Skocz do zawartości

e39, 530d ciśnienie oleju


furi_dp

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

panowie, może się ktoś spotkał z takim tematem.

 

przejechałem właśnie w sporym korku ok 20 km.

w pewnym momencie kontrolka oleju zaczęła migać i na komputerze pojawiła się informacja o za niskim ciśnieniu oleju.

wyłączyłem silnik, odczekałem moment i ruszyłem dalej (do domu miałem może z 5 km)

hamując kontrolka się zapalała i komunikat się pojawiał, przyspieszając - wszystko gasło.

pomyślałem, że może oleju jest za mało ale sprawdzam pod domem - ilość w normie.

co mnie uderzyło - po otwarciu maski bardzo wysoka temperatura. plastiki gorące, gumowe rurki etc gorące... jakieś pół godziny później sprawdzam płyn chłodniczy - ilość w normie, jest przejrzysty bez oleju ale cholernie gorący.

dodam, że podczas jazdy wskazówka temperatury ani drgnęła - stabilnie na środku podziałki non stop.

 

co to może być?

pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli czerwona kontrolka oleju ci sie zaplalala to oznacza cisnienie oleju.Jest to bardzo zly objaw.Przede wszystkim sprawdz cisnienie oleju i podepnij pod kompa i sprawdzaj parametry.Nie jezdzij autem....Napisz cos jak bedziesz wiedzial ,zapewne kiedys sie komus przytrafi podobnie i bedzie przynajmniej wiedzial co jest przyczyna...Zycze drobnostki... Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
witam ja mam podobny problem 2000r 3 litrowy diesel ale mi lampka miga tylko po agresywnej jezdzie i to tylko ja jade i puszcze gaz i stane na swiatlach ale co jest dziwne ze ja przelacze na n (luz) to juz nie i jak przelacze na d to w momencie przelaczania mrugnie i juz pozniej nie i nie wiem od czego zaczac jakis pomysl. mi osobiscie to wyglada na czujnik ale mam lek tym autem jezdzic martwi mnie to..... Pomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam

Mam podobny problem dzisiaj po jeździe i stanięciu na światłach zauważyłem, że miga mi kontrolka od oleju po lekkim dodaniu gazu- minimalnym kontrolka gaśnie, dodatkowo do tego kontrolka- wskaźnik od płynu chłodniczego odchyliła się w stronę czerwonego pola. Po ruszeniu ze świateł kontrolka od oleju gaśnie i już się nie zapala, temperatura wraca centralnie do pionu i utrzymuje się tak cały czas podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zszedłem teraz do auta jeszcze zobaczyć jak się sytuacja ma i po odpaleniu auta chodziło z 10 minut na wolnych obrotach i nic- kontrolka od oleju nie migała a temperatura stoi w pionie. Dzisiaj jest mega upał w okolicach warszawy czy możliwe jest aby auto które od przyjazdu nawet w takim słońcu stało 4 godziny i po zejściu teraz pokazywało temperaturę 90C? Czy z nim jest coś nie tak. Wiskozę po odpaleniu zatrzymałem palcami przez szmatkę i trzymałem przez 10 minut i nic żadnego oporu nie poczułem mogłem nią kręcić w prawo i lewo. Jak ją puściłem to nabierała prędkości ale nie za szybko i znowu mogłem ją zatrzymać palcami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

I problem się rozwiązał? Bo mam ten sam problem.

 

BMW e53 3.0D M57B30 184HP

 

Kontrolka od oleju żarzy się jak obroty spadną nisko czyli skrzynia na D i auto stoi w miejscu i zaczyna mrużyć, wystarczy wbić N i gaśnie, ale to tylko w upały stałem w korku w pochmurny dzień i OK. Ma znaczenie też że po długiej trasie się to dzieje bo jak ruszę z miejsca nawet i bede wolno jechał mimo korku i upału to raczej się to nie dzieje.

 

Olej castrol 5W30 wymieniona pompa oleju na nowa z serwisu, ciśnienie spada do około 0.5 bara mierzone manometrem. Panewki główne sprawdzone i są OK.

 

Została mi tylko do wymiany jeszcze podstawa filtra oleju bo tam są jakieś zaworki ale wątpię że to pomoże.

Pozdrawiam i dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Mam podobny problem. Kontrolka miga po czym zalala sie i komunikat. Olej 5w30 castrol.

Wszystko bylo ok poki nie wymieniono mi rozrzadu.

Przez pierwsze 700km wszystko bylo ok. Teraz zaswieca sie ta kontrolka. Nie od razu. Czasami po przejechaniu 5km czasami po 50.... wczesniej.moalem zalamy 10w40.

Wstawilem auto do warsztatu aby zmieniono mi rozrzad i turbine.... sprzeglo tez bo przebieg dosyc spory a rocznie robie okolo 60tys km. Po tych wszystkich zabiegach zaczely sie problemy. Przy przyspieszaniu auto zaczelo kopcic na czarno i pojawila sie czerwona kontrolka na desce....

Ktos jakies pomysly??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie się rozwiązał- był walnięty wentylator od klimatyzacji plus do tego nieszczelny intercooler który zalepił chłodnicę. Założony nowy wentylator, chłodnica umyta "karczerem" i żadnych problemów z temperaturą i kontrolką od oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
U mnie po zalaniu Castrola z alledrogo i przejechaniu 500 km zaczeła zarzyc kontrolka ciśń. oleju. Jeszcze tego samego dnia wymiana na Motul. Po 10.000 km tuz przed wymiana oleju wyleciala panewka. Pukała przez prawie caly ten czas miedzy wymianami ale nieregulernie wiec myslalem ze to wtrysk sie podwiesza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

podłączam się do tematu z takim samym problemem. E53 3,0d 184km, po dłuższej jeździe wyskoczył mi błąd monitorowania piątego biegu w skrzyni oraz po podjechaniu do świateł, tylko na D przy spadku obrotów mrużyła się kontrolka ciśnienia oleju. Auto ostygło i problem zniknął zarówno z olejem jak i biegami. Olej Motul LL04 zmieniony miesiąc temu. Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie oleju i po odpaleniu 4,5 bara, po zagrzaniu na postoju spadło do 0,7 bara ale jest stabilne. Wraz z wzrostem obrotów ciśnienie rośnie tak przy 1500 obr 1,5 bara. Wg autodaty ciśnienie robocze ma być w przedziale 4,2 (+-)0,5 bar/1/min i stąd moje pytanie. Mierzył ktoś rzeczywiste ciśnienie oleju na sprawnym silniku ? Na różnych forach czytałem, że nie może spaść poniżej 0,5 bara ale 0,7 jest jak najbardziej prawidłowe. Wymieniłem oczywiście czujnik ciśnienia oleju, zajrzałem do filtra oleju ale poza zaworkiem upustowym oleju do miski olejowej przy wymianie nic tam za bardzo nie widać. Zauważyłem też, że mam uszkodzone visco i od razu wymieniłem ale nie daje mi spokoju, czy niesprawne visco mogło spowodować taki wzrost temperatury oleju, że mogło dojść do spadku ciśnienia zarówno w skrzyni jak i w silniku ? Gdzieś na forum wyczytałem, że był podobny problem i winne spadkowi ciśnienia oleju było visco ale w tamtym przypadku temperatura szła do góry na postoju a u mnie 90, tyle, że podczas jazdy w trasie. Jakby ktoś mógł potwierdzić te pomiary był bym wdzięczny bo nie wiem czy szukać dalej przyczyny, czy tak ma być z ciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak pomyślałem ale niecałe 30tyś km temu miała robiony cały remont silnika w Niemczech na 3 tyś euro na co mam potwierdzenie fakturą z nr vin. Tak samo skrzynia po naprawie. Jedyne co to mogli coś skopać przy składaniu, nie wiem może szlifierz za dużo zebrała albo coś w tym stylu.

Bez sensu wg mnie jest zmieniać znowu pompę która przynajmniej teoretycznie jest prawie nowa.

Lista z fv po tłumaczeniu google:

Odczyt przebiegu: 244,088 km Nasza usługa: pojazd został odebrany z żądanej lokalizacji. - Przeprowadzono kontrolę i przegląd uszkodzonego silnika. - Przeprowadzono rozkład silnika na części. Wał korbowy został wyprostowany i wyszlifowany. - Główne i pleullager zostały wymienione. Pompa oleju została wymieniona. -Tuleje wszystkich cylindrów zostały szlifowane -Zmieniono blok silnika. Tłoki i korbowody zostały wymienione. Pierścienie tłokowe zostały zastąpione - Kompletny zestaw łańcucha rozrządu, w tym szyny przesuwne i prowadzące zostały odnowione (ta wzmocniona wersja jest używana, ponieważ jest to słaby punkt tego silnika) - Głowica cylindra została dociśnięta i płasko uziemiona. - gniazda zaworów zostały ponownie uziemione - wymieniono zawory, prowadnice zaworów, elementy hydrauliczne i wahacze - wymieniono wałki rozrządu. - Silnik został ponownie uszczelniony. - Wszystkie oleje i płyny zostały uzupełnione (zastosowano wyłącznie oleje i płyny wysokiej jakości, które zostały zatwierdzone przez producenta). Olfilter został wymieniony. - Przeprowadzono instalację naprawionego silnika. - Przeprowadzono intensywne próby kontrolne pod kątem szczelności. - Odczyt i gaszenie. Pamięć usterek została przebudowana - Przeprowadzono uzupełnianie klimatyzacji - Otrzymasz 12-miesięczną gwarancję na nielimitowany przebieg naprawionego silnika oraz wykonaną pracę. -Nasza firma specjalizuje się w naprawie wszystkich silników BMW Zawsze chętnie odpowiemy na twoje pytania telefonicznie lub mailowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.