Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Czy ktoś mógłby napisać szczegółowo jakie były różnice pomiędzy 325e a 325is (198km zgodnie z wikipedią) ? Oczywiście w obu przypadkach w budzie e30. Czy fabrycznie skrzynia biegów, wał napędowy i mechanizm różnicowy były w 325is inne niż w 325i, albo te same co w 325e ?

Opublikowano

325iS to amerykańska wersja z bogatym wyposażeniem

silnik i cała reszta taka jak w zwykłej 325i czyli 170KM

 

były jeszcze 320iS z silnikiem S14 i są to włoskie M3 silnik zamiast pojemności 2.3 lub 2.5 ma 2 litry, a to ze względu na przepisy panujące wówczas we wloszech

Opublikowano
Hmmm, zauważam pewne rozbieżności w informacjach gdyż w wikipedii napisane jest że e30 325is miał silnik R6 2,7 l (2693 cm³) i 198 km czyli o tej samej pojemności co w 325 eta tylko ze zwiększoną mocą . Angielska wikipedia natomiast potwierdza to co napisał przedmówca więc jestem trochę zdezorientowany....
Opublikowano

Chyba sam narobiłem bałaganu więc małe sprostowanie:

zgodnie z anglojęzyczną wikipedią było kilka wersji o tej samej nazwie "325 is", mianowicie:

 

#1987-1991 325i/is - 2.5 L M20B25 I6, 168 km (125 kW) - Ameryka Północna

 

#1989-1991 325iS - 2.7 L, 197 km (145 kW) - Południowa Afryka

 

#1991-1992 325iS - 2.7 L, 210 km (155 kW) - Południowa Afryka

 

 

Przede wszystkim jestem ciekawy co czyniło że silnik 2.7l miał aż 210 km? Czym różnił się od 325e?

Opublikowano

wikipedia tworzona jest przez internautów a sprawdzana przez innych ludzi, więc błędy się zdarzają

 

ps nie ma mocniejszej wersji M20 niż 170KM w fabrycznej 2.5

a afrykańskie wersje to już legendy internetu, niech to ktoś potwierdzi jakimś wiarygodnym źródłem to będzie można to rozważyć

 

więc 325iS to wersja na rynek USA i Kanady z bogatym wyposażeniem i faktów się trzymajmy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przemo ma raczej racje. 325is to na ameryke, moc ok170km. Te z afryki to jakis bajki, ja nie szłyszalem żadnej sprawdzonej informacji na ten temat. Napewno nie są to fabryczne z BMW wersje.

 

pZDR>

Opublikowano
A ja mam gdzieś skan testu takiej 325is z RPA. Faktycznie, silnik 2.7, najpierw 145, później 155 kW. Szło toto tylko w RPA, o ile dobrze pamiętam - zbudowane we współpracy z tamtejszym dealerem BMW, przy błogosławieństwie koncernu.
Opublikowano

I jeszcze coś:

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=821489

 

http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=13435

 

http://www.alpina-archive.com/?page_id=7678

 

Polecam cierpliwie przejrzeć wszystkie podane przeze mnie linki.

Trochę się naszukałem w necie i znalazłem jedną sztukę na sprzedaż, oczywiście w afryce, w przeliczeniu za kwotę 10442 euro.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm ciekawe rzeczy. Ale podejrzewam ze tego było tak mało wyprodukowane (jesli BMW startowalo tym modelem w jakiś wyścigach, to pewnie jest to liczba sztuk potrzebna do homologacji wyścigowej) ze cieżko znaleść coś takiego. A nawet jak ktoś bedzie miał to pewnie bedzie kosztować wiecej niż m3.

ale warto zwrócić uwagę że jest to silnik BMW, przekonstruwany przez Alpina na potrzeby swoich aut, a BMW wykorzystało ten silnik. Nie jest to fabrycznie nowy silnik z BMW. Ale 210km w m20 i 260 niutków to napewno musi ładnie jechać.

 

PZDR>

Opublikowano

A tutaj filmik z toru kyalami gdzie kiedyś odbywały się wyścigi formuły 1:

 

 

i "trochę" driftu:

 

 

 

i trochę "zwykłej" jazdy:

 

Opublikowano
nie mały problem z trakcją, głupota taki silnik wsadzać do tak lekkiego auta :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
wikipedia tworzona jest przez internautów a sprawdzana przez innych ludzi, więc błędy się zdarzają

 

ps nie ma mocniejszej wersji M20 niż 170KM w fabrycznej 2.5

a afrykańskie wersje to już legendy internetu, niech to ktoś potwierdzi jakimś wiarygodnym źródłem to będzie można to rozważyć

 

więc 325iS to wersja na rynek USA i Kanady z bogatym wyposażeniem i faktów się trzymajmy

 

 

No widzisz.... potwierdzam więc wiarygodnym źródłem. Sam osobiście miałem 325iS Mk2, czyli wersja z silnikiem 2,7 155kW.

Mk1 Miała silnik 145 kW, ale niektóre panele (maska, pokrywa bagażnika i drzwi) zrobione były z aluminium. Wersja Mk2 była cała stalowa, jednak była troszkę cięższa, dlatego dostała 10kW więcej.

Opublikowano
Hmmm ciekawe rzeczy. Ale podejrzewam ze tego było tak mało wyprodukowane (jesli BMW startowalo tym modelem w jakiś wyścigach, to pewnie jest to liczba sztuk potrzebna do homologacji wyścigowej) ze cieżko znaleść coś takiego. A nawet jak ktoś bedzie miał to pewnie bedzie kosztować wiecej niż m3.

ale warto zwrócić uwagę że jest to silnik BMW, przekonstruwany przez Alpina na potrzeby swoich aut, a BMW wykorzystało ten silnik. Nie jest to fabrycznie nowy silnik z BMW. Ale 210km w m20 i 260 niutków to napewno musi ładnie jechać.

 

PZDR>

 

325iS na początku lat 90 było w miarę popularne na drogach w RPA.

Dużo trudniej znaleźć 333i, który był produkowany przed 325iS.

Niestety wadą 333i było to że można było kupić model który ma klimatyzację, albo wspomaganie kierownicy.

Albo - Albo. (Nie było modelu, który miał jedno i drugie z racji braku miejsca pod maską.)

A wszystko to dlatego, że w RPA po prostu nigdy nie było M3 E30, a 325iS to jest jedyny model BMW, który dawał radę w wyścigach w Grupie N z Oplami Kadettami, gdzie zwykłe 325i zostawało daleeeeko w tyle..

 

Ktoś zapodał link do testu w którym wszystko jest dokładnie opisane.

http://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=1162

Test wydrukowany w Car Magazine, Grudzień 1991. Gdzies nawet dysponuję oryginałem tego testu.... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.