Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Według dokumentacji niemieckiej moje kombi jest wyposażone w blokadę mechanizmu róznicowego. Pierwszego dnia po zakupie dokonałem sprawdzenia czy rzeczywiście szpera jest na swoim miejscu. Podniosłem auto próbowałem przekręcić koło- nie udało się.

Przyszła zima. Pomyślałem, że ze szperą będzie się jeździło lepiej. Niestety lipa, przyspiesza na sniegu tak jakby szpery nie było. Podniosłem koło sprawdzam i koło kręci się bez trudu!

Co mogłem uszkodzić na dystansie 3000 km użytkując auto normalnie?

Opublikowano

Wszystko zalezy jaka masz szpere, bo jezeli 20% to tak jakbys jej nie mial.

A poza tym nie ma 100% szpery wiec jak podniesiesz auto to zawsze bedziesz mial mozliwosc krecenia kolami

Opublikowano
Sprecyzuję - podnosiłem jedno tylne koło tak, żeby to drugie trzymało to pierwsze.
Opublikowano
Wszystko zalezy jaka masz szpere, bo jezeli 20% to tak jakbys jej nie mial.

A poza tym nie ma 100% szpery wiec jak podniesiesz auto to zawsze bedziesz mial mozliwosc krecenia kolami

 

Chyba jestes niepowazny i nigdy nie jezdziles ze szpera :), 25% to standart BMW - 40% szly tylko w wersjach ///M. A roznica jest OGROMNA .....

 

Jedyny sposob zepsucia szpery to jazda bez oleju albo na oleju nie przystosowanym do ukladow z ograniczonym poslizgiem.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

A czy szprea nie zaczyna działć dopiero gdy jedno z kół osiągnie znacznie wyższą prędkość niż drugie (poślizg jednego koła)

 

Pewien posiadać 325 z automatem zauważł to u siebie dobiero w zimę jak kręcił powoli to mechanizm działał i jedno koło stało a drugie się kręciło

 

Jak podwuższył obroty na ok 1800 mechanizm pociągnoł drugie koło

 

Może się myle ale to informacja z praktyki

 

Pozdrawiam

Opublikowano

jest taka rzecz - szpera zaczyna dzialac jak uzyska odpowienia temp - wiec czasem jest tak ( np w zimie ) ze z poczatku ona nie dziala jak nalezy

 

ja tez u siebie zauwazylem ze drugie kolo zaczynalo mi ciagnac jak zwiekszalem obroty ...

  • 1 rok później...
Opublikowano
troszke odnowie temat- mianowicie czy jazda normalna (nie bokami) nie szkodzi szperze? np przy wolnym parkowaniu gdzie prawie w miejscu samochod sie obraca, albo zawracajac na maksa skreconymi kolami przy malej predkosci? bo zauwazylem niepokojace stuki przy tego typu manewrach- domyslam sie ze to wewnetrzne kolo przeskakuje sobie... ale czy na dluzsza mete nie szkodzi to dyfrowi? (mowa o szperze 25%) z gory dzieki za odpowiedzi pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tak - i sie kreci - ale z oporem - jak ciezko sie kreci to zalezy od rozgzania szpery......

 

Tak jest ale przy szperze wiskotycznej a nie przy płytkowej, która działa tak czy inaczej...

W BMW były tylko szpery 25% czy to w cywilach czy w ///M, dopiero teraz w tych nowszych modelach ///M wspomagają się elektroniką i w katalogach pisze coś o 100% - ale niestety nikt w ASO BMW nie potrafił mi wyjaśnić jak to działa...

Opublikowano

Dołączam się do tematu i proszę o rady.

Czemu tak dziwnie stuka lub jakby cos obcieralo przy skrecie? Co może być przyczyną tak jakby uderzeń w moście przy ruszaniu? Czy jeśli nie mam oleju w moście to go uszkodze jadąc nawet bardzo spokojnie do mechanika?

Jestem jak Media Markt.... Nie dla idiotów :P
Opublikowano
Witam jestem nowy na forum :) dopiero wchodze w temat beemek, motoryzacja sie sporo interesuje, moje BMW bede chcial zakupic w niemczech bedzie to e36 323 z Vanosem czyli silnik 2,5L z tego co sie orjetuje ;) 170 KM podobno sa bardzo dobre i malo pala przy ekonomicznej jezdzie, a po odlaczeniu ASR moze pokazac co potrafi i tutaj moje pytanko.. Czy w ww. BMW wystepuje szpera, oczywiscie mowie tutaj o 25% i najlepiej jaki olej lać do Dyferencjału zeby nie uszkodzic mechanizmu szpery bo u wiekszosci "mechanikow" nie wiedza co wlać, dodatkowo w Tarnowie nie ma dealera BMW :( Dzieki wielkie za odp. i doradztwo. :modlitwa:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
tak - i sie kreci - ale z oporem - jak ciezko sie kreci to zalezy od rozgzania szpery......

 

Tak jest ale przy szperze wiskotycznej a nie przy płytkowej, która działa tak czy inaczej...

W BMW były tylko szpery 25% czy to w cywilach czy w ///M, dopiero teraz w tych nowszych modelach ///M wspomagają się elektroniką i w katalogach pisze coś o 100% - ale niestety nikt w ASO BMW nie potrafił mi wyjaśnić jak to działa...

w wersjach M jest szpera 40%,ze 100% nie da się jeżdzić po normalnych drogach,bo wchodząc w każdy zakręt wyrzucało by cię bokiem.Może taką blokadę montują w terenowych modelach X,wtedy w terenie przy małej prędkości taka 100% szpera byłaby wskazana.

Nur bmw e32
Opublikowano
tak - i sie kreci - ale z oporem - jak ciezko sie kreci to zalezy od rozgzania szpery......

 

Tak jest ale przy szperze wiskotycznej a nie przy płytkowej, która działa tak czy inaczej...

W BMW były tylko szpery 25% czy to w cywilach czy w ///M, dopiero teraz w tych nowszych modelach ///M wspomagają się elektroniką i w katalogach pisze coś o 100% - ale niestety nikt w ASO BMW nie potrafił mi wyjaśnić jak to działa...

w wersjach M jest szpera 40%,ze 100% nie da się jeżdzić po normalnych drogach,bo wchodząc w każdy zakręt wyrzucało by cię bokiem.Może taką blokadę montują w terenowych modelach X,wtedy w terenie przy małej prędkości taka 100% szpera byłaby wskazana.

 

100% montuja w terenowym modelu ursus c360 - mozna bokiem chodzic po pastisku :wink:

Opublikowano
tak - i sie kreci - ale z oporem - jak ciezko sie kreci to zalezy od rozgzania szpery......

 

Tak jest ale przy szperze wiskotycznej a nie przy płytkowej, która działa tak czy inaczej...

W BMW były tylko szpery 25% czy to w cywilach czy w ///M, dopiero teraz w tych nowszych modelach ///M wspomagają się elektroniką i w katalogach pisze coś o 100% - ale niestety nikt w ASO BMW nie potrafił mi wyjaśnić jak to działa...

 

Do E21 dostępne były dyfry ze szperą 25% lub 40% (ETK).

W Alpinie 40% to standard.

Szpera lepkościowa, lub jak kto woli wiskotyczna działa w zakresie 0-100% (325ix E30).

Takie niepozorne 525ix E34 posiada elektromagnetyczną szperę międzyosiową i elektrohydrauliczną szperę tylnego dyfra pracującą w zakresie 0-100%.

Jak jest w nowszych modelach nie wiem i szczerze mówiąc nie interesuje mnie to.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.