Skocz do zawartości

Runflat czy nie runflat - oto jest pytanie...


Tomek_Poznan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Śledząc wątki oponowe już wiedziałem jakie zamówię opony. Cóż - wszedłem na stronę znanego dystrybutora, żeby zamówić wybrane 4 sztuki.

 

I - jak to bywa - od przybytku głowa boli. Jakież było moje zdziwienie i zaskoczenie jak zobaczyłem skurczenie wyboru po zaznaczeniu opcji "tylko opony runflat". I znowu - chwila zwątpienia. Wiem, wiem - wiele osób powie - chłopie, nie zastanawiaj się. Chcesz utknąć w jakimś wygwizdajewie z przebitą oponą i czekać na assistance, gdzie wokół śnieg, zawieja i wilki?

 

Tym niemniej - mam pytanie do użytkowników:

 

1. Kto z Was używa oipony nie runflat (zimowe)?

2. Czy zauważacie (subiektywnie) jakiekolwiek różnice w zachowaniu auta?

3. Jak często zdarza się Wam przebicie opony?

4. I najważniejsze - ktoś napisał, że zawieszenie ustawione jest pod runflaty. Co prawdę mówiąc wydaje się mało prawdopodobne. Tym niemniej - dla spokoju - czy tak jest (albo może być), że auto zachowuje się inaczej na nie runflatach, bo zawieszenie jest inaczej zestrojone...?

5. Czy AD może mieć jakiś wpływ na opony nie runflat?

 

Rozmiar - 255/50/R19.

 

Na chwilę obecną wybrane Continentale WinterContact RFT, ale się zastanawiam ;-)

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zakupione na ten sezon, zimowe: VREDESTEIN WINTRAC 4 XTREME 255/55/18

2. Za mało jeździłem na letnich ROF... W porównaniu do założonych zimówek, jakiegoś dramatycznego przeskoku jakości nie poczułem, może jest ciszej? jednak nie mam jeszcze wyrobionego zdania ... Bazuję na 2 opiniach kolegów, BMW 5 i X5, mieli, używali ROF, uszkodzili i ... wymienili na zwykłe. Stwierdzili, że nigdy więcej ROF...

3. "Odpukać" w prywatnym nie ;) Kupiłem "ContinentalKit" (uszczelniacz z kompresorem) oraz odpowiednie ubezpieczenie...

4. Nikt mnie w 3 punktach ASO, nie odwodził od zamiaru zmiany opon na nie ROF; w Serwisie, w którym serwisuję - też mi nie wspominali..., ale gdzieś kiedyś w AŚ był artykuł, w którym coś takiego napisano... W instrukcji obsługi, nie widziałem takiego zapisu, że dożywotnio należy korzystać tylko i wyłącznie z opon ROF... Na lato też zmieniam na "nie ROF" na 255/50 R19 ;)

5. nie wiem...

 

Do ROF nie jestem zbytnio uprzedzony, jednak lubię sam dobrać opony ;) takie, które mi odpowiadają... Na lato, chyba kupię Yokohama ADVAN S.T. 255/50R19 - może ktoś ma jakieś doświadczenie z tym modelem? (sorki do autora wątku za "prywatę")

pozdr.,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat byl MEGA wałkowany na tym forum już, wystarczylo poszukac ----> viewtopic.php?f=84&t=161906 tu masz opinie polowy uzytkownikow chyba, w tym moją, poczytaj.

 

Ogolnie RF fajnie w zimie jak zlapiesz gume, bo nie musisz w breii sie maczać tylko spokojnie dojechac do serwisu można,

Latem używam zwyklych opon, zimą RF. Na RF bardziej odczujesz nierownosci na drodze, zwykla jest bardziej komfortowa i dużo tańsza, ale nie ma jakiejs katastroficznej różnicy, i jedno i drugie daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem RFT fabryczne w E60 w 2005 roku i w F10 rok temu. Przez te lata technologia RFT bardzo poszła do przodu. W E60 po założeniu zwykłych opon auto odżyło. W F10 do opon nie miałem żadnych zastrzeżeń. Inne opony, inne auta, inne profile więc porównanie takie sobie ale coś jest na rzeczy. Jeśli macie doświadczenie z RFT sprzed 5 lat to nie spisujcie od razu na straty tych, które obecnie produkują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam opony RFT - Dunlop.

Auto ma sportowe zawieszenie M i zawieszenie jest zestrojone pod opony RFT.

Założyłem raz zwykłe opony w takim samym rozmiarze. Wyczówałem różnicę w prowadzeniu auta. Na RFT żadnej niepewności i nerwowości nie wyczuwałem były brutalnie twarde i auto jechało jak po szynach. Przy zwykłych wyczuwałem jak to określę lekkie pływanie. Oczywiscie problemu nie ma, ale nie jest to ta sztywność prowadzenia.

Do mojego zawieszenia Sportowego M wskazane są RFT. Mam bardzo twarde zawieszenie. Nie sądziłem że tak duże i wysokie auto może się tak trzymac drogi i dawać taką pewnosc prowadzenia.

Jeżeli auto ma system zawieszenia adaptiv drive zawieszenie adaptacyjne to raczej nie ma sensu zakładać opon RFT. Wystarczą zwykłe. Zawieszenie dostosowuje się w czasie rzeczywistym na drodze do stylu jazdy.

Poza tym tak jak tu koledzy pisali inne czynniki jak odpornośc na przebicia, dostępnosc rozmiarów i producentów. Naprzykład Verdstein nie ma opon RFT w rozmiarze 20 ani letnich ani zimowych.

Sądze że na decyyzję czy RFT czy nie największy wpływ powinien mieć rodzaj zawieszenia jaki ma auto ( sportowe, adaptacyjne, zwykłe). Jak chce jeżdzić własciciel.

W autach sportowych tylko montują opony RFT - większe bezpieczeństwo w przypadku peknięcia opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Sądze że na decyyzję czy RFT czy nie największy wpływ powinien mieć rodzaj zawieszenia jaki ma auto ( sportowe, adaptacyjne, zwykłe). Jak chce jeżdzić własciciel.

W autach sportowych tylko montują opony RFT - większe bezpieczeństwo w przypadku peknięcia opony

 

na wstępie zaznaczam, że nie uważam się za fachowca od opon i rodzaju zawieszenia w samochodzie, jednak E70 użytkuję od 17tys km. Na letnich RF (Continental 18") zrobiłem ok. 12tys km, a pozostałe na zimowych (Dunlop). Nie mam AD. Na oponach "nie FR" zrobiłem w swoim życiu kikaset tysiecy km - fakt innymi samochodami, jednak w tym ok. 100 tys. km dostatecznie ciężkim mercedesem E Combi. Nie odczuwam żadnej różnicy w prowadzeniu auta i żadnego dyskomfortu z powodu użytkowania RF; auto bardzo dobrze trzyma się drogi. A teraz to co w rzeczywistości chciałem przekazać w tym poście: zastanawiają mnie rozważania nt. RF, a mianowicie jak prowadzi się auto, jak reaguje AD itp. ...

W serwisie BMW i oponiarskim poinformowano mnie, że RF stosuje sie po to, aby nie martwić się kiedy masz przebitą oponę i nie wozić dojazdówki, bo zapas całkowicie nie wchodzi w rachubę ze wzgledu na pojemność bagażnika no i oczywiście z uwagi na podwyższone bezpieczeństwo...

Dlatego sądzę, że najwłaściwiej byłoby zastanowić się czy chcę stosować "nie RF", które są zdecydowanie tańsze, wożąc przy tym dojazdówkę, czy ryzykować jazdę bez tego koła.

...OTO JEST PYTANIE... :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne letnie 20' RF starczyły mi na ok 15 tys. km - opony zaczęły mocno huczeć, kupiłem nieRF, zrobiłem na nich 25tys km i właśnie założyłem zimówki 19'. Po demontażu kół w ASO powiedzieli, że koła letnie sa w idealnym stanie, zużycie na poziome 30%, wiec spokojnie będę na nich jeździł drugi sezon. Oczywiście jak zamawiałem auto to przewidując wziąłem koło zapasowe. Odpukać nie musiałem z niego korzystać.

 

Ogólnie różnica w komforcie jazdy pomiędzy 20' RF, a 19' nieRF jest na naszych drogach ogromna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie różnica w komforcie jazdy pomiędzy 20' RF, a 19' nieRF jest na naszych drogach ogromna...

 

Zgadza się. Święte słowa.

 

Dodam że przy oponach RFT bardzo trzeba pilnować prawidłowego ciśnienie inaczej mają krótki żywot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Jak często zdarza się Wam przebicie opony?

Ludziom przez całe życie zdarza się nie przebić opon, a pytanie sformułowałeś tak jakby to była sytuacja, która się zdarza dwa razy w roku :mrgreen:

 

tylko, że z doświadczeń w moim kregu (ludzi, którzy przejeździli po kilkaset tys. km) wynika, że takich trzeba szukać ze świecą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczą różnicą w bezpieczenstwie jest to, że opona RF nawet jak wybuchnie (rozerwie sie przy 200km/h po najechaniu na ostry przedmiot) to w dalszym ciągu mamy sterownośc a co za tym idzie mozna uniknąc poślizgu :)

 

Na zwykłej oponie w przypadku "wybuchu" przy duzej predkosci mamy niesamowite szczescie jesli wyjdziemy z tego cali...

 

Ale rozerwanie opony to też jest w pewnym sensie sytuacja losowa i nie kazdemu moze sie zdarzyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadamo, że to kwestia bardzo subiektywna... ale chyba przesadzacie z tym dyskomfortem przy RUN FLAT. Na lato mam 20'' (zima 19'') obydwa komplety RF, do tego zawieszenie sportowe z Adaptive Drive i moim zdaniem jest super. Dziur w jezdni bardzo nie lubię :evil: ale moim zdaniem mimo wszystko jest ich coraz mniej na naszych drogach. Przy zwykłej oponie na dziurze łatwiej uszkodzić felgę.

Ja nie odradzam run flatów.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.