Skocz do zawartości

moje e 39 po 7 latach eksplatacji


marwiz

Rekomendowane odpowiedzi

czas aby podzielic sie z kolegami swa eksplatacjia mego tds e39,kupilem go 5 letniego z przebiegiem 158tys,teraz ma 12 lat i 250tys przebiegu,i to bez jakich kolwiek usterek,poza wymiana jeza od klimatronika i uszczelnieniem pompy wtryskowej,auto pali 6,7 sredio na 100km,szybkosc bez problemu powyzej 200km jdzie jak burza,mialem kupic nowsza e60,ale po co jak to auto jest super,mysle ze nastepne 100tys przelece bez problemu,o tuz dlaczego pisze ten post poniewaz wielu zastanawia sie czy tds jest dobrym autem,napisze krotko.JEST WSPANIALYM AUTEM,byc moze ze trafilem na ucziwego sprzedawce i lcznik nie byl krecony zaplacilem za nie 42tys zl ale bylo warto,w swojm zyciu posiadalem z 20 aut w tym pare nowych zadne nie spelnilo mojch oczekiwan tak jak BMW.Powdz..
moje e39 525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu BMW :D , mi niestety nie było dane cieszyc się żadnym nowym egzemplarzem z salonu... Jednak jezdziłem już kikudziesiącioma samochodami, niektóre miałem kilka lat..... W tej chwili mam drugie BMW właśnie e39, wcześniej e36... I wg moich doswiadczeń żadne auto nie prowadzi się tak dobrze jak buma..... a w e39 poznałem komfort, zwłaszcza z 4,4l :lol: I nie przewiduje, by w moim garażu kiedykolwiek zagościła inna marka... Pozdrawiam..

 

P.S. musiałeś trafic dobry egzemplarz z swoją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu trafiles dobry model i dbales o niego....Slyszalem ze te auta jak sie dba od poczatku ,sa nie do zajechania....PRAWDZIWE 250km to jest nic dla diesla....Jezeli na zimnym nie przekraczal 2 tys obrotow chlodziles turbo po trasie i byl serwisowany ....Napisz jeszcze ile oleju Ci zjada od wymiany do wymiany,prawdopodobnie nic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo twoje autko było oszczędnie eksploatowane.Przez pierwsze 5 lat robiło 31500 km.rocznie,a ty też nie bardzo dawałeś mu popalić,bo ok 13100 km rocznie.Większość diesli jest kupowanych aby robić długie przebiegi,potem są cofane o parę setek i ludzie się dziwią,że auto 15-letnie z przebiegiem 170000 km się sypie. :P
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kolego prędkość powyżej 200 jest zabójcza dla tego motoru.Teoretycznie instrukcja podaje 211 dla manuala i 205 dla automatu,a praktycznie to strach jechać z taką prędkością tum autem.Nawet nie chodzi tu o prędkość tylko o obroty silnika jakie osiąga przy niej.Ja doszedłem swoją do 200 i odpuściłem bo mi było szkoda maleństwa,na pewno bym jeszcze wydusił bo było pod nogą ale..................to nie 4.4.

A w spalanie to totalnie nie wierzę bo 6 litrów, ba nawet te 7 to jest praktycznie nie osiągalne-instrukcja podaje najniższe dla manuala 6,2/6,3 i automat 7,0/7,2 w zależności od rodzaju nadwozia.A więc twoje spalanie jest niższe od danych katalogowych,które są robione na hamowni w warunkach laboratoryjnych.Swoją eksploatuje już 4 lata i zawsze spalanie oscylowało około 8 jazda normalna bez szaleństw, a miasta prawie nie widzi,trasa -przy 150-160 też 8.Ostatnio wyszło mi 7,8 ale jeżdżę z prędkościami 90-100 i to bez zbędnych hamowań czy przyspieszeń,a to dlatego że przeważnie jeżdżę w nocy gdzie mijam się góra z 3 samochodami.Niedługo to niektórym będą palic ze 3 litry-kurde gdzie są takie samochody?

Tylko mi nie mów, że moje jest złe i zajechane, a twoje salon bo tak nie jest,a Tds-y moich kumpli wychodzą podobnie jak moja-więc gdzie jest prawda???????????????????

Co do oleju to praktycznie od wymiany do wymiany dolewam max. ze szklankę.A że dolewanie takiej ilości jest bez sensu także od-do nie leję praktycznie nic(wymianę robię co 12 tk)

nie będę odpowiadał na pytania
To po co zakładasz temat pisząc dziwne rzeczy?

Co do samego silnika to też myślę,że jest to naprawdę dobry i porządny motor.Ci co często odwiedzają forum wiedzą że chwalę ten silnik i ZAWSZE go bronię.

A trochę w tym temacie już napisałem :wink:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dodam jeszcze do tej prędkości 210 i 203.Zależy od tego czy touring czy lim.

Jak to skąd? Z ori instrukcji obsługi.Przypominam że mówimy o 2,5 tds nie o 2,5d.

Nie wiem skąd ty wziąłeś te 225 bo dla 3,0d instrukcja podaje 227 i 230,a wiem co pisze bo mam ją przed sobą.

Pozdro.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisze ten post poniewaz wielu zastanawia sie czy tds jest dobrym autem,napisze krotko.JEST WSPANIALYM AUTEM,byc moze ze trafilem na ucziwego sprzedawce i lcznik nie byl krecony zaplacilem za nie 42tys zl

 

TDS rzeczywiscie jest swietnym autem. Potwierdza to mój kolega mechanik, który ma TDSa z org. przebiegiem 330 tys km.

Jest z auta bardzo zadowolony.

 

A problemz TDS i opinia o TDSach w Polsce wiadomo skąd sie bierze. 95% tych aut ma przebiegi grubo ponad 500 tys km, większosc była serwisowana byle jak, eksploatowana bez rozsądku i ze zbytnią oszczędnościa.

 

Szczególnie w wypadku TDS sprawdza sie powiedzenie: JAK DBASZ TAK MASZ.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa TDs-y z pewnego źródła zrobiłem kupę kilometrów i po za uszczelnieniem pompy wtryskowej nic nie robiłem.Opinie że tdsy to kupa złomu i nic więcej biorą się od ludzi którzy po pierwsze kupują złomy w okazyjnych cenach po drugie nie umieją prawidłowo eksploatować takiego auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z przedmówcami... Sam kupiłem tds-a za grosze i było trochę problemów. Handlarz wsadził głowicę od e34 i po 2 miesiącach wypluł sporą ilość oleju na cały silnik... Okazało się że nie dochodziła uszczelka pod głowicą, a szczeliny były łatane siliconem. Głowica poszła do regeneracji. Następnie pompa hamulcowa nie wiem w jaki sposób doprowadziła olej z silnika do serwa i serwo do wymiany. Później nowe serwo zostało zalane bo wcześniejszy mechanik nie przeczyścił kanalików odprowadzających wodą, na szczęście obyło się bez wymiany... Do tego doszły remonty zawieszenia: wahacze, tuleje, itp... Do tego licznik jest na pewno cofnięty (standardowe 200tys przy zakupie), do wymiany był akumulator, paski, rolki i kilka innych dupereli, uszczelniana pompa wtryskowa i wymieniony olej w skrzyni. Trochę tego było, ale...

Reanimowałem trupa i od półtora roku poza normalnym serwisem nie odwiedzam mechanika. Mam nadzieję że samochód odwdzięczy odpowiednim użytkowaniem. Co do tds-a to na pewno się na niego więcej nie zdecyduję :D Ale to tylko dlatego że trafienie na dobry, odpowiednio eksploatowany egzemplarz graniczy z cudem... Kultura pracy jest naprawdę niesamowita, a dźwięk przy 3-3,5 tys obrotów (więcej nawet nie piłuje bo nie ma sensu) powoduje że ludzie na chodnikach i przystankach od razu się odwracają i patrzą co jedzie :D Osobiście uważam że to bardzo fajny silnik, może niezbyt dynamiczny i oszczędny, ale do normalnej spokojnej jazdy w sam raz, zwłaszcza w trasie w połączeniu z automatem jedzie się rewelacyjnie. W automacie pali 10l w mieście, a na trasie 5 osób, klima i pełen bagażnik, komputer pokazywał 7,4l, tak więc tragedii nie ma...

Co do właściwości jezdnych, to jeździłem wieloma samochodami, również o wiele nowszymi i żaden nie ma się co równać w prowadzeniu do BMW. Mimo tych wszystkich problemów jakie miałem z samochodem na początku, kolejnym też będzie e39, tylko już 2001-2003, w M-Pakiecie, 2,5 lub 3,0d, albo jakaś benzynka 3,0 3,5 albo i 4,4 :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.