Skocz do zawartości

[523] Reflektor zwykły czy soczewkowy?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie reflektory są lepsze? Zwykłe czy soczewkowe, mówię o żarówkach h7, nie o HID-ach.

Pytanie wynika z budowy lamp soczewkowych, które posiadają przesłonę, co w opinii coponiektórych stanowi pewną stratę światła, natomiast zwykłe wysyłają 100% strumienia.

Miałem do czynienia z soczewkowymi lecz w innych samochodach, dlatego prośba do tych którzy mają porównanie w e39, sprawdzili to namacalnie i być może odczuli różnicę.

Opublikowano

Ja może nie miałem okazji jeździć e39 z reflektorami zwykłymi ale za to jeździłem swoim autem na poliftowej soczewce z żarówką H7 (tak wyszło z fabryki). Powiem tak - w nocy to był dramat jechać a jak jeszcze jakaś mgiełka czy deszcz to już w ogóle lipa - nie mówiąc już o np błocie pośniegowym, które jeśli trochę usyfiło klosz lampy to równie dobrze można było wyłączyć w ogóle światła i nie byłoby praktycznie żadnej różnicy (dla porównania - aż takiej lipy nie miałem na zwykłych lampach w swoim poprzednim aucie - Audi 80 B4). Kombinowałem, wkładałem jakieś polecane żarówki mega light, ultra light, blue light (wszystko tylko markowych producentów) i poprawa była bardzo symboliczna. Dopiero kiedy włożyłem ksenonowe HIDy pod H7 to zacząłem normalnie widzieć w nocy. Obecnie mam wymienione całe lampy na poliftowe, oryginalne ksenony na palniki D2S i jeszcze jeszcze lepiej.

Sądzę, że jeśli porównać zwykłą lampę na H7 i soczewkę na H7 to jednak lepsza widoczność będzie przy zwykłej. Oczywiście mam tu na mysli porównanie lamp, które są już ileś lat używane i mają już niezbyt idealną powierzchnię odbłyśnika/soczewki. Na zwykłym odbłyśniku jest większa powierzchnia świecenie więc mimo jakichś już uszkodzeń i tak będzie on świecił lepiej niż soczewka, która wystarczy, że na małej swojej powierzchni jest już usyfiona i jest lipa. Być w może w fabrycznie nowych lampach lepiej zaświeci soczewka bo ona lepiej skupia strumieniowo światło.

Pzdr.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Trochę odgrzebię ale nie chcę zakładać nowego wątku dla jednego pytania.

 

Czy każda lampa soczewkowa w e39 przedlift ma samopoziomowanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie.

Zersztą co ma piernik do wiatraka?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Nie.

Zersztą co ma piernik do wiatraka?

 

Bo u mnie jakiś magik do europejczyka założył lampy z anglika.

Teraz trzeba je zmienić i stąd pytanie bo te co mam teraz po włączeniu się jakby ustawiały.

Auto z nivo - nie wiem czy to ma znaczenie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No możliwe , że masz samopoziomowanie. Z nivo to bardziej prawdopodobne. Ale również możliwe , że nie.

najprościej to sprawdzić czy masz czujniki przy wahaczach.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Mam czujniki przy wahaczach. Chodzi mi czy mogę kupić soczewki w ciemno i wszystko zagra jak należy czy muszę szukać specjalnie soczewki od kombi z nivo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo u mnie jakiś magik do europejczyka założył lampy z anglika.

Bo pewnie jest "bez wypadkowa" i założyli co mieli na składzie.

Czy każda lampa soczewkowa w e39 przedlift ma samo-poziomowanie?

Samo-poziomowanie mają wszystkie soczewkowe z ksenonem (nie mylić z HID)

bo te co mam teraz po włączeniu się jakby ustawiały

Samo-poziomowanie a regulujące się światła po włączeniu to dwie różne rzeczy.W BMW są światła tzw.parkujące i po wyłączeniu "opadają" w dół,natomiast po włączeniu podnoszą się do pozycji w której świecą poprawnie.Dlatego po włączeniu słychać bzzzzzzzzz i widać jak światło się podnosi.

Natomiast samo-regulacja jest wtedy gdy do bagażnika włożysz bagaż wtedy tył się opuści a przód pójdzie do góry to światła też się opuszczą aby nie oślepiać jadących z przeciwka.Nie ma wtedy na desce pokrętła do regulacji wysokości świecenia reflektorów.

Nie wiem natomiast jak to wygląda w autach z Nivo-gdzie przecież samo Nivo bez względu na stopień załadowania ma utrzymywać stałą wysokość auta.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

ja w nivo(touring) mam i samopoziomowanie, i pokretlo do regulacji wysokosci.

A ksenona nie mam i nie miałem.

Wiec chyba pokretlo ro reg znikalo tylko przy ksenonie

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano
Bo u mnie jakiś magik do europejczyka założył lampy z anglika.

Bo pewnie jest "bez wypadkowa" i założyli co mieli na składzie.

Czy każda lampa soczewkowa w e39 przedlift ma samo-poziomowanie?

Samo-poziomowanie mają wszystkie soczewkowe z ksenonem (nie mylić z HID)

bo te co mam teraz po włączeniu się jakby ustawiały

Samo-poziomowanie a regulujące się światła po włączeniu to dwie różne rzeczy.W BMW są światła tzw.parkujące i po wyłączeniu "opadają" w dół,natomiast po włączeniu podnoszą się do pozycji w której świecą poprawnie.Dlatego po włączeniu słychać bzzzzzzzzz i widać jak światło się podnosi.

Natomiast samo-regulacja jest wtedy gdy do bagażnika włożysz bagaż wtedy tył się opuści a przód pójdzie do góry to światła też się opuszczą aby nie oślepiać jadących z przeciwka.Nie ma wtedy na desce pokrętła do regulacji wysokości świecenia reflektorów.

Nie wiem natomiast jak to wygląda w autach z Nivo-gdzie przecież samo Nivo bez względu na stopień załadowania ma utrzymywać stałą wysokość auta.

 

Dzięki za pomoc.

Tak jest "bezwypadkowa" :) Na szczęście tylko lekko dostała bo poszły lampy i wentylator klimy.

To teraz dokładniej wiem w czym rzecz. A czy te światła tzw. parkujące są w każdej lampie soczewkowej?

Chodzi mi czy jak kupie lampy soczewkowe od europejczyka to będzie w porządku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.