Skocz do zawartości

[E36] klimatyzacja i stary czynnik :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam :) mam E36 320i (91r.) i chciałem nabić klimę ALE ! mam na stary czynnik i nie mają u mnie w szczytnie takiego czynnika :mad2: i teraz pytanie - co zmienić w klimie by można załadować nowy czynnik ? podobno tylko olej w sprężarce zmienić :!: :?:

 

jeśli wie ktoś coś na ten temat proszę o podpowiedź :mrgreen:

Opublikowano

A co Ty nowy jesteś, że źle zatytułowałeś temat?? :nienie: Poprawić proszę!

 

Znajdź zakład w okolicy, który napełnia R12, bo jakiś musi być, jeśli nie w szczytnie, to w mieście obok... Podobno olej jest kluczową rzeczą, ale 100% pewności nie mam.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ktoś napełnia jeszcze starym czynnikiem? Ja słyszałem ze pompują R134, zmieniają olejek o trzeba wymienić wszystkie oringi na łączeniach, gdyż te od starego czynnikia nie są dostosowane do pracy pod wiekszym ciśnieniem jaki jest przy R134. Ale tylko gdzieś mi sięto o uszy obiło, ale ile w tym prawdy...

 

PZDR>

Opublikowano
albo alternatywnie - podjedź do serwisu chłodnictwa, tam gdzie naprawiaja lodówki, zamrażarki itp. i tam pogadaj, może napełnią Tobie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2:

A najlpesze jest to ze już za dosłownie 2 3 lata bedzie fabrycznie nowszy czynnik montowany bo R134 szkodzi środowkisku. A najpóźniej do chyba 2020 r134 ma być wycofany z użytku. Data wycofania nie jest jeszcze pewna.

 

PZDR>

Opublikowano
Z tego co wiem, to wielu chłopaków po prostu olało klimę i jej nie napełniają, bo to bez sensu. Wypruli bebechy, żeby nie wozić zbędnych kg i koniec.
Opublikowano
Witam, myślałem że miałem ten sam problem tylko że u mnie koleś co od niego kupiłem przerobił instalację na r134, koszt tego we wrocławiu to 500zł, napewno zmienia się cos w sprezarce i przewody, bo nowy gaz ma inne cisnienie i powiem ci tak jak ja jezdzilem i szukalem tego czynnika r12, chociaz mialem juz nowy ale mechanik ktory mi sprawdzal zobaczyl tylko na nakretke a na zawor do nabijania juz nie dopiero inny ale mniejsza o to. Jezeli nie bedziesz chcial przerabiac ukladu bo szkoda kasy to poszukaj sobie w zakladach obok twojego miasta jak piszesz ze nie ma u ciebie, tam gdzie lodowki jeszcze nabijaja ktos ma napewno tylko najlepiej pojezdzic bo przez telefon to roznie bywa moga sie obawiac, tylko ZAPAMIETAJ jak bedzie mowil ze ma r12 to zobacz butle i na butli musi byc napisane ze ta butla ma tylko r12 bo jak bedzie pisac r12, r134 to znaczy ze m,oze byc ten lub ten i wtedy jak ci nabije nowy to pochodzi ci troche normalnie a pozniej sprezarka sie zajedzie i dodatkowe koszty wiec na to bardzo uwazaj bo duzo jest takich co tylko ku...wa zeby kasa byla a pozniej lipa.
Opublikowano
Z tego co wiem, to wielu chłopaków po prostu olało klimę i jej nie napełniają, bo to bez sensu. Wypruli bebechy, żeby nie wozić zbędnych kg i koniec.

 

1jakbym miał takie śmieszne 1,6 albo 1,8 to bym się martwił o kg natomiast biali ludzie nie smażą się w swoich autach 2 twoje posty nie wnoszą nic do tematu więc nie nabijaj sobie postów pustymi textami...

ok to zalecę do serwisu lodówek :) i zapytam

Opublikowano

Napełnij układ zamiennikiem R12 czyli R409a.

Wymien tylko filter na nowy i dobrze osusz układ prozniowo. Jak bedziesz miał problem z gazem to na wiosne mozemy sie spotkac u mnie i ci to zrobie

 

Co do cisnien to R12 i R 134a maja takie same parametry pracy natomiast pracuja na roznych olejach.

Przy zamianie na R134 nalezy wymienic weze gumowe, orini, zawor rozprezny, filtr, uszczelnienia kompresora, wypłukac układ ze starego oleju i zalac syntetycznym. Tak wyglada to profesjonalnie i nie da sie zrobic tego za 500 zł

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Opublikowano
Witam dziwi mnie to że 91r i r12 robiłem starsze i miały r134a :o

Ja miałem e36 coupe 92r. i też miałem r12. Podjechałem do speca od klimatyzacji samochodowych i napełnił mi zamiennikiem r409 czy jakoś tak i wszystko chodziło bez problemu

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
Napełnij układ zamiennikiem R12 czyli R409a.

Wymien tylko filter na nowy i dobrze osusz układ prozniowo. Jak bedziesz miał problem z gazem to na wiosne mozemy sie spotkac u mnie i ci to zrobie

 

Co do cisnien to R12 i R 134a maja takie same parametry pracy natomiast pracuja na roznych olejach.

Przy zamianie na R134 nalezy wymienic weze gumowe, orini, zawor rozprezny, filtr, uszczelnienia kompresora, wypłukac układ ze starego oleju i zalac syntetycznym. Tak wyglada to profesjonalnie i nie da sie zrobic tego za 500 zł

 

masz rację mistrzu R409 też się doskonale nadaje bez ingerowania w układ :cool2:

 

 

a co powiecie na to ? bez motania z olejami itp. :mrgreen:

 

 

NR ASHRAE

 

R-413A

 

Zastępuje

 

R-12 i mieszaniny zawierające HCFC (np. MP39, MP66, i R-409A)

 

Zastosowania

 

Klimatyzacja samochodowa wykorzystująca R-12

Klimatyzacja stacjonarna wykorzystująca R-12

Stacjonarne systemy chłodnicze średniotemperaturowe wykorzystujące R-12 w tym:

- obsługa żywności

- lady chłodnicze w supermarketach

- przechowywanie i przetwarzanie żywności

- lodówki/zamrażarki domowe

 

Korzyści

 

umożliwia łatwe, szybkie, niedrogie modernizacje

czynnik HFC nieniszczący warstwy ozonowej

w większości przypadków nie jest wymagana wymiana oleju po modernizacji - kompatybilny z tradycyjnymi i nowymi olejami

umożliwia nieprzerwane użytkowanie istniejącego sprzętu

możliwość uzupełniania w trakcie pracy bez konieczności usuwania całego ładunku czynnika

 

Działanie

 

zapewnia taką samą lub lepszą wydajność chłodzenia w stosunku do R-12

zapewnia podobną efektywność energetyczną w stosunku do R-12

niższa temperatura końca tłoczenia w stosunku do R-12

 

Zalecany olej

 

Klimatyzacja samochodowa wykorzystująca R-12:

ISCEON® MO49 jest kompatybilny z olejem mineralnym (MO) w istniejących systemach R-12. W większości przypadków nie jest wymagana wymiana oleju podczas modernizacji.

 

Stacjonarne systemy chłodnicze średniotemperaturowe i klimatyzacyjne pracujące na R-12:

ISCEON® MO49 jest kompatybilny z tradycyjnymi i nowymi olejami: olejem mineralnym (MO), alkilobenzenem (AB) i estrem poliolu (POE) - w większości przypadków nie jest wymagana wymiana oleju podczas modernizacji. Patrz: wskazówki dotyczące modernizacji ISCEON® MO49, aby uzyskać więcej informacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.