Skocz do zawartości

330i jak poznać uszkodzoną odmę?


pawci06

Rekomendowane odpowiedzi

Mam podobny problem. Pokażcie na real oem co dokładnie trzeba wymienić gdy chodzi o odmę.

Mój pracuje niezbyt kulturalnie na wolnych obrotach. Ciężko płynnie ruszyć, trzeba zdecydowanie dodać gazu. Przy obrotach powyżej 2,5-3tyś przyspiesza normalnie, moc jest odpowiednia. Mechanik podejżewa zły skład mieszanki.

Mój wniosek 1- nieszczelny dolot powietrza lub

wniosek 2- może ta odma, która też odpowiada za to co leci do kolektora ssącego

Oleju trochę bierze tzn od wymiany do wymiany ok 3-4litrów. Kopci na biało, raczej to para bo robie krótkie trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam podobny problem. Pokażcie na real oem co dokładnie trzeba wymienić gdy chodzi o odmę.

Mój pracuje niezbyt kulturalnie na wolnych obrotach. Ciężko płynnie ruszyć, trzeba zdecydowanie dodać gazu. Przy obrotach powyżej 2,5-3tyś przyspiesza normalnie, moc jest odpowiednia. Mechanik podejżewa zły skład mieszanki.

Mój wniosek 1- nieszczelny dolot powietrza lub

wniosek 2- może ta odma, która też odpowiada za to co leci do kolektora ssącego

Oleju trochę bierze tzn od wymiany do wymiany ok 3-4litrów. Kopci na biało, raczej to para bo robie krótkie trasy.

 

Obadaj rure dolotu od filtra czy nie ma spekan i koniecznie przeczysc silniczek krokowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Nie no ludzie nie osłabiajcie mnie M54b30 to nie jest silniczek który ma uszczelniacze z chińskich gumek

To poczytaj forum nasze i e46fanatics

viewtopic.php?f=69&t=91014&p=892300&hilit=e46fanatics#p892300

viewtopic.php?f=69&t=110716&p=785869&hilit=e46fanatics#p785869

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Pokażcie na real oem co dokładnie trzeba wymienić gdy chodzi o odmę.

Mój pracuje niezbyt kulturalnie na wolnych obrotach. Ciężko płynnie ruszyć, trzeba zdecydowanie dodać gazu. Przy obrotach powyżej 2,5-3tyś przyspiesza normalnie, moc jest odpowiednia. Mechanik podejżewa zły skład mieszanki.

Mój wniosek 1- nieszczelny dolot powietrza lub

wniosek 2- może ta odma, która też odpowiada za to co leci do kolektora ssącego

Oleju trochę bierze tzn od wymiany do wymiany ok 3-4litrów. Kopci na biało, raczej to para bo robie krótkie trasy.

 

Obadaj rure dolotu od filtra czy nie ma spekan i koniecznie przeczysc silniczek krokowy.

 

Który to siliczek krokowy (czy nr 8 z rys w linku poniżej)? Zastanawia mnie prostokątny element wkręcony od prawego boku w kolektor ssący (na rys nr7). Ma to taką zapatkę jakby czymś sterowało w kolektorze. Co to takiego i do czego służy?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EW51&mospid=47647&btnr=11_2879&hg=11&fg=40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego 8-ka do silniczek krokowy a 7-ka to słynna Dis -a albo inaczej zawór Dis-a albo zespół regulacyjny - w sierpniu u siebie wymieniałem - bo zaczeła hałasować - koszt 600,-

Bardzo ważna rzecz w dolocie i dość wadliwa w M54 - jak zaczyna hałasowac to lepiej ją wymienic bo jak sie ta klapka urwie i poleci do dolotu to masakra. Wymiana niby prosta ale u mnie tam szły węze od gazu i troche było rycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego 8-ka do silniczek krokowy a 7-ka to słynna Dis -a albo inaczej zawór Dis-a albo zespół regulacyjny - w sierpniu u siebie wymieniałem - bo zaczeła hałasować - koszt 600,-

Bardzo ważna rzecz w dolocie i dość wadliwa w M54 - jak zaczyna hałasowac to lepiej ją wymienic bo jak sie ta klapka urwie i poleci do dolotu to masakra. Wymiana niby prosta ale u mnie tam szły węze od gazu i troche było rycia.

 

No właśnie u mnie trochę hałasuje. Ale jakie są objawy jej wadliwości? Jakie jest jej zadanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem dziś zawór Dis-a. Klapka lata sobie luźno. Tzn nie jest urwana ale coś w środku puściło. Widziałem na filmikach, że powinna ona być otwarta a po zamknieciu ręką wraca na swoje miejsce i odpowiada za to sprężyna w środku. U mnie albo urwala się sprężyna albo jakiś zaczep- klapka lata sobie jak chce. Po podłączniu zapłonu widać, że zawór hce ją zamknąć- przesuwa się tłoczek.

 

Jak wygląda po wyjęciu tu:

 

No i pytanie. Czy takie uszkodzenie wpływa na wolne czy wysokie obroty? Jak się to objawia? jak wpływa na pracę silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Trochę odgrzebię temat bo mam wątpliwości. Jak to w końcu jest z tą odmą, kiedy zepsuta? Bo w większości można na forach przeczytać, że na pracującym silniku po odkręceniu korka ma się coś zadziać (falujące obroty, dziwne dźwięki) i wtedy jest ok, ale są też zdania, że ok jest jak nie ma reakcji.. U mnie opcja taka, na wolnych trochę dymi, oleju chyba jakoś za dużo bierze nawet jak na M54B30 i po odkręceniu korka/wyjęciu bagnetu zero reakcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Akurat miałem problem ze wskazaniem poziomu oleju i trochę zgłębiłem temat, bo chciałem wymienić rurkę prowadzącą bagnet na taką pojedynczą (wersja na zimne kraje), ale okazało się, że nie muszę - wystarczyło ją wyjąć i usunąć mega paproch.

Tak przy okazji - gdyby ktoś potrzebował, chciał ją wymienić.

Zalecenie z TIS

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1376457-CCV-Replacement-FYI-M54&s=dc9f1ecaee6d8eb747a06ef065885b33&p=21678020#post21678020

 

Rurka ma numer 11437565437 i wg. ASO nie występuje...

Na szczęście Maciek z czescidobmw.pl bez problemu może ją zamówić :cool2: połowę taniej niż ebay.com

 

A co do odmy - jak nie musisz już kupować, to się wstrzymaj.

Wg. tego opisu jest coś takiego jak zestaw naprawczy odmy na zimne kraje. W zestawie jest odma i dwa węże.

Zestaw kosztuje mniej niż połowę, gdyby kupić te 3 części oddzielnie. Co więcej - kosztuje mniej niż sama odam poza zestawem...

Numer zestawu 11617534237, wg. ASO zestaw wycofany z produkcji.

Ale u Maćka można zamówić, tylko, że dostępny będzie dopiero w połowie listopada, bo pustki w magazynie BMW AG, a dostawa zaplanowana na ten termin właśnie.

 

PS.

Nie, to nie jest nachalna reklama partnera ;)

Po prostu właśnie sam to rozkminiałem i się zjeżyłem na ASO za te brednie...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być reakcja i ma zasysac rękę po odkreceniu korka inaczej masz do wymiany

No u mnie zero reakcji i nic nie zasysa, to wymieniam, dzięki bardzo.

jak wymienisz to daj znać - u mnie praktycznie nie ma różnicy w pracy, jak przykręce korek to minimalnie ciszej pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być reakcja i ma zasysac rękę po odkreceniu korka inaczej masz do wymiany

No u mnie zero reakcji i nic nie zasysa, to wymieniam, dzięki bardzo.

jak wymienisz to daj znać - u mnie praktycznie nie ma różnicy w pracy, jak przykręce korek to minimalnie ciszej pracuje

 

Ok, ale to chyba w przyszłym miesiącu. Odmę mam Febi ale muszę kupić komplet rurek (Meyle 260zł) plus wymiana podobno drugie tyle bo wchodzi czyszczenie przepustnicy i coś tam jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Nie możesz poczekać na dostawę z BMW?

Zobacz ile kosztuje oryginał - odma i dwa węże

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11617534237.aspx?

zostanie Ci na mechanika ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz poczekać na dostawę z BMW?

Zobacz ile kosztuje oryginał - odma i dwa węże

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-11617534237.aspx?

zostanie Ci na mechanika ;)

Tyle, że mam odmę po poprzednim właścicielu, Febi, więc potrzebuje tylko węży i mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tutaj śmierdzi na pewno w tym zestawie jest cały komplet?

 

Mnie odma po części właśnie z tego sklepu wyszła 655 zł bo wszystko szło OE. Tutaj wychodzi tyle i tyle nie są to przypadkiem jakieś same nakładki na rurki albo coś?

Chociaż patrząc np. na ten link:

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/cold-climate-oil-separator-kit/11617534237/

To wydaje się być to prawdą dokupić tylko dwie rurki i sporo taniej wychodzi. Szkoda tylko że nie ma tego zestawu w katalogu do auta w sklepie tylko siedzi pod osobnym numerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Znalazłem to przypadkiem, ASO twierdzi, że tego już się nie produkuje, ale ma być na magazynie po 15 listopada w planowanej dostawie.

W zestawie jest odma i dwie rurki - jak w TIS napisane, zestaw na zimne kraje.

 

A jak będzie - okaże się po 15tym ;) niemniej jednak, jeśli kogoś nie pili, to, warto poczekać...

 

Tego chyba nawet w ETK nie ma pod VINem auta...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.