Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Temperatura silnika powinna zawsze oscylować w okolicach 90C . Jak to jest w przypadku BMW 120d ?

 

Niepokoi mnie iż jeździłem po mieście ok 40min a temp. była 70C maksymalnie 74C. (temp otoczenia 4C ale ona nie powinna wpływać na temp. pracy silnika).

Załączenia się wentylatora ? przy 97C ?

 

Wyczytałem, że temperatura otwarcia termostatu to 88C wiec silnik powinien mieć zawsze spokojnie ponad 85C...

 

Jaka wy macie temperaturę w swoich diesel'ach ?

 

Mowa o aucie PRZED liftingowym.

BMW 120d 163km

  • Odpowiedzi 311
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
typowy problem w dieslach BMW to padające niedomykające się termostaty. jeden mechanik zapewniał mnie, ze w BMW cieżko dogrzeć dobrze silnik, u mnie było 72-76 st, po wymianie dwóch termostatów (główny i EGRu), temperatura w okolicy 90 st. Polecam wszystkim wymiane, którzy mają niedogrzany silnik

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Jak sprawdzacie temperaturę silnika w 120d ? gdzieś to ukryte w menu pewnie jest... czy w wersjach poliftowych widać temp. ?

.

Opublikowano (edytowane)

gdzie jest czujnik temp ?

 

moze on jest wadliwy ? auto grzeje w srodku mocno.

Edytowane przez bl120d
Opublikowano
Ponawiam pytanie "Czy jest gdzies ukryty czujnik w menu w 120 przed liftem? Bo szukalem i nie mohlem znalesc :)

 

 

viewtopic.php?f=73&t=57919&p=402491&hilit=ukryte+menu+e87#p402491

 

A w skrócie:

1. Włóż pilot (żeby działało radio)

2. Trzymaj 15sec przycisk kasowania kilometrów na liczniku - włączy się ukryte menu

3. Klikając znów kasownik kilometrów wejdź na pozycje 19. LOCK

4. Również kasownikiem kilometrów wpisz sumę liczb KOŃCOWYCH VIN'u czyli 7 ostatnich znakow . w moim przypadku jest to xx00329 czyli 14

5. Przejdź kasownikiem kilometrów na pozycję 7. To temperatury. Pierwsza wartość to temp. cieczy chłodzącej. Naciśnij START i możesz jechać i patrzeć na temperaturę

Opublikowano

Właśnie skończyłem wymieniać termostaty w moim 120d 163km. Wcześniej temperatura 68-73C. Po wymianie 88-90C

Termostaty z salonu BMW . 285pln zapłaciłem za dwa. [termostat główny (kompletny w obudowie i z uszczelką) i termostat EGR wraz z o-ring'iem]

Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat. Mam takie pytanko, byłem na kompie i podobno walnięty mam tylko główny termostat i dodatkową pompę wody (temp 74-77*C przy temp. zewn. -1*C). Czy ktoś potrafi powiedzieć kiedy ta dodatkowa pompa wody pracuje i w zasadzie po co ona jest?
Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat. Mam takie pytanko, byłem na kompie i podobno walnięty mam tylko główny termostat i dodatkową pompę wody (temp 74-77*C przy temp. zewn. -1*C). Czy ktoś potrafi powiedzieć kiedy ta dodatkowa pompa wody pracuje i w zasadzie po co ona jest?

i komputer Ci o tym wszystkim powiedział?

Opublikowano
Podobno tak, wiec chciałem się dowiedzieć jakie są objawy niesprawnej dodatkowej pompy wody. Temperaturę odczytałem z ukrytego menu i wynosiła max 77*C i na kompie tez był podobno taki odczyt ale dodatkowo pokazał, że uszkodzona jest dodatkowa pompa wody.
Opublikowano
Witam, podepnę się pod temat. Mam takie pytanko, byłem na kompie i podobno walnięty mam tylko główny termostat i dodatkową pompę wody (temp 74-77*C przy temp. zewn. -1*C). Czy ktoś potrafi powiedzieć kiedy ta dodatkowa pompa wody pracuje i w zasadzie po co ona jest?

 

przycisk REST na panelu klimatyzacji i chodzi o odzyskiwanie ciepła silnika kiedy silnik jest wyłączony a Ty np siedzisz w aucie i czekasz na kogoś

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Dzięki! Dodatkowo pompka odpowiada za szybsze nagrzewanie się wnętrza, tzn. ona podaje szybciej ciepły płyn chłodniczy. To info z ASO. Koszt 530zł + robota.
Opublikowano
na razie nie, zapewniali mnie, że to nie jest element niezbędnej wymiany ale zainteresuje się tematem po "matki boskiej pieniężnej" bo w ciągu 3 tygodni zostawiłem u nich prawie 4 tys papieru (sprzęgło, dwumas, odma, płyn hamulcowy, odboje i osłony na przód, podłączenie kompa) i jeszcze w środę jadę na wymianę głównego termostatu 166zl + robota. Trochę mam dość ale takie życie. Tych dodatkowych pomp wody na Allegro jest dużo i pewnie tam poszukam czegoś. Poza tym w środku robi mi się ciepło dość szybko, po przejechaniu 500m klimatronik zwiększa obroty wiatraka więc źle nie jest ale jak włączę REST to ciepłe leci przez ok 3 min, a potem już coraz chłodniejsze.
Opublikowano

U mnie też jest podobny problem z temperaturą, nie dogrzewa do 90C. Chyba będę musiał wymienić termostat, ale to 166zł to jeszcze przyzwoicie. plus nowy płyn.

Znaczy w środku się robi od razu ciepło, grzeje też dobrze ale w tym menu pokazuje mi coś koło 70-75st. Może spalanie spadnie w zimie jak będzie lepiej dogrzany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzis wymienilem termostat egr ,troche bylo zamoty z jedna srubka :norty:

glownego tylko obejrzalem ,napewno od nowosci nie byl wymieniany srubki zasniedzile probowalem ruszyc jedna ale lipa,najpierw zamowie w aso nowe i chyba dam do mechanika ,b i dostep do niego tez nie bajka :duh:

Opublikowano
Kurde, nagle wszyscy mają problem z tym termostatem ? trochę wierzyć się nie chce :) ja wolę nie sprawdzać, w środku szybko się robi ciepło, pali tyle co zawsze ;)

.

Opublikowano

A jak się kapnąłeś, że coś nie tak? po prostu w ukryte menu wszedłeś i temp. była niska ciągle? czy były jakieś objawy?

 

Długo jeździsz żeby stwierdzić, że nie da rady dojść do 90st C?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak weszlem i byla niska ,w miescie do 70 a w trsie do 50 schodzi ,zadnych objawow nie bylo dzis tylko udalo mi sie egr termostat wymienic ,jutro zobacze ile podniosl temp
Opublikowano
Ej to może ma tak być? nie wierzę , że każdemu padł termostat....bez jaj. Chyba , że ten czujnik źle pokazuje coś.

.

Opublikowano
Ej to może ma tak być? nie wierzę , że każdemu padł termostat....bez jaj. Chyba , że ten czujnik źle pokazuje coś.

 

 

Przeczytaj kolego wszystkie moje wypowiedzi w tym Temacie. Dodam jeszcze ze przed wymiana termostatów rura wyjścia wody z silnika była gorąca. Można było ja złapać i się grzać. Po wymianie termostatów rura jest bardziej gorąca i nie można jej długo utrzymać w dłoni...

Opublikowano

Przeczytałem, ale coś mi nie gra. Bo wychodzi na to, że każdy kto przeczytał te posty i sprawdził ma niesprawny termostat? taki dziwny zbieg okoliczności.

 

Może inaczej, czy ktoś ma w ok 90st (sprawdzał niedawno i nie wymieniał jeszcze termostatu) ?

 

Z ciekawości jutro spróbuje u siebie zobaczyć jak to jest, tylko ja jeżdzę 6-7km do pracy, wątpie żeby zdążył się nagrzać.

Na dłuższej trasie typu 50-100km powinno też osiągnąć 88-90 st?

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.