Witam, podłączam się do tematu z takim samym problemem. E53 3,0d 184km, po dłuższej jeździe wyskoczył mi błąd monitorowania piątego biegu w skrzyni oraz po podjechaniu do świateł, tylko na D przy spadku obrotów mrużyła się kontrolka ciśnienia oleju. Auto ostygło i problem zniknął zarówno z olejem jak i biegami. Olej Motul LL04 zmieniony miesiąc temu. Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie oleju i po odpaleniu 4,5 bara, po zagrzaniu na postoju spadło do 0,7 bara ale jest stabilne. Wraz z wzrostem obrotów ciśnienie rośnie tak przy 1500 obr 1,5 bara. Wg autodaty ciśnienie robocze ma być w przedziale 4,2 (+-)0,5 bar/1/min i stąd moje pytanie. Mierzył ktoś rzeczywiste ciśnienie oleju na sprawnym silniku ? Na różnych forach czytałem, że nie może spaść poniżej 0,5 bara ale 0,7 jest jak najbardziej prawidłowe. Wymieniłem oczywiście czujnik ciśnienia oleju, zajrzałem do filtra oleju ale poza zaworkiem upustowym oleju do miski olejowej przy wymianie nic tam za bardzo nie widać. Zauważyłem też, że mam uszkodzone visco i od razu wymieniłem ale nie daje mi spokoju, czy niesprawne visco mogło spowodować taki wzrost temperatury oleju, że mogło dojść do spadku ciśnienia zarówno w skrzyni jak i w silniku ? Gdzieś na forum wyczytałem, że był podobny problem i winne spadkowi ciśnienia oleju było visco ale w tamtym przypadku temperatura szła do góry na postoju a u mnie 90, tyle, że podczas jazdy w trasie. Jakby ktoś mógł potwierdzić te pomiary był bym wdzięczny bo nie wiem czy szukać dalej przyczyny, czy tak ma być z ciśnieniem.