Skocz do zawartości

320D wibracje przy hamowaniu z >150km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przy okazji remontu zawieszenia sprawiłem sobie nowe klocki z przodu. Zaraz po odbiorze trasa i okazja, żeby przetestować zawias na Zakopiance. Jako że zakręty tam miłe i szerokie, to sprawdzić zawias dało się tylko powyżej 140km/h. Na prostych przyciskałem troszkę więcej i zauważyłem, że cholernie mi przód wibruje przy hamowaniu (nawet w miarę lekkim). Teraz moje pytanko: czy załatwiłem sobie klocki/ pokrzywiłem tarcze, bo za szybko dałem hamulcom popalić? Tzn. nie hamowałem gwałtownie, ale przy w średnio mocnym hamowaniu mordka wibruje dość mocno. Przy hamowaniu ze 100km/h (nawet troszkę ostrzejszym, przed korkiem czychającym pod mogilanami) nic się nie daje wyczuć :mrgreen:

Opublikowano
dales nowe klocki, ale stare powichrowane tarcze daja sie odczuc... zdejmij tarcze, oddaj do przetoczenia [jesli prog jest jeszcze plytki] i ciesz sie gladkim hamowaniem :cool2:
Opublikowano
dlatego niech sobie sprawdzi suwmiarka czy tarcza nie przekroczyla 20,4mm. Wtedy moze sobie pozwolic na zebranie "miesa" tak aby tarcze byly znowy gladkie i plaskie :8)
Opublikowano
absolutnie nie Kolego! ja za przetoczenie dalem za sztuke 25zł w AutoSzlifie. Warto bo tarcze maja granice tolerancji zuzycia... jesli nie wychodzi poza norme to mozna zebrac i tarcza bedzie pracowac jak nowa :cool2:
Opublikowano
dokladnie... powstaje cienka warstwa grafitu przez co piszcza podobnie jak olowek kiedy cos szybko rysujesz.

 

Wow, przesiadłeś się na A3?? :) trafiła się okazja jakaś? :)

 

Dzięki panowie za rozwianie wszelkich wątpliwości :) sprawdzę grubość i zobaczymy co dalej :)

Opublikowano

tomek nawet nie zdajesz sobie sprawy na jakich grubosciach tarcz ludzie jezdza... nawet 17mm i tez hamuje :wink: wiec teoria o zuzyciu tarczy TYLKO o te 2mm to czysta abstrakcja, bo jesliby tak bylo to bysmy musieli zmieniac dyski co kazdy przeglad! a tak nie jest prawda??

Wow, przesiadłeś się na A3?? :) trafiła się okazja jakaś? :)

tak, teraz w uzyciu A3 :norty: Okazja jakich malo! MEGA wypas w fabrycznym stanie :wink:

Opublikowano
tak, teraz w uzyciu A3 :norty: Okazja jakich malo! MEGA wypas w fabrycznym stanie :wink:

 

Żeby nie offtopować za długo - to sturbiona benza jest? Możesz napisać coś o wrażeniach z jazdy? :)

Opublikowano
Zgadza sie..jak ktos chce kupic chinszczyzne to rzeczywiscie lepiej przetoczyc...kumpel raz chcial oszczedzic i kupil tansze klocki to po 3 miesiacach mial do wymiany:)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
pamiętajcie że między tarczą a piastą narasta rdza i często sama tarcza nie jest krzywa a po prostu rdza ją wypchała , to samo felgi też trzeba czyścić w miejscu osadzenia ... miejsce osadzenia tarczy na piaście smarujemy zawsze pastą miedzianą natomiast miejsce osadzenia felgi wazeliną techniczną ponieważ nie reaguje z aluminium ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

yoshi wiem na jakich jezdzą bo sam jezdzilem na takich dopoki nie bylo wibracji przy stałej prędkości ok 100 km/h (dodam ze przy hamowaniu nie było wibracji)

wtedy zajrzałem do tarcz, pomiar i wyszło że miały coś ok 19 mm i taka grubość wystarczyła aby przy hamowaniu zrobić z nich plastelinę. Dodam że żadne mycie kół po ostrej jezdzie albo wjeżdżanie w głębokie kałuże nie miało miejsca, ot tak z dnia na dzień zaczęło wibrować. Polecam ATE Power Disc w komplecie z klockami ATE. Jeśli tarcza przed toczeniem będzie miała coś ok 20 mm to ile zostanie z niej po stoczeniu....

.
Opublikowano
miejsce osadzenia felgi wazeliną techniczną ponieważ nie reaguje z aluminium ...

 

Zgadza sie...kiedys nie smarowalem tego miejsca i po zimie nie moglem kola sciagnac...musialem niezle sie nakopac:)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.