Skocz do zawartości

tempo rozgrzewania silnika bmw e39 530d automat


damianok

Rekomendowane odpowiedzi

witam !mam pytanie po ilu przejechanych kilometrach silnik wam się rozgrzewa przy temperaturach obecnie panujących???

:)dojeżdzam co dziennie do pracy ok 12 km i silnik jest wg mnie nie dogrzany ponieważ wiadomo nie jadę na dużych obrotach póki się nie rozgrzeje i po dojechaniu na miejsce strzałka jest na pierwaszej kresce za niebieskim polem na wskaźniku temperatury...i wracając do domu to samo...:/dopiero jak przejadę jeszcze kilka km powoli temp się pionuje na wskaźniku

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz u siebie termostatu EGR, 12 km to już sporo powinien się zagrzać bardziej. Zerknij do mojej galerii auta co ja znalazłem do mojego autka na zimę :-)

Może do E39 tez coś takiego jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO czytałem właśnie ze w automatach jest termostat EGR wymienie go profilaktycznie bo jeżeli podczas jazdy nie spada temperatura po rozgrzaniu to chyba termostat główny jest ok dzięki Panowie za odpowiedz ...btw muszę poszukać takiego gadgetu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat tydzien temu.

ja obstawiam termostat AGR/EGR. Przeczytaj moj post viewtopic.php?f=72&t=170702&p=1231556#p1231556

U mnie było jeszcze niedogrzanie. Ale jesli u ciebie nie opada wskazówka a tylko wolno dogrzewa to ja obstawiam ze to termostat AGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień główny termostat na pewno pomoże, po 4-5 km musi być pion, jak przyjdą mrozy to pewnie wskzówki do pionu już ci nie postawi :D. pozdro.

 

 

wymienilem termostat glowny na nowy i mam pion po ok 7-8 km w morozy??a wczesniej to z 15 musialem zrobic jak bylo cieplo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem termostat glowny na nowy i mam pion po ok 7-8 km w morozy??a wczesniej to z 15 musialem zrobic jak bylo cieplo...

 

A możesz sprawdzić jaką masz temepraturę cieczy w teście nr 7?

 

U mnie dobija do 82 max i juz więcej nie rośnie, co dziwne rura dolna od chłodnicy jest chłodna, czyli termostat nie puszcze - jest sprawny.

 

Z kolei chłodzniczki EGR moj model nie posiada.

 

Pozdr.

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem główny termostat po wyjęciu okazało się ze plastikowe łapki trzymające termostat były poobłamywane...teraz mam już pion na wskaźniku po 6-7 km więc jest sukces :D btw swoją drogą nie jest tak łatwo go wymienić trochę trzeba rozebrać pod maską :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem dziś własnie temp w teście 7... 90-93 stopnie ale to ale zależy to chyba też trochę od stylu jazdy przy jeździe na wysokich obrotach podnosi się nieco ja staram się jeździć w miarę spokojnie:)ale przed wymiana temperatura to 72 stopnie więc jest różnica...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

górny wąż chłodnicy masz mocno napuchnięty przy tych 93 st?? bo ja mam wyraźne ciśnienie choć nie jest on twardy... przedtem miałem 75 i węże były mięciutkie, wiem wiem rozszerzalność cieczy pod wpływem temperatury ale nie jestem pewny co do mojego korka zbiorniczka wyrównawczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.