Skocz do zawartości

PROBLEMY Z AUTOMATEM 735iA POMOCY


kepoon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z moim automatem przy 735ia E32 90r.Cos nie chce mi zmieniac biegów i nie wiem czym to jest spowdowane...Autko ma 262 tys przebiegu...A dzieje sie cos takiego...W czasie jazdy skrzynia pracuje tak jakbym jezdzil w trybie sport tzn dlugo trzyma mi go na biegach tak jakbym caly czas jezdzil na "3" Gdy wrzuce na paliwo zmienie mi na nizszy bieg ale nie zawsze...Nie wiem czym to moze byc spowodowane pomórzcie prosze!!! Autko kupilem w maju i nie wymienialem jeszcze oleju...Aha jezeli ktos moze mi pomoc to jaki najlepszy olej przekładniowy do szkyni??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-sprawdz poziom olej - dolej lub wymien na nowy + filtr....... - takie objawy wystepuja gdy w skrzyni jest za mało oleju - radze nie jezdzic samochodem w takim stanie bo sobie dobijesz skrzynie :!:

 

2- jezeli masz zle wyregulowana instalacje gazowa to tez moze byc tego wina - ale jesli na benzynie tez zle pracuje to raczej nie wina gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM.JAKO IŻ AUTO MASZ OD NIEDAWNA.PROPONUJĘ WYMIENIĆ OLEJ A WRAZ Z NIM FILTR.MIAŁEM PODOBNĄ SYTUACJĘ .OD RAZU PO KUPNIE TEGO NIE ZROBIŁEM :mad2: I ZACZĘŁO SIĘ.BIEGI PRZECIĄGAŁO JAK NA SPORCIE.Z TYM ŻE NAJBARDZIEJ SKRZYNI"PODOBAŁA SIĘ"3 -KA.PO WYMIANIE NORMALNIE SZOK.DOPIERO ZACZĄŁEM SIĘ CIESZYĆ JAZDĄ.miałem również nauczkę nr 2 .zapomniałem o terminowej wymianie no i powtórka historii.z tym że akurat byłem na wyjeżdzie a jakiś ..............chciał się brać do naprawy i wyciągnąć 2500zł od mojego ojca,jednak coś go podkusiło wymienić olej(po moim powrocie i odnalezieniu książki serwisowej okazało się że auto przejechało 3000km ponad terminową wymianę)....................OD TAMTEGO CZASU NAUCZYŁEM SIĘ """PUNKTUALNOŚCI"""WYMIAN 7.35i automat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra nie musisz kupowac bo jest metalowy i mozna go spokojnie umyc.

 

Centrino jak masz głupio doradzac to lepiej tego nie rob tego wcale . filtr kosztuje 50pln to chyba nie majatek a moze filtr paliwa tez umyjesz bo przeciez tez jest metalowy :mrgreen:

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra nie musisz kupowac bo jest metalowy i mozna go spokojnie umyc.

 

Centrino jak masz głupio doradzac to lepiej tego nie rob tego wcale . filtr kosztuje 50pln to chyba nie majatek a moze filtr paliwa tez umyjesz bo przeciez tez jest metalowy :mrgreen:

Mycie i plukanie filtra jest jak najbardziej prawidlowe,a wymieniamy tylko w przypadku kiegy jest uszkodzona siateczka ,lub jest zardzewialy.

Wiec zanim zdecydujesz sie na strifowanie kolegi ,dobrze sie zastanow.

Wszystkiego najlepszego w 2006

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie uszkodzony był przepływomierz

Objaw był taki że auko często nie chciało wbijać 4

Miałem na to sposób

rozpędzałem szybko autko do 140km/h wtedy zawsze wbijał 4

jak puszczalem gaz a potem już na 4 biegu zwalniałem do okolo 100km/h

po wymianie przepływki wszystko wróciło do normy

 

A oleju to nigdy nie wymienialem i nawet nie zamierzam

choć autko mam już 3lata

Pozdro

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belgus bez urazy ,czy dawanie takich rad jak mycie filtra to sposób na nabicie postów? Podczas eksploatacji ASB zużywają się torczki cierne ,co zamula filtr i zawory powstają również opiłki metaloowe które wraz z wysokim ciśnieniem oleu bombardują filtr częściowo zostając w filtrze a częściowo przebijając ten filtr.Jeśli umyjemy ten filtr zamiast go wymienić to tylko opłuczemy go z mułu złużytch tarczek i zużytego oleju a nie pozbawimy go opiłków i nie przywrócimy mu drożności właściwej nowemu filtrowi .Bo po kilku takich myciach będzi on wyglądał jak dobry żółty ser z wielkimi otworami a pomiędzy nimi włóknina zapchana opiłkami. Również pozdrawiam w tym 2006

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belgus bez urazy ,czy dawanie takich rad jak mycie filtra to sposób na nabicie postów? Podczas eksploatacji ASB zużywają się torczki cierne ,co zamula filtr i zawory powstają również opiłki metaloowe które wraz z wysokim ciśnieniem oleu bombardują filtr częściowo zostając w filtrze a częściowo przebijając ten filtr.Jeśli umyjemy ten filtr zamiast go wymienić to tylko opłuczemy go z mułu złużytch tarczek i zużytego oleju a nie pozbawimy go opiłków i nie przywrócimy mu drożności właściwej nowemu filtrowi .Bo po kilku takich myciach będzi on wyglądał jak dobry żółty ser z wielkimi otworami a pomiędzy nimi włóknina zapchana opiłkami. Również pozdrawiam w tym 2006

A miales taki filtr w reku?A poza tym co ile zmieniasz olej w automacie?To nie jest filtr silnika.Jezeli w ksiazce jest napisane ,ze mozna go plukac i wymieniac na nowy ,jezeli jest uszkodzony ,to chyba jakis jelop tego nie pisal!1.A jezeli chodzi o nabijanie postow,to nikt chyba nie robi tego celowo,bo i po co/premi za to nie daja/.

pozdrawiam

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje ci sie belgus ,ze jezel zapłacisz juz za 8-9litrow DEXTRONA to cena za filtr jest smieszna przy kwocie ktora trzeba zapłacic za olej :?: co nie zmienia mojego przekonania,ze mycie filtra oleju to jest totalne dziadowanie.

Jak juz sie cos robi,to niech to ma rece i nogi.

POZDRAWIAM I SZCZESLIWEGO NOWEGO 2006

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje ci sie belgus ,ze jezel zapłacisz juz za 8-9litrow DEXTRONA to cena za filtr jest smieszna przy kwocie ktora trzeba zapłacic za olej :?: co nie zmienia mojego przekonania,ze mycie filtra oleju to jest totalne dziadowanie.

Jak juz sie cos robi,to niech to ma rece i nogi.

POZDRAWIAM I SZCZESLIWEGO NOWEGO 2006

Dajcie mi swiety spokoj :D

Nie chodzi mi o pieniadze ,ale o to,ze jezeli producent ,badz co badz rygorystyczny jesli chodzi o materialy eksploatacyjne dopuszcza do plukania i powtornego uzycia filtra ,to chyba jest to niegrozne dla skrzyni.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam Belgus,żdarzalo mi sie trzymac w reku parę razy filtr od ASB(automatycznej skrzyni biegów),a nawet je wymieniać.Zdarza mi sie czasem podlubać w moich samochadach ,a nawet ludzie przyjeżdżają do mnie abym im podlubal i wypowie moja ma podloze empiryczne a nie teoretyczne.Alleluja

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno:w moim przypadku olej wymianiam (wraz z filtrem)! co 100 tys ! mowa oczywiście o ASB.Olej klasy DeXtron II(elf),bo elfy sa uskrzydlone i potrafia latać!!!Dane ASB Olczak pozdrawiam.[/b]

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Także mam 735iA(91r) i mam taki problem ze skrzynią iż na E chodzi ona tak jak w trybie sport pozatym chodzi ona normalnie na M moge normalnie jeździć. Stało się to nie podczasz jazdy!! Lecz gdy samochód stał w okresie sylwestrowym :) przyszedłem rano wyjechałem a tu ciągnie do odciny :cry: sprawdzałem olej i jest go nawet troche zadużo i wyglądał na czysty. Zupełnie niewiem co to może być. Proszę o jakaś podpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgrzała się dobrze dziś troche pojeżdziłem i jest ciągle to samo jeżdze na M ;-( chyba musze odwiedzić mechanika. Zna może ktoś kogoś co dobże się zna na BMW w okolicach w-wa najchętniej po wshodnim brzegu wisły ;p. Czytałem inne posty na forum i był podobny problem i autor pisze że po przejażdzce przesło u mnie nie dziś zrobiłem ok 150 km i problem nieznika. Może to być jakieś uszkodzenie mechaniczne skrzyni??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do filtra. Nie zmienia sie go jezeli nie jest uszkodzony. Jest metalowy, posiada odpowiednia siatke a w misce olejowej sa magnesy do zbierania opislkow. Po spuszczeniu oleju nalezy odkrecic miske, porzadnie ja wymyc, wyczyscic magnesy i umyc filtr - tak radzi ASO.

Wiec jezeli ktos mowi ze filtr nalezy wymienic przy kazdej wymianie oleju to jest w bledzie (mozna to zrobic ale nie trzeba) i nie chodzi tu o koszty tylko o jego trwalosc.

Mowienie klientowi ze filtr trzeba wymienic jest tylko naciagactwem

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirku mam pytanie;czemu masz dextron II ? ja dociekałem dosc dlugo jaki mam olej wlac do ASB wydzwanialem po serwisach itp.i wszedzie mi mowili ,ze ma byc III .jaka jest roznica miedzy nimi??? :?: :?: :?: :reading2: :roll:

 

 

III to syntetyk

II to mineralny

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

III to syntetyk

II to mineralny

 

I tu sie mylisz ATF III też jest mineralny,poł i syntetyczny.Na ogół wszystkie dostepne ATFy są mineralne.

Np

Syntetyczny:

SynPower ATF (Type IIE)

 

Półsyntetyczny:

DuraBlend ATF (Type IID)

 

Mineralne: ATF

ATF Dexron III/Mercon

ATF Type D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie a powiedz czy przy rozpędzeniu auta do 140km/h zawsze wrzuca wkońcu 4 czynie i czy jak już wrzuci to czy redukuje ją na 3 dopiero przy 80km/h??
Szczerze mówiąc niemiałem gdzie tego sprawdzić bo jeżdziłem po mieście i jechałem na M niechciałem jej przeciągać bo po co. Ale jest chyba tak jak muwisz jak jest tak to co ;p?? Co proponujecie zacząć od zmiany oleju?? bo samo niechce się zreperować jak kolega pisał w innym poście :) Wsprawie tego filtra to jak to woli jak sobie chce ktoś wymienić to niech wymienia :) Pomóżcie mi lepiej bo niewiem co jest mojej Buni ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.