Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie, czy do e36 z 97r. oczywiscie z ABS da sie jakis sposob dodac ASC+T ?

Jesli tak czy to duze koszty i co nalezalo by dokupic ?

Pozdrawiam

Opublikowano
Chłopaki nie polecam jest naprawde dużo do zrobienia i raczej jest to nie opłacalne:wiązka,pompa abs,przepustnica,sterownik,rurki do asc itd ja bym sie tego nie podją :D
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano

Ostatnio studiuję układy elektryczne w E32...

 

Jeżeli chodzi o ASC T.

 

Pod względem elektrycznym to już sporo do zmienienia jest.

A zostaje jeszcze mechanika (tak jak pisze Radek)...

Nieopłacalne...

 

Ale trzeba przyznać, że fajna sprawa w zimę... (ASC)

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Ja też mam ASC + T .I powiem ze to wspaniała sprawa zimą ,system ten działa wtedy kiedy jest naprawde potrzebny ,i pomaga przywrócić samochód na właściwy tor jazdy.

A przy okazji na jakiej zasadzie to działa?

Czy przyhamowuje koła które tracą przyczepność czy raczej jeśli chodzi o tylnią oś jest zmniejszane przekazanie napędu na to koło które tracić przyczepność.

Mógłby mi to ktoś wyjaśnić zasade działania.Dzięki

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Czy przyhamowuje koła które tracą przyczepność czy raczej jeśli chodzi o tylnią oś jest zmniejszane przekazanie napędu na to koło które tracić przyczepność.

Mógłby mi to ktoś wyjaśnić zasade działania.Dzięki

 

Dokładnie tak.

 

ASC+T potrafi przyhmować jedno z tylnych kół (to bardziej się

kręcące) w celu przeniesienia momentu obrotowego na to z

przyczepnością. Coś co zastępuje szperę na śliskim.

 

Samo ASC tylko "dławi" silnik.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

tez sie zastanawiam nad asc ( moze byc bez T) - mysle ze jest to do zrobienia , tylko potzrebujemy jakis samochod dawce ..... - oczywiscie strasznie duzo zabawy z elektryka - wiec mozemy sobie pogdybac ....

 

a jak wyglada sprawa z elektryka w samochodach po 92 r ??

 

ja nie mam niestety tej opcji i musze sie strasznie pilnowac jak jest slisko ( choc teraz jak nie mam szpery to sie jezdzi duzo bezpieczniej - tzn samochod nie staje bokami jak wczesniej :duh: )

Opublikowano
Samo ASC tylko "dławi" silnik

w dosłownym tego znaczeniu, dzisiaj "mrygała" mi kontrolka od ASC i silnik jakoś dziwnie chodził

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano

marekp750 napisał że samo ASC tylko "dławi" silnik i tutaj niestety nie moge zgodzić się z kolegą ponieważ jeśli by tylko dławił silnik to w jaki sposób '' przyhamowywałby '' jedno z kół a tak się właśnie dzieje na oblodzonej nawieżchni : raz zerwie jedno koło a raz drugie - niemożliwe do realizacji przez zdławienie silnika- mam samo ASC bez T i nigdy niekręciły się oba koła razem zawsze na przemian

Natomiast nowszy system ASC+T niedość że przyhamuje koło ''poślizgowe '' to też jedno z kół przednich poto by wyprostować tor jazdy np na zakrętach i tak jeśli tył zanośi w prawo zostaje przystopowany prawy przód i analogicznie w odwrotną strone.

A zdławienie silnika jest wykonywane w celu zmniejszenia mometu obrotowego na osi pędnej.

Pozdrawiam Kanap

Opublikowano

KANAP - ale jesli nie masz szpery to i tak oba koła CI się naraz nie zakręcą .

 

Co do przyhamowywania przednich kól - w E32 to nie wystepuje.

ASC - redukcja mocy silnika

 

ASC+ T - ASC + przyhamowywanie JEDYNIE KÓŁ NAPĘDZANYCH

 

jest to nawet w instrukcji

Opublikowano

z ta szpera to wcale tez nie jest tak super - mam porownanie bo wczesnej ja miałem a teraz nie mam

 

co do ruszania - napewno w zimie ruszało sie lepiej na sliskim ( łatwiej ) - ale łatwo mozna było stanac bokiem - a nie mam asc+t wiec musiałem strasznie uwazac - mimo automatycznej skrzyni .... teraz nie mam szpery - czasem jest trudniej ruszy - wiadomo , ale niewatpliwie jezdzi sie bezpieczniej na sliskiej nawierzchni - mimo manualnej skrzyni - dodaje gazu , jedno koło sie slizga , ale dalej jade prosto , poniewaz pozostał kołam maja trakcje - wczesnie nie było tak wesoł ..... momim zdaniem - szpera super sprawa - ale tylko + ASC+T .... ( przekonał sie o tym kolega ktory kupił odemnie szpere - załozyl do 530 i juz postawił boka w miescie bo zapomniał właczyc asc :twisted2: - trosze sie przestraszył ...)

Opublikowano

Xsilver - zgadzam się- szpera powoduje boki ,ale niektorzy to naprawde lubią :D ( Papabeer :wink: ) hehe

 

co do połączenia z ASC+ T to niemozliwe było w E32 .

Ze szperą tylko ASC , zatem w nowszych modelach od 92 roku szpery juz prawie wcale nie montowali ( 750 seryjnie ASC+ T , ASC tylko dla 730 R6 )

 

wiem ,ze w E31 850CSi jako rodzynkowi dano ASC+T i szperę.

Opublikowano
marekp750 napisał że samo ASC tylko "dławi" silnik i Natomiast nowszy system ASC+T niedość że przyhamuje koło ''poślizgowe '' to też jedno z kół przednich poto by wyprostować tor jazdy np na zakrętach i tak jeśli tył zanośi w prawo zostaje przystopowany prawy przód i analogicznie w odwrotną strone.

A zdławienie silnika jest wykonywane w celu zmniejszenia mometu obrotowego na osi pędnej.

Pozdrawiam Kanap

 

W E32 moduł hydrauliczny ASC+T (osobna maszyneria stojąca osobno od ABS) posiada tylko 2 wyjścia

na zaciski hamulcowe tylnych kół. Czyli nie ma fizycznej możliwości

hamowania kół przednich. Niestety... fajnie byłoby mieć

bardziej złożony system. A może i nie. Byłoby więcej do psucia...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
KANAP - ale jesli nie masz szpery to i tak oba koła CI się naraz nie zakręcą .

 

Co do przyhamowywania przednich kól - w E32 to nie wystepuje.

ASC - redukcja mocy silnika

 

ASC+ T - ASC + przyhamowywanie JEDYNIE KÓŁ NAPĘDZANYCH

 

jest to nawet w instrukcji

 

niestety nie kolego albo masz spie... asc albo go niemasz wcale.

stań sobie jednym kołem na lodzie a drugim na asalcie i koła na lodzie nie zerwie. jeżeli natomiast oba koła stoją na lodzie to raz zerwie jadno - i jest przyhamowane, i przycina przepustnice a mechanizm różnicowy przenośi moc na koło drugie i jesli to też zerwie to dzieje się na odwrót .

w e32 fakt nie występuje przyhamowanie przednich kól ale ja nie pisałem że występuje. Jeśli przeczytasz dokładnie do doczytasz się że napisałem w nowszych modelach.ASC + T przyhamowanie jedynie kół pędnych -tak ale na zmiane a nie razem

Opublikowano
To ja sie podepne skoro juz sie tu madrzy wypowiadaja. Na moim przycisku jest tylko ASC, a tyz bym chcial miec ASC + T. Duzo sie roznia, daloby sie prosto dolozyc cos + zmiana sterownika ABS?? Jak to wogole jest w e38??
Opublikowano
Ja się rownież wypowiem, ze uzytkując becię z ASC+T zauważyłem zbawienny wpływ tego układu na moje nerwy, szczególnie kiedy poruszam się bocznym zasnieżonymi lub oblodzonymi uliczkami osiedlowymi, bez wielkiego strachu w oczach, ze wjade bokiem w jakiś zaparkowany przy krawężniku samochód (uklad ten przeciez stabilizuje tor jazdy po łukach, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku), ajako troche znajacy się na mechanice powiem, że chyba to skórka nie warta wyprawki(montowanie układu do samochodu go nie posiadająceg), eletryka swoja drogą, mechanika swoja droga, a poza ty jeszcze po takim usprawnieniu pojazd musiałby dostać homologację na użytkowanie tej własnorecznej roboty, chyba kolegów nie zniechecilem?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

niestety nie kolego albo masz spie... asc albo go niemasz wcale.

stań sobie jednym kołem na lodzie a drugim na asalcie i koła na lodzie nie zerwie. jeżeli natomiast oba koła stoją na lodzie to raz zerwie jadno - i jest przyhamowane, i przycina przepustnice a mechanizm różnicowy przenośi moc na koło drugie i jesli to też zerwie to dzieje się na odwrót .

w e32 fakt nie występuje przyhamowanie przednich kól ale ja nie pisałem że występuje. Jeśli przeczytasz dokładnie do doczytasz się że napisałem w nowszych modelach.ASC + T przyhamowanie jedynie kół pędnych -tak ale na zmiane a nie razem

 

KANAP - co "niestety nie kolego" , bo nie rozumiem w ogóle Twojej odpowiedzi .

 

Z czym sie nie zgadzasz ? Ze jak nie ma szpery to nie będą mielic oba koła jednoczesnie ?

czy z tym ,ze ASC + T przyhamowuje TYLKO tylne koła ( NIE napisałem ,ze jednoczesnie) .

 

Piszesz w poscie o ASC po czym zaznaczasz

marekp750 napisał że samo ASC tylko "dławi" silnik i tutaj niestety nie moge zgodzić się z kolegą ponieważ jeśli by tylko dławił silnik to w jaki sposób '' przyhamowywałby '' jedno z kół a tak się właśnie dzieje na oblodzonej nawieżchni : raz zerwie jedno koło a raz drugie - niemożliwe do realizacji przez zdławienie silnika- mam samo ASC bez T i nigdy niekręciły się oba koła razem zawsze na przemian

Natomiast nowszy system ASC+T niedość że przyhamuje koło ''poślizgowe '' to też jedno z kół przednich poto by wyprostować tor jazdy np na zakrętach i tak jeśli tył zanośi w prawo zostaje przystopowany prawy przód i analogicznie w odwrotną strone.

A zdławienie silnika jest wykonywane w celu zmniejszenia mometu obrotowego na osi pędnej.

Pozdrawiam Kanap

piszesz "nowszy system ASC+ T " czyli rozumiem ,ze nowszy od ASC .

 

teraz odpisujesz potwierdzając to co napisałem ja i marekp750 i wmawiasz mi ,ze nie mam racji tylko nie bardzo wiem w czym.

 

 

ASC tylko dławi silnik , ASC + T przyhamowuje koła tylnie, NIE MA nowszej wersji ASC + T przyhamowującej przednie koła , bo to juz sie nazywa DSC .

 

A szpera dba o to , by brały dwa koła naraz.

 

WIęc się zdecyduj w końcu co usiłujesz udowodnic ( i czy to w ogole mozliwe )

Opublikowano
co tu duzo pisac - kiedys ogladałem program w ktorym byly opisane rozne systemy ( abs , edc , asc ...) - panowie porownywali samochod z ASC ( byl to mercedes S - chyba z 96 roku ) z samochodem bez ASC ( bylo to bmw e38 ) - wjezdzali nimi pod dos spore wzniesienie ( w zimie - bylo zasniezone ) - efekt - mercedes wjechal na nie bez wiekszych problemow - natomiast e38 nie dosc ze nie wjechala to jeszcze zaczela jechac do tylu ( a kola krecily sie do przodu ) - to chyba obrazuje roznice ....
Opublikowano

Chciałem Ci tylko uzmusłowic że system ASC nietylko dławi silnik - bo piszecie że tylko powoduje zdławienie silnika - ale również przyhamowuje koła na zmiane a nie razem i to bez systemu T.Pisałes że ASC+T nie występowało w E32- zgoda ale moje ASC przyhamowuje koło poślizgowe jednocześnie dławiąc silnik więc ASC nie tylko dławi silnik.

Pozdrawiam gorąco w te zimne dni Kanap.

 

niestety nie kolego= kolego ( w dobrym tego słowa znaczeniu ) nie moge się z Tobą w pełni zgodzić

Opublikowano

Kanap - po pierwsze napisałem ,ze w E32 nie występowało ASC + T w połączeniu ze szperą !

 

Natomiast ASC i owszem- było ze szperą . Ponadto , sprawdz czy aby nie masz ASC+ T , bo z tego co piszesz, wygląda ,ze masz.

 

a na wyłączniku czy masz ASC czy ASC + T jest zawsze ASC :)

 

co do skutecznosci ASC / ASC + T w zimie - nie ma dyskusji:)

Opublikowano

Czy dobrze rozumiem ,ASC+T zastępuje w jakis sposób szpere(przynajmniej częściowo)

Czy szpera i ASC to dwie zupełnie inne rzeczy.Chodzi mi o zasade działania,bo skoro asc też odejmuje i reguluje naped na oś tylnią i dodatkowo przyhamowuje lewe lub prawe koło?To ma chyba wiele wspólnego ze szperą?

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano
Czy dobrze rozumiem ,ASC+T zastępuje w jakis sposób szpere(przynajmniej częściowo)

Czy szpera i ASC to dwie zupełnie inne rzeczy.Chodzi mi o zasade działania,bo skoro asc też odejmuje i reguluje naped na oś tylnią i dodatkowo przyhamowuje lewe lub prawe koło?To ma chyba wiele wspólnego ze szperą?

ASC nie ma nic wspólnego ze szpreą ;) Szpera to częściowa blokada dyferencjału. Elektroszpera to zaspawany mechanizm różnicowy ;)))). To był żart ;))) ale tak na to się mówi ;)

 

Frank!!!

Szpera to :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :shock: :duh: :mad2: jak przesadzisz. Generalnie każdy zakręt stanowi wyzwanie. Duuużo leszpy start na śliskim a asc+T trzeba mieć w rączkach i nóżkach i wtedy jest zabawa :D

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Opublikowano

dal wiekszego rozjasnienia sytuacji zacytuję opis techniczny( z książki) działania ASC+T, otóż:

Automatyczna kontrola stabilnosci plus trakcja ASC+T zapobiega utracie przyczepności na skutek obracania się w miejscy kół napędowych i zapewnia przez to najlepszą stabilność jazdy.

Czujniki kół przednich okreslają prędkość obrotową kół. Zniej sterownik oblicza stopień poślizgu kół napędowych. zależnie od sytuacji podczas jazdy aktywne są dwa mechanizmy działania:

w razie dużego nadmiaru mocy i wywołanego nim poslizgu obrotowego kół napędowych zostaje zmniejszony moment obrotowy silnika. Dodatkowo koło napędowemajace skłonność do poślizgu obrotowego zostaje przychamowane bez dociśnięcia pedału hamulca przez kierujacego. W ten sposób osiąga sie dzialanie blokujące, które mozna porównać z regulowaną blokadą mechanizmu różnicowego. hamulec ingeruje tak do 40 km/h zaś od 40 km/h aż do 100 km/h hamulec poprawia przenoszenie napedu ingerując słabiej.

 

To tyle, co piszą o swoim układzie ASC+T sami inzynierowie BMW, przynajmniej ja nie mam zamiaru z nimi polemizowac, pozdro:)

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.