Skocz do zawartości

[e39] Powrót do 5w40


peyter

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda następująco, moja e 39 jest od urodzenia w rodzinie. Oryginalny przebieg 200 k, podczas poprzedniej wymiany oleju w serwisie wlali pierwszy raz 10 W 40 (jeszcze jak ją kuzyn miał w niemczech) było to ok 6 tyś km temu. Fachowcy w niemcach zrobili to bo tak im nakazywał przebieg. Natomiast silnik nic nie bierze i nigdy nie brał,zero wycieków chodzi jak nowy-powaga. Zastanawiam sie czy wlać z powrotem 5w40. Najwyżej pierwsze zalanie na okolo 2000 km do wypłukania i potem wlasciwe zalanie.

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a. Zastanawiam sie czy wlać z powrotem 5w40. Najwyżej pierwsze zalanie na okolo 2000 km do wypłukania i potem wlasciwe zalanie.

 

IMO lac systetyk.

Kiedys rozwalilem miske w Mercedesie W124 w ktorego lalem wylacznie syntetyka. Miske do wymiany kupikem z allegro swiezo siagnieta z silnika i choc naturalanie nie mam pojecia na jakim oleju ow silnik byl eksploatowany , to porownujac czystosc wnetrza miski i czujnika poziomu oleju smiem twierdzic. ze na pewno to syntetyk nie byl. A skoro wnetrze mojego silnika przy przebiegu prawie 300 tys km wyglada jak co dopiero zlozony silnik a fabryce to uznalem ze syntetyk robi jednak dobra robote. I dlatego ja teraz leje syntetyki do wszystkich silnkow ktore mam pod swoja piecza.

 

http://img831.imageshack.us/img831/8965/miski.jpg

By toomix0171 at 2011-10-05

 

http://img16.imageshack.us/img16/3592/czujnikipoziomu.jpg

By toomix0171 at 2011-10-05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to dziwne że przy takim przebiegu zalali półsyntetyk - praktyka taka jest raczej znana z polskich podrzędnych warsztatów a nie niemieckich.

Ja osobiście zalał bym syntetyk.

Co do zdjęć umieszczonych powyżej, myślę że wygląd elementów wewnątrz silnika bardziej uzależniony jest od częstotliwości wymiany oleju a nie jego rodzaju. Ktoś pewnie miał zrobione już ze 30 000 na tej oliwie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to dziwne że przy takim przebiegu zalali półsyntetyk - praktyka taka jest raczej znana z polskich podrzędnych warsztatów a nie niemieckich.

Ja osobiście zalał bym syntetyk.

Co do zdjęć umieszczonych powyżej, myślę że wygląd elementów wewnątrz silnika bardziej uzależniony jest od częstotliwości wymiany oleju a nie jego rodzaju. Ktoś pewnie miał zrobione już ze 30 000 na tej oliwie.

Pozdrawiam.

 

Dokładnie, oleju nie wymieniasz to masz takie bagno, półsyntetyk to nie jest jakieś błoto, żeby taki nagar zostawiać jeśli go zmieniasz co 10-15k.

Spokojnie wracaj do syntetyku, ja też już o to pytałem, sprawę przemyślałem, a mam identyczną sytuację - wracam na syntetyk 5w40.

 

A gadanie, że niemry to wiedzą co robią wsadź między bajki! Tacy sami troglodyci jak i u nas. Turek też niemiec teraz ;)

Nie ma przebiegu, który nakazuje przejście na półsyntetyk - prędzej można mówić, że wskazuje to stan silnika lub ekonomia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu to możesz śmiało 5w40 lać utrzymasz silnik w zdecydowanie lepszym stanie chociażby głowice bo BMW nie pałają miłością do półsyntetyka, swoją drogą to jak kolega wyżej wspominał ja również nie słyszałem żeby Niemcy zalali przy 200k półsyntetyk chyba , że na wyraźne życzenie użytkownika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja przy zakupie swojej bawarki miałem zalany 10w40 przy przebiegu 231 tyś. (serwisowane w BMW) i postanowiłem wlac 5w30 longlife.Teraz mam przejechane na tym oleju 40tyś. i niema wycieków.Fakt faktem ,ze dolewam jakies 3-4 liry od wymiany do wymiany czyli co 15 tyś km ale to motor m54 ,które lubią wypic.

Co do niemieckich serwisów to trzeba wziąśc poprawke na to ,że jak im "program komputerowy"powie co mają zrobic to tak robią.Zamiast wymienic jakąś małą czesc to wymieniają cały (komplet-zastaw),bo im tak program nakazuje.Po prostu ,programy do obsługi samochodów im pewne rzeczy nakazują :mad2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy przebiegu ponad 260000 km dalej leje pełny syntetyk 5W/40 zakupiony w beczce 60l w serwisie BMW z nalepka na której widnieje "ONLY FOR BMW E39 - LONG LIFE". Chyba to jest Texaco i od wymiany do wymiany (ok 15000 km lub co rok) weźmie ok 1 - 1,5 l. Silnik M51 2.5 td 116KM. Jestem bardzo zadowolony. Auto w rodzinie od 150000 km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to przyznam że aż mnie zachęciliście do 5 w 40 - na bank wracam do niego- w sumie widzialem kilka auto co mają ponad 300 000 km i dalej na syntetyku.

---------------------------------------------------------------------------------

e39.jpg

---------------------------------------------------------------------------------

http://forum-lines.ru/rez/ab194510.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.