Skocz do zawartości

Felgi do F10


SJ

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

A jakie masz felgi w tym aucie jeszcze napisz.

Panu w ASO podaj ładnie styling 610, który ma parametry:

8,5 x 19 ET 33 przód

9,0 x 19 ET 44 tył

Reszta stylingów faktycznie ma 4x 8,5 x 19 ET 33. Pewnie zaprzeczył, jakoby BMW nigdy nie sprzedawało mieszanych 19", bo większość ma 4x to samo.

Warto to skonfrontować z broszurą i porównać z f10, bo czasem takie myki BMW robi, ze sam się w tym gubię.

Nie mniej jak masz podane 19" w parametrach, które podałem wyżej i załatwisz opony z homologacją to nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 926
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Też miałem taką rozkmine jak szukałem kółek, i ostatecznie kupiłem mieszane 20".

Ostatnio u mnie na wiosce ktoś zanabył f11 i ma właśnie mieszane 19" styling 331, generalnie super to wygląda dużo lepiej od 4x8,5...

U mnie też niby jest naklejone że 19" tylko jeden rozmiar, i z czego to wynika to niewie nawet samo BMW skoro są opony 275 z odpowiednią nośnością a wiadomo że miejsca jest tyle że 295 bez problemu wejdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz felgi w tym aucie jeszcze napisz.

Panu w ASO podaj ładnie styling 610, który ma parametry:

8,5 x 19 ET 33 przód

9,0 x 19 ET 44 tył

Reszta stylingów faktycznie ma 4x 8,5 x 19 ET 33. Pewnie zaprzeczył, jakoby BMW nigdy nie sprzedawało mieszanych 19", bo większość ma 4x to samo.

Warto to skonfrontować z broszurą i porównać z f10, bo czasem takie myki BMW robi, ze sam się w tym gubię.

Nie mniej jak masz podane 19" w parametrach, które podałem wyżej i załatwisz opony z homologacją to nic się nie stanie.

niestety nie wiem jakie mam rozmiary felg dokładnie, ale to sprawdzę, wiem tylko że są oryginalne od M pakietu 19 i to tyle :), dzięki na odpowiedź pozdro Wiem tylko że z xdrivem jest ok od 5 lat bo tyle miał poprzednik w miarę zaufany i oby tak dalej było bo nie nastraszyli że cos może paść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piszę pierwszy raz i oczywiście z problemem.

Samochód BMW f10 xdrive 2016 50tyś przejechane pierwszy właściciel.

Od pewnego czasu podczas ruszania, przyspieszania zaczeło poszarpywać myślałem że to skrzynia biegów mechanik po przejechaniu się autem stwierdził że raczej xdrive. Felgi oryginał FOSSEN CVT kupowane nowe w 2018r opony

Goodyear Eagle F1 asymetric 3 szerokość felg przód 9J tył 10J opony 245/40/19 przód i 275/35/19 tył. Zmieniłem koła na zimowe orginalne na jakich wyjechał z salonu styling 613 przód 8J tył 9J opony 245/45/18 przód i 275/40/18 tył. Opony zaznaczę zimowe nowe jeden sezon 5 tyś km. Przejechałem się po zmianie nic nie rwie wszystko git auto chodzi super.

Po dokładnym pomiarze zdjętych letnich kół stwierdziłem obwód kół przednich 215 cm kół tylnych 211cm różnica 3cm między przodem i tyłem. Głębokość bieżnika przód okoł 6,2 -6,5 mm tył 4,8 - 5,4 mm +/- . Założone koła zimowe głębokość bieżnika przód i tył około 8 mm czyli identyczny. Obwodu nie mierzyłem bo koła były już na samochodzie.

Jestem zdziwiony bardzo że taka różnica w zużyciu opon między przodem a tyłem ma wpływ na pracę xdrive.

Moje pytanie do znawców tematu jest taki czy sądzicie że tylna letnia felga szerokość 10J ( oryginał 9J ) ma wpływ na szybsze zużycie opon na tylnej osi. Czy może to wina jakości opon. Teraz mam założone koła zimowe i zastanawiam się czy kupić nowe letnie opony założyć na VOSSENY i problem zginie. Nadmienią że na wiosnę gdy założyłem koła letnie ten problem nie występował. I również przez poprzednie dwa sezony kiedy od zakupu użytkowałem koła VOSSEN.

Objawy szarpania zaczęły występować około dwa miesiące temu ( prawdopodobnie w skutek zużywania się nierównomiernie bieżnika)

Może ktoś z osób mądrzejszych w temacie coś mi pomoże.

Dzięki

Edytowane przez Wojtek194
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz szerokośc felgi większa niż fabryczną to ta sama opona ma inny naciąg niż na ori feldze, a co za tym idzie inaczej się na niej układa.

Przy tym jak czułe jest xdrive może to mieć znaczenie, a nawet jestem przekonany, że ma.

Nie mam na to dowodów w postaci jakiś badań, doktoratów itp, ale przerabiałem podobny temat.

Kupiłem auto, na którym poprzedni użytkownik na ori fele mieszane zakładał opony zimowe o tych samych szerokościach, a więc i tył i przód 245. Więc były załozone 245 na 9 cali (tył). A do opony 245 powinna być szerokość 8 cali.

Efekt: szarpanie jak u Ciebie. Przy przebiegu 45 tys. km miałem wymianę gwarancyjną napędy xdrive w ASO.


Ja od początku mam założone ori specyfikacje i nei ma żadnych problemów. Wymieniony xdrive działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podjęcie tematu.

Myślę że główny wpływ na szarpanie ma u mnie ta różnica obwodu kół między przodem a tyłem 3cm oraz nierównomierne zużycie opon między przodem a tyłek różnica ok 1,5-2 mm.

Gdzieś w sieci widziałem taką specyfikację dla F10 jeśli chodzi o dobór felg i o ile kojarze był tam model felg 10 cali dedykowanych na tylną oś chyba że się mylę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby auto było na gwarancji to by Ci od razu za te felgi uwalili gwarancję na napęd. Akurat x-Drive w F10 jest strasznie czuły na jakiekolwiek niedomagania czy odstępstwa opon i felg a już w ogóle właśnie nierówności obwodów. W X-Drive musi być praktycznie po aptekarsku. Jak wszystko "odeszło" to ciesz się, że nie rozwaliłeś napędu x-Drive.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się teraz zastanawiać czy to nie wina opon marki goodyear . Bo na zimówkach które zakupiłem w zeszłym sezonie przez zimę zrobiłem około 5 tyś opony Hankok przed chwilą przemierzyłem i obwód przednich i tylnich po jednycm sezonie jest identyczny głębokość bieżnika również .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się teraz zastanawiać czy to nie wina opon marki goodyear . Bo na zimówkach które zakupiłem w zeszłym sezonie przez zimę zrobiłem około 5 tyś opony Hankok przed chwilą przemierzyłem i obwód przednich i tylnich po jednycm sezonie jest identyczny głębokość bieżnika również .

 

Byłem teraz zmierzyć ponownie obwód tych kół zimowych Hankook które mam na samochodzie podnośnik i mierzymy. Wyszło przód 214 cm tył 214 cm po sezonie użytkowania.

Czyli zaczynam twierdzić że coś z tymi Goodyerami Eagle F1 asymetric 3 jest nie tak. Po niecałych trzech sezonach jazdy różnica 3 cm.

Co sądzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to nie wina opon tylko wina BMW że złe opony poleca.

Ja założyłem 245/35 z przodu i 285/30 z tyłu na felgę 10" przednie mają obwód 213,7mm tylne 213,5mm czyli jest różnica 2 mm na całym obwodzie. Wszystko jeździ super i nic się nie dzieje.

Policz ile będzie różnicy obwodu tych Goodyearów przez niższy bieżnik o jeden milimetr, w życiu nie będzie 4 centymetrów...

Trzeba zakładać opony z głową a nie to co pitoli BMW.


Po prostu BMW chce żeby nam auta padały i tyle.

Przez opony padnie xdrive, przez wymianę oleju co 30 tysięcy padnie silnik, poprzez nie wymianę oleju w skrzyni padnie automat...

Niech każdy sobie sam wyciągnie wnioski co nakazuje BMW i jak to się ma do eksploatacji auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to nie wina opon tylko wina BMW że złe opony poleca.

Ja założyłem 245/35 z przodu i 285/30 z tyłu na felgę 10" przednie mają obwód 213,7mm tylne 213,5mm czyli jest różnica 2 mm na całym obwodzie. Wszystko jeździ super i nic się nie dzieje.

Policz ile będzie różnicy obwodu tych Goodyearów przez niższy bieżnik o jeden milimetr, w życiu nie będzie 4 centymetrów...

Trzeba zakładać opony z głową a nie to co pitoli BMW.


Po prostu BMW chce żeby nam auta padały i tyle.

Przez opony padnie xdrive, przez wymianę oleju co 30 tysięcy padnie silnik, poprzez nie wymianę oleju w skrzyni padnie automat...

Niech każdy sobie sam wyciągnie wnioski co nakazuje BMW i jak to się ma do eksploatacji auta...

Zmierzone przód obwód 214 cm tył 211 cm różnica 3 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości mają gwiazdkę te Goodyeary?

 

Strzelam, że mają (te assimetric 3 mają homologację BMW)... O ile dobrze kojarze BMW jak nie masz opon gwiazdkowych i różne szerokości felg, a więc też i opon - przód tył to uwala gwarancję jak coś się z napędem dzieje, ale jak masz te same przód i tył i te same felgi to ma to gdzieś czy opony są z gwiazdką czy nie - ktoś to musi potwierdzić, ale z niejednego źródła tak słyszałem.


Prawda jest taka, że przy x-Drivie mocno trzeba kontrolować stan opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam juz drugie bmw, ktore ubieram tylko w goodyeary i zimowe i letnie. Te co ty masz asymetric 3 w ukladzie mieszanym uzywam juz 3 sezon. I u mnie nic sie zlego z nimi nie dzieje.

No ale ja mam i szerokosci opon i felg zgodnie ze specyfikacja i opony oczywiscie RFT i z gwiazdka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam juz drugie bmw, ktore ubieram tylko w goodyeary i zimowe i letnie. Te co ty masz asymetric 3 w ukladzie mieszanym uzywam juz 3 sezon. I u mnie nic sie zlego z nimi nie dzieje.

No ale ja mam i szerokosci opon i felg zgodnie ze specyfikacja i opony oczywiscie RFT i z gwiazdka.

Rozumiem. Ale u mnie przy w mirę spokojnej jeżdzie w czwartym sezonie tak to wygląda. A mierzyłeś tak z ciekawości głębokość bieżnika przód tył .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jakby ktoś pomierzył dokładnie obwody jeśli ma takie rozmiary z gwiazdką.

Według kalkulatora 275/30 ma mniejszy obwód od 245/35 o 20,4mm a widać u Ciebie jest to już 3 cm być może przez niższy bieżnik tylnych oraz być może większy naciąg na 10"...


W 18" różnica w obwodach 245/45 a 275/40 jest tylko dwa milimetry i to musi chodzić dobrze. Widać BMW sobie źle policzyło średnicę kół 20 cali i jest lipa.


No bo nie uwierzę w to dopóki nie zobaczę że 275/30r20 z gwiazdką ma większy obwód od zwykłej i jest wyższy profil mimo oznaczenia 30...to byłby dopiero bezsens takie coś, zamiast odrazu montować 285/30r20 które pasuje idealnie obwodem do przodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jakby ktoś pomierzył dokładnie obwody jeśli ma takie rozmiary z gwiazdką.

Według kalkulatora 275/30 ma mniejszy obwód od 245/35 o 20,4mm a widać u Ciebie jest to już 3 cm być może przez niższy bieżnik tylnych oraz być może większy naciąg na 10"...


W 18" różnica w obwodach 245/45 a 275/40 jest tylko dwa milimetry i to musi chodzić dobrze. Widać BMW sobie źle policzyło średnicę kół 20 cali i jest lipa.


No bo nie uwierzę w to dopóki nie zobaczę że 275/30r20 z gwiazdką ma większy obwód od zwykłej i jest wyższy profil mimo oznaczenia 30...to byłby dopiero bezsens takie coś, zamiast odrazu montować 285/30r20 które pasuje idealnie obwodem do przodów.

Według kalkulatora moje 19 calowe felgi przód 8,5 cala 245/40/19 i tył 10 cali 275/35/19 różnica wynosi 0,9mm. A teraz po moim pomiarze jest 3 ckm. I ta różnica powoduje poszarpywanie . Za tą różnicą 3 cm przemawia też zmierzona głębokość bieżnika przód około 6,2- 6,4 mm tył 4,9 - 5,4 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem już wcześniej że mam 10x20 w touringu i niema żadnych problemów.


Odnośnie tej rozmowy to fakt że ja tu namieszałem i pisałem o 20" zamiast o 19".

W 245/40r19 jest mniejsza różnica w stosunku do 275/35r19 ale mimo to jest to w nowych oponach ponad 10mm obwodu.

Jeśli tylne są bardziej starte to wiadomo że to się będzie zwiększać.


Napisz jeszcze jakie masz dokładnie ciśnienia w tych 19"

Ciekawe ile dałoby się poczarować dając do przodów ciśnienie z dolnego zakresu, a do tylnych dać więcej niby do załadowanego auta. Jeśli masz te koła luźne to można by zrobić taki eksperyment czy to coś wpłynie na średnicę... Ciekawe. Wiadomo że tyły napompowane na max w aucie jeżdżącym z jedną czy dwiema osobami będą się środkiem szybciej zużywać więc na dłuższą mete to też lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem już wcześniej że mam 10x20 w touringu i niema żadnych problemów.


Odnośnie tej rozmowy to fakt że ja tu namieszałem i pisałem o 20" zamiast o 19".

W 245/40r19 jest mniejsza różnica w stosunku do 275/35r19 ale mimo to jest to w nowych oponach ponad 10mm obwodu.

Jeśli tylne są bardziej starte to wiadomo że to się będzie zwiększać.


Napisz jeszcze jakie masz dokładnie ciśnienia w tych 19"

Ciekawe ile dałoby się poczarować dając do przodów ciśnienie z dolnego zakresu, a do tylnych dać więcej niby do załadowanego auta. Jeśli masz te koła luźne to można by zrobić taki eksperyment czy to coś wpłynie na średnicę... Ciekawe. Wiadomo że tyły napompowane na max w aucie jeżdżącym z jedną czy dwiema osobami będą się środkiem szybciej zużywać więc na dłuższą mete to też lipa.

Według kalkulatora https://wulmarex.pl/Kalkulator-opon-i-felg-ccms-pol-15.html wychodzi ta różnica na 19 calowych felgach 1,1mm.

Wg mnie różnica która u mnie powstała czyli 3cm na obwodzie opon między przodem a tyłem może być spowodowana tym że jednak xdrive działa na tył a przód jest dołanczany i przy np. dynamiczniejszym ruszaniu od czasu do czasu tylne opony szybciej się zużywają. Ciśnienie takie jak na słupku dla 3osób przód 2,4 tył 2,4. Ale w lipcu miałem przód 2,7 tył 3,2 rodzinny wyjazd i powiem ci że chyba to szarpanie było mniejsze.Teraz jakieś dwa tygodnie temu po powrocie z urlopu skorygowałem ciśnienie na 2,4 i 2,4 i to szarpoanie stało się jakby bardziej odczuwalne. I zacząłem drążyć temat.

Edytowane przez Wojtek194
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do 20" mam 2,6 przód / 3,0 tył na zimno. Na trasie nieraz po nagrzaniu rośnie do 3,0 / 3,4 ale zawsze ta różnica 0,4 się utrzymuje.

Dodam że bez powietrza różnica obwodów była 3mm, po nadmuchaniu zmalała do 2mm. Niewiem czy to skutek innego ułożenia opon na różnych felgach czy tył bardziej się naciągnął na obwodzie przez większe ciśnienie.

Jak masz kółka zdjęte to spróbuj dmuchnąć tył do ponad 3 i zmierz, sam jestem ciekawy czy to coś zmieni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do 20" mam 2,6 przód / 3,0 tył na zimno. Na trasie nieraz po nagrzaniu rośnie do 3,0 / 3,4 ale zawsze ta różnica 0,4 się utrzymuje.

Dodam że bez powietrza różnica obwodów była 3mm, po nadmuchaniu zmalała do 2mm. Niewiem czy to skutek innego ułożenia opon na różnych felgach czy tył bardziej się naciągnął na obwodzie przez większe ciśnienie.

Jak masz kółka zdjęte to spróbuj dmuchnąć tył do ponad 3 i zmierz, sam jestem ciekawy czy to coś zmieni...

Tak zrobię i nawet mam zamiar po tej korekcie ciśnienia założyć je na samochód i się przejechać. Spróbuję przód 2 tył 3 i wtedy zobaczę co będzie.

Ja drąże temat tylko dlatego że nie wiem co robić czy kupić nowe opony założyć i ma być dobrze bo na logikę na to wygląda że po założeniu nowych opon powinno być dobrze różnica w bieżniku w nowych oponach na pewno nie będzie wynosić tak jak tera 3cm na obwodzie i ok 1,5mm na bieżniku . Czy błąd tkwi w szerokości felg jak ktoś tak zasugerował że 10 cali na tylnej osi nie jest dedykowane do f10 520xd i to jest wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.