Skocz do zawartości

gatewayfl

Zarejestrowani
  • Postów

    48
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 Coupe 1.8 IS 1993 E39 540i 1998 ;-) + SUZUKI HAYABUSA ;-)
  • Lokalizacja
    Tarnów

Osiągnięcia gatewayfl

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. gatewayfl

    Sprezyny m-technic

    Witaj, czescidobmw.pl Maciek doradził mi sprężyny Eibach Pro kit 600 pln (najbliższe ori, pierwszy stopień obniżenia). Cena za komplet 4 wiec możesz taniej kupić dwie ma przód :D i pasują.
  2. gatewayfl

    E39 Mruga Oświetlenie

    Migotanie tylnych lamp lub przednich postojowych najczęściej jest spowodowane przeważnie wymianą np. żaróweczek w ringach ze zwykłych na led. Wówczas komputer błędnie wykrywa je jako spalone ponieważ mają dużo mniejszy pobór prądu i pojawia się takie migotanie. Reszty nie potrafię wyjaśnić, chyba że w podświetleniu zegarów też ktoś zmieniał ori żarówki inne. Te postojowe możesz sam szybko sprawdzić być może to to. Być może ktoś wcześniej niefortunnie chciał sobie z tym poradzić i grzebał w elektryce...... Akumulator raczej nie ma z tym nic wspólnego. Jeśli okaże się że to wszystko to z winy zmiany żarówek to ten temat powinien Ci pomóc: viewtopic.php?f=72&t=176551
  3. gatewayfl

    530d wymiana zawieszenia

    Witam, będę kompleksowo wymieniał amory tył, przód + sprężyny właśnie dla zawieszenia m-technik (dla e39 540). Długo szukałem, wertowałem by wydac kasę rozsądnie. A kasa mała na to nie pójdzie.... I rozważałem miądzy dwoma rozwiązaniami: 1) Monroe Reflex dla zawieszenia M-TECHNIK (3-lata gwarancji) 2)Sachs dla zawieszenia M-TECHNIK (2 lata gwarancji) Monroe są tańsze od Sachsa i to sporo. Rozmawiałem z Mackiem z czescidobmw.pl stwierdził, że plusem dla reflexów jest cena, gwarancja dłuższa o rok w porównaniu do Sachs i wspomniał równiez iż nie spotkał się jeszcze z ich reklamacją..... Ja racze jwezmę sachs, ale też do końca nie jestem zdecydowany... Co do sprężyn to chyba nie ma dostępnych oryginałów w sklepach (ja nie znalazłem) więc tylko serwis jak coś (więc i cena pewnie kosmos). Jednak właśnie czescidobmw.pl Maciek doradził mi sprężyny Eibach Pro kit 600 pln (najbliższe ori, pierwszy stopień obniżenia)
  4. Witam 1) mam automat i jest pierwszym w mojej karierze... też byłem do nich nastawiony negatywnie, jednak diametralnie zmieniłem zdanie... na miasto szczególnie wygodny, poza tym jest w BMW jest step-tronic, więc masz tryb sport, manual, automat. Ale przy 4.4 zwłaszcza w mieście na automacie nawet 2 tys. obrotów nie przekracza, a i tak startujesz na światłach i reszta zostaje w tyle... ;-) Spalanie miasto: 16-18 l/100km LPG i to realne mierzyłem tankowaniem i komp zresztą podobnie pokazuje. W manualu może osiągniesz jeszcze mniej... ale powiem Ci, że gdybym miał manuala to zmieniał bym biegi pewnie ok 2 tys. obrotów, a automat zmieni je znacznie niżej... co przekłada się na spalanie... i lipą okazują się opinie, że jak spala 16l benzyny to gazu wezmie 20l ... g...o prawda :D Poza tym uważam, że prędzej znajdziesz automat ze zdrowym silnikiem niż manual. 2)też mam zawieszenie m-technik i będę wymieniał w kwietniu amory, sprężyny, poduchy. Też kasy na auto nie żałuje.. i kupuje oryginalne części: tu amory sachs dla m-technik komplet (przód, tył) ok. 2000 pln... i nie ma dużego wyboru dla tego zawieszenia, sprężyny Eibach Pro kit 600 pln (najbliższe ori, pierwszy stopień obniżenia) a reszta zawieszenia w V8 jest droższa niż w reszcie trochę :? .... 3)dobra instalacja typu STAG lub PRINS + dobry mechanik "gazownik" i zero problemów... Ja mam stag 300 i rewelacja, nie czujesz przejścia z benz. na LPG i odwrotnie, pilnować tylko wymian eksploatacyjnych i tyle... Z tymi silnikami i LPG nie ma większych problemów, znoszą gaz bardzo dobrze (warunek to dobra i profesjonalnie założona instalacja) 4) mam butle w kole zapasowym chyba maksymalną możliwą do upchnięcia i wchodzi mi ok. 56-59 l LPG więc ok (ostatnio na trasie (troszkę miasto) zrobiłem 415 km na butli), co do zapachu LPG czasami stojąc w korku czuć go... ale włączasz obieg wewnętrzny i po problemie. 5) też jestem za oryginałami i takie części zakładam, czasami kupuję lepsze oryginałów jeśli są (np. tarcze hamulcowe) Uważam, że pózniej auto odwdzięcza się bezawaryjnością.. 6) koników ma wystarczającą, co prawda lekka jak piórko też nie jest ale na nasze drogi to pocisk, przy 4,4 nawet nieświadomie "wydymasz" większość na światłach.. . Brzmienie silnika .. poezja. 7)silnik przy regularnych wymianach eksploatacyjnych- bez obsługowy praktycznie, oczywiście to też nie jest salonowe auto i nikt nie kupuje 4.4 litra by jezdzic do Kościoła :D więc jak pisał Krys32 coś może być do wymiany poza olejem... (czujniki itp) Reasumując gdybym miał kupić auto jeszcze raz to tylko BMW ( zresztą innego już nie kupię :) i w rozsądnych pieniądzach to E39 i własnie z motorem 4,4 (komfort, brzmienie, osiągi) na M5 mnie nie stać :cry: Największy problem masz przed sobą, kupić zdrowy egzemplarz.........
  5. gatewayfl

    530dA trzepie kierownicą

    Witam, ja naprawdę dużo czytałem na tematy tarcz do e39 ponieważ w kwietniu będę robił całe zawieszenie, amory, tarcze klocki. Nie chcąc wyrzucić kasy w błoto, a też jej nie żałować zbierałem opinie, wertowałem fora, rozmawiałem z Maćkiem (czescidobmw.pl).... Najrówniejsze opinie co do jakości i trwałości mają tarcze ZIMMERMAN SPORT, o TRW czy ATE są bardzo różne opinie, co nie które odmawiają ich dawnej odporności na krzywienie się.... Ja właśnie zimmermany sporty wybrałem ponieważ nie chce za jakiś czas innych ściagać i prostować bo to rozwiązanie na krótką metę. Ale ich cena nie należy do najniższych...
  6. Nie ma nic za free... maniekwd jeśli możesz napisz ile Cię kosztowała wizyta a ASO by sprawdzić auto?
  7. nareszcie ktoś napisał coś konkretnego, :cool2:
  8. Niech Ci mechanik "gazownik" przestawi instalację LPG by przechodziła z benzyny na gaz przy wyższej temperaturze i już. U mnie ma to miejsce przy około 40-50 stopniach i nigdy żadnego szarpania nie ma po przejściu na LPG, jest to nie zauważalne obserwując pracę silnika... Lub najwyższy czas wymienić świece... :)
  9. Kto pyta nie błądzi.... :) po to jest forum. Szkoda, że nie wiem jak Ci pomóc. :(
  10. Podładuj akumulator.................... :?: i spróbuj........... :norty:
  11. gatewayfl

    544 z gazem

    Jeśli większość robisz na trasie to jestem w stanie uwierzyć w spalanie 15l/100km. Bo inaczej nie ma szans (jeśli jest z LPG to tym bardziej)
  12. gatewayfl

    544 z gazem

    Po pierwsze to zmień w temacie "544" na 540.... :D No chyba, że jest jakaś wersja 544 dla wybranych :lol: i o niej nie wiem to przepraszam. W 99r jest już vanos. A spalanie w 540 czyli 4,4 litra +LPG (stag 300) w AUTOMACIE (BO TO TEZ WAŻNE) u mnie wygląda tak: w cyklu mieszanym (50:50 miasto trasa) wychodzi mi 16-17 l LPG (licząc spalanie przy tankowaniu) i przy normalnej jezdzie, na trasie wyszło mi 11-12 l na sto przy prędkości 80-120 średnio. Jak czasami mam ciężką nogę spokojnie osiągniesz 20l/100 ale szczerze na naszych drogach nie bardzo jest gdzie szaleć (w granicach rozsądku :8). Plus tankowanie benzyny mi ogólnie za 200 pln starcza na miesiąc leje shell v-power , ale to też zależy od używania auta. Co do kosztów, to w V8 zawieszenie nie należy do najtańszych, ja teraz szykuje się do wymiany amorów (wszystkie 4) +klocki i tarcze hamulcowe (też przód i tył) i samo to wyniesie mnie ok 3500 pln ( zawieszenie m-technik, bo to róznica, jest droższe w porównaniu z standardowym) a w związku z lubiącymi się krzywić tarczami w e39 zakładam zimmerman sport i ceramiczne klocki. Wiec sprawdz czy nie maja bicia, czasami wystarczy przetoczyć tarcze ale to jest rozwiązanie na krótką metę. Czasami w e39 trochę jest zabawy z elektroniką, itp. Skrzynia też jest droga w naprawie, więc zwróć uwagę jak działa (szarpanie itp). Po sprawdzaj wszystko co tylko można czy działa z elektryki, rozgrzej silnik zobacz czy trzyma temperature, luki na układ wydechowy czy ktos premitywnie nie dłubał przy nim (w wersji z vanosem czyli np. 99r za katalizatorami jest czujnik, jak je wytniesz auto może "głupiec".... a katy tez nie są najtańsze). Uszczelki pokrywy zaworów też lubią puszczać olej, ale to raczej norma. Ważne byś trafił egzemplarz w miarę zadbany, regularnie serwisowany pod kątem wymian płynów, filtrów itp. Sam możesz posprawdzać np. kabinowe czy powietrza w jakim są stanie, to już da Ci jakiś pogląd czy ktoś o auto dbał, bo inaczej skarbonka bez dna.... Warto też poświęcić kila złotych na wizytę w serwisie ori BMW, jak myślisz o zakupie na poważnie. Poza tym komfort jazdy, brzmienie v8..... dynamika.... bajka. Ja mam na klapie napis 2.0 tak o :twisted: i miny gości jak ich robisz na światłach, itp. BEZCENNE :mrgreen: :D a za resztę zapłacisz kartą MASTER Card .... hahahahha Na tym forum jest mnóstwo tematów z 540 w roli główniej poszukaj, poczytaj zawsze coś znajdziesz i pomoże Ci to przy zakupie. Powodzenia daj halo czy kupiłeś i wrzuć fotki jak coś. Pozdrawiam
  13. gatewayfl

    Osłona pod silnik 525i

    Dokładnie, moja zakupiona używka ale oryginalna również ma w wewnętrznej części po bokach elementy z aluminium, jak również osłony termiczne coś własnie jak "cienka gąbka". Poza tym miałem w reku zamiennik i daleko mu jakością do oryginału, a o kwestii montażu i spasowania do mocowań to już inna bajka przy zamiennikach.
  14. gatewayfl

    Osłona pod silnik 525i

    Ja długo szukałem do swojej osłony, jednak zdecydowałem się na zakup używki ale oryginał, dałem 80 pln i wszystko pasuje, nawet śruby mocujące były. Kupowałem u gościa na allegro, nick: impex1950 szybka wysyłka, osłony całe (kupowałem osłone skrzyni i silnika). Po kontakcie telefonicznym upewniłem sie ze beda pasowały. Zadzwon albo sprawdz na aukcjach może ma do Twojej. A cena mi się udała bo oryginał uzywkę cenią ok 200, 250 pln i nigdy bym tyle nie dał, a tu 80 pln gość chciał. Pozdrawiam
  15. Poprostu BMW :D , mi niestety nie było dane cieszyc się żadnym nowym egzemplarzem z salonu... Jednak jezdziłem już kikudziesiącioma samochodami, niektóre miałem kilka lat..... W tej chwili mam drugie BMW właśnie e39, wcześniej e36... I wg moich doswiadczeń żadne auto nie prowadzi się tak dobrze jak buma..... a w e39 poznałem komfort, zwłaszcza z 4,4l :lol: I nie przewiduje, by w moim garażu kiedykolwiek zagościła inna marka... Pozdrawiam.. P.S. musiałeś trafic dobry egzemplarz z swoją.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.