Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Załóżyłem gaz do mojej E36 1.6. NIe jest to sekwencja tylko najnormalniejsza instalacja na wtrysk. Mam taki problem że faluje mi na gazie. Na bęzynie tak się nie dzieje. Jak odpinam silnik krokowy to działa Ok na gazie ale oczywiste na benzynie zaczyna falować aż w końcu gaśnie. Wymieniłem świece i przewody. Gdzie jest problem. POMOCY!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to za instalacja gazowa? Bo powodów może być sporo, trzeba coś ustalić na początek, przede wszystkim, czy masz szczelny dolot? Skoro zaczął falować na benzynie, to podejrzewam partactwo...
Kai
Opublikowano
Na benzynie nie faluje (tylko jak odepnę silnik krokowy to wtedy skacze jak szalony - ale to chyba normalne). Na gazie chodzi dobrze jak nie jest podłączony silnik krokowy. Jak go podepnę to zaczyna skakać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na benzynie nie faluje (tylko jak odepnę silnik krokowy to wtedy skacze jak szalony - ale to chyba normalne). Na gazie chodzi dobrze jak nie jest podłączony silnik krokowy. Jak go podepnę to zaczyna skakać.

 

No to jak tak, to sprawa wydaje mi się jasna, dymaj do gazownika i niech się zastanawia nad regulacją dawki na jałowych.

Kai
Opublikowano
OK wielkie dzięki. Ale pewnie jak to najczęściej bywa gazownik znów coś wymisli, tak żeby to nie było jego wina.
Opublikowano
muszę cię zasmucić, jeżeli to nie jest sekwencja zawsze będziesz miał takie cyrki.raz gazownik ci podreguluje a potem znów będzie to samo.
czasami się mylę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie mnie to trochę zastanawia, takie stwierdzenie "NIe jest to sekwencja tylko najnormalniejsza instalacja na wtrysk.". No to wtrysk, czy nie wtrysk, bo jak nie wtrysk, to zacznij się przyzwyczajać...
Kai
Opublikowano

Kai ty lubisz dręczyc ludzi. Na pocieszenie powiem ze są silniki ktore z taka instalacja ma mikserze nie wahają. Od czego to zalezy?

1. jak instalacja została założona,

2. parownik,

3. mikser,

4. ustaiwienie instalki (trudna sprawa) dla gazowników również.

 

Jak to sie mowi proste instalacje bywaja bezawaryjne ale niekomfortowe. Otóż to ustawianie (brak komfortu) musisz zrobić sam. Dla mnie po wielu latach jazdy na takiej instalce najlepszym sposobem jej dobrego ustawienia, jest zabawa i ustawienia chybił trafił z później wyciągnietymi wnioskami. I tak dochodzi sie do prawidłowo ustawionej instalacji, która i tak co jakis czas podlega minimalnym korektom :).

 

Kai sie cieszy bo nic nie musi kręcić :8)

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kai sie cieszy bo nic nie musi kręcić :8)

 

Kręcę na codzień, ale nie przy aucie :)

 

Przy LPG się nie nakręciłem, ale nastukałem w laptopa w aucie... ale jak na razie efekty zadowalające, więc warto było (nie jest to sprawa prosta i oczywista, ale... da się zrobić).

Kai
  • 6 lat później...
Opublikowano

kolego, mam identyczny problem.

m43b16, instalka 2 generacji.

Jak kupiłem auto, gaz juz w nim siedział, ale pracował idealni.

Zero falowania zarówno na benzynie jak i gazie.

Po jakimś czasie coś się rozjechało i zaczęło falować na gazie.

Jak odłączę krokowiec to przestaje falowac na lpg i zaczyna na benzynie.

Jak podepnę go znowu, to faluje na lpg, nie faluje na benzynie...

 

W poniedziałek jadę do gazownika, ciekawe co powie (pewnie że to przez to, że nie ma sekwencji ;-) )

Opublikowano

W poniedziałek jadę do gazownika, ciekawe co powie (pewnie że to przez to, że nie ma sekwencji ;-) )

 

I w sumie sie nie pomyli.

Opublikowano

Twoja uwaga nie wnosi niestety nic do tematu.

Jakby moja instalacja II generacji od razu działała niewłaściwie, to może miałbyś rację.

Fakt jest taki, że jak kupiłem samochód wszystko było ok, przejechałem na LPG ok 40k km i dopiero teraz coś się rozjechało.

 

Jeżeli wtedy było ok to i teraz będzie można ją tak wyregulować, żeby wolne obroty miały właściwą wartość.

Opublikowano

Do samochodów z wielopunktowym wtryskiem benzyny stworzone są instalacje sekwencyjne. Wstawienie tam II generacji, tp jakkby wyrzucić MPI, a wstawić wtrysk jednopunktowy, czy gaźnik. Czyli cofnięcie technieczne w rozwoju.

 

Oczywiście pewnie da się to wyregulować, by chodziło równo, jeśli sprawny jest ukł. zapłonowy, sonda lambda, reduktor, czyste filtry... ale wciąż będzie wyczuwalny spadek mocy na LPG (chociażby spowodowany zwężką na mikserze)...

Opublikowano
Do samochodów z wielopunktowym wtryskiem benzyny stworzone są instalacje sekwencyjne. Wstawienie tam II generacji, tp jakkby wyrzucić MPI, a wstawić wtrysk jednopunktowy, czy gaźnik. Czyli cofnięcie technieczne w rozwoju.

 

 

 

Oczywiście pewnie da się to wyregulować, by chodziło równo, jeśli sprawny jest ukł. zapłonowy, sonda lambda, reduktor, czyste filtry... ale wciąż będzie wyczuwalny spadek mocy na LPG (chociażby spowodowany zwężką na mikserze)...

 

 

masz rację, dla wielopunktu najlepsza jest sekwencja - tego nikt nie neguje.

 

temat wątku jest natomiast nieco inny, nie dobieramy instalacji do silnika, tylko próbujemy ustalić co spowodowało, że obroty zaczęły falować.

Opublikowano

znalazłem dobrego gazownika w Wawie.

 

W trakcie jak regulował zapytałem go, czy jest szansa na wyregulowanie, bo widzę, że ciężko to idzie.

Gazownik odpowiedział: Panie, wszystko można wyregulować, trzeba tylko chcieć.

 

Jak powiedział, tak zrobił, po ok 30 minutach silnik zaczął trzymać obrty na poziomie 800, przejechałem od tego czasu ok 500km i nadal jest ok.

 

koszt regulacji: 30 PLN

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.