Skocz do zawartości

Połowa gabloty mi paruje - pytanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po wnikliwych studiach archiwum forum doczytałem się że jak z nadmuchu leci ciepłe powietrze na szyby a one mimo wszystko paruja to jest możliwość, że uszkodzona jest nagrzewnica. U mnie jest klima 2 strefowa na wałkach, jak wrzucę program nadmuchu na przednią szybę to połowa od pasażera jest czysta a moja strona paruje. czy w E34 są dwie nagrzewnice - na każdą stronę jedna ?? Nadmieniam że ze wszystkich nadmuchów wali ciepłe powietrze. Zastanawiam się czy nie wymienić pierwsze filtru pyłkowego, może to jego wina ???

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Nagrzewnica to dwa osobne kanały, dające zimno i ciepło oddzielnie na prawą i lewą stronę. Mikrofiltr jest przed wymiennikami temperatury i znajduje się w komorze nawiewu wspólnego dla obu stron - więc odpada, bo nie sądzę aby tylko lewa strona mikrofiltra była zawilgocona. Poza tym w końcu by się wysuszył. W związku z czym najprawdopodobniej szczeliła chłodniczka lub rurka doprowadzająca płyn. Gdy już będziesz ją wymieniał sprawdź kanały odpływowe z dmuchawy dla wodyskraplającej się w wyniku różnicy temperatur podczas załączonej klimy. Co prawda jej teraz tak cżęsto nie używasz, albo nawet wogóle, ale sprawdzić można.
Opublikowano
Nagrzewnica to dwa osobne kanały, dające zimno i ciepło oddzielnie na prawą i lewą stronę. Mikrofiltr jest przed wymiennikami temperatury i znajduje się w komorze nawiewu wspólnego dla obu stron - więc odpada, [................] szczeliła chłodniczka lub rurka doprowadzająca płyn.

 

Kurza twarz.... czyli tak jak się obawiałem - czeka mnie ze trzy dni wywalania bebechów :duh: :duh: Bo żeby dojść do nagrzewnicy to trzeba chyba całą środkową konsolę zdemontować...

Jak ktoś już to robił i wie co i jak to zapraszam na sześciopak "żywca" i wspólne pogłębianie doświadczenia w naprawie BMW :D

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Elvis, z tego, co wiem, to do tej operacji sześciopak może nie wystarczyć... nawet sześciopak na łebka. co do diagnozy, to zgadzam się z Robertem.
Kai
Opublikowano
Elvis, z tego, co wiem, to do tej operacji sześciopak może nie wystarczyć... nawet sześciopak na łebka. co do diagnozy, to zgadzam się z Robertem.

 

Kai to ile tych piwuf proponujesz ?? :mrgreen:

Czy w wyciąganiu tych bebechów, konsoli itp są jakieś specjalne triki, które powinienem znać ??

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Nagrzewnica to dwa osobne kanały, dające zimno i ciepło oddzielnie na prawą i lewą stronę. Mikrofiltr jest przed wymiennikami temperatury i znajduje się w komorze nawiewu wspólnego dla obu stron - więc odpada, [................] szczeliła chłodniczka lub rurka doprowadzająca płyn.

 

Kurza twarz.... czyli tak jak się obawiałem - czeka mnie ze trzy dni wywalania bebechów :duh: :duh: Bo żeby dojść do nagrzewnicy to trzeba chyba całą środkową konsolę zdemontować...

Jak ktoś już to robił i wie co i jak to zapraszam na sześciopak "żywca" i wspólne pogłębianie doświadczenia w naprawie BMW :D

 

Z doświadczenia wiem ze mozna zmienic sama chłodniczkę bez wyjmowania nagrzewnicy :D

Opublikowano
Podobno jeśli jest jakaś dziura w nagrzewnicy to można ją uszczelnić wsypując do zbiornika wyrównawczego jakiś specjalny pył. Nie pamiętam dokładnie o co chodziło, ale mój mechanik twierdzi, że ten pył nie jest groźny, bo drobinki tego pyłu nie zlepiają się i nie tworzą zatorów, a znajdują wyciek i go jakoś uszczelniają. Nie wiem na ile to jest prawdą, sam tego nie próbowałem. Podobno działa.
Opublikowano

Poprzednie moje auto to opel senator 3.0 24v-pełna opcja automat.

Miałem delikatną kolizję i klaksony lekko odgniotły chłodnice.W wakacyjne upały sączyła sie z tego miejsca woda w ilości około 3 kropli na dzień .W zbiorniczku ubytek było widać dopiero po miesiącu.Ja nadgorliwy zalałem chłodnice magicznym pyłem .I kosztowało mnie to 500 pln od tamtej chwili zaczął sie grzać -2 x wode zagotowałem.Po wymianie chłodnicy objawy ustąpiły. Zamulaczom mówie zdecydowane NIE!!! :naughty:

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Opublikowano

Z doświadczenia wiem ze mozna zmienic sama chłodniczkę bez wyjmowania nagrzewnicy :D

 

A powiesz jak, czy pierwsze chcesz tego "żywca" ?? ;-)

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Poprzednie moje auto to opel senator 3.0 24v-pełna opcja automat.

Miałem delikatną kolizję i klaksony lekko odgniotły chłodnice.W wakacyjne upały sączyła sie z tego miejsca woda w ilości około 3 kropli na dzień .W zbiorniczku ubytek było widać dopiero po miesiącu.Ja nadgorliwy zalałem chłodnice magicznym pyłem .I kosztowało mnie to 500 pln od tamtej chwili zaczął sie grzać -2 x wode zagotowałem.Po wymianie chłodnicy objawy ustąpiły. Zamulaczom mówie zdecydowane NIE!!! :naughty:

 

No i dlatego napisałem, że podobno działa, bo ja jakoś w takie cudowne środki nie wierzę, chociaż słyszałem z dość wiarygodnego źródła, że w E32 taka operacja przeszła bezproblemowo...

Opublikowano
Ja po małej kolizji miałem wyciek po nocy była ok. 30 cm plama pod samochodem. Pomyślałem - wym. chłodnicy, ale mechanik poradził wsypać magiczny pył K2 - chyba, no i teraz po nocy jest plamka ok. 1cm. Co do temp. to przed zabiegiem była idealnie w połowie, teraz dotyka kreski, ale większą częścią jest na prawo od niej. Także pył odroczył egzekucje wymiany chłodnicy, bo i tak wydaje mi się żemnie to czeka :(
Opublikowano

Z doświadczenia wiem ze mozna zmienic sama chłodniczkę bez wyjmowania nagrzewnicy :D

 

A powiesz jak, czy pierwsze chcesz tego "żywca" ?? ;-)

 

Po stronie kierowcy powinienes miec przewody wodne do nagrzewnicy, takie które można odkręcić ( są dwie wersje nagrzewnicy w jednej niestety nie mozna), po odkreceniu chłodniczka po małej walce wyjdzie.

 

Ewentualnie możesz zdjąć nagrzewnice, co jest troszke bardziej praco chłonne, 4 śruby od strony silnika pod zaślepką od wentylatora, plus śruby od konsoli po 2 z każdej strony no i konsola środkowa (cały tunel)

Czy tak czy tak życzę miłej zabawy :D

Opublikowano
Poprzednie moje auto to opel senator 3.0 24v-pełna opcja automat.

Miałem delikatną kolizję i klaksony lekko odgniotły chłodnice.W wakacyjne upały sączyła sie z tego miejsca woda w ilości około 3 kropli na dzień .W zbiorniczku ubytek było widać dopiero po miesiącu.Ja nadgorliwy zalałem chłodnice magicznym pyłem .I kosztowało mnie to 500 pln od tamtej chwili zaczął sie grzać -2 x wode zagotowałem.Po wymianie chłodnicy objawy ustąpiły. Zamulaczom mówie zdecydowane NIE!!! :naughty:

 

No i dlatego napisałem, że podobno działa, bo ja jakoś w takie cudowne środki nie wierzę, chociaż słyszałem z dość wiarygodnego źródła, że w E32 taka operacja przeszła bezproblemowo...

 

Kiedyś w 524td dosypałem taki proszek, miało być ok

Ale pozniej sie okazało ze zatkał mi on odpowietrznik, co spowodowało "lekki" wzrost ciśnienia w układzie co doprowadziło do uszkodzenia głowicy. Cudowne ścierwo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.