Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

A więc co zrobić jeżeli występuje taki problem z korekcją wtrysków może korekte psuje cos innego??? Pod jakim kątem zrobić diagnostyke silnika jeżeli chodzi o dpf ? Na iDrive wyslwietla sie przy filtrze jeszcze duzo km jesli to o to chodzi z tym programowaniem nowego filtra?i czym spoeodowane jest zbyt częste jego wypalanie? Czy możliwe ze przez sterownik swiec żarowych noe może wypalić dpfu?

Sprawdziłem dzisiaj korekty temp plynu 80 stopni ostatnio dolałem spulunga do paliwa i jest lepiej.

0aa1adac3843a2ddmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób tak jak kolega napisał, zapisz wymianę filtra, łatwo robi się to w ista, jeżeli chodzi o tool32 to szukaj jakiejś instrukcji. Korekcje pokaż przy pełnym rozgrzaniu, powinno być lepiej. Błąd świec nie ma związku z wypalaniem dpf.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy ktoś mi powie co może być na rzeczy przy takich błędach ? wszystkie żarówki świecą poprawnie . Dzis po wyjściu z pracy wywaliło mi te 4 błędy oraz zwróciłem uwagę ze szybko migają kierunki prosze o pomoc bo nie wiem kompletnie co jest grane dodam jeszcze ze w nocy była duża mgła a dziś świeciło słonce Edytowane przez pawels0506
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany to znalazlem temat chyba o to chodz

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=265952&start=30&sid=e37b98e4476180fc6083602f527ea79f

80 stopni to nie jest wystarczająca temperatura? Zastanawia mnie dlaczego były takie lipne a teraz są dobre ? :roll:

A co do błedu świec czy sterownika to jesteś pewoen że nie ma nic wspólnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak wszystkie mądre głowy piszą, więc pewnie tak jest :8) jaką masz temperaturę otwarcia termostatu? Jak 88 to 80 stopni to nie jest całkowite nagrzanie silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W takim momencie sprawdzaj korekcje, powinny być lepsze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Maniek mam jeszcze pytanko ponieważ ostatnio po jeździe błędy valvetronica nie pokazały się ale są o sondach i katalizatorze, sprawdziłem spaliny i są bardzo kiepskie i przy katalizatorze widać że ktoś grzebał. Czy możliwe by wycięty katalizator i nie świecił check ? No i dlatego sondy pokazują błędy ? Te nowe błędy w linkach.

 

https://1drv.ms/i/s!AtwN3sBrJuhHjNRuifT4yt6efXlAeA

 

https://1drv.ms/i/s!AtwN3sBrJuhHjNRv8UUs5QRznGbQxg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

E90 318i wywala błędy sond i katalizatora, mam pytanie czy bez katalizatora zawsze będzie świecił check ?

Która sonda w IMPIe jest która, jest tam ich w spisie dużo i jedna jest podejrzana ale nie mogę namierzyć która to choć chyba w tym silniku są tylko 2 ?

 

https://1drv.ms/i/s!AtwN3sBrJuhHjNUuHZSf93STeiARTQ

 

Mam bardzo kiepskie spaliny na analizatorze i dodatkowo duże spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z klimatyzacją w e91 2007r. Byłem na serwisie klimy i nie dało się jej nabić do końca bo po włączeniu guzikiem ona nie startuje wogole. Wywala błąd E72E i nie da się go skasować INPA. Z opisu znalazłem że jest to jakiś błąd z komunikacją sterownika. Mechanik sprawdził cała klime I mechanicznie jest wszystko sprawne tylko od strony elektryki jakiś błąd. Miał ktoś podobnie? Dodam że na panelu klimatyzacji sniezynka normalnie się podświetla.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik który zajmuje się typowo klimatyzacja. Stwierdził że wszystkie czujniki, sprzęgło itd są ok. Nie ma też żadnych wyciekow. Wymieniłem ostatnio cała nagrzewnice bo stara padła. Czy to mogło mieć jakieś znaczenie. Dodam też to ze wymienialem panel od klimatroniku kilka razy bo kupowałem używany i nie wszystkie działały w moim aucie.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!.

 

Walczę z inpa już 2 dzień. Zakupiłem kabel z allegro z k-dcan o taki: http://allegro.pl/kabel-skaner-obd2-bmw-usb-interfejs-i6204367784.html

I za chiny nie mogę sobie z tym poradzić. Przy probie połączenia ze sterownikiem silnika wyskakuje sys-0010 initialization error. Wgrałem inpe z płyty dołączonej do kabla, później inpe z oficjalnej strony Bmw (tutaj pojawiał się cały czas błąd sys-0005), a później inpe fxx zassaną gdzieś z angielskich forów - i tutaj znowu powrót do błędu sys-0010 (taki sam był przy zainstalowaniu inpy z dołączonej płyty - z tą różnicą że mogłem się połączyć już airbagiem, wcześniej nie). Już nie wiem co robić, czytam fora ale w zasadzie nikt nic nie napisał rozwiązującego problem.

Kabel łączy się z pozostałymi modułami auta, tylko z silnikiem nie.

 

Może ktoś się zetknął z tym problemem?

Auto to bmw e90 lci z n43 rok 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zacznę może od tego że auto posiadam jakieś 2 miesiące przebieg 150tk 100% bo sam kupiłem auto w Niemczech od prywatnej osoby .

Auto jezdzi normalnie nie ogranicza mocy nawet jak zaświeci się kontrolka silnika czasem na równych obrotach ok 2000t podczas jazy faluję dodaje ok 400obrotów i wraca na 2000

Pojawiły się błędy

29f4 konwersja katalizatora

29f5 konwersja katalizatora rząd 2

a26f wielokrotne przerwanie adaptacji minimalnego wzniosu

 

Od czego zacząć ? dodam że od samego początku auto ma ubytek płynu chłodzącego o czym poinformował mnie sprzedający w minimalnym stopniu , olej zrobione jest jakieś 6tyś km i stan jak pokazywał tak pokazuje .

Test na spaliny w układzie chłodzenia był robiony i jest ok

 

Pomóżcie panowie proszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29F4 (P0420) - Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 1)

29F5 (P0430) - Catalyst System Effeciency Below Threshold (Bank 2)

 

Nie masz przypadkiem wyciętego katalizatora?

 

Co do drugiego błędu - problem z silnikiem valvetronica.. może potrzeba go zaadaptować.

 

Jakie paliwo lejesz do auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej katalizator jest na 100% , może być że jest pęknięta głowica i do wydechu dostaje się płyn ? i to powoduje że sonda wariuje ? rano nie czuć z wydechu spalającego się płynu ale ....

auto postawiłem dziś na kołkach i po kolei sprawdzamy nigdzie nie widać wycieków :(

adaptację sprujemy zrobić koniecznie musi być inpa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptację to chyba DIS. .chociaż w INPIe tez widziałem tą funkcję w "Aktywacjach"

 

Nie napisałeś dalej jakie paliwo lejesz? Jak ma za mało oktanów, to tez może walić błędem.

Do n46 zalecają w instrukcji noPB98, ja śmigałem też na noPB95 bez problemów, ale jak auto stało nie ruszane od jakiegoś czasu to być może część oktanów wyparowała ;)

 

A płyn może dolewać do oleju przez uszkodzoną chłodniczkę oleju, która znajduje się przy podstawie filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paliwo bp95 , spróbujemy adaptację i paliwo doleję do pełna 98 pojezdzimy zobaczymy dzięki za podpowiedz jak dojdę co i jak to potomnym napiszę :) ale jeszcze nie znalezliśmy wycieku płynu wszędzie sucho :(

Tą uszczelkę przy chłodnicy oleju wymieniłem zaraz po zakupie auta bo lekko się tam pociło i poziom oleju nie wzrasta a już tego płynu przez 6tk zjadło z 3moze 4 litry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jak już 6tysi zrobiłeś to raczej nie ma tam w baku starego paliwa ;)

Falowanie tez miałem i mi pomogła wymiana uszczelnień na elektrozaworach vanosa, tych z przodu. Komplet 30zl wymiana 15min.

Warto je wyczyścić z całego silnikowego syfu, bo mają tam takie małe otworki i siateczkę filtrującą.

Numer 2 i 3 na rysunku

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VR71-EUR-07-2007-E91-BMW-320i&diagId=11_3296

Dodatkowo możesz zajrzeć do świec, być może tez już są do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.