Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam tds i rano chciałem go odpalic troche mrozu przyszło to przeważnie za 2 razem odpalił a dzisiaj nie chciał nawet za 3 razem i do tego nie rozłączył sie rozrusznik kręcił sie cały czas chyba z jakieś 5min.ale sam silnik od rozrusznika bedix odbił oczywiście kluczyk wyciągnąłem i nadal był prąd w rozruszniku, po tych 5 min spróbowałem jeszce raz to krecił cały rozrusznik ale jakies 2 minuty i chyba akumulator padł ale tez nie szło go rozłączyć.

Gdzie jest przekaźnik od rozrusznika moze on sie stopił?

Opublikowano
witam,styki do rozruchu są w automacie który wyrzuca zębatkę czyli w rozruszniku prawdopodobnie skleiły się styki w każdym razie rozrusznik trzeba wyciągnąć nie wiem czy elektromagnes czyli automat da się rozebrać czy trzeba wymienić a na przyszłość to tds-a na mrozie uruchamiaj tak podgrzej świece 2 razy i trzymaj rozrusznik nie przerywaj niech kręci nawet 40 sek, nic się nie stanie a takie przerywanie to tylko palisz styki ja tak odpalam nawet przy 28 st. mrozie jak masz dobry akumulator to odpalisz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niech kręci nawet 40 sek

Pytanie co to za silnik którego trzeba tyle kołować ?

Podstawa w tych silnikach to dobre świece 30-40 zł sztuka.W duże mrozy to 2 razy świece podgrzać i silnik po 2 obr powinien zapalić czyli 2-3 sek.

Oczywiście przy sprawnym układzie wtryskowym.

Co do rozrusznika to jutro mogę napisać coś więcej bo jadę na jego przegląd bo czasami (rzadko) lubi zamilknąć,słychać w nim tylko pyknięcie.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Byłem na naprawie rozrusznika.I sprawa przedstawia się tak: został wymieniony włącznik inaczej nazywany automat,był przypieczony bendix (małe koło zębate) przesuwało się ciężko na wałku,została wymieniona tulejka i spolerowany wałek wirnika.

Szczotki były ok.Nie wiem czy każda E 39 ma taki sam rozrusznik, ale wiem że było dwóch producentów Valeo podobno są kiepskie no i wszechobecny Bosch.Ja u siebie mam Bosch-a.

Koszty wyglądają tak:

-włącznik 120 zł

-tulejka jakieś grosze.

W sumie to naprawa z wyjęciem i zamontowaniem rozrusznika to 180 zł

Podpytałem o szczotki są razem ze szczotko-trzymaczem koszt to 80 zł,a bendix to też coś koło 100 zł.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kiedyś czytałem temat o odrobinie przygasających światłach po puszczeniu pedału gazu-przyjechał klient z takim problemem w samochodzie Opel Meriva jak naprawiali mi rozrusznik.Otóż podobno siada jakaś dioda w alternatorze i dlatego tak się dzieje.Problem w tym,że nie do każdego modelu alternatora są dobre części zamienne i dlatego nawet po wymianie ten problem lubi po jakimś czasie powrócić.Takie przygasanie nie wpływa negatywnie na działanie alternatora i nie powoduje złego działania innych elektrycznych podzespołów auta.Co do napraw alternatora to często bywa, że po jego awarii jest już nie do odratowania.Bardzo często pali się w nich uzwojenie.Wynika z tego, że Valeo w naszych autach nie sprawdza się tak rewelacyjne.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem.

Ale w instrukcji czasami to takie głupoty piszą,że aż się oczy odwracają.A przeważnie ze wszystkim trzeba w/g nich jechać do ASO.

Ja nie chciał bym aby moje zapalało po 40 sek. kręceniu i myślę że Ty też :D

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.