Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mój mechanik stwierdził, że należy wymienić prawy wahacz. Niektórzy sugerują mi wymianieć od razu też lewy, bo ponoć lepiej nie wymieniać pojedyńczo tylko lepiej od razu dwa. Jak to jest w końcu?

 

Jaką firmę polecacie? Cenowo wychodzą nieduże różnice:

Lemforder http://allegro.pl/lemforder-wahacz-przedni-prawy-bmw-e46-3-i2022252290.html

Meyle http://allegro.pl/wahacz-bmw-3-e46-meyle-hd-oryg-4-lata-gwarancji-i2028641102.html

Febi http://allegro.pl/febi-wahacz-prawy-bmw-e46-oryginal-nowy-i2016529802.html

Opublikowano
mozna wymieniać po jednym, jak drugi jest dobry to nie ma co naciągać się na koszty. ja zakładałem wahacze Meyle HD z wymiennymi sworzniami.
Opublikowano

Różnica cenowa między Lemforder a Meyle niewielka 45 zł - na zdjęciach wyglądają tak samo :) nie wiem czy dla takiej różnicy cenowej nie lepiej kupić Lemforder, bo ponoć są najlepsze.

 

A w Lemforderze nie są wymienne sworznie?

Opublikowano

ja tez mam założone Meyle HD (już 60 tkm po wymianie i nic się nie dzieje) ale ja bym wymieniał kpl ponieważ po takim zabiegu jest potrzebne ustawianie zbieżności, więc jak chcesz to robić 2 razy to decyzja należy do Ciebie

pozdrawiam

Opublikowano

A ja się przymierzam do wymiany tylko lewego. Diagnosta stwierdził, że prawy jest ok.

A swoją drogą, jest możliwe żeby luz zewnetrznego sworznia na lewym przednim wahaczu powodował silne drgania lewego przedniego koła w trakcie skrętu w prawo przy dużych prędkościach? (wrażenie, jakbym jechał po pofalowanym przez ciężarówki asfalcie)?

Opublikowano
A ja się przymierzam do wymiany tylko lewego. Diagnosta stwierdził, że prawy jest ok.

A swoją drogą, jest możliwe żeby luz zewnetrznego sworznia na lewym przednim wahaczu powodował silne drgania lewego przedniego koła w trakcie skrętu w prawo przy dużych prędkościach? (wrażenie, jakbym jechał po pofalowanym przez ciężarówki asfalcie)?

 

 

Tak to typowy objaw. Wyczuwalna jest taka nieprecyzyjność układu zawieszenia jak się skręca.

 

W Lemforderze nie ma wymiennych sworzni. Takowe są tylko w Meyle HD.

Opublikowano

A właśnie że można wymienić jeden i będzie cacy - tylko trzeba mieć kasę na drugą geometrię jak po miesiącu padnie drugi.

Na precyzyjne prowadzenie koła ma też bardzo duży wpływ tuleja wahacza.

Opublikowano
Jeżeli drugi jest w dobrym stanie to po co wymieniać oba?? Koszty geometrii nie są takie drogie więc nie przesadzajcie:)
Opublikowano
Nie wymienia sie jednego wachacza ze by było na cacy trzeba wymienci oba

 

A czemu niby oba trzeba wymienić bo jak dla mnie to kompletna bzdura ??? Ja wymieniałem lewy dwa lata temu a prawy jest cały czas w świetnym stanie nie różniącym się od tego nowszego.Jak byłem ostatnio na przeglądzie to koleś nie był w stanie stwierdzić który był wymieniany a który nie i stwierdził ,że oba są idealne.We warsztacie to samo usłyszałem.Przecież możesz założyć dwa nowe ,wpakować się jednym w kilka wyrw w jezdni i będziesz musiał go wymienić podczas gdy ten drugi będzie jak nowy

Opublikowano
Ja osobiście jak bym musiał wymieniać to wymieniłbym 1 o ile 2 jest w dobrym stanie i koniecznie z wymiennymi gałkami. Geometrie tak czy siak trzeba zrobić bo będzie ci trzepało kierownica i nosiło auto na boki przy większych prędkościach.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

a mi minął miesiac i drugi do wymiany. No i geometria zrobiona of course na koniec.

 

Jakby ktoś chciał robić geometrię to polecam Dobruckiego na Prymasa, tam pracuje spec od geometrii - Pan Sylwester znany z forum Subaru.

Opublikowano

mi minęły 4,5 miesiąca/ ok 3kkm od wymiany samego sworznia i niż po drugiej fabrycznej stronie z nieruszanym wahaczem nic się nie dzieje

a zapłaciłem z 60zł sworzeń i 40 za wymianę + geometria 120zł

a sportowy zawias ze sportowymi sprężynami i dużymi kółkami nie oszczędza wahaczy

 

nie ma reguły,

chociaż np łożyska z tyłu wymieniałem parami pomimo że padło 1 i nie wiem czy nie pada ponownie

bo mam dziwny 1-2mm luz w tylnym lewym kole

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.