Skocz do zawartości

Cieknący amortyzator i obniżone zawieszenie


slap

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Wczoraj przy okazji zmiany kół na zimowe, moim oczom ukazał się niemiły widok, mianowicie przedni amortyzator od strony kierowcy jest uwalony olejem. Rozumiem że powód może być jeden, jest nieszczelny. I teraz moje pytanie brzmi, czy przy obniżonym zawieszeniu (nie jest całkiem na ziemi, ale jest nieco niższe i sztywniejsze niż seryjne) możliwe jest, że standardowy amortyzator nie będzie pasował? Nie znam historii modyfikacji zawieszenia, gdyż auto pochodzi z Niemiec i nie wiem co tam włożyli, jedynie widzę, że amortyzatory są Monroe, czym osiąga się efekt sztywnego i niższego zawieszenia, tylko sprężynami? Myślę o zakupie Kayaby, tylko właśnie czy będą pasowały?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro mozesz dostrzec ze amory sa monroe to moze Ci sie tez uda sczytac numer z ktoregos amora a wtedy to juz nie ma problemu z doborem np KYB
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek proponowałbym Ci rozkodować VIN (można to uczynić za free na tutejszym forum w odpowiednim dziale) żeby zobaczyć, czy fabrycznie masz zamontowane zawieszenie standardowe czy lekko obniżone (m-technikowe). Jeśli m-technikowe to raczej nie będzie dobrym pomysłem aby do tego kupić zwykłe amortyzatory gdyż sprężyny są w m-paku trochę krótsze i twardsze więc ryzykujesz, że założony do tego zwykły amortyzator ulegnie szybkiemu zużyciu lub uszkodzeniu(niby sa głosy, że do tych -30mm to zwykły amortyzator da radę - ja do tego podchodzę dość ostrożnie - Ty jak chcesz to możesz zaryzykować i to sprawdzić ale jakby tak było to Niemcy pewnie nie pakowaliby się w koszty i do sprężyn m-technikowych montowali by zwykłe amortyzatory, a z jakichś względów tak nie jest...)

Pytałeś o to czym uzyskuje się obniżenie - w m-techniku jest to głównie sprawa krótszych a przez to trochę twardszych sprężyn i odpowiednich do tego amortyzatorów - mają trochę krótszy skok i trochę twardsze zestrojenie aby na tym krótszym skoku mimo wszystko wyłapywać nierówności (jak założysz do takich sprężyn amortyzator standardowy to przy większych dziurach może Ci go dobijać co znacznie skróci jego żywotność, a i zawiecha może trochę dostać po tyłku).

 

Możesz też dla pewności z tego amortyzatora Monroe spróbować odczytać jakieś numery i wtedy po numerze amortyzatora także odczytasz czy jest to standardowy amortyzator czy przystosowany do m-technikowego zawiasu. Jeśli chodzi o Monroe konkretnie to do m-technika jest robiony przez nich model zwany Monroe Reflex.

Tak czy inaczej amortyzatory powinno się dobierać po numerze VIN.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jeśli chodzi o Monroe konkretnie to do m-technika jest robiony przez nich model zwany Monroe Reflex.

Ja mam założone reflexy do zawiasu zwykłego i jest ok.

To już wiem dlaczego jest tak twarda :? .W porównaniu z innymi to jak "bujam" :mrgreen: to jest zero ugięcia.Wolał bym żeby jednak było miękciej.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół biedy jak się założy twardszy amortyzator do standardowych sprężyn. Gorzej jeśli do krótszych i trochę twardszych sprężyn zamontuje się bardziej miękki, standardowy amortyzator.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN już dawno rozkodowałem i nie było tam słowa o zawieszeniu, więc musiało być zmienione przez Niemca. Na tą chwilę niebardzo mam czas i warunki żeby ściagać koło i szukać numerów amortyzatora, może na weekend mi się to uda. Mam nadzieję, że jeśli pojeżdżę jeszcze jakiś czas nic złego (gorszego) się z zawieszeniem nie stanie? Auto jest na pewno obniżone, więc jeśli dobrze rozumiem jak założę amortyzator przeznaczony do m-technika powinno być wszystko ok tak? Dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym Monroe reflex to tez dziwna sprawa, pytałe SIe swojego mechanika o te amorki i powiedział że on reflexy zakaładał do aut ze zwykłym zawiasem, a podczas zakupów w sklepie nie było wyszczególnione że jest to sprzęt do Mtechnika. Więc jak to jest z tymi amorkami czy jest kilka wersji reflexa do mtech i zwykłej zawiechy??
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by spróbować odczytać jakie są sprężyny w zawieszeniu? Jeśli udałoby się odczytać jakie są sprężyny i o ile obniżają auto to do tego można dobrać amorki odpowiednie :) Chyba, że uda się odczytać numery amorków, ewentualnie wyciągnąć amorek i zmierzyć długość i skok, ale to wymaga nakładu pracy.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.