Skocz do zawartości

Lekki stuki z kierownicy


lekszyc

Rekomendowane odpowiedzi

Prosba o sprawdzenie u siebie i podpowiedz

 

Mam bardzo denerwyjaca oznake czegos;)

Przy delikatnym kreceniu kierownica na prostych kolach (5 cm w prawo i w lewo) wydobywa sie cichutki stuk odczuwakny na kierownicy...

 

Co to moze byc - moze magiel ale:

- samochod ma 70 tys przebiegu i dziwne bylo by jakby padl

- mam wrazenie ze stuki maja rozne nasilenie przy roznym polozeniu kierownicy - tu mam na mysli ustawienie gora dol i przod tyl. Najmniej stuka jak jest maksymalnie do gory i maksymalnie wyciagnieta.

 

Czy ktos ma/ mial takie oznaki?

Jesli tak to co to bylo, jak i gdzie to naprawic i za ile?

Nienawidze jak cokolwiek mi stuka...

 

Dzieki

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy czy na postoju?

Masz jakies innie objawy? Bicie kol przy delikatnych skretach (jazda po luku, zmiana pasa)?

Ja bylem juz w Fusie, AutoBest w Lublinie, Inchcape w Warszawie i kazdy mowi ze ten typ tak ma:)

Podjade jeszcze do nieautoryzowanego zakladu BMW, zeby miec pewnosc czy to nie zmowa antygwarancyjna.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy czy na postoju?

Masz jakies innie objawy? Bicie kol przy delikatnych skretach (jazda po luku, zmiana pasa)?

Ja bylem juz w Fusie, AutoBest w Lublinie, Inchcape w Warszawie i kazdy mowi ze ten typ tak ma:)

Podjade jeszcze do nieautoryzowanego zakladu BMW, zeby miec pewnosc czy to nie zmowa antygwarancyjna.

Jeśli masz takie objawy to tylko dokładne wyważenie kół.Miesiąc temu wymieniałem koła z letnich na zimowe 16.

Zamontowałem koła i jazda była ok,ale,że akurat w firmie mam sprzęt do wyważania to z braku pracy wjechałem

autem i po kolei koła na maszynkę do wyważania.Okazało się,że koła były około 10-15 gram do poprawki.

Z braku innego zajęcia ustawiłem maszynę na dokładność do 2 gram(norma dla klienta to 5 gram a opony od wysokości 70 to 10 gram dokładności)

przy tak precyzyjnym wyważaniu zeszło się z 1 kołem około 15 minut robiłem dla siebie, :) ale efekt jest super.

Przy każdej prędkości brak wibracji na kierownicy ,przed wyważeniem na zakrętach szczególnie czuć było delikatne wibracje.

Polecam dokładne wyważeni,są firmy gdzie robią z dokładnością do 1 grama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie dzis doszedlem chyba co to jest, przynajmniej mam taka nadzieje bo oddala sie widmo maglownicy.

Otoz stukanie jest takie samo podczas jazdy i postoju. Zawsze kiedy kierownica jest w pozycji neutralnej, i tu jest klucz. Jak tylko skrece przestaje pukac. To wskazywalo by na maglownice wyrobiona w miejscu gdzie najwiecej czasu pracuje. Ale jesli zrobie dokladne jeden obrot i ustawie ja znow na wprost przy skreconych kolach znowu bije.

 

Wnioskuje ze stuki pochodza z miejsca gdzie kolumna kierownicy sie zgina (jesli takie jest bo sie nie znam- tak mi sie wydaje). Teraz musze tylko zlokalizowac wadliwa czesc i pozbyc sie stukow.

 

I mam nadzieje ze sie nie myle. w aso najpierw mowili ze cos trzeba nasmarowac a potem ze to jednak maglownica

 

A czy ten typ tak ma? Chyba nie, porownywalem z 2 innymi e9x i bylo cicho

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony mam wywazane na GSP 9700 Hunter (test drogowy, sciaganie etc) wiec nie moge sie do tej pracy raczej przyczepic :cool2:

Podobne przypadki wystepuja takze u ludzi z forow niemieckich.

Zakladalem juz z 5-6 rodzajow kol i doszedlem do takiego wniosku:

- nie bije w ogole na runflatach (zarowno pierwszej 2005, drugiej 2009 jak i trzeciej generacji 2011)

- bije mniej na twardych oponach sportowych i tych z indexem nosnosci XL

- bije na oponach bardzo miekkich - szczegolnie zimowkach - zarowno 16 jak i 17 cali.

Te same opony zimowe zakladalem do drugiego BMW (Z4) i zadnego bicia nie ma - wiec to nie wina opon/wywazenia (chyba ze e9x jest na to bardziej czula)

Objaw jest tak minimalny, ze odpuszczam dalsza walke z problemem.

 

P.S. przy okazji wielu testow z oponami wyszlo pare ciekawostek :norty:

- felgi od Z4 E85 17" nie mieszcza sie na tarcze do szesciocylindrowych e9x (nie mowie tu o 325i ktora ma mniejsze tarcze)

- felgi od E9x 17" nie mieszcza sie na tarcze do F10

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wlasnie dzis doszedlem chyba co to jest, przynajmniej mam taka nadzieje bo oddala sie widmo maglownicy.

Otoz stukanie jest takie samo podczas jazdy i postoju. Zawsze kiedy kierownica jest w pozycji neutralnej, i tu jest klucz. Jak tylko skrece przestaje pukac. To wskazywalo by na maglownice wyrobiona w miejscu gdzie najwiecej czasu pracuje. Ale jesli zrobie dokladne jeden obrot i ustawie ja znow na wprost przy skreconych kolach znowu bije.

 

Wnioskuje ze stuki pochodza z miejsca gdzie kolumna kierownicy sie zgina (jesli takie jest bo sie nie znam- tak mi sie wydaje). Teraz musze tylko zlokalizowac wadliwa czesc i pozbyc sie stukow.

 

I mam nadzieje ze sie nie myle. w aso najpierw mowili ze cos trzeba nasmarowac a potem ze to jednak maglownica

 

A czy ten typ tak ma? Chyba nie, porownywalem z 2 innymi e9x i bylo cicho

to jest maglownica w BMW własnie listwa wyrabia się tylko w połozeniu srodkowym byc moze są juz dostepne listwy do e9x takze po regeneracji bys miał jak nówka za 1500-1600zł ogólnie w BMW maglownice są delikatne przekładnie slimakowe były duzo bardziej wytrzymałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opony mam wywazane na GSP 9700 Hunter (test drogowy, sciaganie etc) wiec nie moge sie do tej pracy raczej przyczepic :cool2:

Podobne przypadki wystepuja takze u ludzi z forow niemieckich.

Zakladalem juz z 5-6 rodzajow kol i doszedlem do takiego wniosku:

- nie bije w ogole na runflatach (zarowno pierwszej 2005, drugiej 2009 jak i trzeciej generacji 2011)

- bije mniej na twardych oponach sportowych i tych z indexem nosnosci XL

- bije na oponach bardzo miekkich - szczegolnie zimowkach - zarowno 16 jak i 17 cali.

Te same opony zimowe zakladalem do drugiego BMW (Z4) i zadnego bicia nie ma - wiec to nie wina opon/wywazenia (chyba ze e9x jest na to bardziej czula)

Objaw jest tak minimalny, ze odpuszczam dalsza walke z problemem.

 

P.S. przy okazji wielu testow z oponami wyszlo pare ciekawostek :norty:

- felgi od Z4 E85 17" nie mieszcza sie na tarcze do szesciocylindrowych e9x (nie mowie tu o 325i ktora ma mniejsze tarcze)

- felgi od E9x 17" nie mieszcza sie na tarcze do F10

czyli wychodzi na to ze runflaty są zrobione z największą dokładnoscią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wyglada...Co gorsza Opony grupy continental - te zakladalem jako zimowki (Continentale i Semperity) sa ostatnio produkowane z bardzo duzymi tolerancjami :(

W koncu po miesiacu walki z reklamacja dostalem spowrotem Semperity SpeedGrip2, ktore maja bicie promieniowe ponizej 50N.

Kolega zakladal ostatnio do Avensisa nowe Conti TS830 i mialy bicie powyzej 100N :mad2:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie dzis doszedlem chyba co to jest, przynajmniej mam taka nadzieje bo oddala sie widmo maglownicy.

Otoz stukanie jest takie samo podczas jazdy i postoju. Zawsze kiedy kierownica jest w pozycji neutralnej, i tu jest klucz. Jak tylko skrece przestaje pukac. To wskazywalo by na maglownice wyrobiona w miejscu gdzie najwiecej czasu pracuje. Ale jesli zrobie dokladne jeden obrot i ustawie ja znow na wprost przy skreconych kolach znowu bije.

 

Wnioskuje ze stuki pochodza z miejsca gdzie kolumna kierownicy sie zgina (jesli takie jest bo sie nie znam- tak mi sie wydaje). Teraz musze tylko zlokalizowac wadliwa czesc i pozbyc sie stukow.

 

I mam nadzieje ze sie nie myle. w aso najpierw mowili ze cos trzeba nasmarowac a potem ze to jednak maglownica

 

A czy ten typ tak ma? Chyba nie, porownywalem z 2 innymi e9x i bylo cicho

to jest maglownica w BMW własnie listwa wyrabia się tylko w połozeniu srodkowym byc moze są juz dostepne listwy do e9x takze po regeneracji bys miał jak nówka za 1500-1600zł ogólnie w BMW maglownice są delikatne przekładnie slimakowe były duzo bardziej wytrzymałe

 

 

A dlaczego stuka tez jak zrobie pelen obrot - wtedy maglownica jest juz w innym polozeniu?

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wlasnie dzis doszedlem chyba co to jest, przynajmniej mam taka nadzieje bo oddala sie widmo maglownicy.

Otoz stukanie jest takie samo podczas jazdy i postoju. Zawsze kiedy kierownica jest w pozycji neutralnej, i tu jest klucz. Jak tylko skrece przestaje pukac. To wskazywalo by na maglownice wyrobiona w miejscu gdzie najwiecej czasu pracuje. Ale jesli zrobie dokladne jeden obrot i ustawie ja znow na wprost przy skreconych kolach znowu bije.

 

Wnioskuje ze stuki pochodza z miejsca gdzie kolumna kierownicy sie zgina (jesli takie jest bo sie nie znam- tak mi sie wydaje). Teraz musze tylko zlokalizowac wadliwa czesc i pozbyc sie stukow.

 

I mam nadzieje ze sie nie myle. w aso najpierw mowili ze cos trzeba nasmarowac a potem ze to jednak maglownica

 

A czy ten typ tak ma? Chyba nie, porownywalem z 2 innymi e9x i bylo cicho

to jest maglownica w BMW własnie listwa wyrabia się tylko w połozeniu srodkowym byc moze są juz dostepne listwy do e9x takze po regeneracji bys miał jak nówka za 1500-1600zł ogólnie w BMW maglownice są delikatne przekładnie slimakowe były duzo bardziej wytrzymałe

 

 

A dlaczego stuka tez jak zrobie pelen obrot - wtedy maglownica jest juz w innym polozeniu?

a robiles diagnoze zawieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisalem jedyne co znalezli w aso to podejrzenie ze trzeba przesmarowac jakas czesc (sorry teraz nie pamietam) a pozniej stwierdzili ze to magiel ale nie na tyle zeby teraz go robic.

 

Ja jednak nadal uwazam ze to moze kolumna kierownicy zreszta jak robilem przeglad okresowy to na taki sam pomysl wpadl gosc ktory go sprawdzal

 

Innych luzow w zawieszeniu nie ma

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak pisalem jedyne co znalezli w aso to podejrzenie ze trzeba przesmarowac jakas czesc (sorry teraz nie pamietam) a pozniej stwierdzili ze to magiel ale nie na tyle zeby teraz go robic.

 

Ja jednak nadal uwazam ze to moze kolumna kierownicy zreszta jak robilem przeglad okresowy to na taki sam pomysl wpadl gosc ktory go sprawdzal

 

Innych luzow w zawieszeniu nie ma

mozna się przyjrzec temu elemntowi http://bmwfans.info/parts/catalog/E90/Sedan/Europe/325i-N52/LHD/N/2006/april/browse/steering/steer_col_lower_joint_assembly/ ale troche za młode auto na takie akcje chyba ze wada fabryczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest stuk w maglownicy.

Te bardzo delikatne stuki wydobywają się z kolumny kierowniczej, u kolegi też szukamy przyczyny i została do sprawdzenia tylko ta pozycja, magiel wyeliminowany, taśma airbag też i został kolumna.

Nie nazwałbym tego nawet stukami, tylko delikatnymi pyknięciami i najbardziej słychać w położeniu centralnym. Więc radziłbym sprawdzić ten element, ale żeby go sprawdzić, trzeba wyjąć i wymienić na drugi.

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki

 

Chyba chwile sie jeszcze pomecze poniewaz jak wspomniales jest to na tyle dyskretne ze mozna przezyc a wymiana pewnie ponad 1000 pln - kryzes idzie ;)

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 3 tygodnie później...

U mnie tez stuka cos w samej kolumnie... Nie mam kompletnie pojecia co to jest bo czasem kilka dni w ogole nie stuka a czasem nagle sie odzywa przy kreceniu kierownica. Zaczalem to po prostu ignorowac na razie. Ogolnie co do halasow w srodku to musze powiedziec ze jakosc wykonania plastikow itp w e90 mocno mnie zawiodla. Nie mowie juz o samej awaryjnosci. Odnoszac sie caly czas do mojej E39 ktora sprzedalem z przebiegiem w okolicach 140kkm czyli takim jak mam teraz w e90 musze stwierdzic ze to jest przepasc jesli chodzi o roznice w jakosci wykonania. Niestety na niekorzysc e90. Sorry za OTP.

Co do samego stukania ten link wrzucony przez Gorika niestety sie nie otwiera... Moze ktos mnie naprowadzic co to byla za czesc?

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przyczyną może być luz w kolumnie kierowniczej. Pomiędzy drążkiem a wieloklinem. Luz tam ma być ale nikt nie wie jaka wartość jest dopuszczalna.


Drugą przyczyną, może bardziej prawdopodobną, może być luz wałka maglownicy, spowodowany wyrobieniem się jego tulei (podobno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.