Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam podobny problem. Pokażcie na real oem co dokładnie trzeba wymienić gdy chodzi o odmę.

Mój pracuje niezbyt kulturalnie na wolnych obrotach. Ciężko płynnie ruszyć, trzeba zdecydowanie dodać gazu. Przy obrotach powyżej 2,5-3tyś przyspiesza normalnie, moc jest odpowiednia. Mechanik podejżewa zły skład mieszanki.

Mój wniosek 1- nieszczelny dolot powietrza lub

wniosek 2- może ta odma, która też odpowiada za to co leci do kolektora ssącego

Oleju trochę bierze tzn od wymiany do wymiany ok 3-4litrów. Kopci na biało, raczej to para bo robie krótkie trasy.

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Większość ludzi nie radzi Castrola więc ja też uważam że są lepsi na rynku co do parametrów to teraz mam zalany 0W - W40 zamierzam przejść na 5W - 40
Opublikowano
Mam podobny problem. Pokażcie na real oem co dokładnie trzeba wymienić gdy chodzi o odmę.

Mój pracuje niezbyt kulturalnie na wolnych obrotach. Ciężko płynnie ruszyć, trzeba zdecydowanie dodać gazu. Przy obrotach powyżej 2,5-3tyś przyspiesza normalnie, moc jest odpowiednia. Mechanik podejżewa zły skład mieszanki.

Mój wniosek 1- nieszczelny dolot powietrza lub

wniosek 2- może ta odma, która też odpowiada za to co leci do kolektora ssącego

Oleju trochę bierze tzn od wymiany do wymiany ok 3-4litrów. Kopci na biało, raczej to para bo robie krótkie trasy.

 

Obadaj rure dolotu od filtra czy nie ma spekan i koniecznie przeczysc silniczek krokowy.

Opublikowano
Mam podobny problem. Pokażcie na real oem co dokładnie trzeba wymienić gdy chodzi o odmę.

Mój pracuje niezbyt kulturalnie na wolnych obrotach. Ciężko płynnie ruszyć, trzeba zdecydowanie dodać gazu. Przy obrotach powyżej 2,5-3tyś przyspiesza normalnie, moc jest odpowiednia. Mechanik podejżewa zły skład mieszanki.

Mój wniosek 1- nieszczelny dolot powietrza lub

wniosek 2- może ta odma, która też odpowiada za to co leci do kolektora ssącego

Oleju trochę bierze tzn od wymiany do wymiany ok 3-4litrów. Kopci na biało, raczej to para bo robie krótkie trasy.

 

Obadaj rure dolotu od filtra czy nie ma spekan i koniecznie przeczysc silniczek krokowy.

 

Który to siliczek krokowy (czy nr 8 z rys w linku poniżej)? Zastanawia mnie prostokątny element wkręcony od prawego boku w kolektor ssący (na rys nr7). Ma to taką zapatkę jakby czymś sterowało w kolektorze. Co to takiego i do czego służy?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EW51&mospid=47647&btnr=11_2879&hg=11&fg=40

Opublikowano

Tak kolego 8-ka do silniczek krokowy a 7-ka to słynna Dis -a albo inaczej zawór Dis-a albo zespół regulacyjny - w sierpniu u siebie wymieniałem - bo zaczeła hałasować - koszt 600,-

Bardzo ważna rzecz w dolocie i dość wadliwa w M54 - jak zaczyna hałasowac to lepiej ją wymienic bo jak sie ta klapka urwie i poleci do dolotu to masakra. Wymiana niby prosta ale u mnie tam szły węze od gazu i troche było rycia.

Opublikowano
Tak kolego 8-ka do silniczek krokowy a 7-ka to słynna Dis -a albo inaczej zawór Dis-a albo zespół regulacyjny - w sierpniu u siebie wymieniałem - bo zaczeła hałasować - koszt 600,-

Bardzo ważna rzecz w dolocie i dość wadliwa w M54 - jak zaczyna hałasowac to lepiej ją wymienic bo jak sie ta klapka urwie i poleci do dolotu to masakra. Wymiana niby prosta ale u mnie tam szły węze od gazu i troche było rycia.

 

No właśnie u mnie trochę hałasuje. Ale jakie są objawy jej wadliwości? Jakie jest jej zadanie?

Opublikowano

Wyjąłem dziś zawór Dis-a. Klapka lata sobie luźno. Tzn nie jest urwana ale coś w środku puściło. Widziałem na filmikach, że powinna ona być otwarta a po zamknieciu ręką wraca na swoje miejsce i odpowiada za to sprężyna w środku. U mnie albo urwala się sprężyna albo jakiś zaczep- klapka lata sobie jak chce. Po podłączniu zapłonu widać, że zawór hce ją zamknąć- przesuwa się tłoczek.

 

Jak wygląda po wyjęciu tu:

 

No i pytanie. Czy takie uszkodzenie wpływa na wolne czy wysokie obroty? Jak się to objawia? jak wpływa na pracę silnika?

  • 4 lata później...
Opublikowano
Trochę odgrzebię temat bo mam wątpliwości. Jak to w końcu jest z tą odmą, kiedy zepsuta? Bo w większości można na forach przeczytać, że na pracującym silniku po odkręceniu korka ma się coś zadziać (falujące obroty, dziwne dźwięki) i wtedy jest ok, ale są też zdania, że ok jest jak nie ma reakcji.. U mnie opcja taka, na wolnych trochę dymi, oleju chyba jakoś za dużo bierze nawet jak na M54B30 i po odkręceniu korka/wyjęciu bagnetu zero reakcji.
Opublikowano
Ma być reakcja i ma zasysac rękę po odkreceniu korka inaczej masz do wymiany

No u mnie zero reakcji i nic nie zasysa, to wymieniam, dzięki bardzo.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Akurat miałem problem ze wskazaniem poziomu oleju i trochę zgłębiłem temat, bo chciałem wymienić rurkę prowadzącą bagnet na taką pojedynczą (wersja na zimne kraje), ale okazało się, że nie muszę - wystarczyło ją wyjąć i usunąć mega paproch.

Tak przy okazji - gdyby ktoś potrzebował, chciał ją wymienić.

Zalecenie z TIS

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1376457-CCV-Replacement-FYI-M54&s=dc9f1ecaee6d8eb747a06ef065885b33&p=21678020#post21678020

 

Rurka ma numer 11437565437 i wg. ASO nie występuje...

Na szczęście Maciek z czescidobmw.pl bez problemu może ją zamówić :cool2: połowę taniej niż ebay.com

 

A co do odmy - jak nie musisz już kupować, to się wstrzymaj.

Wg. tego opisu jest coś takiego jak zestaw naprawczy odmy na zimne kraje. W zestawie jest odma i dwa węże.

Zestaw kosztuje mniej niż połowę, gdyby kupić te 3 części oddzielnie. Co więcej - kosztuje mniej niż sama odam poza zestawem...

Numer zestawu 11617534237, wg. ASO zestaw wycofany z produkcji.

Ale u Maćka można zamówić, tylko, że dostępny będzie dopiero w połowie listopada, bo pustki w magazynie BMW AG, a dostawa zaplanowana na ten termin właśnie.

 

PS.

Nie, to nie jest nachalna reklama partnera ;)

Po prostu właśnie sam to rozkminiałem i się zjeżyłem na ASO za te brednie...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Ma być reakcja i ma zasysac rękę po odkreceniu korka inaczej masz do wymiany

No u mnie zero reakcji i nic nie zasysa, to wymieniam, dzięki bardzo.

jak wymienisz to daj znać - u mnie praktycznie nie ma różnicy w pracy, jak przykręce korek to minimalnie ciszej pracuje

Opublikowano
Ma być reakcja i ma zasysac rękę po odkreceniu korka inaczej masz do wymiany

No u mnie zero reakcji i nic nie zasysa, to wymieniam, dzięki bardzo.

jak wymienisz to daj znać - u mnie praktycznie nie ma różnicy w pracy, jak przykręce korek to minimalnie ciszej pracuje

 

Ok, ale to chyba w przyszłym miesiącu. Odmę mam Febi ale muszę kupić komplet rurek (Meyle 260zł) plus wymiana podobno drugie tyle bo wchodzi czyszczenie przepustnicy i coś tam jeszcze.

Opublikowano

Coś mi tutaj śmierdzi na pewno w tym zestawie jest cały komplet?

 

Mnie odma po części właśnie z tego sklepu wyszła 655 zł bo wszystko szło OE. Tutaj wychodzi tyle i tyle nie są to przypadkiem jakieś same nakładki na rurki albo coś?

Chociaż patrząc np. na ten link:

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/cold-climate-oil-separator-kit/11617534237/

To wydaje się być to prawdą dokupić tylko dwie rurki i sporo taniej wychodzi. Szkoda tylko że nie ma tego zestawu w katalogu do auta w sklepie tylko siedzi pod osobnym numerem.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Znalazłem to przypadkiem, ASO twierdzi, że tego już się nie produkuje, ale ma być na magazynie po 15 listopada w planowanej dostawie.

W zestawie jest odma i dwie rurki - jak w TIS napisane, zestaw na zimne kraje.

 

A jak będzie - okaże się po 15tym ;) niemniej jednak, jeśli kogoś nie pili, to, warto poczekać...

 

Tego chyba nawet w ETK nie ma pod VINem auta...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ty to pewnie będziesz miał do wymiany, jak już nawet te wpisy znikną :mrgreen: ;)

 

...choć w sumie nie wiem czy teraz ja mniej od Ciebie km 330tką nie robię ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie sądzę, żeby zaistniało coś takiego jak zakup grupowy, ale próbujcie, może... ;)

 

Co drugą wymianę czego chcesz wymieniać odmę w benzyniaku?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.