz płyt odtwarza płyty nagrywane CD i odtwarza mp3, wma, aac i parę innych formatów. Bez nawigacji, odtwarzacz nie rozpoznaje płyt DVD.

Druga ciekawostka: Podgrzewane lusterka boczne są dostepne tylko w połączeniu w przednimi swiatłami przeciwmgielnymi..... (WTF???) Niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tak więc tylne wyloty powietrza na tunelu srodkowym sa w samochodach, które maja automatyczna klimatyzację.

Manuana klimatyzacja nie ma wylotow na tunelu środkowym.

Zamówiłem teraz druga sztukę F20, więc tym razem troszkę inaczej bedzie z wyposażeniem.

 

:arrow: Właśnie stuknelo mi 23 tysiące kilometrów i samochód był na swoim pierwszym przeglądzie.

2,5 godziny, szybko, sprawnie i zerowe koszty. To jest piękne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

BMW JoyDrive Tour 2012 - lubię mojego dealera BMW, bo zaprasza mnie aby skatować jego samochody warte kilkaset tysięcy złotych.... i dodatkowo jeszcze nakarmi i napoi... :)

 

Żeby nie zanudzać, to tylko dwa filmiki.

Przejazd 118i Auto:

Przejazd 328i Auto:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Opowiadaj co i jak :D

 

Nie pamiętam dokładnej konfiguracji, ale po doświadczeniach z pierwszą Jedynką, doszedłem do wniosku, że trzeba cos tam zmienić i dlatego będzie trochę inna.

Nadal biała, nadal bez felg aluminiowych, dodatkowo dostanie polski pakiet plus i dzięki temu pozyska automatyczną klimatyzację, a co za tym idzie nawiewy na tył, światła ksenonowe, aczkolwiek standardowe halogenowe są i tak rewelacyjne, a pozostałe dodatki to czujniki parkowania, wielofunkcyjna kierownica, podłokietnik, system załadunkowy i pakiet schowków.

Pełną specyfikację wraz ze zdjeciami obu wstawię jak przyjdzie. Przewidywany termin to połowa lipca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Opowiadaj co i jak :D

 

Nie pamiętam dokładnej konfiguracji, ale po doświadczeniach z pierwszą Jedynką, doszedłem do wniosku, że trzeba cos tam zmienić i dlatego będzie trochę inna.

Nadal biała, nadal bez felg aluminiowych, dodatkowo dostanie polski pakiet plus i dzięki temu pozyska automatyczną klimatyzację, a co za tym idzie nawiewy na tył, światła ksenonowe, aczkolwiek standardowe halogenowe są i tak rewelacyjne, a pozostałe dodatki to czujniki parkowania, wielofunkcyjna kierownica, podłokietnik, system załadunkowy i pakiet schowków.

Pełną specyfikację wraz ze zdjeciami obu wstawię jak przyjdzie. Przewidywany termin to połowa lipca.

 

W takim razie bede czekal na nowy watek na forum :D A tak sie jeszcze spytam czy cos sie ruszylo w temacie chipa?

BTW ostatnio bawilem sie konfiguratorem - jako cel obralem jak najsensowniejsze skonfigurowanie F20 116i w cenie nieprzkeraczajacej wedlug konfiguratora 110k PLN. Innymi slowy na zabawe mamy 10k PLN / 10% wartosci golej 116i. Wymyslilem co nastepujace:

 

116i 5-drzwiowe 99 900,00 PLN

- Polski pakiet (Kierownica skórzana sportowa wielofunkcyjna; Klima automatyczna; pakiet dodatkowych schowków; podłokietnik z przodu przesuwany, światła przeciwmgielne) 5623 PLN

- Radio BMW Professional 1746,00 PLN

- Deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie 743,00 PLN

- Listwy ozdobne szlifowane aluminium 1440,00 PLN

Cena całkowita 109 452,00 PLN

Wybrane opcje 9 552,00 PLN

 

Ostatnia opcja na liscie - Listwy ozdobne szlifowane aluminium - mozna wymienic na jakas inna opcje wedlug uznania w cenie do 2k PLN np. alarm / czujniki parkowania / zestaw glosnomowiacy Bluetooth / pakiet dodatkowego oswietlenia. Pododnie jak w Twoich konfiguracjach, rowniez wybralem kolor bialy i zrezygnowalem z alufelg- zalozenie jest ze stalowki i tak sie przydadza pod opony zimowe a alu mozna dokupic na pozniejszym etapie i nie koniecznie w ASO. Na dzien dzisiejszy chyba wlasnie tak bym skonfigurowal F20 :cool2:

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.