Skocz do zawartości

318ti Piszczy przeokropnie +mp3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, standardowo mam problem :)

Mianowicie na rozgrzanym silniku zaczyna coś piszczeć.

Ale od początku. Jakiś czas gotowała mi się woda chłodnicza, usterke naprawiłem, czujnik temperatury nie był dopięty i nie włączał się wiatrak,

lecz podczas tej usterki po rozgrzaniu silnika coś zaczynało bardzo piszczeć, świszczeć pod maską, myślałem że to właśnie ta gotująca woda,

na zasadzie czajnika (ciśnienie - gwizd). Po ogarnieciu gotującej się wody, nadal piszczy.

 

Byłem dzisiaj u mechanika, zdjął pasek klinowy napedzający pompe wody, alternator itd. Poobracał gałkami ale stwierdził że nie wie co jest i że autko trzeba zostawić u nich, rozbiorą i będą kombinować. Wiele osob pisze że na forach że to pompa wody albo pasek klinowy się ślizga, to drugie raczej odpada, w warsztacie facet jednak stawiał na alternator.

 

Moge pojeździć cały dzień autem nie katujac go i na niskich obrotach i wieczorem już zacznie gwizdać, albo pojezdzic godzinke, ciężką nogą, deptać gaz i wrzucać na wysokie obroty i po godzince takiej jazdy - gwizd.

 

Gwizd nie jest jednostajny. Jak zacznie gwizdać to najlepiej stanąć i dać mu ochłonąć, a jak będe jeździł dalej to piszczy/gwizdze ceraz mocniej, aż uszy bolą ;/.

 

Co ciekawe, gdy zaczyna gwizdać to przy dodawaniu gwizd ustaje, natomiast nasila sie gdy zdejmuje noge z gazu lub na wolnych obrotach bądź gdy jade na luzie.

 

DODAJE LINK DO NAGRANIA MP3 (proszę podgłośnić głośniki ponieważ nagranie jest dość ciche):

http://w379.wrzuta.pl/audio/0dtnmodXUlA/bmw318piszczenie

 

POMOCY!

Opublikowano
bmw 318ti, 1.9 benzyna 140km 1998r. charakterystyczną cechą jest to że żyje własnym życiem
Opublikowano
Wymieniłem tylne łożysko alternatora bo z tych okolic wydobywał się ten przerażający dźwięk, podeptam i ogarne :)
Opublikowano
piszczy dalej po wymianie lozyska w alternatorze ;/ ... ogarne wd 40 i spsikam calego bo juz mnie szlak jasny trafia
Opublikowano

Piszą w komentarzach że to 'DISA valve", zawór DISA. Cokolwiek to jest i co kolwiek czyni, niech nie bedzie drogie i uleczy moje autko :(

 

Co o tym sądzicie ?

Opublikowano
Zawór disa jest w kolektorze ssącym taki czarny element blisko pompy hamulcowej,ale troszkę niżej.Zatkaj ręką ten czarny element i będziesz wiedział czy to jego wina,z doświadczenia wiem ,że dis raczej brzęczy nie piszczy.
Opublikowano
ODMA ! odłączyłem węża i chula :>! Teraz co z tym zrobić. Jutro bede chyba ściągał odme i jakoś ją próbował wyczyścić, bo raczej z odłączonym przewodem od odmy nie pojezdze bo samochód zaczyna schodzić na obroty o wartosci 600-500 , klekocze i strzela z rury. Czy możecie coś doradzić co z tą odmą zrobić ?
Opublikowano
Oszukałem życie ! Albo życie oszuka mnie jak mi wybuchnie silnik ;D Mianowicie, odkręciłem tą część numer 16. Otworzyłem i znajdowała się tam dość mocno rozerwana pomarańczowa membrana. Ta część nowa kosztuje 180zł (.............) yhym... Co zrobiłem! Przypomniało mi się że jak byłem mały bawiłem się takimi czarnymi, pełnymi nie duzymi uszczelkami do piecyków gazowych, uszczelka z zepsutej częsci bardzo mi ją przypominała. A więc zakupiłem uszczelke do piecyka w OBI, dociąłem, zamocowałem reszte częsci odmy, zaślepke tej czesci przykleiłem na kropelce, podłączyłem i wszystko cudnie hula :> Jak dotąd samochód na biegu jałowym wpadał w 700-800 obrotów i strasznie trzepało budą, do tego silnik pracował nie równo, a raczej pyrkał jak traktor. Po naprawieniu tej części sposobem domowym, obroty schodzą do 900, silnik pracuje równiutko a także szybciej zmienia sie informacja na zegarku o spalaniu litrow na 100km. No a co najważniejsze, narazie nie słysze piszczenia które tak mnie męczyło :) Zastanawiam się tylko jak to sie bedzie sprawować. Jeżeli coś się bedzie psuć to dam znać, a jeżeli wszystko bedzie spoko to moze jest to dobry sposob na zaoszczedzenie prawie 200zł, ja zapłaciłem 4zł za uszczelke + 1,60zł za kropelke no i 2 godzinki roboty. Bede dawal znac,yo ; D
Opublikowano
Polak potrafi Mac Giver to przy Tobie praktykant :norty: Ja w dzieciństwie bawiłem się samochodami ,grałem w piłkę a tu proszę domorosły geniusz bawił się elementami piecyków gazowych :cool2: bez urazy .
Opublikowano

Hej, jestem tu swiezy tak samo jak i swiezo co zakupilem BMW 318i 1999r.

Autko cudo i przy zakupie po odpaleniu chodzila jak ta lala ale po nagrzaniu sie silnika wystepuje tak samo ten gwizd, jest to irytujace, czy moglby ktos mi wskazac odpowiednia odme? Naprawde jestem zielony jesli chodzi o BMW, prosilbym o jakis link chociazby na allegro bym wiedzial co szukac.

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano

Więc tak, jeżeli masz ten świst:

 

 

To masz coś nie tak z odmą.

Albo musisz ją przeczyścić bo zatykają ją opary oleju. Albo jeżeli pękła Ci membranka w niej (ja tak miałem) to musisz kupić nową albo zrobic tak jak ja ^^ Czyli

domowym sposobem zastapic tą membrane uszczelką od piecyka gazowego ^^ Ja juz tak jezdze 3 dzien i wszystko ok :)

 

A co do samej części. W moim compakcie z 98 e36 jest to czesc numer 16

 

https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czesci/11_1562/0/47455/L/0/0/0/0/pokrywa-gowicy

Opublikowano (edytowane)

Tak dokladnie, jest to ten sam dzwiek,przy podniesieniu obrotow gwizdanie zanika ale powraca , co do zabawy membrankami od piecykow gazowych to raczej sie za to nie zabiore MC Gyver ze mnie zaden, natomiast byloby milo jakbyscie mnie nauczyli poszukiwania czesci wzgledem 7 ostatnich znakow VIN .

 

VIN **********JJ51960.

Dzieki

 

PS. chyba sie juz nauczylem, czy to bedzie poz.1 ? https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czesci/11_1514/JJ51960/0/0/0/0/0/odpowietrznik-skrzyni-korbowej

Edytowane przez radziu72
Opublikowano
Wchodzisz na tę stronkę http://www.realoem.com/bmw/select.do na górze masz polecenie wpisz 7 znaków vin ,wpisujesz klikasz szukaj i dostajesz info o swoim aucie .Pod tymi danymi masz ''przeglądaj części'' tam wybierasz interesujący Cię dział i tyle .Twoja odma pod nr.1 w linku w tabelce masz numer części http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=11_1514&hg=11&fg=15 kilka razy razy spróbujesz i połapiesz .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hahahahaha, no skonam ze śmiechu :duh: :mad2:

Teraz jeszcze owiń węże taką taśmą termokurczliwą i po zawodach - odma jak nowa :mrgreen:

Wymieniałem separator w kompakcie nie tak dawno - 160zł niecałe. Poza tym membrana to jedno, a drugie to wiek Twojego separatora i to, że pewnie plastik w środku się już kruszy i rozpuszcza. Tak niestety wygląda separator w kilkunastoletnim aucie...

 

Pozdrawiam i życzę więcej rozsądku :roll:

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

sorry ze dopiero teraz pisze, wielkie dzieki za pomoc w diagnozie oraz wyszukaniu odpowiedniego elementu, faktycznie w srodku ten plasticzek byl pekniety,wymiana nastapila wrecz natychmiastowo tak jak i zmiana w zachowaniu sie silnika po nagrzaniu, nic nie piszczy.

KOszt niewielki 35 euro za odme natomiast sama zmiana 20 eur, koles sie troche meczyl ze srubkami ale mu wyszlo,jeszcze raz wielkie dzieki .

Pozdrawiam z Berlina.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.