Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 08.07.2025 w Odpowiedzi
-
Cześć wszystkim, wiem, że to może być ryzykowne na tym forum , ale właśnie przesiadłem się z BMW X5 2.5d z 2022 r. (pre-LCI) na Mercedesa GLE 450d. Oba auta zamawiałem jako nowe, więc mam dość bezpośrednie porównanie. Powiem szczerze – gdyby nie silnik w moim X5, pewnie nadal bym nim jeździł. Niestety przy zamówieniu popełniłem błąd – zbyt długo zbierałem się z aktualizacją konfiguracji i zanim zdążyłem coś zmienić, auto zostało wyprodukowane (a w tamtym czasie – 2021–2022 – na BMW czekało się rok). Z kolei Mercedesa zamówiłem w lutym, odebrałem w czerwcu. Do GLE trafiłem... przypadkiem. W X5 padł tylny most po 2,5 roku, a na czas naprawy poprosiłem flotę o zorganizowanie testowego auta – padło na GLE 300d. Spodobało mi się na tyle, że postanowiłem spróbować. Nie jestem fanem nowego kierunku BMW – te wszechobecne ekrany, brak fizycznych przycisków (znam dobrze nowe iDrive, bo mamy w rodzinie X1 2024), a GLE to jeszcze „stara szkoła” – mniej tabletów, więcej klasyki. I to był dla mnie plus. Mam już za sobą 1000 km i kilka przemyśleń, które może komuś się przydadzą: Wykonanie wnętrza: Mercedes wypada tu gorzej. Pojawiają się drobne hałasy, fotele „pierdzą” przy wentylacji i masażu (nie żartuję), a przycisk haka urwał się przy pierwszym użyciu (!). Wyciszenie: BMW było zauważalnie cichsze przy 150–160 km/h, mimo że w obu autach mam 21-calowe koła. W X5 miałem czołową szybę akustyczną, może to robi różnicę, choć w mercu mam pakiet wyciszenia wnętrza. Fotele: Komfortowe fotele BMW to absolutna liga światowa. W GLE (pakiet AMG Premium) jest ok, ale brakuje regulacji takich jak niezależna górna część oparcia czy pełna regulacja podparcia ud. Masaż i wentylacja w Mercu działają dobrze – ale ogólnie tęsknię za komfortami z X5. Asystenci: BMW z pakietem Professional prowadził się prawie sam – w Mercedesie asysta wymaga więcej ingerencji kierownicą i częściej „gubi” pasy. Z ciekawostek – w Mercu po naciśnięciu hamulca nie wyłącza się kontrola pasa, tylko sam tempomat – może i lepiej? Audio: Miałem HK w BMW, teraz Burmeister (ustawiony z pomocą Chata GPT i kreatora – fajna rzecz), ale mam wrażenie, że HK bardziej mi odpowiadało, szczególnie przy cichym słuchaniu. Konfigurator: Mercedes to chaos – dziwne opcje typu „asystent MBUX”, ciężko zrozumieć co za co odpowiada. Myślałem, że zamówiłem rozszerzoną rzeczywistość w nawigacji – okazało się, że nie, bo... trzeba było ją zaznaczyć osobno, choć była w pakiecie. Aplikacja: Tu plus dla Mercedesa – można zdalnie zamykać szyby czy dach. W BMW tylko powiadomienie – żeby zamknąć trzeba było podejść do auta. Tylne fotele: Zamówiłem elektryczną regulację – bardzo mały zakres i w zasadzie tylko „prostowanie”. Zbędny bajer. Kierownica: Wziąłem drewniano-skórzaną, myśląc że drewniany środek i skórzany chwyt – niestety chwyt jest zarowno drewniany jak i skorzany, czyli reką "łapiesz" obie faktury. Dziwne. Nie wziąłbym ponownie. Tęsknię za sportową M. Światła: Jeszcze nie przetestowane – ale w BMW aktywne LED-y były bajką, więc poprzeczka wysoko. Zawieszenie: Mercedes ma pneumatykę, BMW miało aktywne (bez pneumatyki). I wiecie co (tu pewnie Was nie zaskoczę) – BMW prowadziło się lepiej. Merc jest bardziej „kanapowy”, nawet w trybie sport. Może to też kwestia cięższego silnika w GLE (wiem, że różnica 2.5d vs 3.0d w BMW jest odczuwalna w prowadzeniu, pisał ktoś z Was tu na Forum). Podsumowując – GLE to fajne auto, ale dla mnie jako kierowcy X5 miało więcej „feelingu” i ergonomii. Oczywiście nie są to jakies dramatycznie duże różnice. ale jednak Jakbyście mieli jakieś pytania to pls dawajcie. ps. nie pisałem o silnikach bo tu sa nieporównywalne. silnik z Merca, no cóż, super... ;))))) Pozdrawiam, Tomek3 punkty
-
Rozważałem GLE przed zakupem X5. Generalnie fajne auto, dla mnie nieco stare. Na plus na pewno ilość miejsca w drugim rzędzie oraz generalny komfort. Właściwości jezdne uważam, że są gorsze w porównaniu do BMW. Stylistyka, mimo liftu wygląda na nieco przestarzałą (tu na plus LCI BMW, które faktycznie odmładza przód) + brakowało mi tam ogromnej felgi. P.S podforum G05 ma tak fantastyczną aurę, że mamy tu nawet aktywnych ex-posiadaczy @maciek_w z M3 czuje się jak u siebie, teraz @Rolekt z GLE3 punkty
-
Zaciekawiło mnie to , powiesz coś więcej jak ustawiasz audio za pomoc Chata GPT i kreatora - co to za kreator ? Dasz jakąś instrukcję ? Mam BW w X5 co prawda ale chetnie to przetestuje Zgadzam się z tobą, dla mnie OS 7, fizyczna klima, fizyczne skroty to była złota era BMW , sam mam w firmie LCi i PRE-LCI .. i niestety LCI juz gorzej obsługuje się .. ale to jeszcze nic.. bo zaraz wskakuje nowy sytem X ... i to dopiero będzie jazda bez trzymanki. NIestety muszę też to przyznać.. tacy ludzie, którzy chociaż w 10% interesują się motoryzacja, lubią przyciski etc to mniejszość i dla producentów nie jesteśmy ważni. Obecnie ma się świecić, tańczyć, dobrze robić .. a kij z ergonomią.. im wiecej bajerow tym wiecej much przyleci do gówna ... GLE pneumatyka vs penaumtyka X5 .. to nadal wole X5.. ale zawieszenie w x5 wedlug mnie jest glosniejsze niz w mercu. Śpieszmy się kochać fotele komfortowe, przejrzystą obsługę, prostotę , jakość wykonania ... Podobnow w nowych generacjach 5 ,7 i X5 i x7 .. stracimy .. prostotę, fotele komfortowe i.. jakość wykonania - pacz BMW 5 .. i x3 Ale potwórze się.. nie jesteśmy targetem.3 punkty
-
Ja rano zamiast sikac do kibla ide do garazu i do adblue leje… perpetum mobile2 punkty
-
I te czarne felgi do czarnego lakieru.. kto to widzioł..2 punkty
-
Zawsze wymieniają z filtrem i korkiem, chyba że poprosisz o sam olej (nielogiczne, ale klient nasz pan). kabinowy to ten do klimatyzacji.1 punkt
-
Tak jest. Zapach moczniku o poranku budzi lepiej niż najlepsza kawa1 punkt
-
1 punkt
-
filtr mann C 28 037. Kolo 85 PLn brutto. kabinowy tak i tutaj kupuje orginal co 2-3 sezony, chyba ze wczesniej poczuje stechlizne . Wymiana ten samemu..sa na jutubie how to…prosta wymiana jest… i nie kupuje tych filtrow za 1000 pln z jakimis mega mikro czasteczkami …1 punkt
-
Chyba to talkfm za mocno weszło bo przekręciłeś wypowiedź kolegi o 180 stopni. On pisał, że nie ma co oczekiwać od car audio audiofilskich wrażeń i ten BW gra spoko jak na samochód (z jego akustycznymi ograniczeniami). Jak ktoś szuka audio nirwany to nie w aucie, fizyki nie oszukasz.1 punkt
-
Czesć, dzieki, co do trendów w auto moto niestety pozostaje mi tylko Tobie przytaknąć. co do audio i kreatora + Chat GPT - to chyba zbyt skrotowo napisałem. Kreator ustawien dźwięku jest z auta, na ekranie systemu, po prostu zamiast suwaków czy to barwy dzwieku czy EQ, to system pytal mnie czy taki dzwiek chce cicho czy głośno, czy przestrzennie czy mniej przestrzennie, czy perksuje chce miec cicho czy głośno, itp. - swoja droga bardzo fajnie ktos to zaprojektował - a ja robilem zdejcia kazdego ekranu i wrzucalem do czata z pytaniem jak ustawic. A czatowi na samym poczatku dałem info czego głownie słucham. I z czatem wyszło dużo lepiej niż sam ustawiałem.1 punkt
-
w klekocie zalecał bym co 10 kkm . Sam tak robię i mam świety spokój. Najpierw 2000 km dotarcie zgodnie z instrukcją, potem wymiana oleju, i potem co 10 kkm.1 punkt
-
Wycięcie jest widoczne przy macie i nic z tym nie da się zrobić. Jest jeszcze satyna przy której wycięcie może być mniej zauważalne ale tam widać palcowanie. Ciężko mi powiedzieć czy będzie to denerwujące czy się przyzwczaję i nie będę tego widział po jakiś czasie ale wiem że palcowanie bardzo mnie denerwuje. No i jak zakładałem folię i czyściłem wyświetlacz to zauważyłem dwie ryski. Nie wiem czy to było od nowości czy powstały potem. Ja kupiłem tą. Ważne żeby w tytule miała wpisane sensor. Wtedy jest z wycięciem. https://allegro.pl/oferta/folia-antyodciskowa-do-bmw-3-touring-g21-fl-sensor-2022-2025-170030565241 punkt
-
Tak. Straszny wypadek, najważniejsze że wszyscy zdrowi jak rozumiem. Przy okazji wyrazy uznanie tez dla inżynierów Porsche za bezpieczna konstrukcje auta.1 punkt
-
Przy 160 w M60i będzie 13-14l, jeśli jedziesz płynnie i bez piątki ludzi z pełnym bagażnikiem1 punkt
-
Uważam, że to dobra decyzja. Elektryki nie są jeszcze dla każdego... silniki spalinowe wciąż mają sens, zwłaszcza poza miastem. Ważne, żeby dać ludziom wybór1 punkt
-
Tu jest PDF z kodowaniami: https://g05.bimmerpost.com/forums/showpost.php?p=29090012&postcount=91 punkt
-
no nie wiem, mogę nie być obiektywny Uważam, że kupić, jeśli: 1) wolisz nie czekać na eksperyment w postaci elektrycznego M3 (Neue Klasse) 2) nie wierzysz, że model spalinowy (hybryda najprawdopodobniej), który będzie osobnym wcieleniem nowego M3, zaoferuje lepsze wrażenia zza kierownicy od obecnego 3) podoba Ci się linia i wnętrze obecnego modelu 4) nie chcesz czekać dwa lata na kolejną odsłonę 5) wierzysz, że obecny model MOŻE zyskać na wartości w scenariuszu, w którym rynek rozczaruje się kolejną generacją 6) rozważasz weekendy z rodziną i kupiłbyś kombi (G81, skądinąd wspaniałe ) 7) docenisz obecność "jakichkolwiek" fizycznych przycisków we wnętrzu (cholera wie, co nam przyniesie iDrive X z ekranozą do kwadratu) '8) lubisz/planujesz jeździć tym autem naprawdę, a nie od wielkiego dzwona (bo wtedy to w ogóle szkoda kasy na cokolwiek) 9) będziesz w nim dłubać mody (jak nie, to bierz porsche) Swoją drogą, jak kupić 911 za 800 tys brutto? Bo M3 za 500 da się. Ale 911 za 800?... to chyba jakiś totalny golas bez niczego1 punkt
-
Dziś w końcu zabrałem się za naklejki na drzwiach - przed zakupem byłem nastawiony na ich zdjęcie ale z czasem jakoś człowiek się przyzwyczaił Były jednak już zmęczone trochę czasem i słońcem więc postanowiłem zrealizować pierwotne założenia a w razie czego kupię komplet nowych i nakleję Pierwsze podgrzewanie i zrywanie (zeszły w całości), następnie usuwanie “resztek” kleju z pomocą ADBL GRR (środek daje radę - polecam jakbym miał myjkę ciśnieniową pod ręką to podejrzewam, że większość zeszła by bezkontaktowo ). Trzeba będzie jeszcze przepolerować bo jest delikatna mora ale to przy okazji jak będę polerował całość - dziś starczyło czasu jeszcze na szybkie mycie i aplikację Auto Graph Sapphire Na razie muszę się przyzwyczaić bo mam wrażenie, że czegoś brakuje - małżonka jak zobaczyła efekt to pytała ile nowe naklejki kosztują1 punkt
-
1 punkt
-
Odpowiadam sobie: w Bawarii 1770 zł... Do Fusa brak kontaktu.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00