Skocz do zawartości

malos86

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 3.0i N52 2005
  • Lokalizacja
    Lublin

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia malos86

  1. https://bmwteka.com/
  2. Podgrzewanie da się sprawdzić, trzeba odpiąć wtyczkę od modułu pod siedzeniem i sprawdzić rezystancję. Wtyczkę namierzysz po przewodach które wchodzą w siedzenie. Podgrzewanie jest podzielone na 2 obwody, obw szybkiego i pozostałego ogrzewania czy jakoś tak. Już nie pamiętam, ale da się to sprawdzić u siebie mam odłączoną dupę kierowcy bo się właśnie przepaliła. Wpierw to szybkie grzanie, a po roku ta druga mata od pozostałego grzania. Mata zajętości jeśli jest uszkodzona to raczej od eksploatacji wozu, wysiedzenia. Możesz posiłkować się BMW WDS Online w poszukiwaniu schematów. Ja to ponamierzałem na logikę, ale z racji zawodu trochę z tego rozumiem, ktoś kto jest totalnie zielony w kabelki może mieć większe trudności.
  3. Koło pasowe na wale obadałeś?
  4. U mnie działają do dzisiaj.
  5. Cześć. Pytanie jak w temacie. Da się inpą lub istą wypuścić powietrze na czas pracy przy zawieszeniu, żeby nie trzeba było popuszczać przewodu przy kompresorze? Jest taka funkcja serwisowa? Muszę wymienić tuleję od strony kierowcy, kanał mam wąski i nie wiem czy bez podnoszenia obu stron dostane się do kompresora. Gdyby się dało z kompa było by szybciej. Z góry dzięki jak ktoś coś wie.
  6. Może lampa jest z angola i dlatego to jest przestawione.
  7. Taaa. Jest tam taka przysłona, manualnie opuszczana. W sensie że ręcznie możesz ją przestawić. Po wyjęciu lampy i palnika będzie widać.
  8. Przyda się komuś na pewno. Warto pisać o rozwiązaniu problemu dla potomnych. Często jest tak że po rozwiązaniu zagadki pozostaje cisza ze strony założyciela tematu. Ludzie szukają odpowiedzi , ale nie chce im się jej udzielić po namierzeniu usterki. Dzięki pzdr
  9. Kto wymieniał ten czujnik? Mechanik czy sam to robiłeś? Być może wałek mimośrodowy jest wytarty lub części z nim współpracujące. Błędów może nie być bo czujnik widzi prawidłową pozycję wałka, a wytarte współpracujące ze sobą elementy wałek-dźwigienki mogą nie trzymać wymiarów i cylindry napełniają się w różnym stopniu. Musiałby ktoś to ocenić wizualnie.
  10. Może pompa wody się uszkodziła. W N52 jest elektryczna, a że dopiero ruszyłeś to silnik wcale się nie nagrzał. Sterownik widząc awarię pompy wysłał takie komunikaty. Szedłbym w tym kierunku. Sprawdzić błędy. Wartości rzeczywiste temperatur, uruchomić pompę z programu, albo procedurą odpowietrzania i słuchać lub patrzeć w zbiorniczku płynu czy się włącza. A może po prostu czujnik temperatury się uszkodził. Kto wie? Trzeba diagnozować.
  11. A czy w programie diagnostycznym w trakcie kręcenia rozrusznikiem pokazuje prędkość obrotową wału? Może czujnik położenia wału? Sterownik nie widzi kiedy i na który wtryskiwacz ma podać impuls. Tylko czy w takiej sytuacji nie pokazało by błędu czujnika? Czujnik jest z twojego auta czy był z podmienianym silnikiem?
  12. W silniku benzynowym gdy jest on bez obciążenia klapa jest zamknięta, bo nie potrzebujemy takich przepływów. Jak dajesz w gaz na drodze, większa prędkość (obciążenie) wtedy się otwiera. Danie w gaz na postoju nie otwiera, przynajmniej u mnie. Zapewne w klekocie jest tak samo. Jednym z argumentów jest komfort, jedziemy powoli ma być cicho i przyjemnie. Może też chodzi o temperatury, ciśnienie spalin, ale tego nie wiem. Doczyść końcówe z klapką i po trasie będziesz zapewne widział że jest okopcona. U mnie tak się dzieje. Też nurtował mnie ten temat po zakupie auta. pzdr
  13. Na plaka próbowałeś go odpalić?
  14. Co do valvetronica to gdy odpinasz czujnik wtedy sterownik przechodzi na sterowanie dopływem powietrza przez przepustnicę, a nie przez wznios zaworów, ale czy to czujnik nawala czy może może sam wałek to już chyba musi ocenić ktoś kto się zna. Choć żeby wymienić czujnik i tak trzeba zdjąć pokrywę zaworów to będzie widać w jakim stanie jest sam wałek. Tyle z teorii wyczytanej z internetu po zakupie samochodu. Poszukaj tutaj jak masz czas i ochotę. Na tej stronie jest wiele istotnych informacji na temat w jaki sposób działają układy i w jaki sposób są od siebie zależne, jakie sygnały są potrzebne do ich działania itp. https://bimmerprofs.com/?s=valvetronic O sterowaniu silnikiem też jest wiele cennych informacji. Pzdr.
  15. Mechanikiem nie jestem. Któryś z jutjuberów co naprawia te samochody mówił w jakimś wątku o tym że skrzynia dostaje informacje z czujnika położenia wału o prędkości obrotowej silnika. Nie pamiętam który. Albo Autobachus, albo Kunc. Skoro są jego błędy i błąd skrzyni to chyba na tym trzeba się skupić. Może przewody, masy czy inne złamasy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.