Skocz do zawartości

Wibrująca/rezonująca osłona górna silnika z serii N47


prmax

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

Witam,

Borykam się z dość wkurzającym (przynajmniej dla mnie) problemem wibrująco/rezenującej górnej osłony silnika.

 

Silnik z serii N47. Oceniając wzrokowo czy też organoleptycznie, motor ma wibracje ale nie jakieś szczególnie mocne. Typowe jak na silnik typu diesel. Karoserią też nie trzęsie więc poduszki/dwumas wykluczam.

 

Jak docisnę obudowę pośrodku od góry, wibracje/rezonans ustępuje. Sprawdzałem gumy mocujące osłonę i wydają się w porządku…

 

Czy ktoś miał podobny problem i ew. jak sobie z nim poradził ?

 

Pozdrawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie też to czeka - dokładnie jak piszesz jak docisnę to wibracje ustępują, u mnie jest jeszcze jedna przypadłość w środku auta słyszę z dobiegające z centralnej części auta rezonowanie czegoś plastikowego - na forum czytałem że odpowiedzialna jest za to wpłaśnie ta obudowa ale jak sobie z tym proradzić ? wygłuszyć jakimiś piankami/gąbkami czy co ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
mnie też to czeka - dokładnie jak piszesz jak docisnę to wibracje ustępują, u mnie jest jeszcze jedna przypadłość w środku auta słyszę z dobiegające z centralnej części auta rezonowanie czegoś plastikowego - na forum czytałem że odpowiedzialna jest za to wpłaśnie ta obudowa ale jak sobie z tym proradzić ? wygłuszyć jakimiś piankami/gąbkami czy co ?

 

No właśnie... zapomniałem dodać, że u mnie wewnątrz auta też słychać rezonowanie tej własnie osłony...

 

Mam jeszcze jeden pomysł... przełożę obudowę od E60 LCI z tym samym silnikiem i zobaczę czy coś się poprawiło... wtedy bedę wiedział, że czeka mnie wymiana obudowy lub gumowych uchwytów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=152380

Sprawdźcie ten temat, może chodzi o tą samą przypadłość. U mnie w serwisie źle założyli obudowę :shock:

 

U mnie niestety (albo może stety) osłona jest prawidłowo zamontowana :? tylko rezonuje/terkocze na wolnych obrotach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=152380

Sprawdźcie ten temat, może chodzi o tą samą przypadłość. U mnie w serwisie źle założyli obudowę :shock:

 

U mnie niestety (albo może stety) osłona jest prawidłowo zamontowana :? tylko rezonuje/terkocze na wolnych obrotach...

 

Czy po zdjęciu osłony problem całkowicie ustępuje? Bo u siebie też słyszałem jakieś dziwne dźwięki i podejrzewałem osłonę, ale okazało się, że było to zupełnie coś innego (Inchcape nie powiedział dokładnie co było, ale wiem że kawałek środka rozebrali aby to poprawić)...

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem pojawił się po wymianie filtrów, przy zdejmowaniu/zakładaniu osłony silnika gdzieś zapodziała mi się jedna śrubka, następnego dnia jak ją wkręciłem i poprawiłem całą obudowę to już było wszystko ok. Polecam sprawdzić osłonę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=152380

Sprawdźcie ten temat, może chodzi o tą samą przypadłość. U mnie w serwisie źle założyli obudowę :shock:

 

U mnie niestety (albo może stety) osłona jest prawidłowo zamontowana :? tylko rezonuje/terkocze na wolnych obrotach...

 

Czy po zdjęciu osłony problem całkowicie ustępuje? Bo u siebie też słyszałem jakieś dziwne dźwięki i podejrzewałem osłonę, ale okazało się, że było to zupełnie coś innego (Inchcape nie powiedział dokładnie co było, ale wiem że kawałek środka rozebrali aby to poprawić)...

Tak po zdjęciu lub dociśnięciu osłony problem ustępuje tak więc na 100% jest to osłona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie miedzy 1800 a 2000 obr/min tez słychać brzęczenie po stronie kierowcy, z okolic podwozia lub komory, dopiero po rozgrzaniu silnika, niezależnie od prędkości - na postoju również. Dzisiaj serwis Bawaria Janki próbował coś z tym zrobić i stwierdzili, ze przewody od klimatyzacji należało podgiąć. Po wyjeździe z salonu nie było nic słychać, za to odgłos wrócił (raz słabiej, raz mocniej) po paru kilometrach. Dodatkowo źle założyli osłony podwozia i teraz jakiś plastik ociera na progu zwalniającym z którym dotychczas nie miałem problemu.....

Zdemontuje plastikowe osłony silnika i pojeżdżę.

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
U mnie ten sam problem pojawił się po wymianie filtrów, przy zdejmowaniu/zakładaniu osłony silnika gdzieś zapodziała mi się jedna śrubka, następnego dnia jak ją wkręciłem i poprawiłem całą obudowę to już było wszystko ok. Polecam sprawdzić osłonę

W silnikach n47 obudowa silnika jest na wcisk. Dźwięki są typowo, że tak powiem "plastikowo-terkoczące" niemetaliczne...

 

Wydaje mi się, ze ta gąbka, która jest od wewnętrznej strony osłony poprostu się ugniotła i powstał luz pomiędzy osłona a silnikiem i dlatego tak terkocze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w M47TU2 jest to samo z oslona. z tego co rozmawialem z moim mechanikiem w kazdej becie jest problem z ta oslona. Nieraz trzeba ja wyjmowac i zakaldac po 10 razy . Ja poradzilem sobie inaczej... oslona wibruje o rozporke(od strony pasazera- lewa strona jak stoimy na wprost) i stad te dzwieki , podkleilem oslone gabka w tym miejscu i nie ma problemu . Od tego czasu zdejmowalem i zakladalem oslone z 4 razy i nigdy nie bylo zadnego problemu z dzwiekami .

 

Mysle ze to najprostszy sposob. Jest to praktycznie niewidoczne po podniesieniu maski, a koszt smieszny .

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
w M47TU2 jest to samo z oslona. z tego co rozmawialem z moim mechanikiem w kazdej becie jest problem z ta oslona. Nieraz trzeba ja wyjmowac i zakaldac po 10 razy . Ja poradzilem sobie inaczej... oslona wibruje o rozporke(od strony pasazera- lewa strona jak stoimy na wprost) i stad te dzwieki , podkleilem oslone gabka w tym miejscu i nie ma problemu . Od tego czasu zdejmowalem i zakladalem oslone z 4 razy i nigdy nie bylo zadnego problemu z dzwiekami .

 

Mysle ze to najprostszy sposob. Jest to praktycznie niewidoczne po podniesieniu maski, a koszt smieszny .

 

pozdr

W silnikach N47 osłona w żadnym punkcie nie dotyka rozpórki... W moim przypadku osłona generuje terkotanie sama z siebie a nie przez kontakt z jakimś elementem w jej okolicach więc raczej to nie to... Ale mimo wszystko dzięki za zainteresowanie tematem :cool2:

 

W silnikach N47n fajniej to rozwiązali... Zmienili punkty mocowania osłony, dodali dodatkowy element tłumiacy na listwę i wtryskiwacze, osłonę wygluszajacą na miskę olejową oraz osłonili napęd pasowy... Przez to N47n pracują ciszej niż N47...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Mialem rowniez w swojej n47 taka przypadlosc, u mnie pomogla wymiana gumek na nowe ( maly koszt) i pianka od spodu rowniez wymieniona, teraz juz nie terkocze i nie rezonuje ale dalej wibruje jak przylozy sie reke. Sprawdzales na zdjetejcobudowie czy jest lepiej/inaczej ?

 

A n47 zarowno nasze jak i n47n chodza glosńo w porownaniu z konkurentami ( na zewnatrz na postoju i przy przyspieszaniu na zewnatrz) troche wstyd jak na marke premium kiedy ford mondeo czy toyota avensis sa,cichsze niz nowe bmw :duh:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zew. to wine ponosi brak wygluszenia maski . Wew. tragedii nie ma . Jest glosniej ale to z uwagi na cofniety motor w porownaniu do "Skody"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mialem rowniez w swojej n47 taka przypadlosc, u mnie pomogla wymiana gumek na nowe ( maly koszt) i pianka od spodu rowniez wymieniona, teraz juz nie terkocze i nie rezonuje ale dalej wibruje jak przylozy sie reke. Sprawdzales na zdjetejcobudowie czy jest lepiej/inaczej ?

 

A n47 zarowno nasze jak i n47n chodza glosńo w porownaniu z konkurentami ( na zewnatrz na postoju i przy przyspieszaniu na zewnatrz) troche wstyd jak na marke premium kiedy ford mondeo czy toyota avensis sa,cichsze niz nowe bmw :duh:

A skąd masz nową gabkę/piankę ? Przecież nie występuje jako cześć zamienna tylko jako komplet z osłoną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Na zew. to wine ponosi brak wygluszenia maski . Wew. tragedii nie ma . Jest glosniej ale to z uwagi na cofniety motor w porownaniu do "Skody"

 

A czy przypadkiem w każdej e9x z silnikiem diesla nie powinna być kata wygluszajacą na maskę ?

 

U mnie akurat jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Zdarzają się na allegro trzeba być czujnym :norty: Najlepiej jest kupić nową obudowę ( około 100-120eur) , albo jak kilka osób z naszego forum, kupić matę wygłuszającą i położyć kilka warstw na przemian filc i bitum , ponoćdziałą cuda z wyciszeniem silnika. U mnie gąbka po 5tys km jest już ubita prawie jak poprzednia ( mi buda wibruje , poduszki silnika wymieniłem ale nic to nie zmieniło więc został dwumas ) więc następnym razem zrobie właśnie tak jak jeden z kolegów na forum opisał i koszt też jest niewielki, jak nie będę zadowolony to kupię całą osłonę nową albo od n47n i troszkę ją zmodyfikuję , jeden z użytkowników e90 ze szwecji sobie taki zabieg zrobił w swojej n47 ale nie wiem jakie efekty tylko foto widziałem.

 

A maska jest przecież wygłuszona, fakt faktem że nie ma szału ale coś tam jest. Wiem że firmy zajmujące się wygłuszaniem aut właśnie na maskę, komorę silnika i ścianę grodziową dają sporo materiałów wygłuszających, można też o tym pomyśleć bo maty majątku nie kosztują a cisza na zewnątrz i w kabinie jest tego warta ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem - u mnie plastikowa osłona, po otwarciu maski, hałasowała wyraźnie (drgała wraz z silnikiem) ale nie dotykała niczego od strony kabiny - po oparciu na niej dłoni robiło się ciszej więc ją zdemontowałem.

Zrobiłem kilkanaście kilometrów. W kabinie nie zmieniło się nic (ani ciszej ani głośniej) za to 'buczenie' w okolicach 2000 obr/min, na rozgrzanym silniku, pozostało.

Czy osłony termiczne wydechu mogą się poluzować lub zagiąć tak żeby wytwarzać podobne odgłosy?

Macie jakieś pomysły na rozwiązanie tergo problemu?

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Ciesz się że masz tylko buczenie.. u mnie od 1400-2300ob jest głośne buczenie ( rezonujący bas ), auto wibruje i wszystkie plastiki trzeszczą w środku i nikt nie może dojść od czego to....

 

Możesz mieć też strzeloną plecionkę lub wywalone gumki na tłumiku i wpadając w wibrację rezonuje. Osłony raczej wątpie żeby rezonowały chyba że teżmasz wibracje podczas przyspieszania

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wreszcie uporałem się z problemem wibrująco-rezonującej osłony górnej silnika :mrgreen:

 

Dla przypomnienia... osłona wpadała w nieprzyjemne wibracje, które przekładały się na rezonans całej osłony, którą było słychać wewnątrz auta...

 

Po zdemontowaniu osłony brak nieprzyjemnego terkotania wewnątrz auta. Hałas silnika bez zmian zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz auta. Oczywiście maska przednia zamknięta oraz wygłuszona fabrycznie oryginalną matą.

 

Przy otwartej masce bez osłony słychać wyraźną pracę wtryskiwaczy.

 

Osłona wg. mnie pełni raczej rolę estetyczną oraz pewnie pomaga silnikowi szybciej się nagrzewać oraz na pewno motor mniej się kurzy :)

 

Ponieważ dysponuję taką samą osłoną tyle że z E60 LCI postanowiłem dokonać zamiany. Niestety na nie wiele to pomogło. Owszem było mniej nieprzyjemnego wibrowania ale efekt był niezadowalający...

 

Co ciekawe moja obudowa od E90 LCI nie hałasowała w E60 LCI...

 

...postanowiłem podłożyć matę z laminatu LS grubości 1 cm pomiędzy osłonę a oryginalną gąbkę... niestety osłona nie dała się zamontować na silniku (było za grubo). Przymocowałem z powrotem oryginalną gąbkę i powróciłem do punktu wyjścia :cry2:

 

Następnie dociskając osłonę starałem się znaleźć, który punkt należy odpowiednio usztywnić aby pozbyć się nieprzyjemnych wibracji/hałasów.

 

Otóż w moim przypadku naklejenie paska z laminatu LS na fabrycznym wygłuszeniu tylnej części silnika rozwiązało w 100% problem :cool2:

 

Miejsce i przebieg paska zaznaczyłem na czerwono na poniższym rysunku.

 

http://img845.imageshack.us/img845/7455/coverwh.jpg

 

Życzę owocnych prac przy Waszych autach :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie również nastała cisza :) okazało się że pokrywa była źle zamontowana (!) ktoś jej nie wsadził dobrze i nie siedziała w jednym uchwycie tym na końcu płaskim w którym są gumowe uszczelki - radzę wszystkim którym ta część hałasuje dobrze sprawdzić czy jest prawidłowo zamontowana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Podzielę się swoim doświadczeniem w temacie.

 

Irytujący rezonans i buczenie pokrywy silnika rozwiązała u mnie wymiana gum mocujących ową osłonę z tyłu silnika o numerze 17 11 1 712 911 oraz z przodu 11 14 7 799 108.

 

Dudnienie na wolnych obrotach było dosyć głośne. Przy naciskaniu osłony w różnych miejscach zmieniało się natężenie dźwięku lub zanikał w zależności od miejsca przyłożenia dłoni

 

Koszt 40 zł a radość bezcenna. Proponuję zacząć od tego jeśli ktoś ma taki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Podzielę się swoim doświadczeniem w temacie.

 

Irytujący rezonans i buczenie pokrywy silnika rozwiązała u mnie wymiana gum mocujących ową osłonę z tyłu silnika o numerze 17 11 1 712 911 oraz z przodu 11 14 7 799 108.

 

Dudnienie na wolnych obrotach było dosyć głośne. Przy naciskaniu osłony w różnych miejscach zmieniało się natężenie dźwięku lub zanikał w zależności od miejsca przyłożenia dłoni

 

Koszt 40 zł a radość bezcenna. Proponuję zacząć od tego jeśli ktoś ma taki problem.

 

Kolego nie wiem czy Twój entuzjazm będzie trwał długo. Ja wymieniłem u siebie gumy (komplet) dokładnie w listopadzie 2015 roku i od około 3-4 miesięcy problem powrócił. W sumie można wymieniać te gumki co rok ale pytanie czy warto inwestować skoro nie rozwiązuje to definitywnie problemu, ale to już do oceny indywidualnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.