Skocz do zawartości

330 CI 2003 rok bierze olej 1L na 100 km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie mam problem z 330 ci 2003 rok pobiera olej w strasznych ilościach na 300 km pobrało ostatnio 2.5 do 3 litrów

co może być przyczyną ? :shock: Autko połyka olej 10w 40 bo taki był lany wcześniej przez właściciela.

Przy pierwszym rozruchu silnika co dzień czuć olej i wydobywa się dym , zanika to po rozgrzaniu sinika.

Może jakieś posty w podobnym temacie panowie mogli byście podesłać

Dziękuje i pozdrawiam.

Opublikowano
Witam nie jestem fachowcem ale obstwaiłbym odme silnika do wymiany dośc typowy objaw jak dla tej usterki ale musi to zweryfikować dobry fachowiec od bmw :)
Opublikowano

Taka ilośc to praktycznie wylewanie się przez wydech. Olej wlewany przez poprzednika (tani) sugeruje że to trwa od dawna.

 

można zrobić probę jazdy z odkręconym korkiem oleju i zobaczyć czy dale będzie znikał. Jeśli nie to na 100% zapchana odma.

Drugą przyczyną może być pęknięty pierścień olejowy. Sprawdź jak wyglądają świece i czy rożnią się od siebie.

Opublikowano

Niekoniecznie. Nie wiem na czym to polega, ale zdarzylo mi się zużyć 7 litrów na dystansie 1000 km i ...dymu nie było.

Mazda 626 ;)

Opublikowano
kiedys jak mialem e39 to wciagala mi 1l na 100km po wymianie odmy problem brania znikl ale jak mi brala olej to przy odpalaniu kopcila strasznie na bialo nie na niebiesko
Opublikowano
Hej, jesteś pewny, że nie ma nigdzie wycieku? Nawet u mnie w M70 przy mocnym ciśnięciu nie spali więcej niż 1L do 2L/1000km. Jeżeli jest szczelny i zrobisz odmę i będzie to samo to ktoś zajeździł silnik i nie ma już pierścieni.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
moze byc to wina uszczelniaczy zaworowych co bylo powszechna usterka w 2.2.jezeli z odma bedzie ok to stawiam na uszczelniacze.dymi rano czy tez na postoju bo olej przedostaje sie do cylindrow i w momencie odpalemnia wypala sie. podczas jazdy nie musi byc tym samym widac dymu tylko po puszczeniu nogi z gazu na tak zwanym odcieciu bedzie pojawial sie na krotko czego tez nie musisz zauwazyc w lusterku ale bedzie to widziec osoba jadaca z tylu
Opublikowano
Dziś sprawdziłem czy po wyjęciu bagnetu wydostaje się jakieś ciśnienie ,stwierdziłem że zasysane jest tamtędy powietrze do środka :!: Jest ok czy nie panowie :?:
Opublikowano
pytanie jak duze?? cisnienie bedzie tam zawsze ale ciezko stwierdzic przez forum jakie byc powinno
Opublikowano
moze byc to wina uszczelniaczy zaworowych co bylo powszechna usterka w 2.2.jezeli z odma bedzie ok to stawiam na uszczelniacze.dymi rano czy tez na postoju bo olej przedostaje sie do cylindrow i w momencie odpalemnia wypala sie. podczas jazdy nie musi byc tym samym widac dymu tylko po puszczeniu nogi z gazu na tak zwanym odcieciu bedzie pojawial sie na krotko czego tez nie musisz zauwazyc w lusterku ale bedzie to widziec osoba jadaca z tylu

Kiedyś w pośpiechu jak składałem głowice (VW) to zapomniałem załozyć uszczelniaczy i jezdziłem tak chyba z rok . Bez uszczelniaczy brał mi góra 1L na 1000km

Opublikowano
Uszczelka pod głowicą czy może się mylę?
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.