Skocz do zawartości

marenge

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e53 3,0d 2001

Osiągnięcia marenge

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. marenge

    e39, 530d ciśnienie oleju

    Dzisiaj zrobiłem ok. 120 km A2 przy prędkości +/- 140km/h i 3000 obr, czyli takich samych warunkach jak ostatnio i żadnych problemów zarówno z ciśnieniem oleju w silniku jak i z skrzynią biegów. Zgonił bym na czujnik ciśnienia oleju ale wtedy pozostał by problem skrzyni... zostaje chyba teoria z uszkodzonym visco i za wysoką temperaturą olejów. Może komuś to się kiedyś przyda przy szukaniu usterek z żarzącą się kontrolką.
  2. marenge

    e39, 530d ciśnienie oleju

    ok, dzięki za zainteresowanie, w tygodniu ma podjechać do mnie 330d, żeby porównać tym samym manometrem. Jak ktoś ciekawy to do poczytania: http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=61940
  3. marenge

    e39, 530d ciśnienie oleju

    Albo faktycznie olej się przegrzewał przez brak chłodzenia visco, rozrzedzało olej i zatarło go w końcu... trochę to naciągana teoria ale coś w tym może być. Raz trafiła do mnie 520d gdzie zmienili dwa słupki i raz pokusili się o remont silnika po samozapłonach a nikt nie skapnął się, że była woda w serwie po opadach bo odpływ zatkany i vacum zaciągała, podnosił się stan i samozapłon przez odmę gotowy :D. Głupie ale prawdziwe a kasa poszła.
  4. marenge

    e39, 530d ciśnienie oleju

    O to mi właśnie chodzi, że chciałem porównać te ciśnienia oleju z innym modelem najlepiej funkcji obrotów silnika bo prędzej kupię drugi "słupek" niż będę coś z nim robił skoro 3tyś euro nie załatwiło sprawy :)
  5. marenge

    e39, 530d ciśnienie oleju

    Też tak pomyślałem ale niecałe 30tyś km temu miała robiony cały remont silnika w Niemczech na 3 tyś euro na co mam potwierdzenie fakturą z nr vin. Tak samo skrzynia po naprawie. Jedyne co to mogli coś skopać przy składaniu, nie wiem może szlifierz za dużo zebrała albo coś w tym stylu. Bez sensu wg mnie jest zmieniać znowu pompę która przynajmniej teoretycznie jest prawie nowa. Lista z fv po tłumaczeniu google: Odczyt przebiegu: 244,088 km Nasza usługa: pojazd został odebrany z żądanej lokalizacji. - Przeprowadzono kontrolę i przegląd uszkodzonego silnika. - Przeprowadzono rozkład silnika na części. Wał korbowy został wyprostowany i wyszlifowany. - Główne i pleullager zostały wymienione. Pompa oleju została wymieniona. -Tuleje wszystkich cylindrów zostały szlifowane -Zmieniono blok silnika. Tłoki i korbowody zostały wymienione. Pierścienie tłokowe zostały zastąpione - Kompletny zestaw łańcucha rozrządu, w tym szyny przesuwne i prowadzące zostały odnowione (ta wzmocniona wersja jest używana, ponieważ jest to słaby punkt tego silnika) - Głowica cylindra została dociśnięta i płasko uziemiona. - gniazda zaworów zostały ponownie uziemione - wymieniono zawory, prowadnice zaworów, elementy hydrauliczne i wahacze - wymieniono wałki rozrządu. - Silnik został ponownie uszczelniony. - Wszystkie oleje i płyny zostały uzupełnione (zastosowano wyłącznie oleje i płyny wysokiej jakości, które zostały zatwierdzone przez producenta). Olfilter został wymieniony. - Przeprowadzono instalację naprawionego silnika. - Przeprowadzono intensywne próby kontrolne pod kątem szczelności. - Odczyt i gaszenie. Pamięć usterek została przebudowana - Przeprowadzono uzupełnianie klimatyzacji - Otrzymasz 12-miesięczną gwarancję na nielimitowany przebieg naprawionego silnika oraz wykonaną pracę. -Nasza firma specjalizuje się w naprawie wszystkich silników BMW Zawsze chętnie odpowiemy na twoje pytania telefonicznie lub mailowo.
  6. marenge

    e39, 530d ciśnienie oleju

    Wiem, ale akurat miałem "nadwyżkę magazynową" LL04 ;) i jak się nie mylę to nie powinno mieć wpływu na spadek ciśnienia, chyba, że tak to niech mnie ktoś poprawi.
  7. marenge

    e39, 530d ciśnienie oleju

    Witam, podłączam się do tematu z takim samym problemem. E53 3,0d 184km, po dłuższej jeździe wyskoczył mi błąd monitorowania piątego biegu w skrzyni oraz po podjechaniu do świateł, tylko na D przy spadku obrotów mrużyła się kontrolka ciśnienia oleju. Auto ostygło i problem zniknął zarówno z olejem jak i biegami. Olej Motul LL04 zmieniony miesiąc temu. Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie oleju i po odpaleniu 4,5 bara, po zagrzaniu na postoju spadło do 0,7 bara ale jest stabilne. Wraz z wzrostem obrotów ciśnienie rośnie tak przy 1500 obr 1,5 bara. Wg autodaty ciśnienie robocze ma być w przedziale 4,2 (+-)0,5 bar/1/min i stąd moje pytanie. Mierzył ktoś rzeczywiste ciśnienie oleju na sprawnym silniku ? Na różnych forach czytałem, że nie może spaść poniżej 0,5 bara ale 0,7 jest jak najbardziej prawidłowe. Wymieniłem oczywiście czujnik ciśnienia oleju, zajrzałem do filtra oleju ale poza zaworkiem upustowym oleju do miski olejowej przy wymianie nic tam za bardzo nie widać. Zauważyłem też, że mam uszkodzone visco i od razu wymieniłem ale nie daje mi spokoju, czy niesprawne visco mogło spowodować taki wzrost temperatury oleju, że mogło dojść do spadku ciśnienia zarówno w skrzyni jak i w silniku ? Gdzieś na forum wyczytałem, że był podobny problem i winne spadkowi ciśnienia oleju było visco ale w tamtym przypadku temperatura szła do góry na postoju a u mnie 90, tyle, że podczas jazdy w trasie. Jakby ktoś mógł potwierdzić te pomiary był bym wdzięczny bo nie wiem czy szukać dalej przyczyny, czy tak ma być z ciśnieniem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.