Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam . Potrzebuje opini na temat sworznia wahacza . Wymieniałem dzisiaj drążki kierownicze razem z końcówkami , pojechałem do mechanika na zbieżność , zostawiłem mu samochód i na wieczór miał być do odbioru . Przychodzę po samochód i okazuje się , że zbieżność nie ma sensu ustawiać ponieważ wybite są sworznie wahacza (te zewnętrzne) . Więc udałem się na stacje diagnostyczną na czepaki . Za chwile woła mnie diagnosta i mówi żebym mu pokazał gdzie są wybite !! przecież wszystko jest ok. No i faktycznie przykładałem rękę i nic nie było czuć , żadnego luzu , sworzeń pracował delikatnie góra dół (tam gdzie jest ta blaszka) ponoć ma tak pracować bo jest to sworzeń z poduszką . Sprawdzałem także na lewarku , koła nie mają żadnego luz . Jaka jest wasza opinia albo proszę podpowiedzcie jak sprawdzić ten sworzeń . Mechanik od zbieżności tłumaczył mi , że kręci się tam jakiś plastik w tym sworzniu i jest wybity a diagnosta śmiał się i powiedział jak bez demontażu można coś takiego stwierdzić dla niego nie ma żadnych luzów . I komu teraz wierzyć ?
Opublikowano
Właśnie tak myslałem , że gość od zbieżności coś kręci . Diagnosta przez 20min na czepakach żadnego luzu nie znalazł ja u siebie na warsztacie też nic nie znalazłem a pytam bo zawieszenia i sworznie to nie nasza specjalność a po jego opini zgłupiałem . Gość krzyknął za wymianę dwóch sworzni zewnętrznych 250zł + 300zł za 2szt Lemfordera . Cena z nieba gdzie sworzeń w hurtowni kosztuje około 60zł szt . Zdaję sobie sprawę iż sworznie mają 250tyś przejechane i nie będą jak nowe ale luzów na kole niema . Wielkie Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jutro poszukam innego fachowca od zbieżności.
Opublikowano
U mnie jak były wybite sworznie to kiera tak biła że sie nie dało jechać. Więc jak z kierownicą się nic nie dzieje i nie słychać żadnych stuków to sworznie powinny być ok :cool2:

Bawaria Może Więcej :)


( OO=[][]=OO )

Opublikowano
No i faktycznie przykładałem rękę i nic nie było czuć , żadnego luzu , sworzeń pracował delikatnie góra dół (tam gdzie jest ta blaszka) ponoć ma tak pracować bo jest to sworzeń z poduszką .

 

Prawie każdy sworzeń jest z wkładką amortyzującą (prócz HD wzmacnianych),właśnie to ona się wybija i tworzy się luz.

Sworzeń nie może mieć luzu góra dół.Cena za wymianę kosmiczna,a wymiana na dzisiejszą chwilę jeszcze nie potrzebna,dopóki nie ma luzów na boki

Opublikowano
wlasnie i sa dosc mocne stukania..a ja za wymiane sworzni zewnetrznych i sworznie ze sredniej polki wyszlo 200zl z robota. wiec chce cie naciagnac.. ale radze wymieniac odrazy wszystkie cztery sworznie bo za miesiac wybija sie wewnetrzne i znowy placic za robote..a tak to za jednym zamachem(ja tak nie zrobilem bo jeszcze nie wiedzialem tego :norty: )
Opublikowano
Witam ponownie . Byłem dzisiaj u dwóch magików i jeden stwierdził do wymiany a drugi jest ok. Ten co stwierdził że jest do wymiany zawołał mnie do kanału (koła wisiały w powietrzu)kazał mi palce przyłożyć między zwrotnice a wahacz (tam gdzie jest da guma) i poszedł ruszać kołem , no i sworzeń pracował minimalnie góra dół ale było to ledwie wyczuwalne bo na kole nic nie czuć . Powiedział że przy tak wybitym nie ma sensu ustawiać zbieżności . Drugiego speca była opinia taka że jest wszystko ok. w normie .
Opublikowano
Proponuję wymienić sworznie zwrotnicy na pewno mają luz najlepiej sprawdzić jak samochód jest na lewarku a do tego odkręcić łącznik drążka reakcyjnego,żadne szarpaki nie wykryją że jest luz na sworzniu zwrotnicy ja już to trenowałem.
Opublikowano
Witam. Sworzeń zewnętrzny wymieniony (sworzeń lemfordera 70zł + wymiana z ustawieniem zbieżności 150zł) Specowi który to robił dałem dwa sworznie wew.. i zew.. powiedział , że wewnętrznego sworznia nie wymienił bo jest ok. tak samo druga strona . Ja w jezdzie żadnej różnicy nie odczułem jest ok. tak samo jak przed wymianą . Drążki z końcówkami i łączniki stabilizatora też wymieniłem jedna strona Lemfordera druga Mooga , jestem ciekaw która strona pierwsza padnie , które lepsze.
Opublikowano
to troche nie powazny ze nie wymienil. a za dwa dni zacznie stukac..bylo rozebrane mial wymienic a nie..
Facet chce jeszcze zarobic Na tym aucie.To tak jakby Dostal 4 klocki Hamulcowe Do wymiany ,a wymienil dwa bo temte dobre,cos to nie tak.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Pozwole sobie odswiezyc temat gdyz nigdzie nie znalazlem info na ten temat. Otoz diagnosta stwierdzil ze obydwa swoznie na gwalt do wymiany. Pierwszy raz sie spotkalem z takimi swozniami z wkladka amortyzujaca wiec nie wiem jak powinny pracowac. Z zawieszeniem mam wszystko ok tylko te swoznie kazal mi wymienic. Dodam ze czasem cos skrzypi przy skrecaniu a a jak go dzwigne na lewarku to luzow nie ma. Drgan kierownicy podczas jazdy takze. Znajomy mechanik sprawdzal brecha te swoznie i mowil ze prawy ma troche luzu ale jeszcze nie na tyle zeby je wymieniac, wiec zwracam sie do was o opinie. Zalaczam 2 filmiki. Prosze o szybka odp gdyz nie wiem czy mam je wymieniac czy nie musze, bo ostatnio troche z kasa mnie scislo ale wiadomo, bezpieczenstwo przede wszystkim. Pozdrawiam. Filmiki nagrane przy skrecaniu kol.

https://youtu.be/ysWF7ktoDOo

https://youtu.be/kOEyzfj-BXY

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.