Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie podczas kasowania inspekcji


xaan

Rekomendowane odpowiedzi

Parę dni temu wymieniłem klocki hamulcowe z przodu i postanowiłem skasować inspekcję (do wymiany było jeszcze 3500km oczywiście wg komputera). Robiłem zgodnie z instrukcją:

viewtopic.php?f=15&t=12999

Raz już tak robiłem z olejem i wszystko było OK. Z klockami już nie.

 

1. Przekręciłem kluczyk na pozycję 2.

2. Nacisnąłem i przytrzymałem przycisk kasowania przebiegu kilometrów

3. Pojawił się trójkąt z wykrzyknikiem w środku

4. Wszedłem do menu wyboru wszystkich możliwych inspekcji

5. Zwolniłem przycisk, naciskając go (krótko) doszedłem do klocków, na dole było 3500km

6. Przytrzymałem przycisk, pojawił się napis RESET?

7. nacisnąłem przycisk i przytrzymałem.

8. Zamiast wyzerowania licznika pojawiły się cztery kreski ----

9. Po chwili wyskoczył alarm klocków, że do wymiany jest -15000km

 

Jeśli punkt 7. wykonywałem krótkim naciśnięciem, przechodziłem do kolejnej pozycji z inspekcji (klocki z tyłu).

 

O co kaman?

 

Czy otwarcie/zamknięcie drzwi podczas całej operacji ma jakieś znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest ten sam ale nie był zjechany. Poza tym od momentu wymiany klocków do dziś (tydzień) nic się nie działo. Klocki też wymieniałem jeszcze przed komunikatem komputera...

Skąd u licha komputer miałby teraz się dowiedzieć, że czujnik nie był wymieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Skąd u licha komputer miałby teraz się dowiedzieć, że czujnik nie był wymieniony?

Bylo o tym wiele razy...

Czujnik (kabel) podczas calego okresu uzywania traci swoja rezystancje (chyba dobrze napisalem),wiec musi zostac wymieniony wraz z klockami,pomimo iz nie jest uszkodzony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak widze niektore wypowiedzi fachowcow na forum to az słabo sie robi

...Skąd u licha komputer miałby teraz się dowiedzieć, że czujnik nie był wymieniony?

Bylo o tym wiele razy...

Czujnik (kabel) podczas calego okresu uzywania traci swoja rezystancje (chyba dobrze napisalem),wiec musi zostac wymieniony wraz z klockami,pomimo iz nie jest uszkodzony...

z całym szacunkiem dla autora ale to jest totalna bzdura.... rezystancja to miara oporu, a czujnik działa Zał/Wył jak sie czujnik przetrze to przecina obwod i komp zaczyna pokazywac znaczny spadek kilometrów wczesniej przelicza powoli.Oszukac da sie wszystko, u mnie mam wycięty czujnik zwarte i zaizolowane kabelki a komp skasowany i leci od 40.000 (nie robiłem tego z oszczednosci jakby ktos chciał mi nawrzucac tylko miałem zle załozony czujnik i przetarł sie, a klocki sa jeszcze w bdb stanie,chciałem udowodnic ze tak bedzie działac)

TERAZ kolego cała procedura wykonana dobrze tylko kiedy sie pokaza cztery kreski na wyswietlaczu ---- wcisnij pedał hamulca i po problemie pokaze 40.000

napisz czy sobie poradziłes...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak widze niektore wypowiedzi fachowcow na forum to az słabo sie robi

...Skąd u licha komputer miałby teraz się dowiedzieć, że czujnik nie był wymieniony?

Bylo o tym wiele razy...

Czujnik (kabel) podczas calego okresu uzywania traci swoja rezystancje (chyba dobrze napisalem),wiec musi zostac wymieniony wraz z klockami,pomimo iz nie jest uszkodzony...

z całym szacunkiem dla autora ale to jest totalna bzdura.... rezystancja to miara oporu, a czujnik działa Zał/Wył jak sie czujnik przetrze to przecina obwod i komp zaczyna pokazywac znaczny spadek kilometrów wczesniej przelicza powoli.Oszukac da sie wszystko, u mnie mam wycięty czujnik zwarte i zaizolowane kabelki a komp skasowany i leci od 40.000 (nie robiłem tego z oszczednosci jakby ktos chciał mi nawrzucac tylko miałem zle załozony czujnik i przetarł sie, a klocki sa jeszcze w bdb stanie,chciałem udowodnic ze tak bedzie działac)

TERAZ kolego cała procedura wykonana dobrze tylko kiedy sie pokaza cztery kreski na wyswietlaczu ---- wcisnij pedał hamulca i po problemie pokaze 40.000

napisz czy sobie poradziłes...

Jak wytlumaczyc w takim razie ze po zmianie klockow bez wymiany kabla,serwis klockow ponownie wraca po jakims czasie Pomimo ze bylo 40 tys kilometrow na blacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, opisuje tylko swoj przypadek, wyciety czujnik zwarte kable "na ryja" zaizolowane, inspekcja skasowana jak kolega opisuje wyzej tylko pedał wcisniety raz na ---- i po zabawie od tamtej pory zrobiłem jakies 5tys. i nic sie nie dzieje, wszystko działa prawidłowo, i nie wydaje mi sie abym przez przypadek trafił odpowiedni opór skrecajac te kable...

Przed zabiegiem miałem -15tys i czerwono na zegarze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich tych którzy doszukują się magii w tych czujnikach, a slyszałem już teorie o tym że tam jest wbudowana pamięć!

 

Pomijając już kwestie interpretacji wyników przez samochód to zasada działania czujnika, podsumowując ma trzy stany pracy(zużycia) które można poznać po jego rezystancji

 

• mniejsza niż 5 ohm - klocki OK

• około 470 ohm częściowe zużycie - wymiana (wkrótce klocki się zużyją)

• otwarty obwód - wymiana

 

 

sensor_design.jpg?version=1&modificationDate=1278071441887

 

https://wiki.bentleypublishers.com/display/tech/Brake+pad+wear+sensor+testing+BMW+5+Series+E60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam taki problem. Dodam, że stało się po tym jak nie wymieniłem czujnika z przodu, który był uszkodzony i po skasowaniu wyskoczyło mi -15000km. Po wymianie czujnika dało się skasować (40000), ale kilometry uciekają zbyt szybko tzn. po przejechaniu 1000km komputer pokazuje że zostało już tylko 6000km do wymiany a po kilkunastu serwis klocków przednich. Dodam, że wymieniłem tarcze na nowe oryginalne BMW kupione w ASO. Klocki ATE ceramic i czujnik ATE. Może skasowanie zużycia klocków za pomocą INPY lub DISA by coś pomogło :roll: ?

PS. Z tyłem jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak widze niektore wypowiedzi fachowcow na forum to az słabo sie orbi

z całym szacunkiem dla autora ale to jest totalna bzdura.... rezystancja to miara oporu, a czujnik działa Zał/Wył...

 

https://wiki.bentleypublishers.com/display/tech/Brake+pad+wear+sensor+testing+BMW+5+Series+E60

Nie pisz,ze cos jest bzdura skoro nie jestes tego pewny...

FaHoFcu przez duze F...

Obetnij wszystkie czujniki w swoim samochodzie i zlep n'a skretke :mrgreen:

cdxa-dzieki za link,nie moglem odnalezc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Vito21: Twoja metoda nie zadziałała.

Patrząc na załączony schemat można założyć (teoretycznie), że zdejmując czujnik (bez odpinania kabla) można przykryć jego "cierną" część jakąś przewodzącą folią (alu) i skasować inspekcję. Wówczas komputer "zobaczy" niską oporność i uzna, że czujnik jest nienaruszony :norty:

 

Tylko po co??? Prościej kupić nowy czujnik.

Szkoda tylko, że eksperci piszący jak skasować inspekcje nie dają żadnych ostrzeżeń o ewentualnych problemach... Ja miałem na liczniku jeszcze 3500km a teraz mam denerwujący komunikat o serwisie.

 

PS: dzisiaj pytałem o ceny tego czujnika i (o dziwo) w zależności od producenta cena potrafiła być dwa razy większa. Jak na element, który z założenia ma zostać zniszczony: DZIWNE :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Vito21: Twoja metoda nie zadziałała.

Patrząc na załączony schemat można założyć (teoretycznie), że zdejmując czujnik (bez odpinania kabla) można przykryć jego "cierną" część jakąś przewodzącą folią (alu) i skasować inspekcję. Wówczas komputer "zobaczy" niską oporność i uzna, że czujnik jest nienaruszony :norty:

 

Tylko po co??? Prościej kupić nowy czujnik.

Szkoda tylko, że eksperci piszący jak skasować inspekcje nie dają żadnych ostrzeżeń o ewentualnych problemach... Ja miałem na liczniku jeszcze 3500km a teraz mam denerwujący komunikat o serwisie.

 

PS: dzisiaj pytałem o ceny tego czujnika i (o dziwo) w zależności od producenta cena potrafiła być dwa razy większa. Jak na element, który z założenia ma zostać zniszczony: DZIWNE :duh:

 

też jestem raczkujacym użytkownikiem E60 530d i pokusiłem się na skasowanie mojego limitu km klocków bo servis świecił mi żółta kontrolką na 2300km a klocki super,,,,,,ale spierniczyłem jak kolega i wali już na czerwono i -15000km,,, co mam zrobic bo sposoby po wyżej nie działają,,,, wcześniej w Audioli tak się nie bawiłem a tu Betowen potrafi zagrać na nerwach.....hmmmm czyżby wizyta w servisie???? której nikt z nas nie lubi.... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Vito21: Twoja metoda nie zadziałała.

Patrząc na załączony schemat można założyć (teoretycznie), że zdejmując czujnik (bez odpinania kabla) można przykryć jego "cierną" część jakąś przewodzącą folią (alu) i skasować inspekcję. Wówczas komputer "zobaczy" niską oporność i uzna, że czujnik jest nienaruszony :norty:

 

Tylko po co??? Prościej kupić nowy czujnik.

Szkoda tylko, że eksperci piszący jak skasować inspekcje nie dają żadnych ostrzeżeń o ewentualnych problemach... Ja miałem na liczniku jeszcze 3500km a teraz mam denerwujący komunikat o serwisie.

 

PS: dzisiaj pytałem o ceny tego czujnika i (o dziwo) w zależności od producenta cena potrafiła być dwa razy większa. Jak na element, który z założenia ma zostać zniszczony: DZIWNE :duh:

 

też jestem raczkujacym użytkownikiem E60 530d i pokusiłem się na skasowanie mojego limitu km klocków bo servis świecił mi żółta kontrolką na 2300km a klocki super,,,,,,ale spierniczyłem jak kolega i wali już na czerwono i -15000km,,, co mam zrobic bo sposoby po wyżej nie działają,,,, wcześniej w Audioli tak się nie bawiłem a tu Betowen potrafi zagrać na nerwach.....hmmmm czyżby wizyta w servisie???? której nikt z nas nie lubi.... :roll:

 

 

Wymienić czujnik na nowy i kasować do skutku :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.