Skocz do zawartości

320i olej silnikowy TOTAL 10W40 co sądzicie??


red42

Rekomendowane odpowiedzi

Witam muszę zmienić w swoim aucie olej silnikowy i trafiłem na olej TOTAL 10w40, gość sprzedaje go z dużej beczki, cena jest dobra, ale zastanawiam się czy do mojego silnika jest on dobry.

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie będę wdzięczny.

 

 

z tego co pamiętam to chyba z 6,5 litra trzeba>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a co do syntetyku to zawsze mówi się że jak silnik ma jakiś przebieg to najlepiej półsyntetyk, w sumie to teraz silnik tez zalany jest półsyntetykiem, czy to nie ma wpływu na coś??

mówią że można rozszczelnić silnik i takie tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprowadziłem swoje e46 z Niemiec to też była zalana półsyntetykiem.Przy przebiegu około 190000km zalałem syntetyk 5w40 Valvoline max live i nic sie nie rozszczelniło,żadnych wycieków itd. Radze więc żebyś zalał taki olej jak powinien być czyli syntetyk.Olej wymieniam oczywiście co 10000km i uważam ,że dopuszczalna wymiana co 25000km to przeginka na maksa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gadałem kiedyś z kolesiem w Brukseli z serwisu co prawda VW na temat zmiany oleju. Stwierdził on, że co 25 tyś to można zmieniać na początku eksploatacji auta, a z czasem trzeba to robić częściej. Przy przebiegu rzędu 200 tyś stwierdził, że trzeba to robić co 15 tyś maks, więc może coś w tym jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spora rozbieżność opinii PANOWIE :)

Moja 320 nie pije oleju, przejechałem nią na razie ok 4 tyś km i nic z bagnetu nie ubyło, a tego co mi przekazał poprzedni właściciel od wymiany upłynęło jakieś 13 tyś. zalany jest mobil 1 i dlatego zastanawiam się co teraz wlewać, i czy wymieniać co 10, czy 15 tyś?? Olej po tym przebiegu jest jeszcze dość jasny, nie tak jak w dieslach smoła na bagnecie :) OK jeśli syntetyk to te na 10 tyś jak pisze kolega??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam muszę zmienić w swoim aucie olej silnikowy i trafiłem na olej TOTAL 10w40, gość sprzedaje go z dużej beczki, cena jest dobra, ale zastanawiam się czy do mojego silnika jest on dobry.

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie będę wdzięczny.

 

Olej 10W40 ma w sobie 70% mineralnego i tylko 30% syntetyku, poczytaj o korzyściach stosowania full syntetyku : http://www.autocentrum.pl/technika/syntetyczny-olej-silnikowy-zalety-wady-i-mity/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam ponownie

mam już nieco zakręcone w głowie, rozmawiałem z kilkoma osobami o olejach i w sumie to juz nie wiem czy lać syntetyk, czy pół syntetyk.

Mam w aucie zalany prawodopodobnie półsyntetyk mobila silnik oleju nie bierze co ważne. Chciałem zalać syntetyk ale opinie o olejach są okropnie rozbieżne, w jednym z art. czytałem, że mitem jest iż syntetyk zorszczelni starszy silnik, a mechanicy twierdzą co innego, że skoro był półsyntetyk, to juz nie ma możliwości zalania syntetyka.

znowu w specyfikacjach olei silnikowych 10W trudno jest znaleźć normę long life.

znalazłem Motula na aukcji ale to znowu syntetyk i już nie wiem sam co wybrać.

 

http://allegro.pl/motul-8100-x-clean-5w30-vw-bmw-mb-audi-seat-5l-i1925961159.html

 

tu jest ta aukcja. Motul jałem zawsze do motocyklowych silników i jest chyba najlepszą do nich oliwą, czy jest też tak w BMW ???

 

Jeśli możecie dajcie jakieś sugestie. Wiem, że troche marudzę, ale nie chciałbym narobić sobie kłopotów wymianą na nietrafiony olej. Mechanik mówi lej texaco 10w40, ale on nie ma norm, jakie są stosowane w BMW, przynajmniej tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego radze nie wierzyć pseudo mechanikom którym się wydaje że mają do czynienia z polonezami czy dużymi fiatami, te czasy juz minęły i BMW produkując silniki nie zaleca stosowania olejów nie spełniających specyfikacji BMW LongLife 98, 01 lub 04 a takie aprobaty posiadają tylko i wyłącznie full syntetyki. Chłopaki z forum maja przebiegi 400 - 500 tyś. km. i jeżdżą na full syntetykach bo wiedzą ze to najlepsza ochrona dla silnika, wiele osób przechodziło z pół syntetyków na pełne i nic się nie stało bo niby co mogło by się stać ? Mogło by się coś stać gdybyś jeździł na oleju mineralnym przez bardzo długi czas i w silniku było by sporo nagaru i szlamu a jeśli jest pół syntetyk to on posiada też właściwości myjące dlatego nie ma zagrożenia że posiadasz tak zasyfiony motor ze ten syf mógł by pozatykać kanały olejowe.

 

PS. Zobacz sobie że wszystkie firmy olejowe zalecają do twojego silnika tylko i wyłącznie Syntetyk i nie ma znaczenia jaki samochód ma przebieg, poniżej daje linki do tych stron gdzie firmy olejowe dobierają olej do auta.

 

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9033152&contentId=7060743

 

http://www.liqui-moly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju

 

http://valvolinepolska.pl/s,11,dobierz_olej_valvoline.html

 

http://ew5.earlweb.com/search.php?category=6&sector=9&site=41&region=59&language=13&brand=45

 

http://mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie wierz tym to gadają, że już jak zalałeś półsyntetykiem to jak zalejesz syntetykiem to pożegnasz sie z silnikiem. Słyszałem teorie, że oleje wchodzą ze sobą w reakcję i się ścinają, że wypłukuje nagar i cieknie jak sito. Wszytko to wielkie stare mity.

Owszem, jak masz silnik w agonii, pouszczelniany motodoktorem, albo wymieniałeś olej raz na 80 tysięcy i szlamu jest tam tyle co na dnie wisły - możesz rzeczywiście mieć problem.

Sam za namową kretyna po kupnie zalałem półsyntetykiem (bo nie wiedziałem co było wcześniej), ale po 4 tys km wróciłem do syntetyku i jestem mega zadowolony z tej zmiany. Nie spodziewałem się, że może być tak wielka zmiana w kulturze pracy silnika jedynie za sprawą zmiany oliwy, która przecież była świeża - ale była półsyntetykiem.

BMW ma jeździć na syntetyku i koniec kropka. Nie szukaj oleju z normami LL świeżymi jeśli masz stary samochód. NpLL04 będzie normą bardziej rygorystyczną pod względem ochrony środowiska i dostosowana jest do większych przebiegów, ale lepiej i tak wymieniać olej częściej. Ja wymieniam co max 12 tys. i nigdy już nie zaleję pół syntetyku ani tym bardziej minerału.

Teraz na zimę najlepiej zalać jakimś 5W i śmigać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.