Skocz do zawartości

e39 problem z abs dziwne objawy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

e39 ,2002 530d

Mam problem z ABS ,czasami zdarza się ,że po lekkim wciśnięci hamulca jadąc np.. po „kocich łbach” załącza się ABS, i do póki nie puszczę hamulca (trzymam go wciśniętego minimalnie ) cały czas działa ABS ,

Nie dzieje to się zawsze ale coraz częściej,tak jakby system widział zablokowane koła . ABS przy hamowaniu gwałtownym działa normalnie , nie rozumiem dlaczego przy lekkim wciśnięci hamulca jechaniu po nierównościach załącza się ABS

Dodam że to się najczęściej dzieje przy niskich prędkościach np. ruszam prędkość do 10-15 km/h (droga nie równa ) lekko wciskam hamulec i po 2 sekundach załącza się ABS

Żadne kontrolki na zegarach nie świecą na czerwono

Macie jakiś pomysły co to może być ?

Edytowane przez azarach
Opublikowano
Żeby sprawdzić ta bieżnię na łożysku to trzeba zdjąć całą piastę,niestety :cry: Jedź na kąpa,ja obstawiam czujnik prawy tył, najcześciej padają
Opublikowano

chłopaki tu pisali o czyszczeniu bierzni tamponem :lol:

wystarczy wyjac czujnik tampon z srodkiem czyszczącym zakrecic kolem kilka razy i gotowe

tylko ze stare czujniki czesto sie łamią przy wyciaganiu

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

podpiąłem pod kompa

żadnych błędów

zrobiłem test LIVE DATA i tu pytanie w mojej inpie test jest do 20 km\h

do 20 km idą równo , nie wiem gdzie szukać przyczyny takiego zachowania ABS ?

pozdrawiam

Opublikowano
Wg mnie jest za duża odległość między czujnikiem a bieżnią. Pytanie przy którym kole?...
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
front left glupieje czy mi sie wydaje? w sumie moznaby od niego zaczac sprawdzanie bo na filmiku wykazuje najwieksze anomalie...
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

Ja mam taki sam problem - zdarza się to sporadycznie przy bardzo małych prędkościach.

Wszystko czyściłem a czujniki mam oryginalne.

 

Jakby było coś nie tak to działo by się to cały czas.

 

Ja obstawiam amortyzatory.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
Ja mam taki sam problem - zdarza się to sporadycznie przy bardzo małych prędkościach.

Wszystko czyściłem a czujniki mam oryginalne.

 

Jakby było coś nie tak to działo by się to cały czas.

 

Ja obstawiam amortyzatory.

 

 

mam oba nowe ;)

:D

Opublikowano
a ja obstawiam sterownik a nie czujnik w tym roczniku to norma filmiku nie obejrzałem bo nie mogę :( ale jak piszesz że do 20 pokazuja to samo to znaczy że czujnik dobrze czyta predkości tylko sterownik w tym wypadku musi świrować
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mam taki sam problem - zdarza się to sporadycznie przy bardzo małych prędkościach.

Wszystko czyściłem a czujniki mam oryginalne.

 

Jakby było coś nie tak to działo by się to cały czas.

 

Ja obstawiam amortyzatory.

 

 

mam oba nowe ;)

:D

a tył ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Ano to mają, że jak masz zuzyte amortyzatory to nie tłumią one drgań tak jak powinny i koła w pewnych momentach unoszą się minimalnie w powietrze i stąd głupiejące czujniki, które zaczynają kombinować ABSem żebys ie wszystko zgadzało (właśnie najbardziej się to objawia na kostce brukowej).

Miałem identyczne objawy - ledwo się toczę po kostce brukowej bo dojeżdżam do czerwonego światła, naciskam lekko hamulec a tu takie typowe stukanie ABSu jakbym jechał po tej kostce z dużo większą prędkością. Wymieniłem 2 tygodnie temu amortyzatory na nowe z przodu + tuleje w wahaczach górnych/przednich = drążki kierownicze kompletne (Lemfordera) i teraz jest gucio. ABS załącza się dużo później, dzięki czemu hamulce są dużo skuteczniejsze. Przy okazji wymiany tulei w wahaczach górnych/przednich zniknął także efekt drgań kierownicy przy hamowaniu w przedziale prędkości 80-120km/h.

Odnośnie amortyzatorów to wiedziałem już, że lekko wyciekają ale po ich wyjęciu z auta kiedy się całe wyciągnęły dopiero było widać, że chrom z siłownika był już w jednym miejscu zdarty na odcinku około 3-4cm przez co ciekło z niego i mi podmarzały w mroźne dni.

Pzdr.

Opublikowano

Jak już to zaczyna wariować ASC a nie abs jak koło podskakuje chyba ze w tym czasie hamujesz ale dalej nie rozumiem co to ma do rzeczy bo jak nie jedziesz po wybojach to według twojej tezy powinno być wszystko sii a tu raczej chodzi o inny objaw niż ty opisujesz ale człowiek uczy się całe życie i ta informacja zapewne tez się przyda

PS

abs nic nie ma do skuteczności hamowania tylko i wyłącznie do nie blokowania kół co za tym idzie możesz skręcać kiera i tyle,

z twego opisu wynika ze ostro miałeś zawieche z przodu rozjechaną

Opublikowano
Miałem podobny problem i okazało się iż problemem jest jeden z czujników abs. U mnie konkretnie prawy przód. Wartość działającego czujnika to około 1100-1200 bodajże omów.
Opublikowano
Miałem podobny problem i okazało się iż problemem jest jeden z czujników abs. U mnie konkretnie prawy przód. Wartość działającego czujnika to około 1100-1200 bodajże omów.

 

co do tego mierzenia to tez miałem fajna przygodę dwa czujniki oryginalne jeden simensa drugi TRW i oba niby do starego typu ABS (szara końcówka) oba miały te same wartości i niestety TRW nie działał :shock:

Opublikowano
Kiedyś miałem taki przypadek w swojej e39 (niebieskie wtyczki).Wyczyściłem czujniki i pierścienie z przodu(bo przeważnie te da się wyciągnąć bez destrukcji czujnika) i objaw ustąpił na jakieś 4 miesiące do momentu jak lewy czujnik nie padł do końca.Jeśli masz niebieskie wtyczki a raczej na pewno to proponuję tylko oryginał nowy lub używka aby nie zamiennik.Pamiętaj że tych czujników nie da się zmierzyć miernikiem na oporność.
Opublikowano

miałem dokładnie takie objawy, że chrobotał mi abs przy małej prędkości jak mechanik mądra głowa rozwiercał wiertarką stary czujnik abs, który de facto był uszkodzony ale przy okazji drasnął bieżnie magnetyczną w łożysku (oczywiście świeżo była po wymianie) co ja się wtedy nawalczyłem... 2x piasta, czujnik i w końcu cała zwrotnica bo tak rozwiercił, że czujnik nie siedział sztywno... jak sobie przypomnę tą akcję :mad2: :evil:

 

Na kompie nie było błędów a abs załączał się przy małej prędkości, uszkodzona była bieżnia magnetyczna łożyska , polecam tobie wyczyścić

Opublikowano
miałem dokładnie takie objawy, że chrobotał mi abs przy małej prędkości jak mechanik mądra głowa rozwiercał wiertarką stary czujnik abs, który de facto był uszkodzony ale przy okazji drasnął bieżnie magnetyczną w łożysku (oczywiście świeżo była po wymianie) co ja się wtedy nawalczyłem... 2x piasta, czujnik i w końcu cała zwrotnica bo tak rozwiercił, że czujnik nie siedział sztywno... jak sobie przypomnę tą akcję :mad2: :evil:

 

Na kompie nie było błędów a abs załączał się przy małej prędkości, uszkodzona była bieżnia magnetyczna łożyska , polecam tobie wyczyścić

 

to skrajny porzypadek u ciebie bo piasty i pierscienie naprawde bardzo żadko padają jesli sa zamontowane oryginalne

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja chcialbym napisac odnosnie czyszczenia bierzni magnetycznej za pomoca tamponu. Moze to nie byc najlepszy pomysl, tampony sa bardzo miekkie i moga sie postrzepic i zostac w srodku. Jest taki przyrzad specjalny do czyszczenia tego, (mozna sobie samemu zrobic) jest to poprostu kupa prostych, cienkich drucikow wsadzonych w rurke minimalnie ciensza od czujnika ABS. Wymontowujemy czujnik, wsadzamy przyrzad z drucikow i pokrecamy kolem kilka razy i po wszystkim, caly syf porzadnie schodzi. Nie zaszkodzi rowniez psiknac pozniej np wd 40 w otwor rowniez jednoczesnie zakrecajac kolem.
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
Opublikowano
A co do wylaczania ABS To poprostu odlacz jeden czujnik (Np. w tej czarnej puszeczce plastikowej nad wachaczami, najlepiej z prawej strony z przodu tam jest tylko jeden w tej puszcze wiec nie pomylisz z czujnikiem zuzycia klockow). Kontrola trakcji i ABS Przestana dzialac. Ale beda ci sie obie kontrolki swiecic na desce ciagle.
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A teraz odnosnie zalaczania sie abs przy malych predkosciach, u mnie pojawil sie problem, wiec zajrzalem do czujnikow w przednich kolach, co sie okazalo? Poniewaz sa plastikowe, popekaly w miejscu gdzie sa one przykrecane na dwie sruby, byc moze od temperatury (od tarczy hamulcowych) lub poprzedni wlasciciel zbyt mocno skrecil. W efekcie czujnik byl luzny i oszukiwal, wzialem troszke dluzsze sruby z podkladka, taka aby mogla chwycic czyjnik i docisnosc aby sie nie ruszal. Dodatkowo oczyscilem czujniki i tarcze magnetyczne, zwracam honor, poniewaz w tym przypadku tarcza jest gladka, sposob z tamponem sie sprawdzil, natomiast ten przyrzad z drucikami o ktorym pisalem wczesniej sprawdza sie przy tarczach magnetycznych zabkowanych. W kazdym razie ABS i ASC teraz dziala pieknie.
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.