Skocz do zawartości

[523] Reflektor zwykły czy soczewkowy?


Amnezjanin

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie reflektory są lepsze? Zwykłe czy soczewkowe, mówię o żarówkach h7, nie o HID-ach.

Pytanie wynika z budowy lamp soczewkowych, które posiadają przesłonę, co w opinii coponiektórych stanowi pewną stratę światła, natomiast zwykłe wysyłają 100% strumienia.

Miałem do czynienia z soczewkowymi lecz w innych samochodach, dlatego prośba do tych którzy mają porównanie w e39, sprawdzili to namacalnie i być może odczuli różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może nie miałem okazji jeździć e39 z reflektorami zwykłymi ale za to jeździłem swoim autem na poliftowej soczewce z żarówką H7 (tak wyszło z fabryki). Powiem tak - w nocy to był dramat jechać a jak jeszcze jakaś mgiełka czy deszcz to już w ogóle lipa - nie mówiąc już o np błocie pośniegowym, które jeśli trochę usyfiło klosz lampy to równie dobrze można było wyłączyć w ogóle światła i nie byłoby praktycznie żadnej różnicy (dla porównania - aż takiej lipy nie miałem na zwykłych lampach w swoim poprzednim aucie - Audi 80 B4). Kombinowałem, wkładałem jakieś polecane żarówki mega light, ultra light, blue light (wszystko tylko markowych producentów) i poprawa była bardzo symboliczna. Dopiero kiedy włożyłem ksenonowe HIDy pod H7 to zacząłem normalnie widzieć w nocy. Obecnie mam wymienione całe lampy na poliftowe, oryginalne ksenony na palniki D2S i jeszcze jeszcze lepiej.

Sądzę, że jeśli porównać zwykłą lampę na H7 i soczewkę na H7 to jednak lepsza widoczność będzie przy zwykłej. Oczywiście mam tu na mysli porównanie lamp, które są już ileś lat używane i mają już niezbyt idealną powierzchnię odbłyśnika/soczewki. Na zwykłym odbłyśniku jest większa powierzchnia świecenie więc mimo jakichś już uszkodzeń i tak będzie on świecił lepiej niż soczewka, która wystarczy, że na małej swojej powierzchni jest już usyfiona i jest lipa. Być w może w fabrycznie nowych lampach lepiej zaświeci soczewka bo ona lepiej skupia strumieniowo światło.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Nie.

Zersztą co ma piernik do wiatraka?

 

Bo u mnie jakiś magik do europejczyka założył lampy z anglika.

Teraz trzeba je zmienić i stąd pytanie bo te co mam teraz po włączeniu się jakby ustawiały.

Auto z nivo - nie wiem czy to ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No możliwe , że masz samopoziomowanie. Z nivo to bardziej prawdopodobne. Ale również możliwe , że nie.

najprościej to sprawdzić czy masz czujniki przy wahaczach.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Bo u mnie jakiś magik do europejczyka założył lampy z anglika.

Bo pewnie jest "bez wypadkowa" i założyli co mieli na składzie.

Czy każda lampa soczewkowa w e39 przedlift ma samo-poziomowanie?

Samo-poziomowanie mają wszystkie soczewkowe z ksenonem (nie mylić z HID)

bo te co mam teraz po włączeniu się jakby ustawiały

Samo-poziomowanie a regulujące się światła po włączeniu to dwie różne rzeczy.W BMW są światła tzw.parkujące i po wyłączeniu "opadają" w dół,natomiast po włączeniu podnoszą się do pozycji w której świecą poprawnie.Dlatego po włączeniu słychać bzzzzzzzzz i widać jak światło się podnosi.

Natomiast samo-regulacja jest wtedy gdy do bagażnika włożysz bagaż wtedy tył się opuści a przód pójdzie do góry to światła też się opuszczą aby nie oślepiać jadących z przeciwka.Nie ma wtedy na desce pokrętła do regulacji wysokości świecenia reflektorów.

Nie wiem natomiast jak to wygląda w autach z Nivo-gdzie przecież samo Nivo bez względu na stopień załadowania ma utrzymywać stałą wysokość auta.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo u mnie jakiś magik do europejczyka założył lampy z anglika.

Bo pewnie jest "bez wypadkowa" i założyli co mieli na składzie.

Czy każda lampa soczewkowa w e39 przedlift ma samo-poziomowanie?

Samo-poziomowanie mają wszystkie soczewkowe z ksenonem (nie mylić z HID)

bo te co mam teraz po włączeniu się jakby ustawiały

Samo-poziomowanie a regulujące się światła po włączeniu to dwie różne rzeczy.W BMW są światła tzw.parkujące i po wyłączeniu "opadają" w dół,natomiast po włączeniu podnoszą się do pozycji w której świecą poprawnie.Dlatego po włączeniu słychać bzzzzzzzzz i widać jak światło się podnosi.

Natomiast samo-regulacja jest wtedy gdy do bagażnika włożysz bagaż wtedy tył się opuści a przód pójdzie do góry to światła też się opuszczą aby nie oślepiać jadących z przeciwka.Nie ma wtedy na desce pokrętła do regulacji wysokości świecenia reflektorów.

Nie wiem natomiast jak to wygląda w autach z Nivo-gdzie przecież samo Nivo bez względu na stopień załadowania ma utrzymywać stałą wysokość auta.

 

Dzięki za pomoc.

Tak jest "bezwypadkowa" :) Na szczęście tylko lekko dostała bo poszły lampy i wentylator klimy.

To teraz dokładniej wiem w czym rzecz. A czy te światła tzw. parkujące są w każdej lampie soczewkowej?

Chodzi mi czy jak kupie lampy soczewkowe od europejczyka to będzie w porządku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.