Skocz do zawartości

Sonda lambda jak podłączyć przewody


Arturo71

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmmmmmmmmmmm

 

to znaczy żę wyżuciłem 130zł w błoto

ale jutro pojadę jeszcze raz do serwisu bmw na komputer

bo na moim interfejsie nie pokazywało błędu

 

nie zła lipa o tym nie wiedziałem że to są 1voltove sądy :duh:

 

ciekawe jak długo to pochodzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje nawet jej nie podłaczać bo możesz zjarać komputer. Sondy 1V same indukują napięcie a do 5V napięcie jest podawane i zasada działania jest zupełnie inna.

O tyke dobra jest sytuacja ze miała byc 1 V a wsadziles 5V, natomias gdyby miala byc 5V a wsadzilbys 1V to komp raczej napewno dostałby po tyłku.

W każdym razie szybciutko ja wyciągaj i wsadź bosha. Kolorki to bardzo wazna sprawa.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barto

założyłem bosha universalną czyli ma kolorki, biały, szary dwa białe. a miałem siemensa czyli kolorki czerwony, czarny, żółty i biały.

i zrozumiałem że uniwersalna czyli bosh jest 1v a siemens 5v

tyle zrozumiałem przynajmniej z postu "robertbmw" czyli na sąde podawane jest napięcie zamiast 1v to 5v i ma moim interfejsie nie pokazywało wczoraj żednego błędu. dlaczego miał by zjarać sie komputer ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barto

założyłem bosha universalną czyli ma kolorki, biały, szary dwa białe. a miałem siemensa czyli kolorki czerwony, czarny, żółty i biały.

i zrozumiałem że uniwersalna czyli bosh jest 1v a siemens 5v

tyle zrozumiałem przynajmniej z postu "robertbmw" czyli na sąde podawane jest napięcie zamiast 1v to 5v i ma moim interfejsie nie pokazywało wczoraj żednego błędu. dlaczego miał by zjarać sie komputer ????

 

boshowskie sondy są 1V i same indukują napięcie czyli od nich idzie napięcie do kompa (nie mówie o grzałce), natomiast siemensa 5V nic nie indukują tylko dostają napięcie z kompa i w zaleznosci od ilości tlenu w spalinach pojawia sie opór na sądzie i synał napieciowy wraca do kompa odpowiednio zmodyfikowany oporem sondy. W twoim przypadku jak napisałem jest to w miare bepieczne bo jak sonda 5V nie odstanie napiecie to nawet zeby opor sobie zmieniala jak chce to i tak nic do kompa nie pójdzie, natomiast w sytuacji gdzie powinna byc sonda 5V a zalozymy sonde 1V która sama indukuje napiecie, komp moze dostac napiecie w miejsce w ktore nie zostalo przewidziane do zasilania. A poniewaz nie jestesmy konstruktorami tych sterowników to musimy brać po uwagę najgorszy scenariusz. Jak do zarowki przeznaczonej na 1 V dasz 200V to ja poprostu spalisz i tyle

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jak do zarowki przeznaczonej na 1 V dasz 200V to ja poprostu spalisz i tyle

 

Ale w opisywanym przypadku do układu (czyli komputerka z sonda siemensa razem), który generuje 0-5V - podłączasz na wejście 0-1V ...

Chyba nie bardzo jest możliwość spalenia wejścia (skoro to wejście ma max 5V) :8)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jak do zarowki przeznaczonej na 1 V dasz 200V to ja poprostu spalisz i tyle

 

Ale w opisywanym przypadku do układu (czyli komputerka z sonda siemensa razem), który generuje 0-5V - podłączasz na wejście 0-1V ...

Chyba nie bardzo jest możliwość spalenia wejścia (skoro to wejście ma max 5V) :8)

 

no akurat 2.5 na + lub - takze bezwgfednie 5V. chodzi o to ze komputer nie jest przygotowany zeby odbierac napiecie tylko nadawac. Czyli to tak jakbys chciał wchechac w ulice jednokierunkową pod prąd, moze dosc do nieprzyjemnego zdażenia. Mniejsza z tym, te dwa rodzaje sond nie mozna mieszac :!:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawa wygląda tak :)

podłączyłem sąde bosha 1v uniwersalna a powinna być siemensa 5v - ogulnie nic złego się nie wydażyło komputer żadnuch błędów nie pokazywał.

natomiast praca sądy jest tragiczna na rozgrzanym silniku przy wolnych obrotach nie pracuje wcale albo w minimalnym stopniu,

w srednim zakresie obrotów (ok 3k obrotów) jest w miarę poprawnie natomiast przy 5k obrotów to już wogle tragedia raz działe raz nie ogulny koszmar. :duh: :mad2:

pół dnia spędziłem bawiąć sie analizatorem spalin i wniosek jest jeden nie najeży do BMW e36 320i m50 vanos wkładać sond uniwersalnych bo one nie działeją.

 

i jeszcze jedno przestałem wieżyć w mechaników

moje motto od dzisiaj :idea: chcesz mieć coś zrobione w samochodzie dobrze zrób to sam !!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli wlozyles nie taka sonde jaka powinna byc i nie dziala to nie zwalaj winy na to ze uniwersalne sondy sa do bani i nie dzialaja...jak bys kupil taka jaka powinna byc czyli uniwersalna o poprawnych parametrach to by dzialalo poprawnie...

 

To nie mój pomysł był by wkładać sąde uniwersalną do mojej beti tylko mechanika u którego byłem z tym pronlemem.

 

I nie powiedziałem, że uniwersalne sądy są do bani tylki że nie działają w tym konkretnym modelu BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zamiast kupic uniwersalna 5v to kupiles 1v to sie nie dziw ze nie dziala

 

poszedłem do sklepu podałem model, marke samochodu rok produkcji model silnika i dostałem jaką dostałem

 

niestety na opakowaniu nie było podane czy to jest sąda 5v czy 1v

poza tym nie wiem czy są uniwersalne 5v???

a sam nie jestem na tyle specjalistą od sąd

żeby rozpoznać ją po wyglądzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy podłączonej sondzie silnik chodzi nierówno (obroty falują) natomiast przy odłączączonej chodzi normalnie. Z tłumika kopci i śmierdzi paliwem. Czy komputer powinien wyświetlić komunikat że jest ona odłączona?? I czy przy takich objawach jest pewne że sonda nadaje sie tylko do wymiany??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.