Skocz do zawartości

BMW 525 TDS e34, kręci ale nie pali


marcinbl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie;)

Jestem nowy na forum i potrzebuję waszej życzliwej pomocy;)

Sprawa wygląda tak:

u mojego szwagra pod wiatą stoi 525 TDS. I stoi tak już od ponad roku. Został przyciągnięty na holu albo z braku paliwa albo dlatego że coś nawaliło (auto należy do jego ojca a od niego się nie dowiemy jaka była przyczyna, nie ma szans).

Samochód ma nowy ( zakupiony tuż przed odstawieniem pod wiatę) akumulator, czyli lekko ponad roczny, jeszcze na gwarancji. Naładowaliśmy go na maksa przez ponad całą noc i podpięliśmy. Sprawdziliśmy bak, pustynia. Wlaliśmy 5 litrów ON i spróbowaliśmy odpalić. Przekręcam kluczyk, czekam aż się świece żarowe zagrzeją i próbuję odpalić. I rozrusznik kreci ale nie pali. Jak się doda gazu to ma się wrażenie że załapał puszczasz zapłon i zdycha. Najlepszy efekt jest wtedy gdy się gazem pulsacyjnie pompuje, wtedy to już w ogóle jesteś przekonany że załapał ale zdycha. Myślę że pompka paliwowa sprawna i ssie z baku bo odkręciłem lekko filtr paliwa i ropa była, niestety nie wiem czy była też przed naszymi próbami odpalenia. Odpalić próbowałem kilka razy ale potem zaprzestałem bo szkoda mi było silnika. Silnik 2,5 l.

Proszę mi podpowiedzieć co może być przyczyną takiego zachowania się samochodu? chciałbym go odpalić z jak najmniejszym wkładem finansowym, a jak już będziemy wiedzieć że odpala, to się nim zaopiekujemy;) Bo wnętrze bardzo zadbane;)

Co mogę posprawdzać? Gdzie mogą być jakieś przyczyny? Proszę mi podpowiedzieć wszystko co można samemu w łatwy sposób zrobić. I to tylko w przeciągu weekendu 28.10-2.11. Bo auto w Bełchatowie a ja w Krk na co dzień.

Jeśli ktoś zechce coś podpowiedzieć to proszę też o krótki instruktarz bo to moje pierwsze spotkanie z dieslem. Może ktoś zna identyczne wątki to proszę o link. Szukałem już kilku ale nie bardzo wiem co działać. Proszę o podpowiedzi.

Pozdrawiam wszystkich czytających;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień filtr paliwa lub go pomiń jakoś tymczasowo wstawiając nowy mały filterek.

Odkręć przewody paliwowe od wtrysków i zobacz czy strzela ropą podczas kręcenia?

Zobacz czy na powrotach paliwa z wtrysków występuje paliwo.

Jak strzela lub jest paliwo sprawdź ciśnienie otwarcia wtrysków (o ile w ogóle się otwierają)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytaj własnie co było przyczyna przyciagniecia i napisz

 

no właśnie tego się już nie dowiem, od właściciela (czyli ojca szwagra) już w ogóle się nic nie dowiem, a szwagier nie wie;/ dlatego tak obszernie wszystko opisałem, żeby szukać u was pomocy:)

 

Zacytuje teraz wiadomość od @pikofm ale ją pogrupuję:

1. Wymień filtr paliwa lub go pomiń jakoś tymczasowo wstawiając nowy mały filterek.

2. Odkręć przewody paliwowe od wtrysków i zobacz czy strzela ropą podczas kręcenia?

3. Zobacz czy na powrotach paliwa z wtrysków występuje paliwo.

4. Jak strzela lub jest paliwo sprawdź ciśnienie otwarcia wtrysków (o ile w ogóle się otwierają)

 

1. jestem w stanie zrobić, tak sądzę, nie jest to filozofia.

2. Podpowiedz proszę które to są te przewody (może masz jakieś zdjęcie na których mógłbyś mi zaznaczyć te elementy?

3. Niestety nie wiem o co chodzi

4. jak sprawdzić to ciśnienie?

 

Proszę o wyrozumiałość co do tych pytań. Ale jakby kolega chciał wytłumaczyć to już na pewno sobie poradzę;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pompę paliwa w zbiorniku, świece żarowe.

Ok, ale proszę podpowiedzieć jak?

Mogę w nim grzebać i sprawdzać, ale proszę mi podpowiadać jak. Jak mi już ktoś wytłumaczy to na pewno sobie poradzę, bo tępy nie jestem żeby nie zrozumieć prostej instrukcji postępowania tylko brak mi po postu wiedzy.

 

Poza tym logiczne mi się wydaje że pompka paliwa w zbiorniku będzie sprawna jeśli odkręcę przewody paliwowe przy wtryskach i będziesz strzelać ropą. Więc po co sobie roboty dokładać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na zabity filtr paliwa. Koleś pewnie lał co popadło bez wstępnej filtracji.

 

Jak masz wtrysk w głowicy do niego dochodzi metalowy przewód paliwowy. Odkręcasz go od wtrysku kluczem 17. Odginasz go trochę do góry i kręcisz. Jak strzela paliwem to znaczy że masz coś z wtryskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na zabity filtr paliwa. Koleś pewnie lał co popadło bez wstępnej filtracji.

 

Jak masz wtrysk w głowicy do niego dochodzi metalowy przewód paliwowy. Odkręcasz go od wtrysku kluczem 17. Odginasz go trochę do góry i kręcisz. Jak strzela paliwem to znaczy że masz coś z wtryskami.

 

No i to jest konkretna odpowiedź;) więcej takich poproszę jak coś;) dzięki serdeczne;) będę działał jak radzisz;)

 

Od razu mam do Ciebie pytanie o olej w silniku. Czy jego konsystencja mogła się zmieniać na jakaś bardziej niekorzystną przez rok tego postoju pod wiatą? tylko dach nad głową autka ale jednak ciągle na wolnym powietrzu, nie zamykany. Np czy mógł zgęstnieć? Poza tym wątpię że był wcześniej wymieniany na świeży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej to wymień jak, tylko jak już uruchomisz auto, sprawdz właśnie świece żarowe- odkręć, doczep jeden kabelek do plusa do akumulatora a drugi koniec swiecy przyłóż do minusa(oczywiście trzymaj je kombinerkami, by się nie poparzyć), jak cała końcówka świecy zrobi się czerwona(gorąca) to znaczy że świeca jest ok

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej to wymień jak, tylko jak już uruchomisz auto, sprawdz właśnie świece żarowe- odkręć, doczep jeden kabelek do plusa do akumulatora a drugi koniec swiecy przyłóż do minusa(oczywiście trzymaj je kombinerkami, by się nie poparzyć), jak cała końcówka świecy zrobi się czerwona(gorąca) to znaczy że świeca jest ok

 

Świec nie trzeba wykręcać wystarczy zbadać prąd dopływający do każdej świecy, albo dotykać kabelkiem od (+)

-jak iskrzy to znaczy że świeca jest ok

-jak nie iskrzy to znaczy że świeca do wymiany

 

Świece zostaw na później, problem tkwi w obwodzie paliwowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja miałem podobny problem tylko autko moje jeździło codziennie lub tylko na weekendy i nagle nie chce zapalić świece żarowe ok a się okazało,ze jak rozebrałem pompkę w baku jak zobaczyłem filierek od pompki to aż się przeżegnałem jak by ośmiornica siadła na niego,wyczyściłem i teraz na dotyk pali,zobacz pompkę nie ma dużo roboty a warto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja miałem podobny problem tylko autko moje jeździło codziennie lub tylko na weekendy i nagle nie chce zapalić świece żarowe ok a się okazało,ze jak rozebrałem pompkę w baku jak zobaczyłem filierek od pompki to aż się przeżegnałem jak by ośmiornica siadła na niego,wyczyściłem i teraz na dotyk pali,zobacz pompkę nie ma dużo roboty a warto

Ok, to też sprawdzę. Możesz wytłumaczyć co i gdzie po kolei robiłeś? Pozdrawiam i dziękuję za przyłączenie się do dyskusji;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, pompka paliwa jest czysta, nie zabrudzona. Tylko że chyba nie ma na niej zasilania. Bo po pierwsze nie buczy w pozycji zapłon a chyba powinna a po drugie kostka (w sensie wtyczka) do pompy byłą sprawdzana kontrolerem (czy czymś takim bo mi to sprawdzali) i nie ma prądu na kostce. Co robić?

 

/edit/

Potem jeszcze kręciliśmy rozrusznikiem ze zdjętymi z pompki przewodami paliwowymi ale ani kropelka ON się nie pojawiła, to ewidentny znak że pompka nie pompuje.

 

Wrzucam zdjęcie wtyczki którą podłącza się do pompy paliwa. Proszę mi powiedzieć gdzie powinno być 12V? (widać że gniazda są ponumerowane)

http://img7.imageshack.us/img7/2601/p1000423r.th.jpg

 

Oprócz tego wrzucam jeszcze linki do fotek bezpieczników i innych różnych kabli. Jakby ktoś widział coś niepokojącego proszę dać znać;)

 

http://img811.imageshack.us/img811/5761/p1000415mc.th.jpg

 

http://img840.imageshack.us/img840/894/p1000416e.th.jpg

 

http://img249.imageshack.us/img249/6126/p1000417z.th.jpg

 

http://img502.imageshack.us/img502/1118/p1000418m.th.jpg

 

http://img38.imageshack.us/img38/883/p1000420qx.th.jpg

 

http://img52.imageshack.us/img52/6586/p1000421x.th.jpg

 

http://img23.imageshack.us/img23/600/p1000422c.th.jpg

 

http://img851.imageshack.us/img851/1927/p1000419k.th.jpg

 

Proszę o pomoc i pozdrawiam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź wszystkie bezpieczniki pod maską MIERNIKIEM/multimetrem czy czymkolwiek innym co daje 100% pewności

(bo na oko to chłop w szpitalu... ;))

Bezpiecznik nr 23 odpowiada za pompkę. Jak podasz na niego +12V to pompka w baku powinna się odezwać.

2. Wyjmij pompkę i podłącz ją do akumulatora przewodami, zobacz czy kręci.

3. Jak wygląda sprawa z drożnością filtra?

4. Spróbuj podłączyć jakiś wężyk bezpośrednio do filtra, a jego drugi koniec włóż do butelki 1,5l z ropką

 

Później zobaczę u siebie czy też mam wybrakowane bezpieczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź wszystkie bezpieczniki pod maską MIERNIKIEM/multimetrem czy czymkolwiek innym co daje 100% pewności

(bo na oko to chłop w szpitalu... ;))

Bezpiecznik nr 23 odpowiada za pompkę. Jak podasz na niego +12V to pompka w baku powinna się odezwać.

2. Wyjmij pompkę i podłącz ją do akumulatora przewodami, zobacz czy kręci.

3. Jak wygląda sprawa z drożnością filtra?

4. Spróbuj podłączyć jakiś wężyk bezpośrednio do filtra, a jego drugi koniec włóż do butelki 1,5l z ropką

 

Później zobaczę u siebie czy też mam wybrakowane bezpieczniki.

 

 

ad 2

Próbowaliśmy już podłączać pompkę przewodami do aku ale przez kostkę. Niestety nie wiemy gdzie na tej wtyczce powinno być +12V. a w sumie jak tego nie wiemy to chyba też nie bardzo wiemy na którym bolcu w pompce powinno być ;/ próbowaliśmy chyha w trzech pozycjach z czego w jednej iskrzył kabel na aku, w jednej dodatkowo dymił O_o, a w jednym nici się nie działo

ad3

Sprawa filtra nie ruszona bo nawet nie dochodzi do niego paliwo skoro pompka do nie pompuje;/

ad4

W jakim to celu? czy to pomoże ominąć mi problem niedziałającej pompki?

 

Napięcia na bezpiecznikach sprawdzę jutro z samego rana.

Dzięki

 

 

PS. Zaczął nam pomagać pewien mechanik samochodowy i mówił że problem jest tylko w tej elektryce czyli niedziałającej pompce. Po tym jak silnik kręci stwierdził że na bank odpali bo miał już takie przypadki. Trzeba mu tylko paliwo zapodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę głupieję przy tym aucie.

A więc tak:

Podałem paliwo bezpośrednio na wtrysk wężykiem z bańki. Po czymś takim okazało się że silnik zapalił pochodził chwilkę na wolnych obrotach nawet gdy gaz miałem do spodu wciśnięty i za każdym przy próbie wejścia na wysokie obroty gasł. Silnik za każdym razem chodził około 10-15 sekund. Napięcie na gniazdku bezpiecznika 23 jest tylko w pozycji w której kręci rozrusznik. W pozycji zapłon nie ma napięcia i pompka też nie buczy.

Wydawało mi się że pompka nie pompuje bo sprawdziłem na zdjętych przewodach paliwowych. I gdy przyszli pomocnicy chciałem im to udowodnić w ten sam sposób i ku mojemu zdumieniu jak zdjąłem przewody paliwowe z pompki i zakręciłem rozrusznikiem to poleciało paliwo z pompki. Również jak odpiąłem przewód który WYCHODZI z filtra paliwa leciało paliwo znaczy że filtr drożny. Czy jest możliwe że ten cały układ jest gdzieś na wtryskach zapowietrzony? I dlaczego gaśnie przy próbie wejścia na wysokie obroty? Paliwo nie dochodzi gdy jest potrzebna większa dawka? Czy właśnie zapowietrzenie? Problemy z kompresją? Inne sugestie?

W środę ostatni dzień gdy mogę coś zrobić więc proszę o pomoc;)

Pozdrawiam:)

 

PS filtr na pewno nie jest zapowietrzony bo odkręciliśmy go i byłą w nim ropa. Zakręciliśmy z powrotem filtr pełen ropy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę głupieję przy tym aucie.

PS filtr na pewno nie jest zapowietrzony bo odkręciliśmy go i byłą w nim ropa. Zakręciliśmy z powrotem filtr pełen ropy.

 

A jest drożny?

 

Również jak odpiąłem przewód który WYCHODZI z filtra paliwa leciało paliwo znaczy że filtr drożny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem rację, zapowietrzony był. Jeszcze w poniedziałek odpowietrzyliśmy pompę wtryskową ale to nie pomogło. Dziś rano poszedłem znowu tam grzebać i zauważyłem że wychodzi ob niej wężyk który biegnie szeregowo w 6 miejsc. Uznałem że te 6 miejsc to wtryski. Następnie postępowałem wg instrukcji podanej przez kolegę CIHY25 w tym temacie

525 TDS odpowietrzanie układu paliwowego

konkretnie chodzi mi o ten cytat:

Spróbuj odpowietrzyc luzując wszystkie przewody przy wtryskach i kręcąc rozrusznikiem w momęcie tryskania ropy z przewodów dokręcaj je pojedynczo w kolejności(nie wszystkie naraz),nie odpalaj silnika podczas odpowietrzania.Zacznij od pierwszego,potem powtarzaj operację kolejno aż do ostatniego wtrysku.Nic innego nie przychodzi mi do głowy spróbuj jeszcze tak może coś to pomoże.Powodzenia i pozdrawiam.

Jak tak zrobiłem to auto zapaliło ale jeszcze gasło w czasie jazdy. Wróciłem na podwórko i odpowietrzałem je kolejno na włączonym silniku. Dużo powietrza jeszcze wypchało. Po tym zabiegach pięknie wchodzi na wysokie obroty.

Potem przejażdżka i po powrocie zgaszenie silnika i ponowna próba odpalenia. Okazało się że aku słaby.

Aku jest 72Ah. Jak się kiedyś dowiedziałem, do auta wlazła mysz i pogryzła siedzenia. Czy mogła gdzieś pogryźć jeszcze jakieś kable i prąd ucieka?

Dodam że jak pierwszy raz ładowałem aku to żeby nabić go od 0 do pełna potrzeba było ponad 14 h prądem około 5 A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze aku juz nie zyje i nalezy mu sie emerytura. Jezeli byl rozladowany do 0 to prawdopodobnie juz po nim.

Aku stał totalnie rozładowany przez rok w tym jedną zimę podpięty do auta na wolnym powietrzu. W sensie auto na wolnym powietrzy tyle że z dachem nad głową. Aku pod tylną kanapą. Ale temp. pewnie = temp otoczenia.

 

Zainwestuj w jakiś akumulator 92Ah i będzie pięknie :cool2:

a teraz przeczytaj mój pierwszy post w temacie i odpowiedz sobie co on ma wspólnego z tym co ty teraz odkryłeś?

Pozdrawiam ;)

Tak, miałeś rację;) Chylę czoła koledze i pięknie dziękuję;) Problem jest faktycznie taki jak w moim podpisie. Wiedzy brak! :/ Po prostu nie wiedziałem co to są wtryski i gdzie są ;/ cały czas myślałem że ten wężyk z filtra prowadzi od razu na wtryski a faktycznie on prowadzi na pompę wtryskową (tak?) a stamtąd na 6 wtrysków. Grunt że poradziłem, dziękuję Ci za zaangażowanie, pomoc i cierpliwość przede wszystkim;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.