Skocz do zawartości

Wyrzucone Nivo x5 e53 kodowanie


Bartec83

Rekomendowane odpowiedzi

a mozesz odpowiedziec dlaczego wyrzuciles to nivo?????to musi byc beznadzieja teraz??musi wygladac jak startujacy airbus przy pelnym zaladunku.przepraszam panowie, ale jesli ktos mi pisze ze jest lepiej niz to bmw wymyslilo to przepraszam ale smiac mi sie chce!!!!a jesli nie stac na nowa poduche to po co takie auto bylo kupowac!!!!dla mnie pneumatyka z tylu to jest jedna z najlepszych spraw jakie moga byc w bmw x5!!!!pozdrawiam i czekam na odp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stac mnie na samochod i stac mnie na nowa poduche. Tak sie zlozylo, ze mialem taki kpl zestaw do przekladki. Skad Ci kolego przyszedl wogole pomysl do glowy,ze to auto inaczej stoi skoro oryginalnie x5 wychodza z tylu na sprezynach? Poprostu usunalem elementy, ktory wg mnie jest zbedny i awaryjny, poniewaz nie jest to moje piersze bmw z nivo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Mam tak jak kolega Bartec 83 BMW X5 E53 z zawieszeniem Nivo , któro pomimo tego że wszystko było dobre (pompa,podoszki ,czujniki położenia) w zimie ciągle wyrzucało komunikat "nivearigelinactiw" każdego dnia to samo po wizycie w serwisie .......-pompa pracuje, poduszki całe, wszystko ok!!!Jak auto postało w ciepłym garażyku wracało wszystko do normy ....jak było na mrozie wyskakiwał napis!!!! Dwa lata , dokładnie 2 zimy to samo ...i tylko w zimie!!!

Tak było aż do dnia gdy znalazłem ten post - i pogadałem na privie z "Bartec 83" lecz nie byłem do końca przekonany gdyż kolega miał ciągle na desce ten napis .... "nivearigelinactiw" który pojawiał się u mnie jak było zimno,i nie znalazł jeszcze nikogo kto by mu to przeprogramował.

Ja byłem już zdecydowany 100% usunąć Nivo , lecz nie chciałem widzieć więcej tego napisu "nivearigelinactiw"...to właśnie mnie najbardziej denerwowało !!!

Szukałem warsztatu, i szukałem .....aż wreszcie znalazłem na Lubelszczyżnie i przeprogramowali mi Panowie z (BRJ Lublin ul Warszawska 150 -Janek i Robert tel.81 5337823) komputer aby nie widział Niva za całe 200zł !!!!

Cała operacja kosztowała mnie :

- sprężyny z allegro -200zł

- mocowania dolne i górne spr. ok- 150zł

- przeprogramowanie 200zł

- pompe , zbiorniczki , poduszki , i okablowanie wymontowali mi panowie z BRJ (co oddali mi w pudełku)

- montaż spręzyn 200zł

Całkowity koszt ok= 750zł

Pozdrawiam wszystkich użytkowników znudzonych "Nivem" i życzę udanej zmiany !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak cały układ jest ok.to trzeba spreżarke sprawdzic bo nawet jak chodzi to musi dmuchac w odpowiednim czasie cisnienie,jesli nie to bedzie komunikat inactive :cry: dmucha ale za wolno i sterownik daje sygnał że niesprawny.wtedy trzeba sprezarke pod cisnieniomierz i wszystko wiadomo.kto ma pojecie to reszta to tylko formalnosć. :cool2: i jest jak nowe :norty:i cały problem z nivo,przynajmniej dla mnie

pozdro dla znicheconych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...
51 minut temu, kriskacz12 napisał(a):

Witam,czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak wykodowac komunikat o zawieszeniu w E53, potrzebuje kierunek złapać,który to moduł,chciałbym pomóc koledze,dawno nie miałam doczynienia z E53..

Będziemy wdzięczni.

Musisz utworzyć nowy kod SA

A tu masz cały opis jak to zrobić:

Dodawanie wyposażenia.


1)Musz odczytać bieżące dane dotyczące naszego auta (VIN, GM, SA, VN)
(w katalogu c://ncsexper/work musi być umieszczony pusty plik FSW_PSW.MAN oraz ustawiony profil z indywidualizacją)

Otwórz NCS Expert.
Kliknij File > Load Profil
Wybierz profil Expertmode
Kliknij - (F1) VIN/ZCS/FA
Kliknij -  (F3) ZCS/FA f. EC
Wybierz model np.: E36
Wybierz np: EWS.
Spisujemy nasze dane: VIN, GM, SA, VN i wyłączamy NCS Export.


2) Musimy utworzyć nowy kod SA wyposażenia naszego auta

Uruchamiamy BMW Dekoder 0.4.
Kliknij model auta np. E36
Wpisz wcześniej zanotowany nr SA (bez ostatniej cyfry)
Kliknij Decode
Po prawej stronie ptaszkami zaznaczą się opcje wyposażenia naszego auta.
Wybieramy interesującą nas opcję którą chcemy dopisać, np.: 0550/0554 Bordcomputer – jest to full OBC dla E36
Kliknij Encode i zapisz nowy SA naszego wyposażenia.


3)Musimy dodać nasz nowy kod SA wyposażenia.

Otwórz NCS Expert.
Kliknij File > Load Profil
Wybierz profil Expertmode
Kliknij - (F1) VIN/ZCS/FA
Kliknij -  (F1) Enter ZCS
Wybierz model  np: E36
Wpisz swój VIN,
Wybierz OK
Wprowadź zanotowany wcześniej GM (bez ostatniego znaku)
Wprowadź nowy (z punktu 2) SA (bez ostatniego znaku)
Wprowadź zanotowany wcześniej VN (bez ostatniego znaku)
Zaznacz obliczyć sumę kontrolną (calculate checksum) i naciśnij OK.
Kliknij (F6) Back
Kliknij "process ECU".
Wybierz EWS.
Kliknij “Change job” I ustaw "ZCS_SCHRIEBEN".
Kliknij "Execute job".
Kliknij "change ECU"
Wybierz  KMB
Kliknij “Change job” I ustaw "ZCS_SCHRIEBEN".
Kliknij "Execute job".

Wróć do pierwszego ekranu NCS (chyba 2x F6-back)
Kliknij - (F1) VIN/ZCS/FA
Kliknij -  (F3) ZCS/FA f. EC
Wybierz model np.: E36
Wybierz np: EWS.
Kliknij (F6) Back
Kliknij "process car". 
Job powinno być ustawione na „SG_CODIEREN" - tak było u mnie.
Jeśli nie to zmieniamy.
Kliknij “Code Car”.
Po tej operacji nowy moduł będzie widoczny przy połączeniu przez EWS oraz KMB.
Wszystkie opcje, które były wcześniej zmienianie NCSem w innych modułach powrócą do ustawień fabrycznych.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.